Amikor először megpillantottam ezt a - hernyót - , azt hittem hogy egy általam nem látott Louis De Funes film egyik különleges szereplőjét látom. Annyira nem csodálkoztam ezen a formán, hiszen a 70-es évek sci-fi filmjeiben látható rakéták is inkább hasonlítottak egy samponos dobozra mint egy komoly űrhajóra. Mint kiderült, nem ezen a vonalon kell elindulnom.
Annak ellenére hogy igen eltorzult ez a gyönyörű autó, a Citroen DS Break jellemző vonalai jól felismerhetők a Michelin PLR karosszériáján.
Érdekes a névválasztás is, pedig a tények ismeretében végtelenül egyszerű, ezt a különleges járművet a Michelin cég építette 1972-ben a Citroen közreműködésével, abban az időben amikor még a - gumimulti - tulajdonában volt ez a patinás francia márka. Ami életre hívta ezt a projektet, az volt hogy kamion abroncsokat teszteljenek nagy sebességnél, minimális kockázattal. Jelentős átalakításokat eszközöltek a kasztni és a meghajtás terén is, a "labor" több mint 7 méter hosszú és 2,5 méter széles. A tíz kerekes masina súlya közel 10 tonna (9150 kg) és 180 km/h végsebességre volt képes. Ehhez, az autó súlyához képest hatalmas sebességhez egy V8 Chevrolet motor segítette hozzá, ami a hátsó kerekeket hajtotta - mind a hatot. Itt jön a poén, volt egy testvére ennek a V8-nak, csakhogy ez a motor a középen elhelyezkedő tesztelt kereket hajtotta. A PLR felfüggesztése tradicionálisan hidropneumatikus amit az alap típusból örökölt, viszont ami kissé szokatlan az a négykerék-kormányzás de ez mind elől.
Fantasztikusnak tartom ezt a műszaki csodát, szívesen megnéznék egy röntgen rajzot a hajtásláncról.
Beszóltak