Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Papa, fejezze be !

2009.09.18. 19:00 | prokee | 42 komment

Címkék: közlekedés autó közlekedésbiztonság baromállat

Mármint az autóvezetést, de sürgősen. Nyilván nem akar sem idő előtt meghalni, sem másokat megölni.

Balesetet okozott egy forgalommal szemben haladó autó az M7-esen

Forgalommal szemben hajtott az M7-es autópályán, Zamárdi közelében egy 84 éves budapesti férfi csütörtökön. Suzukijával a belső sávban közlekedett, balesetet okozott, de állítólag ebből semmit sem vett észre, közölte a rendőrség.

(index.hu)

Tessék már tudomásul venni, hogy az autóvezetés nem alanyi jogon járó lehetőség. Ahogyan nem az a gyilkosság, a gyermeklányok megerőszakolása, de még a sebészeti beavatkozás vagy a darukezelés sem. Előbbiek legálisan senki számára nem elérhető szabadidős tevékenységek, utóbbiakat pedig, pontosan a bennük rejlő potenciális veszélyek miatt, szigorúan alkalmassági vizsgához kötik.

Persze elméletben az autóvezetést is. Legalábbis a jogosítványt megelőző tanfolyamok erről szólnának, hogy milyen eredménnyel, azt mindannyian tudjuk. Ha azonban a Tanuló keresztülvergődik az elméleti és gyakorlati vizsgán - akár joggal, akár jogtalanul -, többé soha senki nem ellenőrzi az alkalmasságát. Sem szellemileg, sem testileg.

Már látom a kommentet: orvosi vizsgálat. Ahhha, köszi. Akinek a jogosítványában szerepel a "csak szemüveggel vezethet" kitétel, azt elküldik szemészetre, ezen kívül az alkalmasság vizsgálata a főníciai eredetű papírcetlik csereberéjére korlátozódik. Ráadásul több évre érvényesítik a jogosítványt, még akkor is, ha a T. sofőr láthatóan a saját végtagjain való közlekedésre is csak korlátozottan alkalmas. Pedig, veszélyes üzem. Reakcióidőt, szellemi frissességet azonban soha, senki nem vizsgál az úrvezetők orvosi vizsgálatán.

Kérdezem: Mennyire veszélyes rád, rám, magára, anyámra, lányodra, családomra, barátodra az, aki nem jön rá időben arra, hogy az autópálya rossz oldalán közlekedik? Észre fogja venni, hogy piros a lámpa? Észreveszi majd, hogy a 12 éves fiúgyerek 10 méterrel előtte bringázik? Időben reagálni tud, ha a pattogó labda után megjelenik a gyerek is?

Nem vagyok az öregek, az öregség ellen. Sajnos erre nincs szükség, megoldják saját hatáskörben. Az, aki szürkületkor nem lát, de vezet, aki tudja saját magáról, hogy a reakcióideje vetekszik a tölgyfáéval, aki  nem képes feldolgozni a környezetből érkező ingereket, az potenciális gyilkos.

Ma még. Lehet, hogy holnap a "potenciális" szót már nem kell használnunk.

Bevezetnéd-e a szigorított alkalmassági vizsgálatot ?
Igen
Nem
Nincs jelentősége

Szavazás állása

 

Természetesen a szellemi, testi alkalmasság nem csak az idősebbek esetén lehet kétes, sőt, az igazi elmebeteg sofőrök éppen a fiatalabbak közül kerülnek ki. Náluk azonban ez sok esetben szocializáltság kérdése, míg az előbbieknél egyszerű biológiai következmény.

...és igen, minden korban támogatnám a szigorúbb alkalmassági vizsgát.

 




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr401391192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arthur877 2009.09.18. 19:21:34

Ebben a korban már évente kell menni orvosira!
Hogy volt ez a vén hülye alkalmas nemrég?

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.09.18. 19:27:49

Sajnos nem feltétlen kell évente menni. A háziorvosra van bízva, mennyit ad meg.

