Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Szervizben ne kamuzz !!!

2008.06.21. 11:11 | prokee | 80 komment

Címkék: autó szerviz baromállat

1. Telefon: autó nem indul.

Ember este bement vele dolgozni, leállította, reggel indult volna, nem forog az önindító.

Autó tréleren megérkezik. Áram van, gyújtás van, hibakód nincs. Állítólag tolásra indul, ezt mi nem próbáltuk ki.

Némi körbejárás után kiderül, hogy belső világítás, magnó nem megy, előbbi izzója meghalt, utóbbi biztosítéka kiütve. Gyors csere, többi biztosíték ellenőrzése.

Hoppá, önindító jelvezetékének biztosítéka eggyel lejjebb, üres helyen. Bizti vissza, autó indul.

Tulaj elmondása szerint semmihez nem nyúlt, este még ment minden, beleértve az indítót, a rádiót, a belső világítást.

Persze. Ez egy ilyen autó, többen jelezték, hogy 30-40 km/h felett a biztosítékok kiugrálnak a helyükről, magasabb sebességnél vissza is pattannak, és beugranak az üres helyre.

Apa, ha szólsz, hogy b*szkuráltad az autót (amihez egyébként minden jogod megvan, hiszen tiéd a verda), akkor 10-15 mp után szabadultál volna...

2. Motorgenerál

Ügyfél elmondása szerint békésen poroszkált az M0-on a külső sávban ötösben, 80-nal. Egyszer csak valami csattant, és az autó megállt. Azóta nulla kompresszió, autó persze nem röffen. Mellesleg az autó mögött találtak egy darab vasat. Kiderült, hogy az egyik szelepvezető kiszaladt a motorból, átütötte a két katalizátort, és kirepült a kipufogóból.

Mennyire életszerű, hogy emberünk félreállt a nulláson, és (miközben még fogalma sem volt arról, mi is történt valójában) hátrasétált a kamionok közé, és megnézte, hátha valamit elhagyott...

Furcsa, de legyen, motorgenerál gariban. Erőmű szét, szelepek-dugók-hajtókarok enyhén kócosak. Összerakás után minden szép, minden jó, de egyenetlen az alapjárat. Megoldás nincs, motor ismét szét-össze, hátha valamit elrontottunk.

Tünet ugyanaz, motor ismét szét-össze. Probléma változatlan. Motor ismét szét, minden egyes kis alkatrész darabonként ellenőriz.

Hiba: elcsavarodott az egyik veztengely. Nem nagyon, épp csak kicsit, de simán okozhatja a hibát. Új veztengely rendel, beépít, autó műxik.

Átadásnál finom érdeklődés, nem-e lehet-e véltelen-e, hogy-e szétforgatták-e ? Mondjuk kettőbe váltottak négy helyett, vagy ilyesmi. Nem baj, most meg főleg, hiszen elment gariba a javítás, de legalább utólag tudjuk már meg.

Természetesen nem, semmi ilyesmi. Békés poroszkálás, és hangsebességgel kirepülő szelepvezető, amit később megtalálnak. Én meg hülye vagyok, ja.

3. ABS nem működik.

Ez kicsivel egyszerűbb volt. Hyperagresszív ügyfél, "ILYENSZARTSEMVESZEKTÖBBET, ÉLETVESZÉLYESNINCSFÉK, KIFIZETIKIHANEKIMEGYEK" hozzáállás. Megjegyzem, fék volt, hibátlanul, pusztán az ABS nem működött. Nyáron, még csak nem is csúszott az út.

No mindegy, ügyféllel nem vitázunk, javítsuk meg az autót sűrű elnézéskérések mellett - noha az autót nem mi építettük, tehát kissé érthetetlen a felénk irányuló tömény gyűlölet.

A javítás villámgyors volt. Rádióbeépítésnél emberünk kiverte a biztosítékot, és hogy mégis szóljon a Calypso Rádió, berakta helyette a szomszéd biztosítékot.

Ami történetesen az ABS-é volt.

Bocs... Elnézést kérünk uram... További jó utat... Használja egészséggel...

Csatlakozom.

Hiperideges ügyfél nyár közepén beront a műhelybe, elromlott az autó, nincs kézifék, javítsák meg a szerelők. Egyszerű bowdenszakadás, raktáron van belőle, húsz perces művelet. Emberünk ingerült, mondhatni idegbeteg, ott áll az emelő mellett és nézi, nehogy a kocsiját rosszul emeljék fel. Sikerül kicsit lecsillapítani, még kávét is kap. Szerelés sikeresen befejeződik, emberünk elégedetten huzogatja, mondhatni rángatja a kéziféket. Megtudjuk, hogy épp nyaralni jött Budapestről, és valamiért a fiának elszakadt a kézifékbowden (Több mint valószínű, hogy egy "rendőrkanyar" közben.) Fizet, majd köszönés nélkül elviharzik. A szerelők megszokták a hülye ügyfeleket, nekik az ilyesmi nem újdonság. Öt perc múlva hatalmas fékcsikorgás a műhely előtt, az ember ordítva száll ki az autóból, és azonnal a szervizvezetőt követeli. Kiégett a szőnyeg a kocsijában, cigarettától. Ez nem tréfadolog, azonnal megy mindenki megnézni. A szerelő, aki a kocsiján dolgozott nem dohányzik, a többiek pedig más autókon dolgoztak. A padlón tényleg van egy apró lyuk, hamu sehol. Látszik, hogy nem mai darab, ott volt már akkor is, mikor jött. Ez egész biztos, mert alatta masszívan áll a kosz, ami nem kerül oda 5 perc alatt, talán csak akkor, ha egy köbméter homokot szállít az anyósülésen. Emberünk ezt nem hiszi, panaszkönyvet követel, médiával fenyeget, és azzal, hogy ha hazaér, akkor azonnal "bepereli" a kereskedést, amiért tönkretették a kocsiját. A szervizvezető  nem hisz neki, de valahogy meg kell oldani a problémát, ezért felajánl neki egy szőnyegkészletet, ingyen. Ügyfélnek nem kell, ő javítás árát KÖVETELI vissza. Nem kapja. És mást sem. Ebben az esetben egyértelműen az volt a szituáció, hogy az ügyfél ezt a költséget szerette volna visszakapni, bármilyen indokkal...

scheerti




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,1/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr48531941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci 2008.06.21. 11:46:43

Khmmm. Az én kocsimban az ABS biztosítékhoz nem lehet könnyen hozzáférni a többivel ellentétben, ún. "hülyebiztos". Persze, könnyen lehet, emberünk kurvaokos volt, és így is kivette, höhö...

megaharcos · http://magyarkepek.blogspot.com/ 2008.06.21. 11:50:24

Mért nem lepődöm meg a parasztokon? :)

gergő · http://www.partypeople.hu 2008.06.21. 11:54:29

ha mar buheralom az autot, legalabb azt tudjam, mit-honnan vettem ki; biztositeknal foleg (filleres dolog, raadasnak a hianyat a rendorok is szamon szoktak kerni)

