Az előző részből megismert Kaprál úr, a Zöldségessel Indiába sorozatunk egyik szereplője felhívott, nem-e segítenék neki elvontatni a másik autóját a szerelőjétől, ugyanis a szerelő már nem fér el a sok vastól.
A jó sztoriért mindent, vontatásban meg úgy is profi vagyok, szóval elvállaltam.
Szombat délelőttre esett az akció, Kaprál úr két kislánya és kutyája is résztvett az akcióban, mivel anyuka Prágában volt, továbbképzésen.
Siettünk, ezért odafele úton nem fényképeztem, viszont a szerelőnél akadt fotóznivaló:
A szerelő saját állólámpása
Kombipáciens
Kaprál úr 300Dje be lett spájzolva a garázsba, és a utcán lévő ződcségesek száma 50 méteren elérte átmenetileg a hármat.
Egyik hétvégén egy készülő állólámpást néztem meg, Párkány mellett, majd visszatértem Brünnbe. A szobatársamat kitettem az iskola előtt, és gondoltam kitolatok.
Nem így történt.
Elfosta magát az automataváltó R (hátrameneti fokozata). Három járókelő segítségével kitoltuk az autót, és letettem a parkolóba.
Vége, most szívtam meg.Most majd jönnek a szövegek hogy kellett neked automata. Súlyos csehkorona pénzösszegeket vizionáltam,majd felhivtam a Prága melletti bontót ahonnan a lengőkarom is volt.
(Nem nehéz megjegyezni a telefonszámot, egy Mercedes-buzinak nem foglal abszolút agysejteket. 777 126 560 )
Leforrázva vettem tudomásul.6000 CZK.Egy bontott váltó.Amiről azt se tudom, működik-e, ott fetreng fél éve a földön.Hivtam egy váltófelújítással foglalkozó céget: 30000-40000 CZK.Huh.
Sukoróra valahogy muszáj lejutnom, mindenki kiváncsi a ződcségesemre!
Brünni ügyeimet addig meg úgy intéztem, hogy csak extraszéles utcában parkoltam le, hogy tolatás nélkül meg tudjak fordulni. Felhivtam Libort, Jirkát és összeállt a válság stáb.Fehér W124kombi: Libor, Fehér Opel Omega: Jirka.
A megoldás: A telepen lévő fekete W123-as egy automata 300D. Libor telefonon addig piszkálja a tulajt amíg az el nem adja, és Jirka és Frenki átszerelik a váltót. Persze zsákbamacskát nem veszek, ezért amíg nincs kipróbálva az autó, mondtam Libornak felesleges akárkit is hívni.
Indítsuk be és próbáljuk ki. Aha, csak hogy ehhez 5 éve nem nyúlt senki.Vákuum a gumikban, valami lötyög a tankban.
Libor: Ez Mercedes, ez be fog indulni.
Na erre az összes szerelő, Fordját bütykölő arc kijött, mer műsor lesz!!! Azt szar mercit akarják beindítani!
Kivettük az akkut a saját W123-asomból, Libor játszott egy kicsit az univerzális Mercedes kinyitó és indító kulcsával, és kárörvendő, nem túl pozitív kommentárok ellenére a 300D pöccre indult, semmi kormolás vagy ilyesmi.Ott kotyog a 300D a Fordosok meg csak szitkozódnak, ezt nem hiszem el!!! Libor diadalittas arccal kiszáll, és csak ennyit mond.
Ez a Mercedes. Hát, megható pillanat volt, konkurált a youtube-os mercedes faithful commercial feelingjével.
Nézzük a váltót! - kérdem, kicsit aggódva.
Milyen váltó? - kérdi Libor, visszaül, tol egy R-t, padló, és az autó gumikat csikorgatva kilódul a helyéről. Hívjuk a tulajt, majd kis rábeszélés után megveszem tőle életem második autóját. Egy W123as 300D automata Mercedest. 8000 CZK-ért.Papírok nélkül persze.Donornak.Megindultam a lejtőn? A lejtőn aminek a közepén összefutok Csikóssal, a végén pedig a mindig olajoskörmű Jarek áll tetemes harmincautós(roncsos) flottájával.