Halálos_fogkefe 2009.09.18. 19:53:32

Szegény nagyfaternak is simán megadta az alkalmasságit az orvos amikor már arra se emlékezett hogy mi történt vele 1 perce, és semmi ereje nem volt már - annak ellenére hogy direkt kértük hogy ne adjon neki alkalmasságit, mert nagyon vezetni akar de már nem tud. Ha mi nem tartottuk volna vissza, simán elment volna autókázni. Nem merek belegondolni mi lett volna...

Ezek után hogy szigorított vagy sem, szerintem édesmindegy.

pickapu 2009.09.18. 20:05:09

Egy bizonyos kor után muszáj elfogadni az elfogadhatatlant, a sofőrnek ugyanúgy, mint az orvosának. Nehéz, nehéz, de ez van. Senkinek nem hiányzik, hogy hajlott korára baleset okozásáért hurcolják meg.

Kutyi 2009.09.18. 21:49:00

70 év felett még orvosi vizsgálattal se engedném vezetni az embert. Tudom ez durván hangzik, senki nem érzi magán hogy elhülyül, eltunyul, romlik a látása, reflexe...kihagy. Az orvos pedig megvesztegethető, ha azt állítja hogy ilyen korban még minden rendben. Miért fiatal, vétlen ember kell hogy az életét áldozza az ilyen miatt ? Nyugdíjasnak ingyen van a tömegközlekedés. Használja azt ! S ráadásul az öreg még azt se vette észre hogy balesetet okozott ! Akkor mit látott vajon ? Hogy a sok idióta szembe jön ?

pakesz (törölt) 2009.09.18. 22:14:37

hogyha megol valakit vagy balesetet okoz valaki es az bizonyithatoan az o hibaja mert nem tud mar rendesen reagalni, akkor az a biztosito aki ellene eljar (gyakorlatilag akinek a kart okozta!!!) az szepen bepereli es elpereli az osszes penzet, sot az orokosoknek is hagyna egy szep kis adossagot
na ha ez meglenne, akkor a leendo orokosok inteznek el hogy ne vezethessen :)

gyakorlatilag az egy sor meg belefer Ausztriaban is erre epul, hogy akar 2-3 sorrel is hazamehetsz, nem vegzal a rendor, de ha -akar onhibadon is kivul!!!- balesetezel, ott allsz a biztosito elleneben, es o bevasalja rajtad...

newnt55 2009.09.18. 22:19:43

Szerencse, hogy nem halt meg senki.
Én 70 éven felül kötelezővé tenném a szigorúbb vizsgálatot, reflex, reakcióidő, stb. kb 2 évente.
De sajnos nem nagyon van jó megoldás. A legjobb megoldás talán az önkritika és a tömegközlekedés használata lenne.
84 évesen.....atyaég....belegondolok, hát durva.

newnt55 2009.09.18. 22:25:10

Ja és a kedves rokonait is megkérdezném azért, hogy ugyanmá, a kedves papát miért engedik vezetni?

papugaja 2009.09.18. 22:28:55

Pszichológiai alkalmasságin is megbuknának jósokan...

Mental Twist 2009.09.18. 22:36:30

Nem tudom min múlik, de a nyugati szomszédunknál pl. teljesen mindennapos esemény, hogy valaki szemben közlekedik az autópályán. Semelyik másik országban nincsenek akkora behajtani tilos táblák hatalmas falsch felirattal meg egy megálljt parancsoló tenyérrel...
Tényleg nem kellene mindenkinek jogsit kapnia!

igazadvan 2009.09.18. 22:40:25

szigorítás előtt először ki kellene próbálni, hogy mi lenne, ha a mostani szabályokat betartanánk.

