Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Néha foglalkozni kell ilyenekkel is

2009.08.18. 13:00 | csiky944 | 7 komment

Címkék: retro autó gumi renault szerelés

Van nekünk egy szép bordó autónk, amikor tiszta, akkor szép, viszont nem sokáig marad tiszta. Tanulság: ne vegyünk bordómetál autót.

A csomagtér zár szarakodott rajta, csak akkor zárt be elsőre, ha előtte felnyit-lecsukósat játszottam. Mert amúgy csak kattant és nem csinált semmit. Ez 2 hónapig ment, amig - sejthetően - meg nem untam. Azt hittem, hogy kontaktos, de nem, mert kimértem. Tehát villany része kipipálva.
Nagy lelkesedéssel vágtam bele, így hát elkezdtem a zárral játszani. Megfújtam WD40-nel, amitól csak a szerkezet ment könnyebben, így sem zárt. Hát akkor már szedjük szét a zárat. Kivettem, szétszedtem amennyira csak tudtam, megtakarítottam, befújtam zsírspray-vel. Eredménye annyit lett, hogy a szerkezet érintésre működött. De zárni nem zárt. Mentem tehát tovább, zármotor. Szerencsére ragasztott, így kénytelen voltam szétfeszíteni, szét is pattant a ragasztásnál, nem is tört el. Látom ám, hogy a bele csontszáraz, szegénynek olyan lehetett a működése, mintha szárazon-hátulról akarnának valakit. Szépen bekentem zsírral az egész szerkezetét (azt a 2 fogaskereket), majd össze, szerencsére a felfogató csavar egyben az összefogató csavar is. Előtte azért ducttape-pel áttekertem. Beraktam a helyére, csatlakoztattam a vezetékét, bepattintottam. Próba... Akkorát csattant, hogy megremeg az autó hátulja és persze lezár. Naja, sikosítót nemhiába találták ki. :)

Mellesleg ezért szakszervíz elkért volna érte 5000-ret, nekem 20 perc ha volt. Mondjuk ez a szakmám, szóval nem jelenthet gondot. :)

Volt itt azonban még más is. Történetesen a gumik. Még gyári mind a kettő garnitúra. Mindig csak a kínlódás van velük, mert elsőre nem lesz tökéletes a centrírozás (én szerelem, centrírozom, nem panaszkodom). Annyira szarok szegények, hogy valamelyiket újra kell súlyoznom pár száz km után. 1500 km felhőtlen utazás után, újra rázni kezdett, igaz most hátul, viszont egyre erősebben. 40 km/h-ig úgy riszállt a hátulja, mintha 8-as lett volna a kerékben. Nagyon idegesítő volt már. Odáig jutottam, hogy felrakom hátulra a téli gumikat. Hozzá is kezdtem, hogy felrakom hátulra a Clio télikerekeit (oda felmegy, elől nem fér fel a féknyereg miatt, ejj pedig mit kaptak volna a 13-as 155-ösök :D). És akkor magammal viszem a hátulsó kerekeket meg a téli gumikat. Bal hátul lecseréltem, nem mondom viccesen nézett ki a 13-as felni. :) Ezután veszem le a jobb hátulját, gurítanám arrébb, látom ám, hogy olyan furcsán gurul. Szemrevételeztem és:

Pöttyet szálszakadt. Nah, feleslegesen tettem fel a 13-ast a másik felére. A pótkerék felszerelésével megoldódott a problémám. Szerencsére még otthon vettem észre, azért ezután megvizsgáltam azért a bal hátsót is, az jó volt.
Azóta megint mentem egy 1500-at és újra ráz a hátulja. :( Mondjuk már tényleg megértek a cserére a gumik. Mondhatnám úgy, hogy ez a fillérb.szás ára.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr381309114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.08.18. 18:45:51

"Mondhatnám úgy, hogy ez a fillérb.szás ára." - meg a kerékcsapágy ha sokáig húzod a cserét (de ezt úgyis tudod).

csiky944 2009.08.18. 18:51:33

@martong: akkor ha szál szakadtan hajtom jah,amúgy most nem ráz úgy,ez lehet simán csak a szar gumik miatt is

zalkapone 2009.08.18. 19:12:21

Ezért (is) kell jó gumit venni! Ha van valami, akkor ezzel és a fékkel nem szabad faszoskodni! Csomagtartó zárral kapcsolatban volt nekem is fiaskóm. Van egy számomra értelmetlen pöcök a zárszerkezetnél, amit az elhelyezett (és gyarló módon nem rögzített) csomagok hajlamosak átbillenteni, és onnantól az utastérben elhelyezett füllel nem nyitható. Aztán egy cimborám elmesélte, hogy ez mire szolgál. Az a funkciója, hogy az ajtókeretet kifeszítő tolvaj faszfej ne tudja a bedugott dróttal nyitni a csomagtartót, amin keresztül bejutna az utastérbe (csomagtartóban van a hátsó üléstámlát nyitó retesz). Azért vicces, hogy a mérnökök csináltak egy buta hibát, és addig matekoltak, hogy sikerült egy hihetetlen elbaszott megoldást találni a problémára, háromszor annyi lépésből, mint amiből az eredeti hülyeségük kiküszöbölhető lett volna...

csiky944 2009.08.18. 19:25:12

@zalkapone: continental eco contact-ok amúgy

zalkapone 2009.08.18. 21:12:17

@csiky944:

Akkor biztos van már benne pár ezer km, mert azért ezek messze nem Tesco gazdaságos gumik. Mondjuk én a Fuldára esküszöm. Illetve az Eagle F1-re.

rognork 2009.08.19. 06:03:53

@csiky944: nekem is ilyen van, nagyon jó gumi. új korában. csere után érezhető fogyasztás csökkenés volt.

zbzbzb 2009.08.23. 09:22:15

na, el sem olvastam, de a képről láttam, hogy renault zárról van szó :)
én is szívtam vele, de nálam az volt a probléma, hogy a csomagtérajtó és a benzinsapka zárja kapott egy akkora túlvezérlést (nem tudom, mitől), hogy kifordultak a motorok (én is szétszedtem mind a kettőt), ezért menthetetlenek voltak.
kaptam univerzális motort, feltettem - a csomagtérét pont tegnapelőtt - és azóta zsírkirályul működik :)
azért jó látni, hogy vannak még bütykölősök, akik nem egyből a boltba szaladnak és költenek 20e-t, hanem utána járnak, és ilyen egyszerűen javítható hibákat meg is oldanak :)
süti beállítások módosítása