Anyád 2008.06.21. 12:00:29

ja vazz csak azt nem tezsik hozzá a díszes szervízesek hogy ott nyúlják le a kuncsaftot és ott verik át ahol tudják.
És ez egyáltalán nem csak a jó kis magyaros józsibá stílusú fusiszervízre vonatkozik hanem a hivatalos márkaszervízre.
Kezdjük pl.
a garanciális szervíznél, ami nem is ingyenes hanem pl. 6000 Ft/l-es forma 1-es olajcserét jelent egy alap suzukiban.
és még örülhetünk ha tényleg beleteszi.
mert hogy a váltóolajatamire szintúgy 6-8000 körül felszámol azt tuti nem tette bele egy decilitert sem, mert a csavaron látszott .
aztán meg mi az átvizsgálás további soktízezerért azt nemtom.

de ez még jó mert ide nem kötelező elvinni megy a kocsi.


a fent említett 10-15mp-es szervízről valszeg mindíg kiderül hogy nagygenerál, tengelytörés, alvázcsere, ..stb szükséges, potom 10 és 100 ezrekért ugye attól függ milyen drága a kocsi meg emnnyire llátszik pénzesnek az ügyfél.

szal menjenek a szervízek a picsába

urdu 2008.06.21. 12:01:25

Ezek mind így voltak ahogy az ügyfelek mondták te meg ne okoskodoljál magadba meg spekuláljá.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 12:05:19

Természetesen van köcsög szervíz is, ahogyan köcsög ügyfél is. Amíg az emberi tényező nem kiszűrhető, addig nem is lesz máshogy. Szerencsére egyik oldalon sem ez az általános.

Arra viszont senki sem kötelez senkit, hogy szervízbe járjon. Lehet választani, tessék otthon revíziózni, meg hibaelhárítani, sok sikert !

Anyád 2008.06.21. 12:07:32

Rohadék lehúzós szervízek, pusztuljanak.

urdu 2008.06.21. 12:11:16

Nem kell otthon buherálni, azért van a szerviz, hogy te ott megjavítsad ingyér.

Amusing 2008.06.21. 12:14:08

szervíznek és mindenki másnak is élnie kell vmiből
valszeg öbbe kerül egy tipp-topp szervízt felszerelni és üzemeltetni, mint a sarki pista bácsi szervizét

Semmi sem kötelező, én se vittem revizióra megcsináltam otthon, de ha baja van oda viszem, max figyelek, hogy ne húzzanak nagyon le, de semmi sincs ingyen

urdu 2008.06.21. 12:15:16

Amúgy szerviz rövid i, most hogy ott dolgozol már egy ideje, ezt is jó tudni, mi?...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 12:15:25

Szeretem az Index címlapot, mindig olyan épületes hozzászólások érkeznek :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.21. 12:17:26

Én most egy cigányemberrel szenvedek egy eladott használtautóval kapcsolatban...
Ráadásul nem putris,van lóvé,de akkor is cigány.
Örök tanulság, cigánynak nem eladó semmi,nincs 0%-os önerő,csak 20% és foglaló!

Nálunk is mennyi hülye van ezeken kívül is,Istenem.....

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 12:22:58

"Amúgy szerviz rövid i"

Ez mondjuk igaz, gyorsan ki is javítottam, mielőtt hejessirássy vitafórummá válunk.

Humanface 2008.06.21. 12:23:06

Szép napot mindenkinek!

Tapasztalatom az, hogy a szervízesek tényleg nem a legtisztább munkát végzik, mondom ezt úgy, hogy több márkaszervíznél is van régi ismerősöm.

Tipikus példa új autónál, hogy az első olajcsere manapság 15-30 ezer km között esedékes. Autójával törődő tulaj persze elviszi 5-10ezernél olajcserére mondván új motor, adjuk neki a legjobbat. Szervízesék olaj le majd át amellette lévő 5 éves kocsiba be, mert az még úgy is csak felét futotta a teljesítő képességének. De a számla persze a plafont verdesi.
Másik tipikus példa, hogy miért kell egy 1,2 corsába, vagy suzukiba full szintetikus olajat önteni 5-8e/l áron mikor nem is az van előírva és nem biztos, hogy nagypapáéknak szüksége van rá az évi 5e km mellett amit 50el tett meg. Persze nem kérdezik meg, hogy mi legyen csak jön a számla. Ja és évi 5e km mellett minden szervíznél olaj, szűrő, levegőszűrő meg stb csere? Ugyan már!

A másik részről mint autótulaj tényleg nagyon sok buta és okoskodó ember van. Szétkapommár otthon a kocsit aztán ha valamit elba...ok akkor meg hőbörgök, hogy miért nem csinálják meg garanciában. Én 2 autómat is a garancia lejártáig szervízbe vittem, utánna ismerős szerelte. Én vittem az alkatrészt és előttem rakta bele. És nyugodt voltam, mert tudtam, hogy nem fog megragadni a motor x km után.

Egy kicsit hosszú voltam, de nagyon ráérek ma. :D

Deneware 2008.06.21. 12:23:39

Peugeot 206 hátsó lengőkar csapágy berágta a féltengelyt. (180-ezernél ez benne van a pakliban...) Javítás márkaszervízben gyári(?) alkatrésszel félmilla, aranykezű szererőnél felújított (meghüvelyezett) féltengellyel 200... Akkor most ki kit ver át? Más. Skoda. Gyári olajszűrő és utángyártott olajszűrő méretben 1 milliméter az eltérés, pont elég hogy ne szoruljon meg a "gyári" dobozban az utólag betett utángyártott. Szakszervíz raktáros beballag a raktárba, előtte megrázza a dobozt, majd kihozza az "eredeti gyárit" dobozostul, láthassa a tulaj is, hogy mi csak gyári alkatrészt használunk...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 12:26:07

Denevér:
Hoppá, gyári vs. utángyártott, éppen készülőben egy ilyen post, csak be kellene fejeznem. Elég sok tévhit él ezzel a témával kapcsolatban.

