Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Mint a szekrény

2009.07.06. 09:00 | fofo69 | 12 komment

Címkék: porsche

Nagy port vert fel a közelmúltban a Porsche Panamera bemutatása, amely első teljes értékű négy ajtós kupé a német gyártótól. Igen, itt a teljes értékű jelzőn van a hangsúly. Ugyanis már jóval korábban is készültek négy ajtós Porschék, az más kérdés hogy nem sok és nem is mind saját elgondolásból. Azt is kijelenthetjük hogy a célt is csak ímmel-ámmal sikerült megvalósítani, bár az évszámok növekedésével a végső megoldáshoz is egyre közelebb kerültek. Az igény viszont elég korán felmerült, amelyet próbáltak a tervezők így vagy úgy a már meglévő anyagból kielégíteni. Itt azért kijelenthetjük hogy az elődje nem teszi tönkre az új típust!

Az első próbálkozás 1967-ben történt, mikor is egy William J. Dick nevű amerikai Porsche kereskedő megbízást adott a Troutman & Barnes tervezőirodának hogy a 911 típusból csináljanak " kényelmesebbet" négy főre, természetesen megtartva a coupe jelleget. A donor Porsche 911 160 lóerős csúcs változata volt, ezt nyújtották meg 53 cmrel és ki/be szállást megkönnyítvén szereltek rá 2+2 "szekrényajtót". Az akkor elkészült négy darab prototípusból egyet bemutattak az anyacégnek de érdemeik elismerése mellett a későbbi gyári projektet elvetették.

Porsche 911 S4

Mintha elől is ezt látnánk!

A 80-as évek közepén már saját ötlettől vezérelve került előtérbe a négyajtós Porsche terve, bár a megvalósításban az akkor még független AMG GmbH. jelentős részt vállalt. Abban az időben a 928-as típust szemelték az átalakításra, ugyanis még mindig nem volt elég érett az ötlet arra hogy saját típusjelzéssel dobjanak a piacra sportkocsit. Persze az ajtók kialakítása mit sem változott. Kicsit úgy érzem hogy demonstrációs jelleggel készült az autó Ferry Porsche 75. születésnapjára, ezt bizonyítja hogy ebben az esetben sem lett sorozatgyártása az autónak.

Porsche 928 S4

Talán a legkomolyabb próbálkozás Porsche 989 típusa volt a 90-es évek elején, ahol már az ajtók kialakítása a hagyományos trendet képviselte, a motor (V8) elől volt, és önálló számozást kapott a palettán. Tervezője Dr. Ulrich Bez volt, akinek a távozásával halt meg a projekt, most az Aston Martin csapatát erősiti. Ezt a tanulmányt sokáig titkolták hogy a bemutatás után hová került vagy egyáltalán megmaradt-e, de szerencsénkre csak előkerült valamelyik raktárból.

Porsche 989




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr191227896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.06. 09:28:23

Á, a 989-et kellett volna megcsinálni, nem a Panamerát.

biker_kolee 2009.07.06. 10:14:26

@Gee Halen: Egy kis orrmódosítással. Vagy csak a szög nem adja ki...?

Viszont az a baj ennél a 989-esnél, hogy hátul a fejtér 0. Ott elférni nem lehetne.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.06. 10:22:51

@biker_kolee: Porschénél igazából kit érdekel? Aki kényelmesen akar utaztatni hátul embereket, az úgyis Audit vesz. A Panamera úgy néz ki oldalról, mint valami elcseszett négyüléses Nissan ZX. Bár igazából az egész négyajtós koncepciót nem értem Porschénál, "kissé" idegen tőle, de ha olyat vennék, a 989-et választanám.

csiky944 2009.07.06. 10:38:12

nekem meg az ötajtós 928 teccik egyre jobban

Halálos_fogkefe 2009.07.06. 12:13:22

911-es úgy néz ki mint egy citroen ds. egyértelműen kéne!

2009.07.06. 17:24:20

A 911-es instant get!
A többi annyira nem begyere.

zalkapone 2009.07.06. 20:37:18

Így elbaaa...ltázni azt a gyönyörű 928-at...! Karóba vele, aki csinálta!

crix 2009.07.06. 23:24:29

Porsche kell, bármelyik. Kivéve a répanövesztő chayenne ami ugye egy vw tuareg vagy mi a fasz. Az egyetlen ego és fasznövesztő SUV melynek léte megbocsátható. De csak azért mert megmentette a szarban levő Porsche céget.
@biker_kolee: fejtér???!!!! Kit érdekel a fejtér egy telivér (mert az), arisztokratikus (kifinomult, szép és nem mentes a kompromisszumtól, kicsit öncélú, mondhatni l'art pour l'art), konzervatív (far/középmotor) sportautóban. Nem is kell fejtér. Ez a 989 kiadja a formát. Aki meg csak hátra fér be, örüljön, hogy ajtót kap meg leereszthető ablakot. Aki az én autómban hátra kerül az érezze is úgy magát. Szükségülés, túristaosztály... pfff még fejtér. Örüljön hogy le tudja tenni a segét puha ülésre, esetleg a hamis biztonságérzetet nyujtó öv amit beszerelek, de fejtámla tuti nem lesz. Forma1-be klíma nem kéne? :D

crix 2009.07.06. 23:25:21

Yah és persze köszönjük fofo. Zseniális vagy.

zalkapone 2009.07.07. 19:49:04

@crix:

Lassan asszem tartok nálad egy házkutatást, hogy szeded-e rendesen a gyógyszereidet... :-)

zalkapone 2009.07.08. 18:06:18

@crix:

"Aki az én autómban hátra kerül az érezze is úgy magát. Szükségülés, túristaosztály... pfff még fejtér. Örüljön hogy le tudja tenni a segét puha ülésre, esetleg a hamis biztonságérzetet nyujtó öv amit beszerelek, de fejtámla tuti nem lesz. Forma1-be klíma nem kéne?"

Jókat mulatok, mikor így belelendülsz! :-)
süti beállítások módosítása