zuzzer 2009.09.18. 23:37:07

Svájcban élek, itt rosszabb. Eccer mekkapod a papírt, életfogytig szól és orvoshoz se kell menni.
Tavaly nyáron egy 80 éves fater úgy hajtott ki az udvaráról, hogy szimplán nekiment egy másik gépnek, ami épp a háza előtt ment el, de nem állt meg ezen vitatkozni. Továbbment és a következő sarkon halálra gázolt egy 15 éves lányt, majd újabb 500 méter után egy fa állította meg....pesrze neki semmi baja, sőt! Még büszke is volt rá, hogy milyen jól vezet, ezek voltak az első, második és harmadik balesete élete során...

kuki123 2009.09.18. 23:54:51

pont ez jutott eszembe...
1. nem vette észre hogy jobb oldalt van a szalagkorlát... na jó oké ritkán jár arra felé
2.de jönnek szembe és nem veszi észre érted tök szembe tuti hogy a dudád szétnyomta előtte úgyhogy nem is hallotta szerintem villog rá és nem látja bazdmeg biztos hogy úgy rántotta el a kocsit előle mert egyébként nem lett volna baleset ..és az öreg még ezt sem vette észre

szerintem akkor ébredt fel hogy valami nem stimmel...de ugye autópályán nem állunk meg

nagyon dúrva ezek után eltom képzelni hogy vezet reakcióidő végtelen lehet kb

nálam az orvosi 1 perc volt talán

Árpi 2009.09.19. 02:23:05

Na, akkor mondjon valaki nekem egy esetet, hogy egy doki nem adta ki az igazolást, ha a vérnyomás és a cukor rendben volt! Vagy inkább egy olyan esetet, amikor az orvost leültették foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetésért, amikor olyannak adott papírt, aki már teljesen elveszítette a térbeli tájékozódás képességét.
Bemegy a hivatalba, eltéved a fotóboxban, majd úgy kell megkeresni a folyosón, mert elkóvályog, a gyereke, aki kíséri, kétségbeesetten keresi, hogy nem tévedt-e ki az utcára (gyalog!) felügyelet nélkül, de a hivatalnok nem mondhatja, hogy nem ad neki jogsit, hiszen ő nem orvos. De a háziorvosa szerint alkalmas a vezetésre! (Nem kitalált történet.)

Első mohikán 2009.09.19. 03:24:29

@Árpi: Mondok egy esetet, bár lehet, hogy ez a másik véglet.Nekem nem akarták megadni az orvosi igazolást, mondván, hogy nincs térlátásom.Való igaz ,hogy jóval gyengébb az egyik szemem mint a másik, de gépész-műszaki rajzoló vagyok, ha ez mond valamit.Ja és levezettem 20 év alatt több mint egymillió kilométert egy árva koccanás nélkül. Egyébként egyetértek a fentiekkel.

BKV reszelő 2009.09.19. 06:33:36

Fura, hogy mennyire szelektív az ember tudata...Az senkit nem zavar, hogy a rengeteg közúti balesetben alig szerepelnek ilyen taták, csakis fiatalok, középkorúak....és mégis a tatákat ültetné le mindenki....hiába ! Az embernél hülyébb állatt nem alakult ki a természetben.

allnet 2009.09.19. 07:11:54

Apám 81. figyeli magát mennyire alkalmas még a vezetésre.érzi, már vannak változások és ennek megfelelően vezet. akár 6-700 km-t oda-vissza.
soha nem volt balesete.sokat megélt és még szeretne is. úgy tűnik van esélye.
ja, mind a 32 foga megvan és rág mint a mókus.
amúgy a közlekedésről: PÁV, motor jogsi, autó jogsi és így tovább...
ma szinte minden alkalmatlan lény vezethet. szigorúan szűrni kellene az engedélyek kiadásátl

_ev_ 2009.09.19. 07:48:51

Ügyintéző (emelt, de nyugodt hangon): Itt tessék aláírni, hogy ne lógjon ki a keretből. Nem baj, adok másik papírt. Most tessék oda beülni, lefényképezem. Tessék hátrébb csúszni! Ne tessék kijönni, még nem vagyunk kész, csak tessék hátrébb csúszni! (halkabban, a többi várakozóhoz): Rosszul hall a bácsi.
...
(továbbra is emelten, de türelmesen): Majd szólítjuk. Ne tessék most ide leülni, ott hátul vannak a székek, ide többi ügyfelet ültetem...ésígytovább...