Anyád 2008.06.21. 12:26:35

a magán revízióval annyi a gond hogy akkor elveszted a garanciát a kocsira...
ki van ez találva.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.21. 12:34:59

A szervíz rövid "i", a kamuzz pedig három "z", mert felszólítómód, meg múltidő rendhagyó jele(a történetek korábban estek meg ugye), és a nyomatékosítás is, ugye.
Az a baj, hogy a népek sokszor (lásd ABS biztis emberünk) halványlila segédfogalommal sem rendelkeznek az adott témáról. Volt, hogy eladtuk a csilliárdos turista igen jól tartott gyermekének az egyik legdrágább, legjobb minőségű autónkat, vittek akksikat a távba, autóba (kiemelve, hogy akkumulátor, nem elem). Másnap jönnek, hogy nem működik. Semmi. Se autó, se táv. Kicsit sokkot kaptam, már kezdtem volna fejemet fogva kapkodni, hogy úristen, szart adtunk el, mikor halkan megkérdeztem, mennyit töltötték az akkukat (vadonatúj, bliszterbe csomagolt akksik)? Mér, kellett volna? Hát... igen, az nem árt, mert normál akksiban alapból nincsen delej... A következő hasonló problémákat már csuklóból oldottuk meg -de alapból bennem fel sem merülne ilyen hibaok, hiszen kézenfekvő, az akksit tölteni kell használat előtt. Nagy autóba meg tankolni -és ez sem kézenfekvő mindenkinek. Na ja, csak több a gyakorlatom. A biztosítékos ember is meg volt szerintem lepődve rendesen, hogy ő okozta az ABS üzemképtelenségét... Mondjuk elgondolkoztató, ha így szenved balesetet, és elkezd pattogni, hogy a szarja szar volt, ti meg mocskos nepperek vagytok, és beperel, mi lehetet volna a dolog vége...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.21. 12:37:14

streetsta:

kamuzz kettő darab zé,mert teljes hasonulás van vagy mi,magyar nyelvben tudtommal sehol sincs 3 darab ugyanolyan mássalhangzó egymás mellett...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 12:38:43

"a magán revízióval annyi a gond hogy akkor elveszted a garanciát a kocsira..."

...és mondd csak, ezzel tisztában van az, aki új autót vásárol ?

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 12:39:44

Bee:
"...magyar nyelvben tudtommal sehol sincs 3 darab ugyanolyan mássalhangzó egymás mellett..."

Dehogynem. WWW.autobuzik.hu :))))

Rocko- 2008.06.21. 12:42:02

ezekért nem kár. hadd pusztuljanak.

jk 2008.06.21. 12:52:31

Az itt a gond, hogy már ezen a téren is azt nézik, hogy minél jobban lehúzzák a bőrt az emberről. Sok fölösleges xart beépítenek, amivel már eladásnál feljebb viszik a kocsi árát, aztán ha bexarik, a javításon is nyernek vagy 2X annyit. ABS? Ugyanmár. Meg kell tanulni fékezni (IS), ennyi a titok.

Anyád 2008.06.21. 12:55:05

prokee.
fene tudja hogy a sok hülye mivel van tisztában, de az eladói szerződés garanciafeltételeiben benne van.
mondjuk az is hülye aki hurcolja 3 (5) évig,
én csak az első kettőre viszem el (ugye az 1000-es átvizsgálás , de az ócsó) meg az első kötelező 15-20 ezer körül fene tudja melyik kocsinál hogy van.
ugyanis ott már úgyis kiderül ha esetleg gyári hibás, utána totál felesleges hurcoládzni egy vagyonért.
20.000 (vagy kocsinként/használattól függően gyakrabban) egy olaj/szűrő csere és ha nem ér extrém behatás akkor 100-150.000 km-t el kell mennie nagy gáz nélkül, kivétel ugye a kopó alkatrészek cseréje pl. fékpofák.

namost a szervízzel az a gond hogy nem is opció az olajcsere hanem mondjuk 40.000 Ft és azt mivel tuképp semmit nem csinál csak körbenézi + féket mér valahogy ki kell hozni ezért van benne a pl. 4 liter *6000 Ft mobil 1 motorolaj, meg 1 liter*8000 FT váltóolaj utántöltés.
és mondom örülhet az ember ha beleteszik egyáltalán.
ill. általában beleteszik csak olcsóból.

amúgy van egy sztorim,
múlt ősszel cseréltem olajat általában márkásat veszek de olcsót, pl. esso, bP, shell alapolajokat akcióban 3-4-5000 körül lehet elcsípni pl. az auchanban 4 literest.
haver nincs otthon aknás garázs kilőve,
jó most érek rá elviszem a józsibá kisszervízbe.
ó, ő nem cseréli csak ha ott veszem meg.
mondom halál izéje, már megvettem, na amúgy is ugyanaz amit maga árul, tegye bele a munkát fizetem, végülis csak a leeresztés a lényeg a többit akár én is megoldom.
elkezdi: ez nem jó olaj gagyi, nem eredtei..blabla. (esso volt).
mondom: ugyanezt árulja ember közel 12.000 ért!!!
á az nem ugyanaz.
aztán forgatgatom ott a flakonjait, az egyiken ami beljebb volt még rajta volt az auchan címke maradványa...
mondom köszi.
aztán végülis kicseréltem magam:-))))

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.21. 13:01:49

BeeTm: ez a hátrom "z" (még ha csak rossz is) vicc volt, na. Én kérek elnézést...

ommm 2008.06.21. 13:02:07

Állítólag tolásra indul, ezt mi nem próbáltuk ki...

ez szép. ők próbálták. gondolom a katalizátor örült neki.
grat minden seggfejnek, aki eleve úgy állít be a szervizbe, hogy őt itt most át fogják baszni.
hajjaj...

urdu 2008.06.21. 13:07:02

"Amúgy a szerviz rövid i" kijavítottam

Nagyon helyesen tetted ideskomám, így javíccsad meg az ótókkat is, ilyen szépen.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 13:10:19

urdu:

Egy szóval nem mondtam, hogy autókat javítok szervízben...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.21. 13:12:35

streetsta:

Nincs bocsánat,aki hülyeségeket ír,azt a Tiszába lökjük,ez itten kérem komoly fórum vagy mi... ;o)

Nálunk egy csajszi most úgy vett egy autót,hogy 10 éve nem vezetett és egy barátnőjét kérte meg,hogy vigye haza és majd gyakorolgat vele este kihalt utcákon....
Aha, én meg mondtam neki széles utat és gumifákat kívánok!

urdu 2008.06.21. 13:14:40

Akkor meg mireföl????

RedRiot 2008.06.21. 13:18:48

Anyád: (szép név :) ) azt még tegyük hozzá, hogy józsibá essos flakonjában ki tudja mi lötyög. Lehet hogy új olaj is van benne, meg egy kis használt, meg amiben tegnap az asszony kisütötte a krumplit. :)

Szervíznél az első kérdésem hogy bent lehetek-e a műhelyben miközben az autómon dolgoznak. Ha nem a válasz akkor keresek másikat. Ha igen, akkor a műhelyben nem okoskodok, nem diktálom a szerelőnek lépésről lépésre mit csináljon, csak ott vagyok - így a végén mikor kifizetem a számlát tudom hogy ami rajta van valóban elvégezték.

