1. Telefon: autó nem indul.
Ember este bement vele dolgozni, leállította, reggel indult volna, nem forog az önindító.
Autó tréleren megérkezik. Áram van, gyújtás van, hibakód nincs. Állítólag tolásra indul, ezt mi nem próbáltuk ki.
Némi körbejárás után kiderül, hogy belső világítás, magnó nem megy, előbbi izzója meghalt, utóbbi biztosítéka kiütve. Gyors csere, többi biztosíték ellenőrzése.
Hoppá, önindító jelvezetékének biztosítéka eggyel lejjebb, üres helyen. Bizti vissza, autó indul.
Tulaj elmondása szerint semmihez nem nyúlt, este még ment minden, beleértve az indítót, a rádiót, a belső világítást.
Persze. Ez egy ilyen autó, többen jelezték, hogy 30-40 km/h felett a biztosítékok kiugrálnak a helyükről, magasabb sebességnél vissza is pattannak, és beugranak az üres helyre.
Apa, ha szólsz, hogy b*szkuráltad az autót (amihez egyébként minden jogod megvan, hiszen tiéd a verda), akkor 10-15 mp után szabadultál volna...
2. Motorgenerál
Ügyfél elmondása szerint békésen poroszkált az M0-on a külső sávban ötösben, 80-nal. Egyszer csak valami csattant, és az autó megállt. Azóta nulla kompresszió, autó persze nem röffen. Mellesleg az autó mögött találtak egy darab vasat. Kiderült, hogy az egyik szelepvezető kiszaladt a motorból, átütötte a két katalizátort, és kirepült a kipufogóból.
Mennyire életszerű, hogy emberünk félreállt a nulláson, és (miközben még fogalma sem volt arról, mi is történt valójában) hátrasétált a kamionok közé, és megnézte, hátha valamit elhagyott...
Furcsa, de legyen, motorgenerál gariban. Erőmű szét, szelepek-dugók-hajtókarok enyhén kócosak. Összerakás után minden szép, minden jó, de egyenetlen az alapjárat. Megoldás nincs, motor ismét szét-össze, hátha valamit elrontottunk.
Tünet ugyanaz, motor ismét szét-össze. Probléma változatlan. Motor ismét szét, minden egyes kis alkatrész darabonként ellenőriz.
Hiba: elcsavarodott az egyik veztengely. Nem nagyon, épp csak kicsit, de simán okozhatja a hibát. Új veztengely rendel, beépít, autó műxik.
Átadásnál finom érdeklődés, nem-e lehet-e véltelen-e, hogy-e szétforgatták-e ? Mondjuk kettőbe váltottak négy helyett, vagy ilyesmi. Nem baj, most meg főleg, hiszen elment gariba a javítás, de legalább utólag tudjuk már meg.
Természetesen nem, semmi ilyesmi. Békés poroszkálás, és hangsebességgel kirepülő szelepvezető, amit később megtalálnak. Én meg hülye vagyok, ja.
3. ABS nem működik.
Ez kicsivel egyszerűbb volt. Hyperagresszív ügyfél, "ILYENSZARTSEMVESZEKTÖBBET, ÉLETVESZÉLYESNINCSFÉK, KIFIZETIKIHANEKIMEGYEK" hozzáállás. Megjegyzem, fék volt, hibátlanul, pusztán az ABS nem működött. Nyáron, még csak nem is csúszott az út.
No mindegy, ügyféllel nem vitázunk, javítsuk meg az autót sűrű elnézéskérések mellett - noha az autót nem mi építettük, tehát kissé érthetetlen a felénk irányuló tömény gyűlölet.
A javítás villámgyors volt. Rádióbeépítésnél emberünk kiverte a biztosítékot, és hogy mégis szóljon a Calypso Rádió, berakta helyette a szomszéd biztosítékot.
Ami történetesen az ABS-é volt.
Bocs... Elnézést kérünk uram... További jó utat... Használja egészséggel...
Csatlakozom.
Hiperideges ügyfél nyár közepén beront a műhelybe, elromlott az autó, nincs kézifék, javítsák meg a szerelők. Egyszerű bowdenszakadás, raktáron van belőle, húsz perces művelet. Emberünk ingerült, mondhatni idegbeteg, ott áll az emelő mellett és nézi, nehogy a kocsiját rosszul emeljék fel. Sikerül kicsit lecsillapítani, még kávét is kap. Szerelés sikeresen befejeződik, emberünk elégedetten huzogatja, mondhatni rángatja a kéziféket. Megtudjuk, hogy épp nyaralni jött Budapestről, és valamiért a fiának elszakadt a kézifékbowden (Több mint valószínű, hogy egy "rendőrkanyar" közben.) Fizet, majd köszönés nélkül elviharzik. A szerelők megszokták a hülye ügyfeleket, nekik az ilyesmi nem újdonság. Öt perc múlva hatalmas fékcsikorgás a műhely előtt, az ember ordítva száll ki az autóból, és azonnal a szervizvezetőt követeli. Kiégett a szőnyeg a kocsijában, cigarettától. Ez nem tréfadolog, azonnal megy mindenki megnézni. A szerelő, aki a kocsiján dolgozott nem dohányzik, a többiek pedig más autókon dolgoztak. A padlón tényleg van egy apró lyuk, hamu sehol. Látszik, hogy nem mai darab, ott volt már akkor is, mikor jött. Ez egész biztos, mert alatta masszívan áll a kosz, ami nem kerül oda 5 perc alatt, talán csak akkor, ha egy köbméter homokot szállít az anyósülésen. Emberünk ezt nem hiszi, panaszkönyvet követel, médiával fenyeget, és azzal, hogy ha hazaér, akkor azonnal "bepereli" a kereskedést, amiért tönkretették a kocsiját. A szervizvezető nem hisz neki, de valahogy meg kell oldani a problémát, ezért felajánl neki egy szőnyegkészletet, ingyen. Ügyfélnek nem kell, ő javítás árát KÖVETELI vissza. Nem kapja. És mást sem. Ebben az esetben egyértelműen az volt a szituáció, hogy az ügyfél ezt a költséget szerette volna visszakapni, bármilyen indokkal...
scheerti
Beszóltak