Nagy port vert fel a közelmúltban a Porsche Panamera bemutatása, amely első teljes értékű négy ajtós kupé a német gyártótól. Igen, itt a teljes értékű jelzőn van a hangsúly. Ugyanis már jóval korábban is készültek négy ajtós Porschék, az más kérdés hogy nem sok és nem is mind saját elgondolásból. Azt is kijelenthetjük hogy a célt is csak ímmel-ámmal sikerült megvalósítani, bár az évszámok növekedésével a végső megoldáshoz is egyre közelebb kerültek. Az igény viszont elég korán felmerült, amelyet próbáltak a tervezők így vagy úgy a már meglévő anyagból kielégíteni. Itt azért kijelenthetjük hogy az elődje nem teszi tönkre az új típust!
Az első próbálkozás 1967-ben történt, mikor is egy William J. Dick nevű amerikai Porsche kereskedő megbízást adott a Troutman & Barnes tervezőirodának hogy a 911 típusból csináljanak " kényelmesebbet" négy főre, természetesen megtartva a coupe jelleget. A donor Porsche 911 160 lóerős csúcs változata volt, ezt nyújtották meg 53 cmrel és ki/be szállást megkönnyítvén szereltek rá 2+2 "szekrényajtót". Az akkor elkészült négy darab prototípusból egyet bemutattak az anyacégnek de érdemeik elismerése mellett a későbbi gyári projektet elvetették.
Porsche 911 S4
Mintha elől is ezt látnánk!
A 80-as évek közepén már saját ötlettől vezérelve került előtérbe a négyajtós Porsche terve, bár a megvalósításban az akkor még független AMG GmbH. jelentős részt vállalt. Abban az időben a 928-as típust szemelték az átalakításra, ugyanis még mindig nem volt elég érett az ötlet arra hogy saját típusjelzéssel dobjanak a piacra sportkocsit. Persze az ajtók kialakítása mit sem változott. Kicsit úgy érzem hogy demonstrációs jelleggel készült az autó Ferry Porsche 75. születésnapjára, ezt bizonyítja hogy ebben az esetben sem lett sorozatgyártása az autónak.
Porsche 928 S4
Talán a legkomolyabb próbálkozás Porsche 989 típusa volt a 90-es évek elején, ahol már az ajtók kialakítása a hagyományos trendet képviselte, a motor (V8) elől volt, és önálló számozást kapott a palettán. Tervezője Dr. Ulrich Bez volt, akinek a távozásával halt meg a projekt, most az Aston Martin csapatát erősiti. Ezt a tanulmányt sokáig titkolták hogy a bemutatás után hová került vagy egyáltalán megmaradt-e, de szerencsénkre csak előkerült valamelyik raktárból.
Porsche 989
Beszóltak