Sam8888 2008.06.21. 13:19:04

Denevér 2008.06.21. 12:23:39

Elsőkerekes autóban hátul féltengely? :D

midenkicsakénnem 2008.06.21. 13:20:37

köcsög ügyfelek, köcsög szerviz, köcsög autósok, köcsög buszvezetők. köcsög bringások, köcsög gyalogosok, köcsög zöldek, köcsög olajosok. köcsög fletó, köcsög viki, köcsög gabi, köcsög ibolya. köcsög cigány, köcsög náci, köcsög zsidó, köcsög magyar. köcsög eladó, köcsög vevő, köcsög sztár, köcsög ellenőr. köcsög műsorvezető, köcsög polgármester, köcsög blogger, köcsög szomszéd. köcsög főnök, köcsög beosztott, köcsög kolléga, köcsög titkárnő.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.21. 13:21:51

BeeTm: akkor nagy nekifutás kell a lökéshez, innen Pestről igen komoly lendület szükségeltetik, hogy az ember a Tiszába bucskázzon...

Sany 2008.06.21. 13:26:11

Csak elmondom, hogy a szervizt lehet írni röviddel és hosszú Í-vel is. Mind a kettő jó má' egy ideje.

Egy szervizes (nem auto) :-)

Sany

Anyád 2008.06.21. 13:27:19

red:
mondjuk azok (még:-) origi flakonok voltak a bolthelyiségben.
ámde hogy hátul mit kotyvaszt az öreg ha nem nézed meg ahogy írtad helyesen, az már jó kérdés.

általában azért az nagyon durva ha régi olajat visszatöltenek,
de tudod vannak azok a nagyon alja noname olajok 1500 Ft körül 4-5 liter na általában azokat szokták hátul betöltögetni, vagy éppen áttölteni a 6000 Ft/l-es kannába.
JA!
és tudod mi a vicc?
nem is biztos hogy elcsíped még ha ott vagy akkor sem mert kihozza a raktárból a szép Mobil 1 flakonban, de ugye már előre felbontva a kis szorgalmas, aztán valszeg 300 Ft/l-es teszko gazdaságos olaj van benne és te fizetheted a 6000-et.

és ez csak az olajcsere.

mi van az ilyen cikkben említett 15 mp-es biztosítékcserékkel ami után leszámláz neked pl. egy komplett önindítócserét, vagy elektromos rendszer generált?

Anyád 2008.06.21. 13:32:37

még annyit: ahhoz hogy ott állj és nézd mit csinál egyrészt szabadidő kell, ki tudja ám trükközni jól hogy ne érj rá, mondjuk azt mondja gyere vissza 3 nap múlva mert nem tudja mikor kerül rá sor, aztán szobrozhatsz ott 3 napig ha látni akarod mit alkot....ő meg csak röhög rajtad.
ha egyáltalán erre is ráérsz és nem dolgozó ember vagy.

másrészt ha meg nem értesz hozzá akkor a szemed előtt kicseréli neked a fél autót újra egy biztosíték miatt ő úgyis órabérben dolgozik.

AP (törölt) 2008.06.21. 13:35:37

Aki nem ért hozzá, azt a genyók lehúzhatják, de ez mindenhol így megy Köcsögisztánban!

AP (törölt) 2008.06.21. 13:35:37

Aki nem ért hozzá, azt a genyók lehúzhatják, de ez mindenhol így megy Köcsögisztánban!

Pista bá 2008.06.21. 13:35:58

Ez emberek minimum fele autista, műszaki analfabéta, ostoba buta barom.
Egy fakockát is képesek visszavinni a boltba, hogy dehátmostvettemdenemműködikba+.
De fogyasztói társadalom ugye, pénze van, így joga van hülyének is lennie.
én bevezetném a taigetosz intézményét, az biztos.

kisgenya 2008.06.21. 13:37:25

Lehúznak, átbasznak, el nem végzett munkákért tízezreket kiszámláznak. Ez a kiindulási pont. Ha netán visszamész, akkor odaszoktál, fejhető vagy, annál inkább lehúznak. Ha nem balhézol minden szarért, mert normális arc vagy, akkor elkönyvelnek balfasznak, és lehúznak.
Utána meg sírnak, hogy bunkó az ügyfél... :)

ugyfél 2008.06.21. 13:39:54

Nem egészen ez a téma, de szervíz és kereskedő. 2 éve újonnan vásárolt autómra a kereskedő azt mondta , ezzel a motorral nem lesz gond. Többszöri visszahívási akció és visszatérő hiba miatt szakszervízben tett látogatásom egyikén a szervízvezető azt mondta ez a motor soha sem lesz jó !!! Most erre mit mondjak, kérjem számon a kereskedőt, aki 15 m-re ül a szervíztől. Letagadná és még ki is röhögne amikor elmentem. Ez van ma nálunk! Csak eladni és eladni.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 14:06:49

Bizalmatlanoknak:
Hölgyek, Urak !

Szabad szervízválasztás van. Mielőtt ellátogattok valahová, tájékozódjatok. Ha egy szervíz 10 év alatt 12 különböző cégnéven futott, folyamatosan cserélődik a gárda, riadt szemű, rutintalan srácok futkorásznak vadonatúj melósruhában, akkor oda nem kell bemenni.

Ha egy szervíz 15 éve működik változtatás nélkül, és több éve alig változik a gárda, akkor ennek valszeg van némi oka.

Ügyfélelégedettség pedig mérhető az online közösségekben, tessék érdeklődni !

mxplanet 2008.06.21. 14:09:17

mindenkicsakénnem:
és te is egy félhobbit köcsög vagy;)

Gabesz 2008.06.21. 14:20:49

Hát igen. Nehéz dolgok ezek. Sok a balfasz az autósok meg a szervizesek között is! Az egyik ingyen akarja megcsináltatni az esetleg saját kezűleg el..szott járgányát, a másik meg sok pánzt akar a semmiért is. Tisztelet a kivételnek!
Minden esetre én is azt mondom, hogy ha elviszem a saját autómat akár szervizbe, akár esetleg eredetiség vizsgálatra, és van időm meg kedvem hozzá, akkor igenis engedjenek oda és nézhessem, hogy mit csinálnak, vagy esetleg mit nem csinálnak a kocsimmal. Persze nem szólnék bele, és nem lábatlankodnék, csak simán nézném, hogy önt-e bele olajat, lecseréli-e a szűrőt, meg ilyenek.
Nem ide tartozik, de egy történet egy régi Trabantomról:
Megvette egy haverom, közösen elvittük erdetvizsgálatra, mert olyat még úgyse láttam. (Azóta se.) Betolták a Trabit, és mondták, hogy mi kint várakozzunk. Nem nézhetem, hogy mit csinálnak a járgányommal? Ez nagyon titkos meg ultrahangos meg rendörségi meg minden. Ezek után hangos kalapálás meg reszelés hallatszott ki a titkos laboratóriumból, mire én félhangosan kiröhögtem őket, és megjegyeztem, hogy zörög az ultrahang. Ezt nem vették nagyon poénra, sőt kitalálták, hogy az alvázszám átlett hegesztve valamikor, hívják a rendőrséget! Az autó második gazdája voltam, az elsőt is jól ismertem. Gyári fényezése volt, hegesztésnek és hebregálásnak semmi nyoma. A mai napig nem derült ki, hogy mire alapozták ezt a megállapítást. Szerintem nem tetszett a pofám, és gondolták megszivatnak. Hát engem nem, mert nekem már megvolt a következő Trabim, de a haveromat sikerült, mert a rendőrség lefoglalta a járgányt 2 hónapra. Végül vissza adták, hogy nem derült ki semmi, vizsgáztassa le, aztán kap AF-es számot. Szép.
Kicsit nagyon elkanyarodtam a témától, meg hosszúra is sikeredett, és a helyesírási hibákért is előre bocs a nyelvész hozzászólóktól, de ez is egy példa arra, hogy elviszed az autódat, susmusolnak valamit, aztán fizetsz, de semmit nem tudsz meg utána soha. Sem azt, hogy milyen olajat öntenek, sem azt, hogy most eredeti az az alvázszám vagy nem....

