Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Bárhol, bármikor, bármivel... - 1.rész.

2009.07.01. 08:00 | prokee | 38 komment

Címkék: vicces képek bbb bármikor bárhol bármivel bbb1

...elsüllyedhetsz !




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr261218977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Halálos_fogkefe 2009.07.01. 09:00:12

szerintem a bicajos jelenet minden egészséges gyerekkorral rendelkezővel megesett :) 11 évesen el sem tudtam képzelni jobbat annál mint tökig gázolni biciklivel a sárba és utána egy hétig tisztítani meg olajozni :D
autóval meg ilyen helyre nem megyek :) kicsit bután mozogna vagy inkább szenvedne

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.07.01. 09:34:36

Azt a traktort nem lehetett egyszerű kirángatni.
Tegnap le kellett vinnem pár cuccot a Volt fesztiválra. Mikor megláttam a helyszínt, sírva akartam fakadni, hogy a frissen mosott Transittal nekem oda be kell mennem -a kapuban a biztonsági őr még bátorítólag annyit mondott, hogy az útról nem menjek le, mert el fogok akadni. Ez szerencsére nem történt meg, de igen jót mosolyogtam, amikor azt látom, hogy a sár közepén az egyik beragadt ToiToi-os teherautót (ami ugye nagy platós gép) egy másik próbál meg visszarángatni a járható részre. A rángató gép összkerekes volt (nem lennék meglepve, ha a másik is az lett volna, szerintem nem most voltak először fesztiválon a pottyantós klotyóikkal, tudták mire kell számítani). No, az azért érdekes látvány, amikor egy sok tonnás vasdarab úgy áll egy helyben, hogy közben mind a négy (illetve hat, mert hátul ugye dupla) kereke forog. Nem vártam meg a dolog végét, de szerintem játszottak vele egy darabig...
Ja, még csak annyit, már jó előre, hogy nem, Tie, nem hiszem el, hogy azl a Réndzs csak a fotó kedvéért állt meg a pocsolyában, de egyébkét félkettőben, alapjáraton, hanyagul szivarozva kicsettegtek vele a partra, aztán kiszedték vele a Hummert, a pikapokat, mag amikor látták, hogy a traktoros mit összebohóckodik, azt is kötélre vették, és a TéEszig megy sem álltak vele. Ez már tényleg túlzás lenne.

Rocko- 2009.07.01. 10:02:46

@streetsta: ez nem igaz, tényleg túlzás lenne. nem a TéeSzig jutna, hanem Pripjaty belvárosáig. :)
autofilia.blog.hu/2009/03/21/atomhaboru_utan

biker_kolee 2009.07.01. 12:05:42

Ez azért mán nem semmi hö! :))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 15:24:49

@streetsta: Nem, egyszer már én is akadtam el így. Az ilyen híg agyagos takony nagyon tetű tud lenni, lendületet se tudsz benne venni, szóval szopós.
keptar.terep.hu/tie060929c/P9300054?full=1
Mondjuk akkor épp nem tudtam bezárni a középső zárat, mert terepváltó-csere után voltunk, és még nem volt megcsinálva az új terepváltóhoz a másik váltókar, így csak felezni tudtam. Le is téptük jól a dögrácsot ott az elejéről, amikor megpróbáltuk kirángatni. :-D

Amúgy ez jutott róla eszembe:
www.roverhaul.com/galleries/albums/rrcads/In_some_parts_of_the_world_this_isn_t_off_road_driving.jpg

:))

De traktort már húztam ki sárból. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 15:30:31

@Halálos_fogkefe: Ne legyél biztos benne.
Atom haverom azt mondta, akkor jött rá a terepjárózás lényegére, amikor a Jimny-vel felment egy helyen, ahol gyalog nem tudott felmenni. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 15:35:11

Akkor az uccsót, meg ezt töröljük plíz. :)

Thanx

Kifordított kacagány 2009.07.01. 16:04:32

@Tie: ilyen esetekre való csörlő, vagy nem?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 16:08:27

@Kifordított kacagány: Már ha van mihez csörlőzni ugye. :)
Nézd meg a Top Gear első Disco 3 tesztjét, amikor Clarkson elakad a Discoval. Aszongya, na ilyenkor az ember szépen odaköt egy nagy fához, és kicsörlőzi.
És a kamera mutatja a tájat... tipikus angol fennsík. dimbes-dombos, szép zöld fű, itt-ott egy kő a földön... fa egy darab se a láthatárig sehol. :-DDD

