Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

MotoGP Magyarországon ?

2008.07.24. 09:30 | prokee | 87 komment

Címkék: sávoly pálya motogp százhalombatta

Azt írja az újság...

Index, Sport Géza,  2008. július 23., szerda 11:39

Moto GP-futamot rendezhet 2009-től Magyarország, jelentette be szerdán Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési- és gazdasági miniszter.

A gyorsasági motoros világbajnoki verseny egy dél-Balatoni falu közelében, Sávoly mellett lesz. Az 580 fős, Keszthely melletti településnek nincs pályája, azt, a Balatonringet a következő egy évben fogják felépíteni – tudta meg az index.hu Bajnaitól.

Ühüm... A következő egy évben...

Volt már egy ilyen terv, nagyjából fél évvel ezelőtt. Akkor arról szóltak a hírek, hogy Százhalombattán épül majd fel az ország vadonatúj pályája, amely vendégül láthatja majd a versenysorozatot.

Szegény Jocó kollégám, aki halmozottan hátrányos helyzetű (MotoGP rajongó ÉS százhalombattai), azonnnal kiragasztotta a műhelyben a cikket, majd napokon belül fejben felparcellázta a telküket a majdani hozzá hasonló rajongók sátrai számára.

A pályáról persze semmi újabb infó, viszont ma felreppent a sávolyi pálya híre. Sport Géza persze már pályarajzot is közöl, markunkban érezhetjük a Magyar Nagydíjra szóló jegyeket, Jocó pedig valószínűleg már az ingatlanhirdetéseket bújja, keresi a módját az odaköltözésnek.

Nem is hinném, hogy teljesen kamu a hír, hiszen a MotoGP.com is hírül adja, tehát a szervezők részéről valós a terv. Ám egy dologgal nem számoltak : nálunk Magyarországon egész egyszerűen nem szokás sikeresen létrehozni dolgokat.

Mire is gondolok ?

Mondjuk bármely nagyberuházásra az utóbbi 18 évben. Világkiállítás, Foci EB, Olimpia, autópályák, sportcsarnokok, M0 körgyűrű, Duna-hidak, bármi, ami nagyobb egy családi háznál.

Képzeljük el, hogy Lowtyo, Omm és Rocko összehordják a "Chrome-Vanadium" márkájú Moszkvics-szerszámkészletüket, és egy csendes, pálinkagőzös szombat éjjelen valami furcsa véletlen folytán egy hátsókerekes Hacsi-Benz-BMW-Lada driftautó-mutáció helyett puszta koncentrációhiány miatt összeütnek egy dimenziókaput. Miluman, mint a legifjabb titán, vállalja a küldetést, és az eljövendő időkbe költözve hazafaxolja nekünk a megépült pálya múzeumából az építkezést kísérő sajtócikkek szemléjét.

Lássuk csak:

2008. július 23. - 2009-től Moto GP-futam Magyarországon

Moto GP-futamot rendezhet 2009-től Magyarország, jelentette be szerdán a nemzeti fejlesztési- és gazdasági miniszter. Az első futam időpontja a tervek szerint 2009 szeptembere.

Az autobuzik.hu kétkedéssel fogadta a tervezetet, hangot adva abbéli véleményének, miszerint majd ha fagy, s hó lesz nagy.

2008. augusztus 10. - Elkészültek a sávolyi pálya tervei.

Az ifjúsági- és sportminiszter nagyszabású nemzetközi sajtótájékoztatón mutatta be az igen jó minőségű számítógépes animációt, amely a pályát és létesítményeit ábrázolja.

Az Autó- és Motorsport rejtvényújság kérdésére a miniszter cáfolta, hogy az animáció és a sajtótájékoztató el- és előkészítése 250 millió Ft összköltséggel járt volna. Véleménye szerint ez az - egyébként teljesen irreális - összeg úgy jöhetett ki, hogy ebbe már a konferenciaterem újrafestését is belekalkulálták, pedig az az éves felújtási keret terhére ment.

2008. augusztus 29. - Tüntettek a pálya ellen.

A Magyar Kockalabdaszövetség, a Nemzeti Parittyaliga, a Nemzetközi Hupákszövetség hazai tagozata és a Szabadtéri Ombrézoló Egyesület tagjai és szimpatizánsai tüntettek a Kossuth-téren a készülő pálya ellen. Képviselőik a sajtó kérdéseire elmondták: nem az infrastruktúrális fejlesztés ellen kampányolnak, csupán egyenlő bánásmódot követelve legalább ekkora öszegű befektetéseket kérnek saját sportágaik részére. Az okokat firtató kérdésre Bráner Tibor, a SZOE elnöke elmodta: jelen pillanatban az országban egyetlen világszínvonalú motorversenyzőnk van, ám az ombrézolásban százak állnak az élvonalban. Ennek fényében szerintük az anyagi ráfordítások arányai igen torzak.