AP (törölt) 2008.06.21. 14:25:02

El kellett volna menni arról az eredetvizsgás helyről, és bemenni máshova, ennyi..
Senki se kötelez, hogy egy adott helyen csináltass bármit is! Szerencsére ma már elég sok a választási lehetőség.
Én legalábbis nem hagytam volna, hogy nélkülem matassanak rajta.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 14:29:17

AP:
Volt valamikor olyan időszak, amikor központiag TILOS volt az eredetvizsga közben a műhelyben tartózkodni.
Amikor az első 500-as Trabantomat vettem, az eredetivizsgán próbáltam kommunikálni a srácokkal:
- Figyelj, az van, hogy megmutatnám...
- NEM LEHET BEJÖNNI !
- OK, csak a motorszám...
- NEM LEHET BEJÖNNI !
- Értem, de nem fogjátok megtalálni...
- NEM LEHET BEJÖNNI !
- Jó, jó, OK.

Álltam másfél órát, és megjött a rendőrautó. Kiszálltak, engem kerestek, merthogy az eredetvizsgálók jelezték, hogy nincs motorszáma az autónak.
Ekkor megmutattam, hogy van, csak nem ott, ahol a 601-eseké.

Akkor mindenki utált kicsit, hogy miért nem szóltam, aztán kaptam egy kifogástalan minősítést az autóra.

BushDoctor 2008.06.21. 14:30:54

prokee > ....akkor ezekszerint magánynomozót kell fogadni, aki majd kideriti a cég 15 éves múltját, lehivja a cégpapirokat, ellenőrzi a cégnév és telephelyválátsokat és egyenként fog minden riadtszeműt meginterjúvolni hogy ugyan már miért riadt neki a szeme. Mindezt azért hogy az összecserélt biztositékomat legyen aki visszacseréli. :)))))))

SumQuiSum 2008.06.21. 14:32:46

BeeTm:
"magyar nyelvben tudtommal sehol sincs 3 darab ugyanolyan mássalhangzó egymás mellett... "

na és a bafffőzelék? :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.21. 14:33:51

Elmondom most mit csinál egy eredetvizsgás:

Elkéri forgalmit majd megnézi az alvázszámot,motorszámot,ha a motorszám szopatós helyen van(opel c vectra signum,stb),akkor ráhagyja,alvázszám minden körülmények közt látszik azt körbefényképezi,majd az egész autót is. Aztán körbeméri festékvastagságmérővel és végül a képeket feltölti a BM szerverre,majd kinyomtatja az eredményt és lehet fizetni.
Ennyi.

mxplanet 2008.06.21. 14:34:46

"bafffőzelék" :DDDDDDDD

eldőltem...

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 14:37:23

Nem, nem így van. Ezt a megoldást kifejezetten az összeesküvés-elméletek híveinek, a hyper-bizalmatlanoknak ajánlom, akik egy ablaktörlőlapát-cserénél is óriási lenyúlásra gyanakszanak, de hidd el, ők élvezni is fogják :)

Egyébként eszembe jutott még egy sztori. A legtöbb elektromos ablakemelős autónál van egy gomb, ami letiltja a jobb oldalit, vagy négy elektromos ablak esetén a jobb elsőt és a két hátsót.

Néhány autónál ilyenkor nem csak az ottani kapcsolókat blokkolja, hanem a sofőrét is.

Elég hülye gomb, a legtöbben nem is használják, így sokan nem tudják, mire való. Ezért hát a legtöbb "nem jó a jobb első ablak" panasz egyszerűen megoldódik, ha megmutatjuk a gomb működését.

Nos, volt olyan, tisztes-őszes-kontyos hölgy, akinek nem ment a jobb első ablaka, kolléga kisétált vele együtt, megnyomta a gombot, felhúzta az ablakot, és a hölgy magából kikelve kiabált, hogy ez neki nem megoldás, őt nem fogjuk átverni, tuti nem ez volt a baj...

kaffer 2008.06.21. 14:38:52

Sany 2008.06.21. 13:26:11
"Csak elmondom, hogy a szervizt lehet írni röviddel és hosszú Í-vel is. Mind a kettő jó má' egy ideje."

Ennek a Sanynak ne higyjetek, nem lehet ilyen butaságokat írni.
A szerviz mindig is rövid i-vel volt, van és lesz.

"Mind a kettő jó má' egy ideje....." hahahahaha :) Ez jó

XSun (törölt) 2008.06.21. 14:43:38

Nekem is van egy szervízes történetem.
Jópár évvel ezelőtt vettem használtan egy Renault Megane-t.
Nem is volt vele semmi gondom csupán a műszerfalban nem égett pár izzó.
Gondoltam nem kezdek neki házilag kókányolni, mivel nem tudtam hogy hol kell megbontani a műszerfalat hogy hozzáférjek.
Felhívtam hát a helyi Renault márkaszervízt hogy ez a gondom kb, mennyibe fájna.
A válasz:
A műszerfal izzó darabja 1000 forint é 6000 forintos rezsióradíj kb 2 óra.
Húbakker gondoltam magamban, ez egy kicsit sok.

Majd észrevettem hogy a munkahelyem utcájában van egy autólámpa szaküzlet, gondoltam betérek.
Megkérdeztem hogy mennyibe kerül a kocsimba a műszerfal izzó.
Erre az eladó hát ez a fajta baromi drága 250 forint / darab.
Ja mondom akkor adjon 10 darabot.
Na már volt izzóm csak még mindíg nem tudtam hogy hogyan tudnám beletenni.
A cégnek akinél dolgoztam az egyik ügyfele egy autószalon volt ahol üzemelt szervíz is.
Amikor kint jártam náluk megkérdeztem hogy javítanak-e másfajta autót is?
Mondom mi a gondom.
Erre ők járj csak be megcsináljuk most.
Jó jó de csak egy programot jöttem feltelepíteni a rakárosnak és már megyek is vissza az irodába.
Nyugi addigra meglesz.
És lőn. Felmásoltam a programot a raktáros gépére megmutattam hogy milyen változásokat tetünk bele a progiba, kb 15 perc volt az egész.
Gondoltam megnézem mi van a kocsimmal.
A szerelő már rakta össze a műszerfalat (így láttam hogy kell megbontani ha szükség van rá).
Tehát ennyi volt az 1000 forintos izzó meg a kétóra munka.

zon 2008.06.21. 14:43:43

prokee: ilyen sztorikat még,még ! Tanuljunk más hibáiból és hülyeségeiből.
Szőnyeg: 15 éve Németországban egy bontóban a haver talált egy újszerú szőnyeggarnitúrát.Engedélyt kért a tulajtól,hogy belepróbálja a kocsijába,passzol-e?Pár perc múlva sajnálkozva hozta vissza - sajnos nem jó...
Visszatette a törött kocsiba, amiből kivette.Az ő ócska szőnyegét...

