Japán fanatikus vagyok, ezt mindig megkapom.
Ez így persze nem teljesen igaz, mert a mai japán kocsik nagy része is tizenkettő egy tucat. Nincsenek már olyan óriási gyártástechnológiai és kultúrából fakadó különbségek, különböző nemzetek termékei között – jó, Kínát most hagyjuk egyelőre. A formvilágokban is világtrendek uralkodnak, zajlik a szellemi tőke körforgása. Természetesen fontos, hogy egy cég újjal, valami meghökkentővel rukkoljon elő, de felgyorsított ciklusváltások miatt ezek hamar kipörögnek. A technológia is rohamléptekkel halad – bár sokszor ez is a felgyorsított avulást szolgálja csak.
Elmosta hát a markáns határokat a rohanó világ, lassan nehéz lesz megkülönböztetni a szart a csaptól, ráadásul nagyon úgy néz ki, hogy valójában nincs is különbség…vagy „nincs is kanál”!?
Régen divat volt szidni a „hülye franciákat”, ma - látva térnyerésüket az autóiparban -, felelőtlenség lenne fikázni. Egyre többen elismerően nyilatkoznak, és egyre meggyőzőbb statisztikák kerülnek napvilágra.
Hozzájuthatnánk ugyan első kézből származó információkhoz, és akkor tudnánk hogy társunk hogyan biri gondot, de egyelőre sunyít a kolléga.
Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy az autógyártás pontosan úgy járt, mint a Rock. Mondtam már, engem igazából a múlt vonz, le-sza-rom a mai kocsikat, az életvédelmükkel, és a semlegességükkel együtt. Nemes egyszerűséggel nem érdekelnek.
Amikor azt mondom „jobb a japán”, akkor 20 évvel ezelőttre tessék gondolni.
Na, de! Nem erről akartam beszélni. Azzal ment el a szombatom, hogy folyamatosan a kocsival kínlódtam. Egyszer csak megjelent egy olyan probléma hogy nyugodt menetben, vagy alapjáraton elkezdett ugrálni a fordulatszámmérő. Zavaró jelenség, de elfogadtam volna véletlen hibának, ha nem kezdett volna egyre sűrűbbé, és kellemetlenebbé válni a tünet. Pláne, hogy aztán leállás is elkezdett társulni hozzá. Aztán egyszer csak nem indult. Aztán hosszas nyektetésre mégis, utána meg megint az ugráló mutató.
Esetünkben a fordulatszámmérő a feszültség jelet gyújtásvezérléstől kapja. Ott kellene keresni a problémát...
Először arra gondoltam, hogy az utólagosan beépített előgyújtásvezérlő egység szórakozik. Újratöltöttem a programot, de nem történt változás.
Kezdtem egyre feszültebb lenni, de az adrenalin pörgeti az agyat, és ekkor eszembe jutott, hogy amikor raktuk össze a kocsit, párszor megcsapta az áram a szerelőmet, mert a 30.000 helyett 45.000 Volttal operáló MSD Blaster2 trafó áthúzott a géptetőre. Aztán mélyebbre süllyesztettük a rögzítést, és a probléma megoldódott. Hasonló problémával állunk most is szemben, arra kéne hát keresgélni.
Na mi lehet? Offkorsz a trafókábel!
Kirántottam a donorból a gyári YAZAKI kábelt, ami a 20 éves - ki tudja mennyi ideje be nem röffentett - kocsiban volt. Kicseréltem, és működött.
Szóval miért értékelem többre a japánokat? Az azonos kérdésre adott válaszaik miatt. Beszéljenek hát a képek...
Típus specifikus trafókábel:
Balról a 2-3 éves Champion, jobbról a 20 éves Yazaki
átmérő...
Eredetileg csajokat is akartam bepakolni a posztba, de nem adta ki, úgyhogy nesztek:
Japán
Francia
Beszóltak