Okmányiroda
Jogosítvány ügyintézés.
Alkalmassági a kézben.
...és nem csak az enyémben.

Halálos_fogkefe 2009.09.19. 08:28:05

@BKV reszelő: ez nem igaz. csak ki a francot érdekel hogy a tata nekiment a villanyoszlopnak a kertje mellett, hogy megint felborította az összes kukát az utcában, hogy nem tud beállni a parkolóba 10. nekifutásra sem (OMG ilyet minden nap látok) és összebassza a körülötte lévő autókat, úgy kóvályog az úton mintha részeg lenne, stb... (Hozzáteszem hogy az autópályára szemből felhajtás tipikusan a 70+ korosztály heppje)
Sokkal hangzatosabb az hogy egy fiatal részeg nekiment a fának.

Elsősorban annak köszönhető hogy kevesebb hír van a taták baleseteiről hogy a hozzátartozók állítják meg mielőtt valami nagyobb gixer lenne. Még ha nem is azért mert a tömegkatasztrófától félnek, féltik a tatát.

Szerintem 70 évesen már ne vezessen senki. Lehet hogy tudja a kreszt, lehet hogy az autót tudja irányítani, de olyanok a reflexei mint egy zöldszemes ostorosnak. Ezt ő maga sosem fogja észrevenni magán, ezért kéne az orvosnak, csak hát... na mindegy. Sajnos nem minden idősnek tudják a kezét fogni és akkor ez lesz belőle.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.09.19. 08:35:47

Mindegy, hogy megkapja vagy sem. Vezetni fog. Jómódú, hazatelepült idős úr,komoly autóparkkal. Már rég nem volt jogsija, még mindig kihozta valamelyik csodát a garázsból. Törtek is rendesen. A felesége már könyörgött,hogy vegyék el az autóit, megpróbálta eldugni a kulcsokat, de az öreg mindig megtalálta a módját. Nem tudtak semmit kezdeni vele.

czejp (törölt) 2009.09.19. 09:42:24

A balesetek nagyrészét nem az idős, hanem a fiatal gépjárművezetők okozzák, őket is el kellene tiltani a vezetéstől ? A balesetek jelentős részében a vezetők ittasak, a szeszesital árusitását is be kellene tiltani ? Érdekes ez a diktatórikus hozzáállás. Ha van orvosi ellenőrzés, akkor ennek ki kellene szűrnie a fizikailag alkalmatlanokat a vezetésből. Az adott esetet meg konkrétan kellene megvizsgálni, hogy hogyan kerülhetett a táblák és felfestések ellenére a szembelévő pályára a gépjárművezető. Egyébként én már találkoztam teherautóval, amelyik az autópálya felhajtó ágán jött le, kivert a verejték, de szerencsére volt annyi hely, hogy elfértünk.

Invictus 2009.09.19. 09:48:48

@taxi33: Ez mikor volt? Mert jó pár éve fél szemmel is lehet jogsit kapni (amúgy nyugat-európában, USA-ban mindig is lehetett... Columbo hadnagy sem csak a filmben vezethetett).
Persze, hogy nem volt baleseted, hiszen eleve így is kezdtél vezetni, ha rosszabb is a térlátásod, megtanulta az agyad kezelni. A gond akkor van, ha valakinek fokozatosan romlanak az érzékszervei, reflexei de belül még mindig 20-30-40 évesnek érzi magát, és kiváló sofőrnek (hiszen már 20-30-40 éve vezet ugye...) és rutinból nyomja tovább... addig amíg már azt sem veszi észre hogy elsodort egy gyalogost.

