Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Csodálkozol?

2009.06.23. 15:00 | prokee | 32 komment

Címkék: közlekedés autó parkolás kresz oktató baromállat

Fejétől a hal, ugye?

Kétszer lefotóztam, és arrébbállt. Tehát tudta, mi a gáz.

Parkolni pedig így kell. Elő is van írva a KRESZ-ben. Na nem a földi halandókéban persze, hanem az oktató-taxis-rendőr-presztízsautó-cicamobil verzióban.

Te mit tanultál az oktatódtól?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr781203409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.06.23. 15:57:27

Az oktatómtól szinte semmit, mert mindig újságot olvasott, cigizett, telefonált, rádiót baszogatta. Rutinpálya helyett a dolgait intéztük, kreszvizsga után első naptól forgalomban. (eleinte szétparáztam az agyam).
Apám és nagybátyám tanítottak vezetni. de ez már régebben volt, azóta biztos NEM változott semmi. ;)

apamacko 2009.06.23. 16:19:52

Bazz !

Ez Omegával oktat ?
De jó lehet nála tanulni :-)) főleg rutinon.

froton 2009.06.23. 16:42:34

Egyik ismerősöm pl egy W124 250 D turbo-val oktatott. Csinos, szőke anyuka, kedvelték a tanulók és jól vezet. Akkor most mi van? Oktató is, presztizs is, meg "cicamobil" is egyben, még sem ilyen...Aztán nemrég láttam sexáron egy anyósablakon kikönyöklő alvó oktatót, miközben a nebuló a körforgalomban szerencsétlenkedett..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.23. 16:44:13

@apamacko:

Én is nagy autóval tanultam. Naggyal 6tudok is tolatni és parkolni. Jó, mondjuk tolatni tudok a kicsivel is, csak parkolni nem:)

biker_kolee 2009.06.23. 17:13:35

A 14 óra alatt kellett volna tanulnom valamit? :D
"Tudsz vezetni?" "Persze." "Akkor cseréljünk helyet."
Ez volt az első óra. :)

Golf3 GTTDI Kombi. =D

Amúgy jó volt az oktatóm, egy szavam sincs ellene. Csak nekem kellett már a jogsi. :)

Ez meg szimplán tapló.

Nálunk meg van egy oktatóautó, teljesen besötétítve. Vajon azért, hogy ne lássák, ki bénázik? :)))

Cleinor 2009.06.23. 18:00:00

@apamacko: Én egy Astrán tanultam. Semmi különösebb gondom nemvolt egyszer sem...
Most meg egy Clio-m van és röhögve parkolok olyan helyekre ahová eddig meg sem próbáltam :D (Csak padka ne legyen mert szegény nagyon nagyon alacsonyan hordja az orrát, egyszer már ijedtem meg...)

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.06.23. 18:06:14

Én azt tanultam az oktatómtól, hogy "most megyünk balra, mint a barrakudák", meg hogy "hány éves ez az autó? Rá van írva: Matiz".

És mintegy mellesleg rengeteg óra alatt sikerült megtanítania vezetni is, amiért nagy tisztelet jár neki, mert nem volt könnyű dolga velem.

w a s d 2009.06.23. 18:52:23

Én úgy emlékszem, hogy állhatok a kapuban, de tudjak onnan azonnal eltakarodni, ha kell.

Csabar 2009.06.23. 19:41:16

Én egy 120 as Skotkodán tanultam! 1.óra : vezettél már??? hát izéé mittom én
na jó akkor te vezetsz! Következő óra: ma megyünk Libát venni, meg karácsonyra bevásárolni!! Mire én: rutinpálya?,válasz majd a vizsga elött 1-2 órával oksi??

Kifordított kacagány 2009.06.23. 19:54:40

jaja, megállni szabad, várakozni nem. mondjuk a képen nem nagyon látom ülnek-e az autóban, vagy éppen a kapu mögött végzik a kisdolgukat:)

zalkapone 2009.06.23. 20:54:10

Ez még elég szolid. Legalább a gyalogosok elférnek mellette...

Az oktatóautóm egy Skoda Favorit SilverLine volt. Első autópályás menet (M7):
- Tudod hol van Szabadbattyán?
- Tudom.
- Akkor elmegyünk odáig, meg vissza. Szabályosan menj és ne csinálj hülyeséget!
- Oké.

