Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hiba a rendszerben - avagy a francia kapcsolat

2010.06.02. 12:00 | Sanyi. | 15 komment

Címkék: mazda autó szerelés

Japán fanatikus vagyok, ezt mindig megkapom.

Ez így persze nem teljesen igaz, mert a mai japán kocsik nagy része is tizenkettő egy tucat. Nincsenek már olyan óriási gyártástechnológiai és kultúrából fakadó különbségek, különböző nemzetek termékei között – jó, Kínát most hagyjuk egyelőre. A formvilágokban is világtrendek uralkodnak, zajlik a szellemi tőke körforgása. Természetesen fontos, hogy egy cég újjal, valami meghökkentővel rukkoljon elő, de felgyorsított ciklusváltások miatt ezek hamar kipörögnek. A technológia is rohamléptekkel halad – bár sokszor ez is a felgyorsított avulást szolgálja csak.

Elmosta hát a markáns határokat a rohanó világ, lassan nehéz lesz megkülönböztetni a szart a csaptól, ráadásul nagyon úgy néz ki, hogy valójában nincs is különbség…vagy „nincs is kanál”!?

Régen divat volt szidni a „hülye franciákat”, ma - látva térnyerésüket az autóiparban -, felelőtlenség lenne fikázni. Egyre többen elismerően nyilatkoznak, és egyre meggyőzőbb statisztikák kerülnek napvilágra.

Hozzájuthatnánk ugyan első kézből származó információkhoz, és akkor tudnánk hogy társunk hogyan biri gondot, de egyelőre sunyít a kolléga.

Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy az autógyártás pontosan úgy járt, mint a Rock. Mondtam már, engem igazából a múlt vonz, le-sza-rom a mai kocsikat, az életvédelmükkel, és a semlegességükkel együtt. Nemes egyszerűséggel nem érdekelnek.
Amikor azt mondom „jobb a japán”, akkor 20 évvel ezelőttre tessék gondolni.

Na, de! Nem erről akartam beszélni. Azzal ment el a szombatom, hogy folyamatosan a kocsival kínlódtam. Egyszer csak megjelent egy olyan probléma hogy nyugodt menetben, vagy alapjáraton elkezdett ugrálni a fordulatszámmérő. Zavaró jelenség, de elfogadtam volna véletlen hibának, ha nem kezdett volna egyre sűrűbbé, és kellemetlenebbé válni a tünet. Pláne, hogy aztán leállás is elkezdett társulni hozzá. Aztán egyszer csak nem indult. Aztán hosszas nyektetésre mégis, utána meg megint az ugráló mutató.

Esetünkben a fordulatszámmérő a feszültség jelet  gyújtásvezérléstől kapja. Ott kellene keresni a problémát...

Először arra gondoltam, hogy az utólagosan beépített előgyújtásvezérlő egység szórakozik. Újratöltöttem a programot, de nem történt változás.

Kezdtem egyre feszültebb lenni, de az adrenalin pörgeti az agyat, és ekkor eszembe jutott, hogy amikor raktuk össze a kocsit, párszor megcsapta az áram a szerelőmet, mert a 30.000 helyett 45.000 Volttal operáló MSD Blaster2 trafó áthúzott a géptetőre. Aztán mélyebbre süllyesztettük a rögzítést, és a probléma megoldódott. Hasonló problémával állunk most is szemben, arra kéne hát keresgélni.

Na mi lehet? Offkorsz a trafókábel!

Kirántottam a donorból a gyári YAZAKI kábelt, ami a 20 éves - ki tudja mennyi ideje be nem röffentett - kocsiban volt. Kicseréltem, és működött.

Szóval miért értékelem többre a  japánokat? Az azonos kérdésre adott válaszaik miatt. Beszéljenek hát a képek...

Típus specifikus trafókábel:


Balról a 2-3 éves Champion, jobbról a 20 éves Yazaki

 átmérő...