1szerű 2008.06.21. 14:50:24

KIA Pride,nos ebben tényleg kiugrálnak a biztosítékok,szétugranak az érintkezések egy bukkanónál-majd a következőnél vissza...)))

heliox 2008.06.21. 14:52:35

A szerviz és a szervíz írásmód is helyes. A szerviz az a hely ahol javítanak, karbantartanak. A szervíz összetett szó, a szer és a víz szavakból. Semmi köze a szervizhez.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 14:59:15

Bocsesz, félrenyomtam, és moderáltam ezt:

XSUN:
Ja meg a másik kedvencem a kötelező szervíz

Most volt a kocsim (ez már egy Honda) 2 éves 40 000 -es szervízen.
Hát kicsengettem 83 000 jó magyar forintot.
És mit kaptam mindezért?
Zöldkártya.
Olajcsere
Oljaszűrő
Levegőszűrő
Pollenszűrő
8 db gyertya
szelephézag állítás.
2 liter ablakmosó (nem is volt üres a tartály, biztos tömörítették a vizet, hehe)
Hát azért a szívemhez kaptam amikor láttam hogy 6 000 forint az a pollenszűrő amit 1500 ért vettem féléve egy autószűrőkkel foglalkozó szaküzletben (tehát nem a kínai piacon). Az olajszűrő is volt vagy 7 000 .
Az olaj amit beleraktak valami (legaábbis ami a számlára volt írva) szuper, akkor tudnám igazán kihasználni a tudását ha állandóan leszbályozás környékén tolnám a kocsinak, mondjuk drága is volt. a 3.8 liter 21 000 forintba fájt.

Gabesz 2008.06.21. 15:34:34

Nem értem?
Ez most az autóbuzik nevű oldal, vagy a Grécsi László nyelvtan tanszék?
Nem kurvára mindegy, hogy rövid i vagy hosszú í az a ki..szott autójavító?
Aki folyamatosan csak ezzel tud foglalkozni, az mennyen át a magyarnyelvtanbuzik.hu oldalra, aztán ott okoskodhat! Nem itt kéne fölöslegesen játszani a tanárurat!

Egyébként mostanában hogy működik, azt nem tudom, de akkoriban sehol sem engedtek be az eredetvizsgálatra, pedig volt dolgom egy párral. Történeteim is vannak még, de azt majd ha lesz idevágó téma.

És még egy történet:
Egy szőke hölgy ismerősöm, felhív, hogy menjek el vele a szervízbe, az új természetesen garanciális Fiat Puntójával, mert ő már teleöntötte az ablakmosótartályt, de még mindig nem spriccel a mosó! Jó lenne ha elkísérném, hogy mint nőt, ne nézzék hülyének. Mondom ok, de azért had nézzem már meg én is, hátha kiderítünk valamit. Felnyitom a motorháztetőt, nézem az ablakmosó tartályt, tök üres!
-Biztos hogy teleöntötted? Mert ebben én nem látok semmit.
-Hát persze, nem vagyok hülye!
-Na akkor mutasd már meg légyszi, hogy pontosan hova is öntötted azt a vizet!
Erre mutatja a fékolaj tartályt!
-Ja, így már értem!
Még jó, hogy nem ment a szervízbe, hogy hülyének nézzék!
Mondjuk azt a végén ő is monda, hogy gyanúsan kevés fért bele...

ekkerjoz 2008.06.21. 15:45:56

Dolgoztam autószervízben, eleget. Minden szimpátiám a szervizeseké.
Egyszer viszont engem is le akartak húzni, Renault szakszervízben. Trafficom volt, diesel. Ennél a gázolajszűrő ház fedelén van egy légtelenítő pumpa, kézzel kell az üres szűrőházba pumpálni szűrőcsere után a gázolajat, hogy ne levegősödjön le az adagoló.
Egyik szervíz után a számla négyszer akkora volt, mint máskor, nézem, lecserélték a szűrőházat, kérdem, minek. Hát, elromlott a légtelenítő pumpa, ilyenkor cserélni kell.
Bementem a Renault szalon és szervíz főnökéhez, mondom, mindent fizetek, ahogy eddig is, de a szűrőházat biztosan nem. Jön a szöveg, hogy hát lecserélték, az én érdekemben, meg hogy elromlott. Mondom, most álljunk meg, ezt a pumpát csak és kizárólag a szervizes fiúk használják, statikus alkatrész, biztosan nem miattam, vagy menetközben romlott el, hanem a nehézkezű szerelőtől.
Kicsit még dünnyögött együtt a főnök, meg a szervízvezető, de új számlát adtak ki, és azon már nem volt a pumpa rajta. Viszont nem is szerelték le.

csiky944 2008.06.21. 15:58:08

8hengeres Honda? :DDDD

Laci fia 2008.06.21. 15:58:54

"vagy a Grécsi László nyelvtan tanszék"

Nem Grécsi hanem Grétsy...

www.c3.hu/~nyelvor/period/1261/126102.htm

Gabesz 2008.06.21. 16:03:36

Igazad van!
Valóban Grétsy!
Én kérek elnézést, de akkor sem ide tartozik!

mizie 2008.06.21. 16:11:09

nekem az egyik legjobb "debilvagyok" sztorim az, amikor új cégnél
megyek első napok egyikén a cégesautóval, már majdnem visszaértem, de elmentem tankolni. telenyomom benzinnel, és aztán veszem észre hogy diesel :)

szólok a kutasnak, hogy hát ez van egy barom vagyok, de vmit tenni kéne. mondja ok, van is egy cimbije aki majd leszívja a kocsit, itt a száma beszéljem le vele.

felhívom, erre ő hogy hát 20 ezer alatt semmiképp és még ő a legolcsóbb mert ugye a kutasnak haveri alapon. nagyot nézek de nincs mit tenni, de gondolom azért beszólok a cégbe.

hívom őket, mondják hogy 20k oké, de kérjek számlát, a cég majd fizeti :)

visszacsörr a szippantósnak hogy 20 azért ugyan belefér a számla is...?
nem nem, így már a kiszállás sem éri meg, számlával 40(!!!)
mondom anyád.

felhívom az assistance-t, persze 1 hónapja lejárt úgyhogy jóval drágább lesz, mondja a telefonos csaj. ok mennyi?
bruttó 9000...

muhaaa :)

Gera 2008.06.21. 16:11:10

Én elhiszem, sőt biztos vagyok benne, hogy az ügyfelek között is sok a paraszt, de az viszont rohadt bosszantó, hogy ha az ember szervizbe megy valami problémával, akkor majdnem biztos, hogy másnap mehet vissza valami egészen mással, mert elkúrtak valamit. Mindezt úgy, hogy 20ezer Ft alatt szinte semmit nem csinálnak. Mondjuk ez nemcsak az autószervizre igaz, hanem szinte minden egyébre is. Kurva drágán sem képesek 100%os munkát végezni.

