Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A hét szerszáma - Csillag-villás

2010.02.08. 09:00 | prokee | 31 komment

Címkék: a hét szerszáma tow csillag villás

Az egyik legalapvetőbb szerszám. Vannak olyan műveletek, ahol sem a krova, sem a légkulcs, sem bármilyen alternatív megoldás nem jó, ilyenkor jöhet a klasszikus csillag-villás kulcs.

A legjobb persze, ha komplett szettünk van, monjuk ötöstől negyvenhatig, de valljuk be, ez egy átlag garázsban erős túlzás. 22-24 felett már ritkábban van rá szükség - eltekintve persze Tie Range-depójától.

Ez az egyik olyan szerszám, ahol a minőség terén nem szabad engedményeket tenni. Hatlapfejet lenyalni kiválóan alkalmas lehet egy kissé kopott, vagy eredetileg is pontatlan villás kulcsfej, aztán végső elkeseredésünkben mértanilag szabályos kör keresztmetszetet formálhatunk a fej maradékaiból.

 

Ráadásul ott a szinte minden szerszámgyártó által szigorúan tiltott, mégis mindenki által használt erőkar-hosszabbítás, amikor a csillag-véget a villás végre akasztjuk. Egy gyengébb szerszámnál ez azonnali törést eredményezhet, és nem feltétlen csak a kulcson.

Tudtad, hogy a legtöbb villás feje 15 fokban van megtörve, hogy fél fordulatokat végezhess a hatlapfejű kötőelemeken?

 

...és ön, milyen csillagvillást használ?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr261738433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pickapu 2010.02.08. 10:27:37

Az enyémre az van ráírva, hogy... aszongya... GEDORE-VANADIUM. Ez sem mai gyerek, de nagyon jól bírja.

nyuszy 2010.02.08. 10:49:56

A range-en nem colos csavarok vannak?

kormax 2010.02.08. 10:57:55

Nekem van még "CSEPEL" és "USSR" felíratú is!

cowach 2010.02.08. 11:37:32

UNIOR, meg egy sem tort el, pedig a kombajn nem jatek :)

cowach 2010.02.08. 11:39:15

@kormax: Fater talalt Mercedes-Benzeset, igaz, az mindket vegen villas. Regi lehet, mert csupa rozsda.

Tsaby601S 2010.02.08. 12:03:43

ISELTAS

Kiváló ár-érték arány!

Swarci 2010.02.08. 12:30:20

omega - de az csak gázpalack szereléshez :D

Sajti - Audiklub 2010.02.08. 12:30:35

Noname Nagyapahagyatéka mindkét oldalon villás a 60'-as évekből.
Tömör acélnak tűnik, enyhén rozsdás, de a mai napig pontos és bírja. Szerintem "Orosz barátaink ajándéka". Méretosztály: 13-46

Noname TESCO-s készlet a'la 4000-ért játéknak.
Méretosztály: 5-28

ITEX Németorzságból Chrom-Vanadium jelzéssel, karácsonyi ajándék képen került hozzám, de már használt állapotban. Láthatóan sokat túlélt készlet. Én se kíméltem. Több berohadt fékmunkahenger csavart élt már túl, de tűri a megpróbáltatásokat láthat kopás nélkül. Cirka 20 évre saccolom a korát.
Méretoszály: 6-50

Több, szedett-vedett noname, piaci, zugpiaci, bolhapiaci, szemre vásárolt darab. Kézrátételre eddig sikerült kiválasztani a a hétköznapi szerelésekhez elég strapabíró darabokat. Lehet belőlük vagy 30 darab.
Méretosztály: 8-24 között, egyes darabokból több is.
Főleg 10, 13, 17, 19
Ezekből sosem lehet elég német autókhoz.

Szeretem a csillag villást. Krova használat előtti meglazításra mindenképpen!
Annyi boldog órát töltöttünk már együtt...
Minden karácsonykor kapnak egy ajándék benzines mosást és suvickolást.

korzo 2010.02.08. 13:51:37

Nekem egy Mannesmann Brüder a főkészlet. 30valahányezer volt a Metroban, és jól viseli a traktor/kombájn/kamion szerelést is.
Ilyen: www.preissuchmaschine.de/trend/MANN/Mannesmann-98430.html

gatsy 2010.02.08. 14:03:53

az általános szett persze mindenkinél, eltekintve a gyártóktól.