Invictus 2009.09.19. 09:50:35

@czejp: A teherautós nyilván direkt csinálta... talán elnézte az előző lehajtót, és nem volt kedve kerülni.

stupsi · http://flashjatekok.blog.hu 2009.09.19. 10:30:58

@Mental Twist: Azért itt sem teljesen mindennapos! De itt minden rádióadó rögtön bemondja és 5 percenként megismétli, hogy hol történt. Azt viszont elfelejtetted írni, hogy a rendörök is rögtön a helyszínen vannak, lekísérik a pályáról, jogsi rögtön elvesz, és minimum 3 hónapig nem is kapja vissza. Azonkívül büntetöpontok (amiböl ha x összejön, jó idöre búcsút mondhatsz a jogsidnak /elöfordulhat, hogy örökre!/).

@Árpi: Jó pár évvel ezelött történt, hogy az egyik rokonunk nem kapta meg a hosszabbítást, mert a körzetiorvos úgy látta, hogy nagyon borvirágos az orra. Utálta a bort, más szeszt is csak ritkán ivott. Amit a doki nem tudott, mert új volt a faluban, hogy a férfi felmenöi, mind így néztek ki.

Halálos_fogkefe 2009.09.19. 10:38:48

@czejp: a fiatalok gyorsan hajtanak, olyan dolgokba mennek bele amibe nem kéne (előzések stb.) amit büntetnek. Az ittasoknak szar lesz a reflexük meg a koordinációjuk, amit büntetnek. A tatának pia nélkül is szar a reflexe meg a koordinációja, magyarul olyan mintha be lenne baszva. Ez nem diktatórikus hozzáállás hanem a józan ész szabálya.

Libikóka · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/ugyintezo-titkar.php 2009.09.19. 11:52:13

minden tisztelet az öregeknek, de talán nem kéne veszélyeztetni a közlekedést...
VAlóban olyanok, mintha innának: tompa refelexek, rossz látás...

Kifordított kacagány 2009.09.19. 19:37:14

ez egy parttalan vita. a szigorú alkalmassági mindenkinek kellene. akinek ez nem nyilvánvaló(meg az sem, hogy itt erről beszélt a nép), az még képezze egy kicsit magát. régebben a hivatásos jogsihoz azért kellettek az alkalmassági vizsgák, mert aki hivatásból űzi a gépjárművezetést, az lényegesen többet megy, több helyzetet kell megoldania és nagyobb a lehetősége, hogy alkalmasság hiányában balesetet okozzon. legalábbis ez volt régen. ma már egy sima úrvezetői jogsival is többen, többet megyünk és lényegesen nagyobb sebességgel, mint korábban a hivatásosok. emiatt lenne fontos, hogy mindenkinek kötelező legyen az alkalmassági vizsga. mára minden közlekedő potenciális veszélyforrássá vált.
az öregektől meg senki nem sajnálja a vezetés élményét. még akkor sem, ha félig vak és teljesen hülye. csak éppen úgy mint a versenyzőlelkű fiatalok esetében nekik is zárt pályára kellene szorítkozniuk. mondjuk a roncsderbi pont nekik való.

Rocko- 2009.09.19. 23:14:44

@Halálos_fogkefe: érdemes azt is megvizsgálni, h összességében az ilyen apró "balesetek" összeadva kerülnek-e többe v a hibása úgynevezett diszkóbalesetek.

@czejp: félreértelmezed. kérdés az, h szándékosan v véletlenül.

@Kifordított kacagány: pontosan egyetértek az utolsó bekezdéssel.

Vé8 · http://audiv8.mlap.hu 2009.09.20. 15:06:51

Nekem tavaly nyár végén jött szemben egy full részeg, vagy bekábítózott ember az M1 Győri kanyarnál hajnalban, pont egy kamiont előztem, szerencse hogy nem jött gyorsan az autó, kb 20-30-al mehetett, én 130-as tempóval mentem, satufék, épp hogy befértem a kamion mögé. Az ilyeneknek egy életre bevonnám a jogsiját, meg talán egy nyilvános kövezést is megérdemelne :D

zalkapone 2009.09.20. 18:45:16

@Kifordított kacagány:

Még hogy nincs szigorított vizsgálat?! Tudod mit kell végigszenvednem minden alkalommal, ha újíttatni akarom a jogsim? Persze, kellett nekem... Minek akarok megkülönböztető jelzéssel közlekedni...?

