Van nekünk egy szép bordó autónk, amikor tiszta, akkor szép, viszont nem sokáig marad tiszta. Tanulság: ne vegyünk bordómetál autót.
A csomagtér zár szarakodott rajta, csak akkor zárt be elsőre, ha előtte felnyit-lecsukósat játszottam. Mert amúgy csak kattant és nem csinált semmit. Ez 2 hónapig ment, amig - sejthetően - meg nem untam. Azt hittem, hogy kontaktos, de nem, mert kimértem. Tehát villany része kipipálva.
Nagy lelkesedéssel vágtam bele, így hát elkezdtem a zárral játszani. Megfújtam WD40-nel, amitól csak a szerkezet ment könnyebben, így sem zárt. Hát akkor már szedjük szét a zárat. Kivettem, szétszedtem amennyira csak tudtam, megtakarítottam, befújtam zsírspray-vel. Eredménye annyit lett, hogy a szerkezet érintésre működött. De zárni nem zárt. Mentem tehát tovább, zármotor. Szerencsére ragasztott, így kénytelen voltam szétfeszíteni, szét is pattant a ragasztásnál, nem is tört el. Látom ám, hogy a bele csontszáraz, szegénynek olyan lehetett a működése, mintha szárazon-hátulról akarnának valakit. Szépen bekentem zsírral az egész szerkezetét (azt a 2 fogaskereket), majd össze, szerencsére a felfogató csavar egyben az összefogató csavar is. Előtte azért ducttape-pel áttekertem. Beraktam a helyére, csatlakoztattam a vezetékét, bepattintottam. Próba... Akkorát csattant, hogy megremeg az autó hátulja és persze lezár. Naja, sikosítót nemhiába találták ki. :)
Mellesleg ezért szakszervíz elkért volna érte 5000-ret, nekem 20 perc ha volt. Mondjuk ez a szakmám, szóval nem jelenthet gondot. :)
Volt itt azonban még más is. Történetesen a gumik. Még gyári mind a kettő garnitúra. Mindig csak a kínlódás van velük, mert elsőre nem lesz tökéletes a centrírozás (én szerelem, centrírozom, nem panaszkodom). Annyira szarok szegények, hogy valamelyiket újra kell súlyoznom pár száz km után. 1500 km felhőtlen utazás után, újra rázni kezdett, igaz most hátul, viszont egyre erősebben. 40 km/h-ig úgy riszállt a hátulja, mintha 8-as lett volna a kerékben. Nagyon idegesítő volt már. Odáig jutottam, hogy felrakom hátulra a téli gumikat. Hozzá is kezdtem, hogy felrakom hátulra a Clio télikerekeit (oda felmegy, elől nem fér fel a féknyereg miatt, ejj pedig mit kaptak volna a 13-as 155-ösök :D). És akkor magammal viszem a hátulsó kerekeket meg a téli gumikat. Bal hátul lecseréltem, nem mondom viccesen nézett ki a 13-as felni. :) Ezután veszem le a jobb hátulját, gurítanám arrébb, látom ám, hogy olyan furcsán gurul. Szemrevételeztem és:
Pöttyet szálszakadt. Nah, feleslegesen tettem fel a 13-ast a másik felére. A pótkerék felszerelésével megoldódott a problémám. Szerencsére még otthon vettem észre, azért ezután megvizsgáltam azért a bal hátsót is, az jó volt.
Azóta megint mentem egy 1500-at és újra ráz a hátulja. :( Mondjuk már tényleg megértek a cserére a gumik. Mondhatnám úgy, hogy ez a fillérb.szás ára.
Beszóltak