Hirdetés

Autófilek még

Elferdült vakáció, avagy kiruccanás Közép-Európából Közép-Európába

2009.10.13. 10:25 | apamacko | 6 komment

Kedves Autófília blogot olvasó barátaim! Fogadjátok szeretettel Tibor barátom beszámolóját, a kissé félre, de így számunkra érdekesre sikerült vakációjáról. Tiborról előzetesen annyit jegyeznék meg, ő az az "elvetemült", akivel Május 1-én, a minimotoros kalandtúrát elkövettük.

Kora őszi nyaralást terveztünk Horvátországban, de az időjárás tréfája okán heveny autóbuzi orgia következett...

Vasárnap éjjel indultunk párommal, Arival, Székesfehérvárról a napfényesnek vélt horvát Primosten felé. Reggeli érkezés, gyors és könnyű szálláskeresés után már saját szobánk ablakából néztük az egyre jobban háborgó tengert. Keddre a felhők is megérkeztek, a viharos szél nem csillapodott. Párom nélkül merészkedtem csak a vízbe, neoprén ruhában egész kellemes volt. :) Szerda reggel kinéztem az ablakon és megláttam a fekete vastagra duzzadt felhőket – azonnal rám tört a „frazeológiám”. Gyors egyeztetés olasz ismerősömmel és már indultunk is északnak. Kihalt horvát sztráda, szlovén erdei utak, majd olasz zsúfolt autópályák után kora este érkeztünk Caorle-ba, ahol természetesen szakadt az eső... Elfogyasztottuk az ilyenkor kötelező tengeri szörnyeteg vacsorát és megbeszéltük, itt sem maradunk tovább, ez a tengeri buli megdöglött.

Mit találhatott ki egy autófüggő? Hát persze. Porsche Museum Stuttgart - Zuffenhausen. Irány Ausztria, szerpentinezés Innsbrucknál, át Németországba ahol egy éjszakát töltöttünk Münchenben, így péntek délelőtt érkeztünk a Stuttgart külvárosában található Porsche szentélybe. Mélygarázsban lehet parkolni, beérkezve azt hittem, már a múzeumban vagyunk, annyi Porsche volt és patika tisztaság. A pénztárat lifttel közelítettük meg, onnan egy bitang hosszú mozgólépcső vitt fel a kiállított autókhoz. A látványtól lábunk a fölbe gyökerezett – főleg az enyém.
Miközben honvágyunk teljes egészében megszűnt, időrendben haladtunk tovább Ferdinand Porsche megvalósult álmai között. A modelleket nem részletezem, a képeket már úgyis korábban hányásig néztük az autós weblapokon. Számunkra érdekes volt, hogy a múzeum nem a Porsche által képviselt életstílus felől közelítette meg a látogatók érzékszerveit, hanem teljes egészében lexikálisan, műszaki oldalról. Ez így a hölgykísérők számára kevésbé érdekes.

Maradt egy napunk, közel volt Sinsheim, ott pedig a Technik Museum. :) Páromat sikerült meggyőzni, hogy az már más jellegű, nem csak autók vannak. Szombat reggel érkeztünk a tetthelyre, melyet már az autópályáról lehet látni. Egy felszálláshoz készülődő Concorde és egy TU-144 a látvány, nem lehet eltéveszteni. Na itt aztán tényleg minden van: IMAX mozi, minden elképzelhető márka és típus, repülőgép, motorkerékpár, autó, harci járművek, mozdonyok, korabeli ruhákkal és használati tárgyakkal kiállítva. Ez már páromnak is jobban tetszett, egy nap nem is volt elég rá. Minden tömegével, nagy csarnokokban – így rossz időben is jó program. Ezt egyszer minden Autófílnek látnia kell!

Késő délután indultunk haza, kb. 900 km volt hátra. A tengerparti nyaralásból az időjárás segítségével így alakult ki a 3800 km-es Közép-Európa túra melyet jobban élveztünk a sziklás borús viharos tengerpartnál, és benzingőzzel feltöltődve emlékekkel tele érkeztünk haza.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$raczger · http://php-script.hu 2009.10.13. 11:21:58

Technik Museum-ban voltam én is jópár éve, az egy maradandó élmény volt, szinte minden megtalálható ott:) (Eléggé csodálkoztam mikor megláttam hogy az épület tetején mik vannak, nem tudtam akkor még hogy ez ilyen komoly hely)

Na meg még a Mercedes museum sem rossz!

Diego46 · https://soundcloud.com/djmattkonrad 2009.10.13. 14:27:34

Lehet én vagyok retardált, de igen tanulmányozni való logikája van Tibornak. Ha elromlik az időjárás a horvát nyaralásnál akkor miért megy Olaszországba. Ahol (ugye előre is meg lehet már az ilyesmit manapság nézni) szintén fos az idő. Erre elmegy egy német múzeumba. Bazz

A fél nyaralást meg az autóban tölti.

TWK 2009.10.13. 15:00:02

Tibor igazi autofil, vagyis autobahnfil!
Ahogy elhagytam a negyvenet -no nem végsebességben, hanem életkorban- egyre kevésbé van kedvem nyaralás címén többezret autózni. Esetleg több tízezret repülni, de az is fárasztó. Meg egyre kevésbé van kedvem a páromat rábeszélni autómúzeum látogatásokra. Simán sem, nemhogy nyaralás helyett. Pedig "autósan" ismert meg, Trabi Trampban volt az esküvőnk, és húsz kocsink van, valamint 4000 autómániás ügyfelünk. De mégsem terhelem ezzel, mert kb olyan mintha nekem kéne Hamburgba felautóznom egy ostoba Haute Couture divatbemutatóra, vagy függönykiállításra, és aznap este vissza. Na ezt még rossz álmomban sem...

MG

crix 2009.10.13. 21:27:00

Nagyon durva. Franciaországból hazaérve elszörnyedve vettem észre hogy megdagadtak a lábaim. Aza fránya gravitáció. Szóva ennyit autózni...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.14. 16:04:10

Kiváló programok ezek. Két éve volt három-négy esös napunk Rimini mellett, így hát felajánlottam asszonypajtásnak az egyetlen épkézláb programlehetöséget: Sant´ Agatha Bolognese.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.14. 16:05:01

@malenykij polgar: helyesen: Sant´Agata-Bolognese. Vagymiaszösz.