Péntekig legyen kész, mert Sukoróra akarok vele menni. - szólok Jirkának. Persze, meglesz.
Péntek délelőtt hívom Jirkát, hogy állnak.Sehogy, most kezdik csak. Délután odamegyek, de látom hogy ebből csak estére lesz valami.Hasznosan próbálom eltölteni a várakozási időt. Kiszerelem a fekete 300D anyósülésének majdnem szalonzsír állapotú ülőlapját, és kicserélem a 240D-m szétült, deformálódott vezetőülésének ülőlapjával. Hűtőrácsot cserélek, festett feketét eredeti szürkére.Látom Jirka és Frenki nem bírnak az operációval, egy kis segítség soha nem árthat (egyébként soha életemben még nem szereltem autót) Először csak szerszámokat adogatok, hirtelen filmszakadás, és az autóm alatt találom magam, Frenki a kardánt piszkálja, én pedig Jirkával a váltót operálom kifelé. Koszos vagyok, olajtól csúszik a kezem. Bizony, huszonhárom évesen végre elvesztettem autószerelési-szüzességemet.
A saját autómon, jóhogy. Este nyolc óra. Jirka málnaszörp színű automataváltó-olajat tölt a váltóba. - Álljál ki, próbáld meg, de óvatosan.
Kiállok, megyek egy kört, kettesből hármasba csúszik a váltás, háromnegyedgázon, de bízok benne, hogy észheztér idővel. Jirka és Frenki már öt perce rimánkodnak hogy ne menjek vele most Magyarországra, a frissen beszerelt váltóval, de a 240D biztatóan kotyog a háttérben, mintha azt mondaná:
Induljunk!
Ja, indulok is.Kaland az élet.
- Te nem vagy normális. - jegyzi meg Jirka, a fejét tekergetve.
Úgy ahogy kijöttem az autó alól, koszosan, olajosan, teszek egy D-t, és irány Sukoró. A pozsonyi alagútban, ahogy a fények vibrálnak a csillagon a stuttgarti acélmező előtt, ülök a nemszétült szalonzsír ülölapon, a frissen beszerelt váltó teszi a dolgát, az autó lebeg a pozsonyi úthibák fölött, és engem elfog a Csikós Zsolt által nagyszerűen leírt egybeolvadás érzés (főleg hogy 2 órával előtte még az autó testnedveiben fetrengtem ). Bevallom férfiasan, elmorzsoltam egy pár könnycseppet. Megérkeztem Sukoróra.
Természetesen mindenki az olajos trikómon röhögött, meg az olajos kéznyomokon az autó oldalán. A sukorói találkozón, kortársával egy e28assal készült egy pár fotó.
Visszatérve Brünnbe,volt egy ilyen melóm, hogy angoltanítás józsiknak a gyárban, be is parkoltam a managerek közé: (a kép címe egyébként Gnómok közt)
A magyar W123 klub találkozót tartott Dömösön, természetesen nem hiányozhattam, előtte még meglátogattam Izit, akinek a készülő állolámpás 115-öse, már félkész állapotban is gyönyürű.
A találkozóra menet:
Fotók a találkozórol:
A legmeglepőbb az volt hogy minden dízel W123as másképp kotyog!! Az egyre elharapózó Benz-fetisizmusommal nem lehetett bírni, muszáj volt pólót venni!
A W123as találkozó után újabb gyerekkori álmomat válthattam valóra. Sopronban a VOLT fesztiválon fellépett az EARTH WIND FIRE. Igen, játszották a Septembert is! Sajnos a hazaúton volt egy problémásabb kanyar, de erről az eddigi hagyományoknak megfelelően a következő részben.
Beszóltak