Spiegelhalter Anna, a Magyar Aszfalt Tröszt marketingosztályának vezetője határozottan kijelentette, hogy légből kapottak azok a sajtóértesülések, melyek szerint a pálya tervezett 2450 méteres hosszát hasonló költségből építenék meg, mint egy azonos hosszúságú autópályaszakaszt. Véleménye szerint jelentős különbségek jelentkeznek majd a pálya speciális jellegéből fakadóan. Példaként felhozta, hogy útburkolati jeleket, útirányjelző és sebesség korlátozó táblákat lényegesen kisebb számban kell majd kihelyezni viszont benzinkútból csapatonként egyet kell építeni, így az adott kilométerre eső töltőpisztolysűrűség sokkal nagyobb lesz.

2008. szeptember 9. - Zöldek kérdőjelezik meg a pálya nyomvonalát

Dízel Zsolt, a Sötétzöld Népi Nemzeti Front ügyvivő elnöke sajtótájékoztatóján kijelentette, a kitűzött terveket mielőbb felül kell vizsgálni. A pálya nyomvonalának hármas kanyarjának helyén ugyanis jelenleg a hazai verőköltő bodobács-állomány közel egynegyedének verő- és költőhelye található. Ennek megbolygatása a hazai bodobács-állomány igen jelentős csökkenésével járna.

Megkérdeztük olvasóinkat:

Mi a véleménye a verőköltő bodobácsok élőhelyének megbolygatásáról ?

Lajos Imre Tímea (26, bölcsészhallgató): nagyon helyesnek tartom, hogy vigyázunk természetünk értékere. Különösen a prémvadászok és trófeagyűjtők által hajszál híján kiirtott bodobácsok sorsát viselem a szívemen. Ha szükséges, az élőláncba is beszállok, sőt, ha kell, fegyújtjuk a MOL kőolajfinomítóit is. Semmitől nem riadunk vissza, ha a környezetünk védelméről van szó !

Takács Bálint (42, gyermekszínész): Engem kifejezetten irritálnak a bodobácsok, szóval nem bánnám a dolgot. Szerintem eltúlozzák ezek a környezetvédő emberek a dolgot. Vigyék el máshová a bodobácsokat, és kész.

Kiszel Brigitta (21, műköröm- és testépítő): Én nem tudom, nem vagyok helybeli. Nem is ismerem a családot. Sokgyermekesek egyébként ? Mert akkor az önkormányzatnak kellene megoldani, nem ? Valami szükséglakással. Vagy... most kandikamera ez ? Nemááááá, TUUUUDTAAAAM ! Te is benne voltál ?

2008. október 21. -Tiltakoznak a Sávoly környéki települések

Tíz Sávoly környéki település polgármesterei gyűltek össze Fönyeden, és készítettek közös nyilatkozatot a tervezett pálya felé irányulú, várhatóan jelentősen megemelkedő tranzitforgalom káros hatásai elleni tiltakozásul. A települések, melyek szövetséggé kívánnak tömörülni Not In My BackYard  (NIMBY) néven (bármit is jelentsen ez), és forgalomlassító demonstrációkat, útlezárásokat foganatosítanának, amennyiben a kormányzat és a befektetők nem járulnak hozzá jelentős mértékben a települések közútjainak, parkjainak és közműrendszerének felújításához. Somogyfehéregyház ezzel együtt külön követelésként a ki- és bevezető utak melletti helységnévtáblák nagyobbra cseréléséhez is forrásokat vár, hogy a "S.F.Egyház" feliratokat végre teljes értékűre cserélhessék.

Nem, nem soha !

- Nem lehet hátrányban többé sem Andolmajol, sem Kiskomálom, sem Balatonmagyalód! nyilatkozta a Helyi Piac ingyenes hirdetési újságnak Bokollátóti Lóbelt, a NIMBY elnöke, helyi logopédus szakorvos.

- Szem Szomogyszámszon ész Szomogyszimonyi ! - tette hozzá Szülyszápi Szándor, elnökhelyettes, aki civilben a környező falvak körzeti fogtechnikusa.

2008. november 21. - Szlovák MotoGP pálya építése keződhet még az idén !