Amúgy három dolog volt a baj annál a dágványnál:
1. nem tudtam bezárni a terepváltón a difizárat, ezért amikor kitette az orrát, eldifferált előre, hátul meg nem tolt a difizár.
2. a kilépő olyan meredek volt, mint egy lépcső, és ha meg is volt a lendületem, odavertem a dögrács alját, és megtorpant tőle az autó pont akkor, amikor kellett volna a lendület, hogy az autó legnehezebb része is lendületből kijöjjön a lépcsőn - így megakadt, és a taknyon már, ha hajtott is volna a hátulja rendesen, akkor sem tapadt volna meg a kerék.
3. nem is tudtam elég nagy lendületet venni, mert elég mély volt a víz, és nem akartam se megitatni a motort, se eláztatni a gyújtáselosztót. :)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.01. 17:45:19

én egyszer majdnem elakadtam a tehéntelep melletti, havas tájnak álcázott híg trágyában. aztán húzkodtam énis gyorsan minden kart meg váltót, amit értem és végül relatíve kevés felhordott anyaggal kikászálódtam belőle.

...aztán ezen felbuzdulva le akartam mosni a kerekeket és pár méterrel odébb megláttam, hogy a földúton a két keréknyomokban befagyott tócsák vannak. mivel nem tűnt veszélyesnek, ráhajtottam, reméltem betörik a jég én meg jól le tudom mosni a kocsi alját. innentől hangutánoznék:

"reccs" (jég)

"kong" (alváz a bakháton)

"naaajnaajnaj" (négy egyre kevésbé trágyás és egyre híg sarasabb szabadon forgó kerék)

"ööö höhö" (kis öniróniával sehol egy fa csörlőzéshez konstatálása)

"hőhhh-hőhhh-hőhhh" (gyenge próbálkozás a felezőn, alapjáraton hagyott 2 tonnás kocsit lebillegtetni a bakhátról)

"köh-köh, elnézést tudnának nekem segíteni? elakadtam az autóval a trágya mellett" (ez én volnék magam hülyén érzés közben)

"hö? hát oszt' minek ment vóna oda be?" (itt meg magam még egy kicsit hülyébben érzés közben)

"fgvbrooááffff-vrrrr-pfff-vroááoááááá" (Volvo BM nagytestű eszköz végül kb alapjáraton kirántja a trakeszt - a saját, másfél méteres kerekei nyomsávjából)...

crix 2009.07.01. 17:53:17

Mindig is szerettem volna egy terepjárót. Olyan igazit, mondjuk egy samurait. Vagy az nem igazi? Meg persze kéne valami jó nagy dög, mint Lapa G Mercije, vgay egy Unimog :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 18:55:00

@crix: Samuk se rosszak, de igazándiból versenyezni jók. Használni túl picik.
Viszont előnyük, hogy nem tudsz bennük 300ezernél nagyobb kárt okozni, ugyanis annyiért veszel egy másikat papír nélkül, és rácsavarozod a régi rendszámodat. :)

zalkapone 2009.07.01. 19:33:02

Egyszer lehetne valami hasonló nyíltnap, valahol...! Nem tudom, Tie, érted...? :-)

Rocko- 2009.07.01. 21:43:24

@zalkapone: mint ha hallottam volna már ilyen irányú terveket.

zalkapone 2009.07.01. 21:49:47

@Rocko-:

A múltkori truck-trialon is alig lettünk sárosak... :-(
Már rám férne egy kiadós dzsembori!
(mondjuk hétvégén VW Bogár találkozó Gárdonyban, szombat este Tankcsapda koncerttel...)

Kifordított kacagány 2009.07.01. 22:17:03

@Tie: elég hosszú kötél kell csak hozzá:)

amúgy nem akarok okoskodni, mert nem értek hozzá, még sosem csináltam, de csak úgy eszembe jutott, hogy pl a nagy büdös prérin ha leütök egy méteres csövet, mint a sátorcöveket, akkor ahhoz nem lehet csörlőzni?
a másik meg, hogy a szar elsőkerekes tapasztalataim azt mutatják, hogy hátrafelé mindig könnyebb kievickélni a sárból. igaz, ekkora dagványban még nem sikerült elakadnom, de az autóimhoz mérten már volt néhány érdekes problémám ezen a téren(úgy konkrétan a ladát egyszer sikerült tengelyig rakni a sárba:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 22:54:44

@Kifordított kacagány: Az ötlet nem rossz, de a cső kevés, még ha három méterre is ásod le. Ki fog fordulni a földből.