Perillustris 2009.09.20. 22:49:18

@Vé8: Emlékszem arra a napra. én is ott jártam. Kurva sokan jöttek szemben. Szerintem front lehetett.

Kifordított kacagány 2009.09.21. 09:37:35

@zalkapone: nem azt kifogásoltam, hogy nincs, hanem azt, hogy mindenkinek nincs. biztos macera az ilyen, meg biztos pénzbe is kerül. de mindenki eldönthetné továbbra is, hogy akkor most kell neki vagy sem az a nyüves jogsi ilyen feltételek mellett is. a jogsi eddig sem járt senkinek alanyi jogon, a tapasztalatok meg azt mutatják, hogy a megszerzésének és megtartásának feltételei nem elég szigorúak. számomra logikus következtetés, hogy ezeket a feltételeket kellene elsősorban szigorítani és csak utána hisztizni azon, hogy a kresz elavult és új kéne. ehelyett mi van? egy csomó ember aki nem ismeri a kresz-t(amelyik meg mégis, az értelmezni nem tudja a szabályokat), kijelenti, hogy a kresz elavult, közben meg rendszeresen áthágja a szabályait és teszem azt a jelen példában forgalommal szemben közlekedik.

zalkapone 2009.09.21. 18:42:24

@Kifordított kacagány:

Én azt mondom, hogy hatvan év felett (jó, legyen 65, annyi a nyugdíjkorhatár) mindenkinek legyen kötelező évente a szigorított vizsgálat, alatta öt évente. Akinek nem tetszik, az járjon tömegközlekedve... A szigorított vizsgálat pedig minimum a PÁV 2 szintet üsse meg.

Kifordított kacagány 2009.09.21. 19:01:22

@zalkapone: ezzel én is ki tudnék egyezni. azzal a különbséggel, hogy legyen 5 helyett 3 és emeljék fel a gépjármű vizsgaidőszakot is 3 évre. ha valaki megfelel a PÁV2-n, akkor talán van annyi felelőssége, hogy rendbe tartja az autóját. illetve még annyi, hogy ha az egészségügyi állapot megköveteli, akkor csökkenteni lehessen korábban is 2 ill. 1 évre az alkalmasságit.

Kifordított kacagány 2009.09.21. 19:02:49

bár lehetne 5 év is(alkalmassági és műszaki), de egészüljön ki azzal, hogy baleset okozásánál, illetve súlyosabb kihágásnál azonnali.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.09.21. 19:42:47

17 és fél évesen, jogsi megszerzése előtti orvosi vizsgálat: Orvos tőlem 3 méterre.

-Jól van?
-Jól.
-Beteg volt az utóbbi két hónapban?
-Csak a szokásos téli nátha, semmi több.
-LÁtom szemüveges. Jól lát?
-Nem véletlenül van szemüvegem, de ezzel már jól látok.
-Rendben.

És már csattant is a pecsét, ami 10 évre engedélyezi azt, hogy orvosilag alklmas vagyok a vezetésre. Pff. Idősebb korban sem viszik szerintem túlzásba.