Vaclav Popadeszaty, szlovák sportminiszter bejelentette, hogy Nové Vieska nad Vahorú Mikulás szlovák városka mellett, a volt szovjet laktanya bontásával felszabadult 450 hektáros területen minden igényt kielégítő gyorsasági motorversenypálya épül, melyen már 2010-ben versenyt rendeznének. A komplexumot úgy tervezik, hogy egy majdani Formula 1-es futamnak is helyet adhasson.

Komolytalannak tartja a szlovák terveket, közölte Sigfried Bruckner, a Sávoly-Bad Scandau építőipari konzorcium főtervezője. Véleménye szerint kizárt, hogy a szlovákok a rendelkezésre álló idő alatt, külső segítség nélkül, saját forrásból két év alatt felhúzzák a tervezett komplexumot.

2008. november 21. -  Engedély nélkül építik a sávolyi gyorsasági motor versenypályát !

A sávolyi jegyző, valamint a polgármester is megerősítette tudósítónknak, miszerint hatályos építési engedély nélkül kezdtek a várt pálya építéséhez a kivitelezők.

Sigfried Bruckner kérdésünkre elmondta, hogy az szükséges engedélyeknek birtokában vannak, a már folyó munkák ugyanis Szőkedencs közigazatási határain belül vannak, ezen a területen a sávolyi építésügyi hatóság nem illetékes.

Aggályait fejezte ki az Európai Befektetési Bank a sávolyi pálya uniós támogatásának folyósításával kapcsolatban. A benyújtott tervezetben ugyanis az igényelt összeg 45%-nak megfelelő értékű előirányzat szerepel a moszkva-kalinyingrádi Mityisinszkij Gépgyár felé, felújított metrókocsik vásárlására. Mivel a pályázatban nem szerepel a pályához vezető földalatti vasút, kiegészítő dokumentumok benyújtását kérték a nagyberuházótól, ám ezek a meghosszabított határidőig sem érkeztek meg.

2008. december 20. - 13 éves, illegális bevándoró gyerekek dolgoztak feketén a sávolyi pálya építésén !

A Munkavédelmi Főfelügyelőség villámellenőrzésén bangladesi és uruk-hai bevándorlók és gyermekeik illegális, munkaszerződés nélküli alkalmazására derült fény. A Felügyelőség azonnal leállíttatta a munkálatokat, és a beruházó ellen vizsgálatot rendelt el.

Zsizsik Natasa, a beruházó humánerőforrás menedzsere határozottan cáfolta ezt, és jelezte, a beruházó saját munkafázisai a késő őszi, váratlan axolotl-invázió miatt még el sem kezdődtek. Mind elmondta, a Felügyelőség ellenőrzése valószínűleg az egyik alvállalkozó munkaterületét látogatta meg, ahol a kevésbé nagy szakmai felkészültséget igénylő nagysebességű számítógépes hálózatokat telepítették. A személyzeti vezető elmondása szerint ők kizárólag magasan kvalifikált, nagy szakmai múlttal rendelkező aszfaltozókat, döngölőket és kubikusokat alkalmaznak, az egyéb szakmai ágak képviselőit az alvállalkozók biztosítják.

Szakértők szerint nem a globális felmelegedés okozta a késői axolotl-járást. Az eddigi tapasztalatok szerint a Kaukázusból hazánkon át, Mexikó felé, óóó, a szabadság felé tartó kétéltű-vándorlás jellemzően november végéig lezajlik, ám az idei évben ez közel egy hónapot késett. Ekkora késésre utoljára 1721-ben volt példa, ám a kutatók szerint nem az üvegházhatás miatt fordult elő újra.

2009. január 28. - Sávoly nem adja ki az engedélyeket a pálya építésére

A helyi önkormányzat új feltételekhez köti az építési engedélyek kiadását. A polgármester a település központjában állami támogatásból felépítendő, fedett gokartpályát kér cserébe.