Aztán oktatófater lement durmolba, én meg kipróbáltam a gyári végsebességet... Tudom, tudom... Szégyenlem is magam... :-)

yenoee 2009.06.23. 22:10:33

Az én oktatómat Sikonya Gyulának hívták, de legalábbis hasonlított rá idegileg.
Igazából valami szuttyadékra kértem magam direkt, gondolván arra, hátha esetleg valami kárt okozok, és így majd olcsóbb lesz a javítás. A lepusztult autó mellé lepusztult oktató is járt :)
Góf I lett tehát, de olyan régi, hogy a szervizkönyvét még lúdtollal nyitották meg, aztán elgurultak vele kb a Holdig, és vissza, ennek java részét városban, sütőolajjal gazdagon, szervizzel ínségesen ellátott környéken tiporták bele.
Néha kihullott belőle ez-az, egyszer a váltókar, másszor a kuplung, de alapvetően működőképes gép volt. A vizsgán a legnehezebb feladatot a lakott területen kívüli 80-as sebesség sík egyenes úton mintegy 2 km alatt történő elérése jelentette, rettentően taposni kellett hozzá a gázt... :)

crix 2009.06.24. 00:46:46

Két oktató:
1. találtam a kisboltban 50k-t a padlón. Visszaadtam, az oktatóé volt. Hozzá mentem, gondolva jóarc lesz. Egyetlen értelmes dolgot tanultam: álló helyzetben nem tekergetjük a kormányt. Boltba mentünk, piacra lottóért, satöbbi... pug 206 1.4 benga, leütve, kitaposva, fagurigás üléssel, ultrahoki váltóval
2. kreszt tartotta, stréber voltam, mint állat. Felhívtam emlékezett. Alig alig kaptam időpontot. Szinte új autó, laza, jófej oktató, tőle sokat tanultam, de inkább csak a nyugit. Elzavart vizsgára, pedig én még vettem volna pár órát. Zsírúj 1.6 hdi picasso, aminek a váltója ugyan hoki alapból, de egyébként fincsi volt.

off

ma megvolt az első kaland, Szilágyi Erzsébet fasoron befelé, kreszt betartva. röffröff-ráng-ráng-ráng, motor leáll, füst a műszerfal alól. JÁÁÁÁJEZMIAFASZ????!!!!JÁÁÁÁÁJJJ!!!! Elakadásjelző kibasz. Pánik. Kicsit ültem gondolkodtam. Elkezdtem telefonálgatni. Ez azért szopi mert pont 2300 volt. Haver1: nem veszi fel. Haver2: barátnője sokára felveszi 70szer elnézést kérek. de amikor elmondom mi van szól haveromnak, aki hamar hív - autója szétborítva. Haver3: akivel építettük: biztik? ÓÓÓÓBazzz csak kiment egy geci biztosíték. Szikroszkóppal lecsekkoltam, hogy csak a biztosíték oldott-e vagy az egész rendszer szar. A szikroszkóp biztosítékra utalt. Kicseréltem, pöccröff. Haza-kalaposskodásoztam. Mindenkit visszahívtam aki aggódott értem.

on

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.24. 01:20:57

Én egy 1.6-os Swift Sedanon tanultam vezetni egy öreg faszingerrel (vót már vagy 70), aki időnként elaludt, időnként hiperaktív módon minden ok nélkül beletaposott a saját fékpedáljába, olyankor néztünk egymásra hülyén, hogy "ezt most így hogy", de amúgy rendbe' vót az egész. Sokmindent nem tanultam tőle, első rutinon megkérdezte, hogy láttam-e már ilyet, mondtam, hogy fordult már elő. Mentünk két kört a rutinpályán, az volt 5 perc, aztán mondta, hogy jóvan, látja, hogy ez rendbe'van, úgyhogy menjünk be a városba ezérazéramazér, úgyhogy gyorsan a rutinórákon is már forgalomban autóztunk mindenfelé. Nekünk is volt lottó, bevásárlás, ezazamaz, de én böcsülettel végignyomtam az összes órát, mert már akkor is szerettem vezetni, és akkoriban lóvé is volt vastagon, tele voltam, mint barát tetűvel, úgyhogy szívesen pengettem az órákért, mert legalább vezethettem. :)
Volt, hogy a vége felé elkértem tőle az autót, mondta, hogy jó is, hogy nem kell ő hozzá, mert van egy csomó papírmunkája, úgyhogy én mentem autózni, elintéztem pár dolgomat én is, egy óra múlva meg visszavittem az autót neki, aztán ő is mehetett dolgára a következő klienssel. :)

a házisárkány · http://mynameiscamel.multiply.com/ 2009.06.24. 06:54:27

Golf I. dízel. "Izzíccson! Várja már meg kislány, míg kialszik az a kib...tt lámpa" "Váltson má' följebb, há' nem lopom én a gázolajat! Lopom, lopom, de azért ENNYIT én sem tudok lopni." "Kuplung!!!!! Használja a bal lábát is, aranyom!" "Attól, hogy levizsgázott még ne higgye azt, hogy tud vezetni..."
Ez a búcsúmondata volt a legemlékezetesebb. És igaza volt. Már két éve vezetgettem (értsd. veszélyeztettem az utakon embertársaim életét), mikoris kedvenc autószerelőm azt mondta, hogy, "no, akkor elmegyünk és megtanulsz vezetni". Még nem tudta, hogy a lehetetlenre vállalkozott, mindenesetre lelkes önfeláldozásának megvolt az az eredménye, hogy közveszélyességi szintem valamelyest elfogadható szintre csökkent. :-)

kalandrover 2009.06.24. 11:51:51

@yenoee:

Te nem tudtad, hogy a tarifában benne van az is, ha összetöröd a tanulóaitót?