Barátnőméknél a ládában egy nagyméretű colos szett rejtőzik. Hogy mettől meddig, azt pontosan nem mondom meg, de 11/8 és 11/4-es tutira van benne.:)

Bár még nem próbáltam mindent, de tutira működik, mert édesapja IFÁ-t hajtott, így tuti nem csak azért tartotta őket mert szépfényesek!:)

szapcsika (törölt) 2010.02.08. 16:25:56

Jaja! Gedore, nagyon bírja, vagy 20 éve vettem az Ezermester boltban.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2010.02.08. 17:04:01

Egy-egy szavazat a Gedore és Unior "márkákra" . :)

Zz_ 2010.02.08. 17:25:55

Azt nem tudja valaki, miértt eröltetik a torx-ot?

Akos75 2010.02.08. 17:30:23

Corában most nyílt egy bolt, vannak Gedore cuccok.
Nekem Beta készletem van :P

harcsabajuszos 2010.02.08. 17:34:45

Proteco. Csak pár éve használom, de elég pontos, s volt hogy kisebb csavarnál inkább leszakadt az anya feje, de nem nyalta el a hatszöget.

dextercapo 2010.02.08. 17:58:41

lux , kingtony . ami eltorik azt betaval potolom igy az jo aminek annak kell lennie . az ezerevben egyszer hasznalt peldanyok meg csak ugy vannak .

AzHofi 2010.02.08. 18:36:41

picsába a villáskulccsal. vízpumpafogó, kombináltfogó :-)

gothmog 2010.02.08. 19:08:48

A racsnis-csillagvillás nem játszik? (csak kezemben volt, dolgozni nem volt alkalmam vele) Csillagászati áron, de a sima csillagkulcs-fejnél alig nagyobb méretben. Vajon mit bírhatnak?

gothmog 2010.02.08. 19:14:52

@Zz_: talán, hogy ne szedje szét a paraszt -olyan könnyen. De mivel tx-készlete is van már mindenkinek, újabban a torx-a-közepén-tüskével a menő. meg a háromszög, meg egyéb fasságok.

2010.02.08. 19:55:28

Kövezzetek meg, de én vettem egy kis dobozt a Praktikerben, akciósan. Egy láda végül is, három szintes, a teteje nyílik a másik kettő kihúzós. Noname, de tökéletesen beválltak a szerszámok: nem tört, nem nyúlt, nem nyaklott el - eddig - egyik sem, pedig eddzésben tartom őket, majd minden hétvégén aktív szerelés van a Wartburgokon :) A 68-as Wartburgomban ahány csavar annyi féle, van amelyiket jó évtizede nem bolygatták ránézésre is, és elbírok azokkal is a készlettel. Másik előnye, hogy minden egy helyen van benne, ha mellettem van én a kocsi alatt kinyúlok, megszoktam már melyik kulcs hol van és kiveszem, nincs matatás keresgélés kapkodás, anyázás kimászás szerszámért. Annyira nem könnyű, az egész láda olyan 20kg körül van de a polcokban levő tálca kivehető, ha csak azok a szerszámok kellenek elég egy tálcát letenni oda, ahol dolgozom.
A kompromisszum a dologban, hogy nem minden méret fért bele. Csőkulcsban és csillag-villásban érezhető ez, mert 8-10-12-13-15-17-21 van, de sokszor kell 14, 19, és néha 6 is. Ezeket külön vettem, Gedore, az biztosan jó.
Egy öreg Wartburgos szakitól kaptam egy kincset is, villás mindkét vége, 14/15. Egy helyen elvágták majd más szögben újraheggesztették. Eleinte nem értettem, mire jó ez, csak bedobtam a kacatosba. Aztán, amikor először kellett levennem az AC pumpát, megértettem, mire ez. A 14-es kulcs nem fér be, a racsnis dugókulcs és a csőkulcs sem. 14-es kulccsal kevesebb mint negyed fordulatokat lehet tenni, mert nincs hely...kivéve, ha a kulcs el van vágva és a vége kb 30 fokos szögben lett visszaheggesztve :) Tudtak azért ezek az öreg szakik :)