Lehet viszont kapni csörlőhöz úgynevezett csörlőekét, az jó. Külföldiül úgy híják, hogy Pull-Pal Winch Anchor:
www.pullpal.com/

Az olyan, hogy lerakod, elkezded húzni, aztán szépen beleássa magát a földbe, és mivel van felülete is, NAGYON meg tud kapaszkodni. Annál fogva lehet aztán húzni, olyan, mintha fához kötöttél volna.

www.youtube.com/watch?v=3wPCF9LePdU

Kifordított kacagány 2009.07.01. 23:09:30

@Tie: ezért gondoltam úgy, mint a sátorcöveket, ferdén, de lehet, hogy tényleg kevés. viszont ha már csövet viszel magaddal, akkor akár ilyen ekét is vihetsz.
kár, hogy azt nem mutatták a videón hogy kötöttebb talajból hogyan szedik ki:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 23:43:02

@Kifordított kacagány: Egyszerűen. Miután már kihúztad magad, mögéállsz, és kicsörlőzöd. :) Azért van rajta egy akasztószem a hátulján is. :)

crix 2009.07.01. 23:57:22

Ez elég zsivány cucc, de nekem gyengének tűnik. De az ötlet jó.
@zalkapone: Akaliban meg skoda :P Ott is lesznek elvetemült arcok :D

Kifordított kacagány 2009.07.02. 00:43:58

@Tie: nyilvánvaló, csak az már nem olyan egyszerű és csábító egy reklámfilmen:)

Tommi 2009.07.02. 01:07:05

@Kifordított kacagány: A mi Samaránk meg mélyszántásban használt autó. Apámék földmérők, de nem mindig kapják meg a főnöktől a Fronterát dolgozni. Mondjuk most kaptak egy ajánlatot egy Niva-ra. Remélem összejön. :)

Kifordított kacagány 2009.07.02. 12:37:00

@Tommi: a szamár universal hero, ez nyilvánvaló:) egyébként is mi menjen el a szántásban, ha nem egy igásállat?:)

@Rocko-: röhögni fogsz, mikor néztem a totalcaros videót a sóskúti truck trialról, az jutott eszembe a megmászhatatlan dombot szemlélve, hogy milyen könnyű dolguk lenne, ha csak kidobnának egy horgonyt a dombtetőre és szépen felhúznák magukat vele. lelki szemeimmel már vetőcsövet(lusta ember nem azért találta ki a mekdrájvot, hogy minden apróságért kiszálljon:), meg felbillenés gátló formákat vizionáltam. akkor sem jártam messze az igazságtól, a vízióimban hasonló formával ruháztam fel a készséget, azzal a különbséggel, hogy az jó horgonyhoz méltóan háromágú lett volna. néha vannak ilyen agymenéseim. tudom, beteg vagyok.

Rocko- 2009.07.02. 12:53:04

@Kifordított kacagány: az én értem, h Tie meg a réndzs fertôzô, de h ilyen agyi elváltozásokat okozzon...
:D

Kifordított kacagány 2009.07.02. 13:10:06

már korábban is defektes voltam, ez csak egy újabb táptalaj az agyi elváltozásokhoz:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.02. 16:53:00

@Rocko-: Képzeld mi lesz, ha egyszer lesz is egy Land Roverje. Ha már most megvan az agyi elváltozás, akkor mi lesz vele? :)

@Kifordított kacagány: Amúgy van épp egy eladó. :)
nézd meg a www.mlre.hu oldalt. :)

Kifordított kacagány 2009.07.02. 20:53:44

@Tie: néztem és tényleg kicsit lehangoló a belseje. mondjuk kérdés, mennyiért adják.
általában hetente körülnézek a neten, mit árulnak:) nem mintha rögtön venni akarnék egyet, csak olyan hátha alapon. ha valami csoda folytán elvinnék a pontiacot.
ezzel szemezgettem. www.hasznaltauto.hu/2944122_land_rover_range_1989

hozzáteszem a dolgok jelenlegi állása szerint itthon már nem lesz réndzsem:(

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.02. 22:31:57

@Kifordított kacagány: Hát, szerintem 3kilóért el lehet hozni azt a fehéret.
Azt hogy érted, hogy itthon már nem lesz? Kiköltöztök külföldre, vagymi?