Ki szopja be ezt a mai világban? Ha nincs külön róla írás, akkor még a kölcsönautót sem kell kifizetned. Az oktatóautóban nem te vagy a vezető, hanem az oktató.

kalandrover 2009.06.24. 11:54:00

@Tie:

Na, mostmár tudjuk, miért vezetsz kalapban. :-)))))))))))

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.24. 12:24:44

Prokee, volt már más, aki ekkora placcon úgy itélte meg, hogy pont ott, pont úgy jó megállni, nehogy még véletlenül is bárki esetleg ki-be tudjon jönni a kapun?

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.06.24. 12:28:19

SJ:
Sajnos nem az első, és valszeg nem is az utolsó.

Többeknek:
A megállásról pedig lásd a KRESZ ide vonatkozó legelső pontját.

zalkapone 2009.06.24. 13:02:47

Na ezért jó a vasúti sínnel körbehegesztett régi Patrol! Egy kis koromfüst, és már ott sincs az akadály... :-)

(külön Tie kedvéért megjegyzem, hogy igen, már megbeszéltük ezt a vasúti sín dolgot, de ez akkor is jól hangzik!) :-D

Halálos_fogkefe 2009.06.24. 13:03:33

Mit tanultam az oktatómtól? Hogy jobbkézszabálynál TILOS balra is benézni mert feleslegesen lassítom a forgalmat. lol

Tsaby601S 2009.06.24. 13:53:48

Húúúú...!
Sok minden tanultam az oktatómtól. Pl. a csajozás speciális módját.
Ha jó csajokat látott minden forgalmi ok nélkül két lábbal beleállt a fékpedálba, hogy csak úgy sírtak a kaucsukok.
A csajok figyeltek, ő vigyorgott, én meg égtem a kormánynál, mint az aprófa :o)

yenoee 2009.06.24. 14:13:33

@kalandrover: Hát nem. Akkor még :) 15 éve volt mindez.
De amúgyis valami szutykot akartam, szinte irigykedve néztem az autóklubos mohikánt a rutinpályán: egy 120-as Skodát :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.24. 16:29:08

@prokee: Akkor kéne alapítanotok egy díjat. "Nagy furkónparkolási rozsdásfelni díj". vagy valami ilyesmi. Körbeállni 4-5-en és tapsolni neki, meg éljenezni és úgy átadni a delikvensnek. 8-) Nem bántani vagy valami. Beszégyeníteni.

Kifordított kacagány 2009.06.24. 16:30:07

@prokee: nem tudom konkrétan mire gondolsz, de olyan van benne, hogy "41. § (1)A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is. (2) Tilos várakozni [a 40. § (5) bekezdésében említetteken túlmenően]:.....c) ahol a jármű az útmenti ingatlanra való behajtást akadályozhatja;"
ez alapján pedig megállni szabad.

a megállásra vonatkozó szabály első pontja meg így szól "(1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell."
ez egyrészt nem tiltja a behajtóra való ráállást, másrészt nem vonatkozik rá.

amúgy meg ha igazán kötözködni szeretnénk, a várakozásnál is kérdéses, hogy útnak tekinthető-e a behajtó, vagy sem, mert ha nem akkor nem vonatkozik rá a szabály. egy biztos, az út meghatározásánál nem térnek ki rá, míg számos részét és fajtáját külön is tárgyalják. valójában inkább várakozóhelynek kellene tekinteni, hiszen amikor igénybe vesszük, mindig a várakozóhelyekre alkalmazott szabályok szerint járunk el.
de ez már csak kukacoskodás a részemről és még az is lehet, hogy tévedek. én sem ismerhetem betű szerint a teljes szabálygyűjteményt és lehet, hogy van ami elkerülte eddig a figyelmemet. tanulni viszont sosem késő:)

@zalkapone: mindig ez a brutalitás. most nem elég, ha párszor nekitolod a fűnyírót?:)

Kifordított kacagány 2009.06.24. 16:48:18

:D és akkor még a fűnyírós poszt nem is olvastam

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.06.24. 18:08:34

Kacagány:
Ha a kapubejárót nem tekinted az úttest részének, akkor meg abszolút nem állhatsz meg rajta.