Danessz 2008.06.21. 16:47:38

Ilyen hülye embereket!

Hornet 2008.06.21. 22:33:25

Boldog emlékezetű Trabis időszakom műszaki vizsgája:Autóklubtag lévén elvittem hozzájuk előzetesre az autót.Bal hátsó csapágy lóg,ki kell cserélni!Csapágyat megvesz,kicserél,új csapággyal is lóg!Az előző tulaj beállt csapággyal ment haza,ezért a csapágyház kimaródott,ezért volt a pici lógás.Műszaki vizsga:Nem felelt meg,mert lóg a bal hátsó csapágy!Hozzak két új csapágyat,holnap megcsinálják a vizsgával együtt!Hazamentem,csapágyakat ki,régieket be,a kivett csapágyakat vissza dobozba!Másnap szervizben,csapágycsere+műszaki vizsga.Megnéztem utánna és mondtam a szervizesnek,hogy ugyanúgy lóg,mint tegnap amikor nem felelt meg a vizsgán!Válasz:Mi sem tudunk vele mit kezdeni,mert a csapágyház ki van maródva,de ettől még nyugotan lehet vele közlekedni!Persze,mert ők csinálták!!

The good boy 2008.06.22. 00:39:13

Az ismerős átvette az első új autóját,átment vele, a szomszédos benzinkutra megtankolni, majd visszament a kereskedésbe, sík idegbajjal, hogy sz*r az autó, van valami hibája, mert valami egyfolytában sípol benne. A kereskedő mondta neki, hogy ha be tetszik kapcsolni a biztonsági övet, akkor a probléma megoldódik:)
persze mama pici lánya volt, meg a hasonló szinvonalon üzemelő édesanyja...

The good boy 2008.06.22. 00:56:35

prokee!

Nekem most volt a civicem 2 éves szervizen és 34 000.- ft-ba fájt. Igaz nem cserélték a nyolc gyertyát (csiky944: duplagyertyás minden henger), meg a levegőszűrőt sem, és ablakmosót sem pótoltak. Ott voltam, a kiszedett pollenszűrőt megmutatták, hogy ilyen, cseréljék-e (persze cseréltettem, a régit meg jól látható helyen, az üvegfal mellé tették), a levegőszűrőt kiszedték, majd visszatették, mondták, hogy az még kibír egy évet. Meg se mutatták, nem akartak rábeszélni...

ekkerjoz 2008.06.22. 08:09:25

The good boy 2008.06.22. 00:56:35

"...a levegőszűrőt kiszedték, majd visszatették, mondták, hogy az még kibír egy évet."

Levegőszűrőt kell a leggyakrabban cserélni, sokkal sűrűbben, mint a pollenszűrőt.
Plusz egy évet nem szabad reszkírozni régi légszűrővel.
Szerintem a pollenszűrőt hagyták benn...
Vagy én nem tudok valamit.

Hooligan 2008.06.22. 08:43:07

Szerviz gondoltam elolvasom. A cikkel maximálisan egyetértek, sőt még a kommentek egy részével is. De egy kicsit bemutatnám a másik oldalt is.
Mi márkaszervizt üzemeltetünk egy vidéki kisvárosban. nem most kezdtük. Első és legfontosabb szabály hogy a munkalapot mindkét fél aláírja. Ez ugye tartalmazza a kocsi állapotát, benzin, km, mennyiségét, hibákat stb. Ez elvileg mind a két felet védi. Olajcsere: Nem éri meg trükközni. Nem tudom hogy a kedves egységsugarú vásárlóknak van e fogalma róla hogy mennyire nem éri meg egy márkaszerviznek. Először is jelentős profitot realizálunk az olajon, másodszor meg ha véletlenül kiderülne hogy trükközünk, elvennék a minősítést és a jogokat. Ezek többe kerülnek mint ma egy felső-közép kategóriás autók. Hozott olaj esetében (Bármilyen márka még ha azonos is az általunk árultal) csak az előírásnak megfelelő, bontatlan flakonost teszünk a kocsiba.
A másik az emberi tényező. Valaki helyesen kifejtette hogy nem lehet kiszűrni. DE TÖREKEDNI KELL RÁ! Minde kollégát töbször teszteltünk. (pl. direkt pénzt hagytunk a kocsiban) Hál' istennek ma már olyan szintre fejlődtünk hogy a régi ügyfelek ki sem pakolják a személyes dolgaikat. A javítás munkavédelmi okokból kizárólag az ügyfélváróból lehet nézni. Ha ennyi bizalom kevés akkor el lehet ballagni. Egy esetleges baleset során nem a kóborló ügyfelet fogják meghurcolni a munkavédelmi előírások be nem tartása miatt!!!
A lehúzásról. Minden javításnak megvan a normaideje. Ha valamire 50 perc van írva akkor is 50 percet számláz ki a cég ha 30 perc alatt vagy ha 130 perc alatt tudtuk megcsinálni. Jah igen még 1 dolog. Tényleg magasabb az óradíj egy szakszervizben mint egy "sarki Pistabá' " műhelyében de egyrészt kötelező folyamatosan tréningezni a kollégákat, fejleszteni a felszerelést, kitermelni a rezsit, és a megszerzett jogokat. Ezek után természetesen az ügyfél jogosan várja el a gyors, pontos munkát.
üdv

The good boy 2008.06.22. 10:52:42

ekkerjoz!

