Ma reggel azzal kelt Anyám, hogy nem indul el a Clio. Óhjajj de jó, olyan jól aludtam pedig. Lefutok a ház elé, nővérem küszködik az autóval, nem is köhécsel, csak teker ezerrel az önindító. Intek neki, hogy majd én-e, mint szakértő. Hát persze nekem sem indult, de az akkumulátor jól szerepelt, az tuti, hogy jó, mert lett kíntatva, de bírta.
Még jó, hogy ez lehetett olyan 6:40-kor, nővéremnek meg 7-re kellett volna beérnie a 35 km-re lévő munkahelyére. Hát, akkor menjünk Mégannal. Gyorsan felöltöztem, még tankoltam helyben az autóba, siettem, picit. Jelentem 7:03-kor raktam ki a munkahelye előtt.
Hazafele már nem siettem, nyugis tempóban hazaértem. Odatoltam a Cliót a bejáró elé, majd hoztam a szerszámokat, azt a kettőt, amivel lehet bontogatni érdemlegesen. Nem Sanyi, nem nagykalapács vagy flex. :)
Csinált már ilyet nálam is, csak akkor, azért beindult, most nem. Két dologra gyanakszom már régóta. A pára miatt kontaktkos lesz az üzemanyagrendszer valamely része avagy a gyújtáselosztó párásodik be. Ezért levettem a légszűrőházat, onnan finoman rálátni a pillangószelepre meg az injektor fejre. Egyedül voltam ezért sok értelme nem volt, mert nem láttam, hogy pisil-e. :) Mindegy. Levettem a gyújtáselosztót is, az meg nem volt párás, azért kitöröltem és megtisztítottam minden érintkezőt. Gyorsan vissztettem a helyére, majd indítózás. Persze, hogy elindult. Tehát akkor a befecskendezőrendszer nem kontaktos. Így a gyanú a gyújtáselosztó 1-es számú kivezetésére irányult, ami a trafóra megy. Szereléskor lecsúszott a helyéről...
Egyelőre nem tisztítom meg, remélem holnap is ilyen párás idő lesz reggel és mindenki derül. :)
Ja igen, a lényeg. Nem tettem vissza a légszűrőház fedelét, csak behajtottam az egyik csavart, ami már a helyén tartotta a házat. Így mentem el egy körre az autóval. Kicsit hülyegyerek feeling volt, de azért a VFTS szerű hang is megvolt.
Fényképeket sajnos nem készítettem, nem volt kedvem hozzá akkor még. :) Később már a "tesztúton" készült videó is. Íme:
Beszóltak