A boxer motor jó dolog. Finom kiegyensúlyozott járásával, nyomatékosságával, valami nemesebb dolognak tűnt mindíg is. A motorkerékpár gyártásban is jó régóta létezik ez a konstrukció.
Aki nem szeretne motortörténeti, mélyen szántó irományt olvasni kérem, az se tántorodjon el! Most F.Sándor szavaival élve csak átismételjük a törzsanyagot - az újszülöttek, újat tanulnak - és a végén mosolygunk egy jót!
Boxer motor keresztben - Douglas
Boxer motor hosszában - BMW
Jók a képaláírások vajon?
Első látásra, butaságnak tűnhet a megállapítás, de bizony helyesek a megfogalmazások. Hogyan lehet ez? Kérdezhetik a járműszerkezetekben nem túl járatosak. A Douglas hengerei jól láthatóan a jármű hossztengelyével megegyezű irányban vannak, a BMW-nél pedig keresztben. A megfejtés azonban pofonegyszerű!
A motorelrendezés meghatározásában mindíg a főtengely irányát vesszük alapul. Így nyernek értelmet a képaláírások. Persze itt jön a kis vicces gonoszság, hogy akkor van soros egyhengeres ...
... hosszában. illetve ...
... keresztben?
:-)
A gépjármű-technikai fejlődés hőskorában jóval több újítás került ki az utcára, mint ma. Most nem részletezett okok miatt azonban egyre ritkábban hallani műszaki csemegékről. Talán üdítő kivétel a Horex, amiről a közelmúltban olvashattunk.
Beszóltak