Kifordított kacagány 2009.07.02. 23:13:44

@Tie: annyit tényleg megérne. akkor még futná egy rendszám nélküli donorra is
nagyon úgy néz ki, hogy menni kell. semmi kedvem hozzá, de ami sok az sok. nem kapkodjuk el, de asszem apránként pénzé teszünk mindent és ellépünk valamerre. az asszony már nagyon menne én meg most tartok ott, hogy attól ami van és ami várható legalább akkora hányingerem van, mint attól, hogy tizenévet húzzak le a klotyón a semmibe egy teljesen bizonytalan újba ugorva. ez pedig már bőven a tűréshatáromon túl van, ha azt nézem, hogy képtelen vagyok bármilyen hülye idegen nyelvet megtanulni, de már az sem érdekel.
már szinte minden nap van valami bőrlehúzó, vagy éppen felháborító hülyeség amit a torkomon akarnak lenyomni és ebből már nekem is elegem van. tegnap azzal vidámítottak, hogy januártól havi 50e ft-ért dolgozhatom heti 6 napot 3 műszakban, mert kb ennyi fog maradni az elmebeteg járulékfizetési baromságaik után. ma meg azt olvasom hogy a bíróságunk feloszlatja a magyar gárdát, mert félelmet kelt a cigányokban, ugyanaz a bíróság, amelyik ezeket a szegény megfélemlített cigányokat hagyja büntetlenül randalírozni, gyilkolni és az én munkám eredményén élősködni. félreértés ne essen, nem szívem csücske a magyar gárda, akár van akár nincs, csak kicsit aránytalannak tartom, hogy cigány önkormányzat lehet, meg támogatni kell orrba-szájba, magyar gárda meg nem lehet. az a helyzet, hogy nemhogy a jogállamtól, de még a hozzá vezető iránytól is olyan messze vagyunk, mint makó jeruzsálemtől.
persze azzal is tisztában vagyok, hogy én még szerencsésnek mondhatom magam, mert pillanatnyilag elég jól élünk másokhoz képest és csak nyavalygok, de úgy gondolom, hogy nyakig a szarban nem sokkal jobb lenni, mint alámerülve és nem feltétlen kellene megvárni amíg búvárkodásra kényszerítenek. ha 20 év alatt nem történt jelentős pozitív változás, sőt, ennyi idő alatt a reményeinket is kimerítették, akkor nem valószínű, hogy az elkövetkező 20 évben ez rajtaütésszerűen változni fog. márpedig 20 év múlva már nem leszek munkaképes, akkor már hiába kapálózok. most még talán van rá lehetőségünk.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 01:06:49

@Kifordított kacagány: Köcsög leszek, aztán csak annyit írok erre, hogy "hát igen, ez ilyen". Bennem is bennem van erősen a mennikéne mennikéne...
Amúgy az a fehér, amit mutattam, az papíros, júli 15-ig még vizsgája is van, és nagyon donor se kell hozzá szerintem. Hétvégén beröffentjük, aztán kiderül róla sokminden. :)

Kifordított kacagány 2009.07.03. 02:09:18

@Tie: nincs is értelme ragozni, szerintem mindenki tudja, a bőrén érzi miről van szó, nem igényel túl nagy magyarázatot.
a mennikéne érzés is ismerős. az ember menne is meg maradna is. erkölcsileg helyes döntés itt nincs. minden porcikám tiltakozik ellene, hogy elmenjünk, de igaza van az asszonynak dönteni kell és most kell dönteni, már így is túl sokáig halasztottuk. még csak újdonság sincs a dologban, csak azt kell eldönteni, hogy azokat követjük, akik már a múlt század közepén elmentek, vagy azokat, akik maradtak. nem a mi találmányunk.

donort azért lenne érdemes venni hozzá, mert talán úgy a legolcsóbb pótolni ami ebből esetleg hiányzik és mellé egy rakás pótalkatrészre szert tenni. majd meséld el mik derültek ki róla. ha valami véletlen folytán hirtelen elmenne a mienk, lehet erre a pár hónapra csak vennénk egyet:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 07:15:42

@Kifordított kacagány: Hát igen.

