Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Hat férfi - aki megteremtette a modern autóipart

2008.05.03. 21:47 | prokee | 6 komment

Címkék: könyv honda ford iacocca lutz von kuenheim piech

Jót pihentünk Tündéremmel a hosszú hétvégén. Én leginkább olvastam három napig. Nem is rossz könyvet, kedvesem találta nekem a helyi könyvtárban.

Igazi autóbuziknak alapmű, nem is értem, hogyan nem botlottam bele eddig. Henry Ford II, Honda Szoicsiro, Lee Iacocca, Bob Lutz, Von Kuenheim és Ferdinand Piëch élete és munkássága.


- ha érdekel, miért nem a Ford készítette a Chrysler Voyagert;
- ha érdekel, hogyan jutott el a BMW az Isettától a 635 CSi-ig;
- ha érdekel, miért kezdett a Honda motorkerékpárok után hirtelen autót is gyártani;
- ha érdekel, miért gyártották az Edselt, amely még Henry Ford II-nek sem tetszett, és óriásit bukott;
- ha érdekel, miből és hogyan született meg a Mustang;
- ha érdekel, miért rakták ki Ferdinand Porsche unokáját a családi autógyárból, és hogyan került ezek után az Audihoz és a VW élére;
- vagy ha csak szimplán autóbuzi vagy...

...akkor olvasd el ezt a könyvet. Erős 340 oldal, én két nap alatt megettem.

2007-es könyv, még egy rakás helyen beszerezhető, például itt, itt vagy itt.



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr75452702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tsaby 2008.05.03. 22:42:21

Tényleg jó könyv, de Iacocca szerintem kakukktojás ebben a hatosfogatban.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.05.03. 22:47:53

Miért is ? A Mustang atyja, és a Chryslert is kihúzta a miegymásból :)

Tsaby 2008.05.03. 23:01:23

Pont ezen dolgok háttere miatt érzem így. Lee bácsi inkább a korszerű marketing úttörője volt, top-manager, mint "autóbuzi". Ő az autóban elsősorban a piaci terméket látta, így az eladható darabszám lehetősége motiválta. Ettől függetlenül természetesen elévülhetetlenek az érdemei az autóiparban, plána hogy a "vevői igények tömeges kielégítése" mellett stílust is vitt a dologba:o)

apamacko 2008.05.05. 09:09:31

Ha csak az autóbuzikat engedték volna autóközelbe, és a befektetőket, managereket nem a többség még mindig lóval járna !

Sajti - Audiklub 2010.03.01. 12:58:49

@apamacko:
Felvillant előttem egy kép.

Egy ló(erő), a hosszú sörényű, robosztus változatból.
Mögötte az "olcsó" városi kis szekér:
dzs-z.dugo.mine.nu/images/galeria/20070728Csorbato/2007_0728Image0013.JPG
A tulajdonost pedig elkapta a tesco-tuning láz.
Tele krómcsíkkal, lángnyelvvel, leddel és villogóval.

A másik oldalon pedig a vidéki "teherszekér":
mek.niif.hu/02100/02152/html/02/img/02-ff-180.jpg
Nagy felnivel (izé őőőő; fém abronccsal) a funkcionalitás legszélső határait súrolva, egyszínű retro barnában, minimalista design-ban. Már-már SUV kategória.
süti beállítások módosítása