Eredetileg csajokat is akartam bepakolni a posztba, de nem adta ki, úgyhogy nesztek:
Japán
Francia




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr322047678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2010.06.02. 13:04:37

azért ez általánosságban nagyon sok mindenre elmondható, hogy az eredeti gyári cucc az igazi

Lowtyo 2010.06.02. 13:27:13

szerintem, ha bemennél a boltba és vennél egy garnitúra NGK gyújtáskábelt, az sem lenne vastagabb, mint a champion.

rognork 2010.06.02. 20:38:17

Ha már japó, úgy örülnék egy kei car posztnak, lehet akár suzuki carry is, de régebbi fajta.

rATdrAgOn 2010.06.02. 21:49:41

Nos, nem tudom, nekem a fosfranciában (20 éves) a héten fosta magát el a gyujtáskapcsoló. Szerintem ez ilyen korban már simán elfogadható. :)

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2010.06.03. 12:03:40

@rATdrAgOn: Nekünk a 24 éves 323-asban mindig tökéletesen működött. Aztán eladtuk, és valószínű, hogy még mindig tökéletesen működik. Van aminél elfogadható, viszont van ahol ez fel sem merül... :)

nico_baby 2010.06.03. 12:32:44

nekem volt franciám, és most japánom van. Mindegyiknek meg van az előnye és hátránya is. Viszont javítási és költség megtakarítási szempontból most is a japánt választanám ;-) amúgy fiúk, hogyhogy a csajos képekhez hozzám sem szóltatok? :P

kuki123 2010.06.03. 19:18:45

a Trabant-tal is ezért szenvednek sokan mert az után gyártott alkatrészek a GÁNYFOS KATEGÓRIÁT SE ÜTIK MEG...spórolás a köbön

Kifordított kacagány 2010.06.04. 01:27:09

az örökkévalóságnak alkotni felemelő érzés, de rossz üzlet. lám te is cserélni kényszerültél a remekbe szabott darabot. igaz a gyártó valószínűleg elszomorodna, ha tudná, hogy a cserét amire annyira számítottak te egy ezer éves donorból való kitépéssel oldottad meg.

@nico_baby: a képek önmagukért beszélnek, nincs mit hozzáfűzni. a "blokkolnám", meg a "kis japót felpróbálnám" dumák meg annyira szánalmasak, kár lenne ha valaki ilyennel töltené az oldalt(a két kábelhez hasonló összehasonlító elemzés meg egyenesen méltatlan lenne)

@volánrulz: ez azért lehet, mert nagyrészt még mindig olyanok szaladgálnak ezekkel a gépekkel, akiknek nincs lóvéjuk megvenni a drága de használható darabokat, ugyanakkor egy kis tákolásért nem kell átmenniük a szomszédba.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.06.04. 11:34:29

@Kifordított kacagány: Hát, az enyémben amikor meglett sem az eredeti volt, de azt inkább annak tudnám be, hogy ugye a 90.es évek magyar gépjármű behozatali szokásai... (ki tudja hány darabban:( )

csajfotók...ugyehogy, mondtam, hogy nem adta ki

Kifordított kacagány 2010.06.05. 12:16:20

@Sanyi.: abból kiindulva, hogy az még mindig működne, feltételeztem:)

dansun 2010.06.14. 15:25:50

@Kifordított kacagány:
...szánalmas is lenne, főleg, hogy az ártatlan arcú japán csaj a képen Maria Ozawa, aki sajna a Michelle Wild-nál is keményebben nyomja az ipart!

Alf (törölt) 2010.06.19. 23:08:22

amúgy lehet, hogy a vs az nem is japó vs francia, hanem 20 éves vs 2 éves...
ma az ilyen cuccok mind gagyibbak...

Alf (törölt) 2010.06.19. 23:10:46

nekem van egy 30 éves sony orsósmagnóm, kb alig bírom felemelni. ma ebből az anyagból kihoznak egy házimozirendszert projektorral, álvánnyal, meg fotelekkel...

Rocko- 2010.06.20. 10:30:32

@Alf: mert abban még több volt az anyag! :D
süti beállítások módosítása