Kifordított kacagány 2009.06.24. 18:49:38

@prokee: miért ne tehetném? semmi nem tiltja, hogy az útról letérve megálljak. egy parkolóban is megállhatok és az sem út, a mezőn is megállhatok, pedig az sem út. lakott területen kívül még a kresz is arra kötelez, hogy lehetőleg az úttesten kívül próbálj megállni(ezt ugye lakott területen belül sem tiltja).
a kresz nem nevezi meg a kapubejárót, mint az út részét. útnak sem lehet tekinteni, mert akkor meg minden egyes bejáró kereszteződésnek minősülne, de ez szerencsére nem így van. igazából amit már mondtam leginkább várakozóhely. ott várakozol, amíg kihajthatsz az útra és ott várakozol amíg kinyitod a kaput, hogy ne az úttesten kelljen. a 41. § is inkább úgy értelmezhető, hogy az úttesten nem állhatsz meg úgy, hogy a behajtást akadályozd és nem a behajtón. valójában régebben a kapubejárókon több helyen is volt várakozni tilos tábla külön. talán nem véletlenül.
természetesen a józan ész és a közlekedési alapelvek alapján(ez így de hülyén hangzik) is természetes, hogy egy kapubejárót nem használunk parkolónak(legfeljebb a sajátot amit többször meg is teszünk), de ez még nem jelenti azt, hogy meg sem szabad állni rajta. ha a szabályban megfogalmazott várakozási tilalmat tekintjük érvényesnek a behajtón is(ugye még mindig csak az idegen behajtókról beszélünk, a sajáton parkolni is szoktunk), azzal tökéletesen megfelelünk a kresz szellemiségének szerintem.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.24. 22:54:59

@Kifordított kacagány:
Mondjuk pont erről vitatkoztunk múltkor a szégyentáblán, hogy a kapubejáró az vajon mi?
Mert útnak út. Mert a KRESZ szerint út az a közterület, vagy magánterület, ami járművek és gyalogosok közlekedésére szolgál. Namármost, a kapubejáró kifejezetten arra szolgál...

Azzal kapcsolatban merült fel, hogy van a Central Passage mélygarázsa, ami egyik oldalon a Paulay Ede-re nyílik, a másik oldalon meg a Király utcára. A kihajtási sorompó az utcától vagy 25 méterre beljebb van az épület alatt, onnantól meg van 25 méter aszfaltozott valami, amin sávok vannak felfestve, meg nyilak, hogy merre menjél. Tehát minden ésszerű következtetés szerint az ott egy út. Namármost, akkor az ott bizony egy jobbkezes kereszteződés (és nem utolsó sorban, mivel betorkolló út, feloldja az addíg baloldalt érvényben lévő megálllni tilost is a Paulay-n)...

És innentől kezdve az, hogy van egy ötméteres utacska a kapumig, akkor az is út. Mert ki mondja meg, hogy milyen hosszúnak kell lennie, hogy út legyen belőle? És ha két telek közt van egy 50 méteres ösvény, amin elfér az autó, és az vezet be a kapuig? Akkor az is út. Ha az 50 méteres az, akkor az ötméteres is az lesz.

Szóval még csak az se biztos, hogy a kapubejárók nem generálnak útkereszteződést...

Kifordított kacagány 2009.06.25. 07:39:53

@Tie: egy mélygarázs behajtóját nem lehet egyenlővé tenni egy kapubejáróval. főleg úgy, hogy a mélygarázsban a garázson belül is úthálózat van kiépítve(a kihajtás elvileg táblával is szabályozva kell, hogy legyen). éppen úgy, ahogy egy út melletti parkoló sem ugyanolyan várakozóhely mint egy tesco parkoló. a tesco parkolónál is van egy úthálózat, ahol a várakozóhely maga ezek mellett található. számomra a kapubejárót várakozóhelynek tekinteni azért is szimpatikus, mert minden szempontból analógiát mutat a kreszben meghatározott várakozóhellyel.
természetesen legalább ennyi érvet fel lehet sorakoztatni amellett is, hogy útnak tekintsünk mindenféle kapubejárót, de ez rengeteg ellentmondáshoz vezetne. pl jobbkezes kereszteződésként működne, függene az útburkolattól(ugye földútra szilárd burkolatról ráhajtva elsőbbségem lenne). gyakorlatilag ellehetetlenítené a közlekedést.
a másik oldala a dolognak az, hogy bár a kresz nem ismeri a kapubejáró fogalmát és nem is rendelkezik felette, létezik olyan jogi fogalom, hogy szokásjog. márpedig az alkalmazott szokás az, hogy a kapubejárót ugyanúgy használjuk mint a várakozóhelyet, kivéve az idegen bejárón történő parkolást.

átvert vizsgázó 2010.03.16. 21:40:11

Megtanultam az oktatómtól, hogy az ülés alatt mennyi hely van sörösdobozok tárolására. És hogy hol van a városban a legnagyobb itallerakat:D. Cseppet alkesz volt:D
süti beállítások módosítása