Én is úgy sejtettem, hogy a levegőszűrő hamarabb csereérett. A munkafelvételnél megkérdezték(!), hogy cseréljék mind a kettőt, vagy csak azt amelyiket muszály. Mondtam nekik, hogy természetesen cseréljenek mindent, amit kell. Mivel nekem bemutatták a pollenszűrőt, ami nagyon koszos volt, gondolom cserélték volna a másikat is, ha indokolt (vagy ha le akartak volna húzni). De mivel meg sem mutatták, csak közölték velem, hogy az nem volt indokolt, ezért én hiszek nekik, mert gondolom ha kicsit is indokolt, akkor cserélik a (mint más fentebb irta a 7000-ért adott 1500-ba kerülő) szűrőt.
Sőt, amig bent voltam, jött egy idős bácsi a kb. egy éves, de még nem szervizelt terepjárójával, hogy szépen világit a müszerfal, mint a karácsonyfa, mert kevés az olaj. Erre a raktárból kihoztak egy flakonnal (0-20W, vagy 0-30W van gyárilag az új hondákban), beletöltötték amennyi kellett, letörölték a flakon oldalát, odaadták a papókának és jó útat kivántak neki. Nem hőbörögtek, hogy fizesse ki, meg hasonlók. Engem meggyöztek!
Még egy sztorim van:
Régebben volt egy koreai vasam. Amikor voltam vele a 15 000-es szervizen,előtte (lehúzástól tartva) feltöltöttem az ablakmosót csurig, meg megnéztem a hűtőfolyadákot (ami ugyancsak maxon volt).
A szerviznél én persze ragaszkodtam hozzá, hogy látni akarom a javitást, ami már alapból nem tetszett. Mindegy. Megy a szokásos módszer, látom, hogy belenéz az ablakmosó tartáj beöntőjébe, majd bemegy a raktárba a szaki, és onnan hoz ki egy flakon ablakmosót, aminek a kupakját elöttem látványosan lecsavarja. Mondom neki, hogy ablakmosót nem kérek, mivel azt én töltöttem fel pont egy órája. Erre mondja,hogy neki mindent fel kell tölteni, különben is már kihozta és még ki is bontotta... Ekkor mondtam neki, hogy ha már kihozta, akkor azzal a lendülettel viheti is vissza, mert fizetni a semmiért nem fogok. Következő szervizkor (30 000-nél) sajnos közbejött valami, ezért nem tudtam vinni az autót, csak a feleségem. Elöző este, amikor álltam be a garázsba, látom, hogy az egyik fényszoró nem világit. Feleségem másnap kifejezetten közli a szervizben, hogy tudunk róla, hogy este kiégett az égő, de nem kérjük a cserét,mert az még a délután folyamán cserélve lesz (kivételesen azon az autón 2 perc alatt végrehajtható volt, mert könnyen hozzáférhető volt). Erre a mókus közli, hogy hibás(!?) állapotban az autó márpedig nem hayghatja el a szervizt és Ő ki fogja azt cserélni. Persze fél órát(!) , meg négyszeres égőárat elszámolva javitottak.
Szerencsére azóta már visszavonták a hivatalos márkaszerviz minősitésüket nem csak erre a márkára, hanem az utána kialakitott prémium márkával kapcsolatban is (gondolom mi mehetett nagyba,ha már kicsiben is így csinálták)

Imbolygó Hollander 2008.06.22. 20:43:16

OFF?

Képzeljétek el, a mercédesz szalonban 10 millióért akarták adni úgyanazt azt autót mint a dévóban 1,8 milliórért vettem! Tökre ugyanaz! 4 kereke van mind a kettőnek! A hülyék le akartak húzni! De okosabb vagyok!

ON?

XSun (törölt) 2008.06.22. 22:18:00

Hát skacok ma vérfagyasztó felfedézt tettem az autómon.
Azzal kezdődött hogy, amikor beszálltam a napon álló autómba benzinszagot éreztem, ami néhány másodperc alatt ki is szellőzött.
Gondoltam megkeresem a szag forrását (nem lett meg) és felnyitottam a motorháztetőt hátha esetleg valami cső meglazult.
Nos ekkor vettem észre hogy a drága szerelők a kötelező szervízen (amiért több mint 80 000 -et fizettem) nem dugták vissza a gyertyák gyújtótrafójára a kábeleket.
Így eddig a 8 gyertyából csak 4 ment (mivel ez egy Honda City és hengerenként 2 gyertya van benne).
A tűzfal (utastér felöli) felöli gyertyasornál a kábeltartó híd nem is volt felpattintva a helyére és a stekkerek mind a 4 ott lógott a levegőben.
Mondjuk az benn a vicces hogy önérrzetesen kioktattak hogy NE vigyek olajat mert az illetlenség. Úgylátszik félig összerakni már nem az.
Basszus...
Holnap felhívom a szervízt hogy bocsika, nem lett attól baja a gyújtási rendszernek hogy több mint 1 hétig úgy rohagáltam (volt benne autópálya is) hogy a gyujtótrafók nem voltak rákötve a rendszerre.
Gondolom a gyújtási rendszer úgy van méretezve hogy a gyújtótrafó impedanciája terheli a rendszert.

Gabesz 2008.06.22. 22:24:48

Hooligan!
Örülök, hogy vannak becsületes szervizek is.
Azt is elhiszem, hogy az olajokon van haszon így is, de az nem jelenti azt, hogy nem lehet még nagyobb hasznot csinálni, amikor senki sem látja. És ha már benne van, azt már úgyse látja senki, hogy pontosan mi is van benne.
Hallottam én épp elég történetet olyan emberektől, akik maguk is szervizben dolgoztak, ráadásul nem is akármilyenben. Saját tapasztalataim is vannak saját autókkal. Mindenhol megvan az okosság, ha elég dörzsölt és elég pofátlan valaki, függetlenül attól, hogy szigorú-e a főnök, és komolyak-e a következmények.

Sam8888 2008.06.25. 01:47:49

Egyébként a seggfej szervizek nevét, címét ilyen gyűjtőlistába kéne tenni, vagy a cikk, hsz mellé nyugodtan odalehet firkantani.

Sam8888 2008.06.25. 01:53:38

Egyébként szerizelés menete, amennyiben nem garanciális:
-Autót bevisz, probléme megmond
-Okfejtés, hogy mi lehet a baj
-Ha tutira megvan a baj elmenni a boltba megvenni az alkatrészt, visszavinni a szervizbe a gépet, majd mondani nekik, hogy cseréljék ki, de kell a régi alkatrész is...
-Ha nincsmeg tutira a baj, akkor ottmaradni, amíg szétszedik, utána megvan a probléma forrása, alkatrészért el, mondani nekik, hogy építsék be és innen már nemmuszály ottmaradni, megvárni...

Így a lehúzást még a márkaszarvizben is minimálisra lehet szorítani.

jani 2008.06.27. 21:55:17

Sziasztok!

Azt kell hogy mondjam, hogy ha valaki nem ért a technikai dolgokhoz, akkor teljes mértékben a (márka)szerviz lelkiismeretességére van utalva, ergo nincs ellenszer...

Engedjetek meg egy pozitív reklámot:
Személy szerint a VW konszernesek táborát erősítem. Ha megbízható szervizt kerestek a Motor Kft Tatabánya -t tudom ajánlani. (ha jól tudom csak VW konszernes járgányokkal foglalkoznak). Lelkiismeretesek, korrektek, mindennek megkérik a reális(!) árát és nem trükköznek. Ez a személyes szubjektív sokadszori tapasztalatom.

Örülök, hogy mostanra a nyelvész kollégák lecsillapodtak... nem csípem az okoskodást - különösen ha nem is vág a témába!
süti beállítások módosítása