A potenciális gyilkosok szerintem változatosan kerülnek ki különböző korosztályokból, diszkriminálónak érzem a fiatalokat ért vádakat. :D

Mit értünk egyébként fiatalon? Melyik veszélyesebb ilyen szempontból, a 18 éves srác, aki benzingőzben nőtt fel és tudja mi a helyzet, vagy a 25 éves végzős egyetemista kiscsaj, aki ránéz a pedálokra, hogy jót nyom-e? Szerintem az ilyen nagyon nehezen kategorizálható...

pickapu 2009.09.21. 20:24:34

@Kalti: Akkor nekem szigorúbb volt, egy lábon állva behunyt szemmel bökdösnöm kellett az orromat...

zalkapone 2009.09.21. 21:19:29

@Kifordított kacagány:

Egy ilyen stílusú országban, mint a miénk, azt mondom, hogy a műszaki vizsga igenis legyen legalább kétévente! Saját baráti körömben is ismerek több olyan, a munkáját felelősséggel ellátó embert, aki csak akkor nyúl az autójához, amikor már feltétlenül muszáj (értsd: amikor már nem indul...). Az orvosi / alkalmassági három évét is inkább a jelenlegi élettani hatások miatt tartanám helyesnek. A stressz, a létbizonytalanság rengeteg orvosi kockázatot rejt magában. Idén nyáron három fiatal (30-40 közötti) kollégám halt meg infarktusban, illetve egyikük agyvérzésben. Egyik pillanatról a másikra. Mindez ha vezetés közben következik be, akkor még hány embert visznek magukkal...? Ez miatt nézném szigorúan a pszichológiai eredményeket is. Aki eleve ideges alkat, azt szűrjük ki. Persze ez a Taigetosz szemlélet sokaknak nem tetszene, de ahogy az epilepsziások sem vezethetnek, úgy az egyéb pszichés eseteknek sem kéne. Szerintem. És mondom ezt úgy, hogy én sem vagyok egy szelíd típus...

Kifordított kacagány 2009.09.22. 07:47:30

@zalkapone: egyetértek és nem gondolom, hogy bármilyen területen az lenne a megoldás, hogy a követelményszintet csökkentjük, márpedig lássuk be az élet más területén is ez a jellemző. igenis ha valaki el akar érni valamit, akkor tegyen érte, szerezze meg a szükséges tudást, tulajdonságokat és ne az legyen a megoldás, hogy engedjük a félhülyéket is vezetni, vagy bármi mást csinálni, csak hogy többen ülhessenek a volán mögé, több diplomásunk legyen és hasonló. persze számos területen egész biztosan engem is érintene egy hasonló követelményszabályozás, talán még a jogsim is veszélybe kerülne, de úgy gondolom akkor is ez a helyes megoldás. nem feltétlenül rögtön és egyszerre, lehetne fokozatosan emelni a követelményeket, hogy az embereknek legyen lehetőségük fejlődni hozzá. szerintem ez az egyetlen módja, hogy a visszájára fordítsuk azt a degenerációt, ami már évek óta megfigyelhető akár a közlekedéskultúrában is.
a 3 év műszaki szerintem nem jelent több kockázatot, mint a kettő. akár fél év alatt is rommá lehet hajtani egy autót legyen az új, vagy használt. ha mindenáron törvényileg akarjuk szabályozni akkor legyen km függő.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2009.10.01. 20:08:50

Na majd kiváncsi leszek mit fogtok mondani, ha majd 70 évesek lesztek! Egynek se lesz ekkora szája

Franky4fingers 2009.10.02. 08:52:53

@wartburger:

Amit írsz, szimpla demagógia. Nem a korral van baja senkinek. Arról van szó, hogy van egy rendszer M.o.-n (egy?- még egy) , ami nem működik.

Van egy orvosi vizsgálat, ami ki kellene, hogy szűrje a vezetésre alkalmatlanokat. Hogy az illető aki nem kap jogsit 50-60- 80 vagy akár 100 éves az tök mindegy. Persze az normális (lenne), hogy statisztikailag több idős ember hullik ki a rostán.

Én a magam részéről kötelezővé tenném, hogy 3 évente mindenkinek kelljen egy vezetéstechnikai vizsgát tenni. (Persze a nagy magyar valóságban ez tök felelsleges, mert elb@sznának egy csomó pénzt az infrastruktúrára aztán ugyanúgy le lehetne fizetni a vizsgabiztost)
süti beállítások módosítása