Donor... igazándiból mindent lehet kapni hozzá új alkatrészt is, és nem rettentő összegek az alkatrészek. Egyrészt.
Másrészt, mivel ez még hetvenes évekbeli öreg háromajtós sárkány, donor nem nagyon van, illetve ha mégis, az sincs fényes állapotban. Szóval ezekhez már erősen lutri bontott alkatrészeket venni, mert éppolyan öreg lom lesz jó eséllyel, mint ami beszart. :)

Donorból tényleg csak olyan alaktrészek tudnak ehhez jönni, amivel meg ha elsőre is baj van, akkor meg se kell venni az autót. Mittomén, váltó, hidak, nagyobb kasztnielemek, ajtók, ilyesmik. Persze, nincs belőlük már akkora választék, de tényleg a hétköznapi alkatrészigényüket már egyszerűbb megoldani utángyártott új dolgokkal, mint kókányolni mindenféle bontott lommal.

Kifordított kacagány 2009.07.03. 11:11:16

@Tie: lehet igazság abban amit mondasz, bár szerintem sok esetben a pótolandó apróságok(vagy kevésbé apróságok) sokszor olcsóbbak így, mint ha megvennéd az utángyártottat, amik aztán még évekig boldogan szolgálnak. persze nem árt az alapos állapotfelmérés, hogy nehogy mindkét gépnek azonosak legyenek a hiányosságai.
hogy mást ne mondjak, egy garnitúra felnit esetlegesen használható gumikkal mennyiért lehet külön kapni, ha teszem azt nem csak terepezni akarsz, hanem bevállalod a kerékcsere hercehurcáját a gyorsabb aszfaltos haladásért(főleg ha pont a terep gumi hiányzik)?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.03. 11:32:27

@Kifordított kacagány: Na de egy garnitura felniért nem kell venni egy komplett autót, mert azt bármikor kapsz akármelyik Land Rover bontós figurától.
Én anno az 5db 3küllős felnimet összesen 40 pénzért vettem. Öreg lemezfelniből 5 darabért talán 15-öt is elkérnek, és van belőle rogyásig.
Gumival nem kell tökölni, 16osban ritkán van eladó terepgumi, a legtöbb 15-ös, japánok, meg ilyesmik. Néha akad, de elég ritka. Viszont másodvonalbeli terepgumit lehet kapni már 15 körül darabját, szóval nem ezek a drágák, hanem ha mondjuk kell egy váltó, egy híd, difi, vagy nagyobb kasztnielem, ajtó, csomagtérajtó, ilyesmik. Ezekre érdemes donort keríteni, de ezekkel meg ritkán van olyan baj, hogy ne lehessen kis alkatrésszel javítani. A kis alkatrészt meg nem kukázunk bontott autóból.
Mondok egy példát:
El van görbülve az első híd (mint ahogy nekem volt). Hídtokot lehet bontani másikból, donorból. Még difit is. Meg féltengelyt is.
De pl. féltengelycsuklót, meg gömbfejeket, féknyerget meg ilyesmiket már kurvára nem fogom átszerelni az egyik romból a másikba, azokból veszek újat a boltban. Mert nem drága. Belső tér ugyanez. Hacsak nem tip-top a donor belseje, akkor nem kukázunk belőle ilyesmiket, és a 30-35 éves Range-ek nem a tip-top belsőterükről híresek. Főleg nem azok, amik papír nélküli donorok. :)

Kifordított kacagány 2009.07.03. 17:26:33

@Tie: nyilván egy garnitúra felni miatt, vagy egy ajtó miatt nem veszünk komplett autót, de ha van néhány 40e-es tétel meg pár tizenezres, akkor már megérheti. vagy ha nem szereted a meglepetéseket és szeretnél teszem azt egy lezsírozott váltót, vagy difit a garázs mélyén talonba(ez utóbbi előbb-utóbb úgyis elkopik), így egyben, hosszútávon olcsóbb lehet. te magad mondtad, hogy egyre kevesebbet lehet már találni ezekből a vasakból, nem árt az előrelátás.
ez tapasztalat, én is sokkal jobban jártam volna, ha a vision-höz is vettem volna donort és nem egyesével javítgattam volna minden apróságot.
nem kérdés, hogy kopó-fogyó alkatrészeket nem bontunk.
a beltér témában viszont nem értek egyet. ha van egy lelakott belsejű romod, akkor abba a legnagyobb hülyeség a hiányzó vagy törött darabokat újra cserélni. minek? attól még nem lesz szebb vagy jobb.
nyilván itt is úgy értem, hogy szétmálló kárpitot nem teszünk át, de minden olyan ami még évekig szolgálhat az jöhet. kivéve ha az a cél, hogy az egészet újjávarázsoljuk, de egy réndzsnél szerintem nem ez az első ami felmerül:)
süti beállítások módosítása