Virago_1000 2010.02.08. 20:26:19

DRAPER. Jo ar-ertek arany, nem a legjobb minoseg, de eros kozep. Ott hasznalom, ahol nem ferek hozza a crovaval. Regi, jo es hasznos dolog a csillagvillas.

bandika57 2010.02.08. 20:46:18

Britool, Signet, Snap-on, Proxxon, Gedore, Unior, Iseltas, Knipex, Beta, Tona, Wera meg sok noname. A java Signet, Unior, Beta.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.08. 21:37:55

Hát, nekem van mindenféle, szeretem őket.
Van vagy négy doboz sima filléres Ellix (valami 3000 forint bír lenni obiban, lidlben, ilyen sutyi helyeken). Papírdobozban van, asszem 7-től 22-ig. Komolytalan, mindig szétpakolom valahol, aztán mivel nem emlékszem, hogy otthon van, a garázsban, a Szivornyában, vagy a Ződ Szörnyben, ezért van, hogy vettem már belőle vagy négy készletet. Viszont pofátlan, hogy mit kibír. Az ökölfej a Range-en gyárilag csak 14-es csillagkulccsal nyitható, semmi más nem fér hozzá, az meg ugye elég pici szerszám. Viszont mivel az a hét csavar tartja a hídon az egész féltengely-csonkállványt, féket, kereket, mindent, így az gyárilag rettentően meg van húzva, és még menetragasztó is van benne. A lényeg az, hogy a kis kulcs végére feltettem egy méter hosszú csövet, és azon lógtam (szó szerint, rákapaszkodtam, és rángattam, meg lengedeztem rajta), mire megnyílt a csavar. A kulcs hajlott, de aztán visszahajlott az eredeti formájára, és bírta. Azóta sincs semmi baja, meghúzni úgy húztam meg, hogy felemeltem az autót, a villáskulcs alá tettem a bakot, aztán ráengedtem az autót az emelőről... a két tonna pont jól meghúzta a csavart. :-D

Aztán van egy-két jobb minőségű szerszám, a ritkább méretekből, ami soha semmilyen készletben nincs benne, úgyhogy pl. 16-ost külön kellett vennem, és ha már egyet vesz az ember, akkor belefér az ezeröccáz forint, úgyhogy az valami jobbabb.

Meg persze van egy készlet KingTony collos, de az nem csillagvillás, hanem sima villáskulcs, de az kötelező, mert van jópár csavar a Range-ben, ami collos. Persze sokminden metrikus, de azért kell a collos is. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2010.02.08. 21:41:15

És igen, elég gyakran van szükség nagy motyókra is 22-felett. Szóval nekem van mindenből 32-ig. :)

Kifordított kacagány 2010.02.09. 07:34:46

@gothmog: hogy száradna le a kezük

@Tie: ezekről a lidl-es bazáros cuccokról már mások is meséltek jókat, lehet kipróbálom.

Zz_ 2010.02.09. 08:05:40

Amúgy, nekem 100 féle szedett vedett készletből van gyűjteményem, de ami hiánycikk az a 10-es kulcs és a 13-as krovafej illetve az 5-ös imbusz. Valaki lop ....

Krisi 2010.02.09. 21:35:20

nekem LUX TOOLS 14-15-ös dupla csillagkulcs van mindig a táskámban, bringámon hetente azzal állítok láncfeszességet, obiban vettem mert épp 50%-os eksön volt, szép darab és jól bírja, deszéphosszú mondat lett, azt mondom.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.10. 12:44:13

...és ön, milyen csillagvillást használ?

Az enyimekre az van ráírva, hogy Mercedes-Benz, de ritkán kell használni. És a görcs tudja, ki szállította nekik.
Az otthoni szerszámosban meg valami középmagas árfekvésü készlet van a Baumaxtól. A crova készlet meg Bosch, echte kínai lehet.

obolus 2010.02.10. 13:22:47

Csak én nevezem az ilyen kulcsokat 'félzárt'-nak? :)
süti beállítások módosítása