Amikor egy veterán korú autót szétflexelnek és típusidegen alkatrészeket erőszakolnak bele, minden jóérzésű autóbuzi felszisszen. Egy veterán, ha elérte azt a kort, megérdemli hogy újkori önmagához méltó állapotban csillogjon, néha kicsit hörögjön és üvöltsön. Aztán ahogy tovább telnek az évek, önkéntelenül is egyre nagyobb becsnek örvendenek az addigra már alig néhány számban fennmaradó egyedek. Nem úgy, mint a mai történetünk egyik főszereplője, az 1930-ban alig 100 példányban gyártott Bentley 8-litre.
Chris Williams, angol úriember, éppen a saját Bentley 8-litre ritkaságát akarta rendbehozni. A Bentley korai éveiben zászlóshajójaként árulta a 8-litret: ára, teljesítménye és mérete messze felülmúlt minden brit autótípust. Amikor 1931-ben az akkor még független brit autógyár csődbement, a Rolls-Royce megvette a vállalatot és azonnal leállíttatta a típus gyártását, valamint megszabadult minden raktáron lévő alkatrésztől. Így lehetséges, hogy mindössze száz darabot építettek belőle a '30-as évek elején és ezeknek többsége mára az enyészeté lett. Csak úgy mint Williams autója is, hiszen nem sok minden volt meg belőle - például a motorja sem - így kötött ki egy barátjánál ahol meglátta a leendőbeli szörnyeteg lelkét.
Nem akármilyen motorra esett a választás, ugyanis ez a Packard 4M-2500 kódnevű, második világháborús amerikai 768 PT torpedóhajókba szerelt erőforrások egyike. Egy hajóban három ilyen motor dolgozott, melyek megbízhatósága és teljesítménye legendás volt. 100 oktános benzinnel a világháború előtt még csupán 1200 lóerőt tudtak 2400-as fordulatszámon, később a kompresszor módosításával 1500 lóerősre növelték a 41,8 literes, V12-es erejét. A mágneses gyújtású, OHC, hengerenként dupla gyertyás és négy szelepes elrendezésű motor szívócsonkja közel 16 cm átmérőjú és a hengerek egyenként 3,5 literesek. Csak a motor szárazon közel másfél tonnát nyom.
Miután beindították, alapjáraton nyers hangja és lángoló kipufogója teljesen magával ragadta Williams-t, habár még azt sem tudta pontosan miféle ez a motor. Eddigre használható állapotba került a Bentley alváza, futóműve és hajtásrendszere, de a túlméretes motor és a nem szokványos megjelenés miatt új karosszéria készült az autóhoz. Ettől eltekintve apróbb módosításokkal, de sikeresen elkészült az autó, a hajtásrendszer gyakorlatilag széria állapotban viseli el a 2700 Nm-es csúcsnyomatékot. A mattfekete festés, a nyitott sofőrkabin, a torpedóknak álcázott olajtartályok, a repülőgépműszerekhez hasonló műszerfal elrendezés és a huszonnégy lángoló kipufogó egyszerre kölcsönöz Mavisnek, a szörnynek, korhű versenyautó és Mad Max külsőt.
Az első próbakör alkalmával kiderült, hogy a 2,7 tonnás acélszörny a vékonyka gumikon aligha tud kanyarodni, valamint a fékek is alul vannak méretezve. A kuplung eszméletlenül kemény, a váltó szinkronizálatlan, se biztonsági öv, se bukókeret, és teljes gázon percenként több mint 15 litert fogyaszt. Mindemellett annyira őrülten néz ki az összhatás, hogy az alkotó úgy döntött meghagyja lángoló, orrtúrós, röfögő, de egyben használhatatlan műtárgynak az autót és veterán rendezvényekre jár majd vele. A siker nem marad el, az első megjelenése óta közönségkedvenc.
via The Telegraph
Beszóltak