- Nem hiszem, hogy zsarolásnak kellene tekintenünk a gokartpálya ügyét. Polgármesterként a helyiek érdekeit kell legfőképpen figyelembe vennem, és bizony, az ő érdekeik ezt kívánják. Amíg a pálya szóba nem került, a helyi gyerekek a Szarka-lapályon rollereztek nap mint nap, iskola után és helyett. Mióta a beruházó - megjegyzem, egyelőre érvényes építési engedély nélkül! - elkerítette a lapály területét, a gyerekek a településünkön áthaladó 7-es főúton kénytelenek rollerezni. Ez veszélyes és egészségtelen, az ökormányzat viszont saját forrásokból képtelen a megfelelő beruházásra. 2009-ben pedig, amikor a majdan épülő pálya révén a motorizáció fellegvárává válunk, nem adhatjuk alább egy gokartpályánál. Így talán, a biztonságos, zárt pályán való versenyzés felülírhatja a helyi gyereksereg rollerek iránti vonzalmát

Nem kezdhet az építkezésbe a beruházó, mert még el sem kezdődött a kisajátítási procedúra a sávoly melletti réten. A Somogy Megyei Földhivatalban ugyani nem naprakészek a telekkönyvi bejegyzések, némely földterületek tulajdonjogai még a 60-as évek szerinti állapotban szerepelnek a nyilvántartásban. Mint Tilla Tilla, a földhivatal főosztályezetője elmondta, először fel kell dolgozzák a lemaradást a vonatkozó ingatlanokon, és csak utána kezdődhet meg a jelenlegi tulajdonosok felkutatása és a kisajátítási eljárás megindítása.

2009. február 6. - Beelőzhetnek a szlovákok a MotoGP versenynaptárában

Szerkezetkész épületek, hiánytalan és kifogástalan aszfaltcsík fogadta az újságírókat a nagyszabású avatóünnepségen a Nové Vieska nad Vahorú Mikulás-i versenypályán. Mint a szlovák motorsport szövetség főtitkára köszöntőjében elmondta, igen komoly, nem várt nehézségekkel néztek szembe az építkezés során, de a motorsport kedvelői, a kormányzati szervek és a helyi önnkormányzatok összefogásával és szoros együttműködésével minden akadályt sikeresen elhárítottak. Így sikerült a tervezettnél lényegesen gyorsabban, három hónap alatt 99%-os készültségi szintre hozni a pályát, mely azért is lehetett kiemelten fontos, mert a végleges idei versenynaptárat február 28-án hozzák nyilvánosságra. A szlovák kormány és a motorsport egyesületek közös, igen erős lobbit alkottak annak érdekében, hogy az idei versenynaptárat már az idei évre kibővítsék a szlovák nagydíjjal.

Hiába gyorsult fel a kisajátítási eljárás, nem kezdődhet meg az építkezés oroszlánrésze a közműáthelyezési tervek módosítása miatt. Amint a beruházó képviselője elmondta, közvetlenül az építkezés megkezdése előtt derült ki, hogy a Vízművek, az Áram- és Gázszolgáltatók és a telekommunikációs vállalatok által rendelkezésükre bocsájtott tervek a hatvanas évek végi állapotot tartalmazzák. A vezetékek elhelyezkedése azóta többször jelentősen változott, így az építkezés csak az aktuális vonalvezetésre vonatkozó információk beszerzése és az ehhez alkalmazkodó új tervek elkészítése után kezdődhet meg. A konkrét időt firtató kérdésünkre neve elhallgatását kérő forrásunk a "legalább két-három hónap" választ adta.

2009. március 9. - Lendületét vesztette a motorversenypálya építkezése

Hiába dördült el a startpisztoly a sávolyi építkezésen, újra állnak a gépek. A kivitelező szerint a folytatáshoz a tervek módosítása szükséges, mert az eredeti vázlatokon nem szerepelt a Balaton-felivdéki Nemzeti Park területét átszelő Cserge-patak. Mivel a pálya vonala metszi a patakmedret, speciális alépítménnyel kell ellátni az egyes szakaszokat. Az önkormányzattól kapott helyszínrajzon egyszerűen nem szerepelt a Cserge, helyette a mezőn futó mezőgazdasági szervízutat tüntettek fel - közölte a generálkivitelező szóvivője.

Sikkasztással vádolják a sávolyi képviselőtestület tagjait. Az önkormányzati képviselők egy csoportja vizsgálná a pálya építőjével kötött szerződéseket, amelyben elmondásuk szerint abban olyan tételek szerepelnek, amelyek nem egyeztethetőek össze a versenypálya jellegével.

- A szerződés záradéka tartalmaz vitás pontokat. Nem értjük, miért szállásolnák el a csapatokat és a pilótákat kizárólagos joggal a Rózsika Vendégházban, és miért étkeztetnék őket a Tiborc Csárdában. Furcsa, hogy mindkettőben csendestársként az a Simon Lajos szerepel, aki a polgármester szomszédjának elvált férjével működtet csőszerelő vállalkozást.

Amennyiben az önkormányzat érvényteleníti a szerződést, az egész építkezés elvesztheti jogi alapjait - mondta el a Somogy megyei főjegyző.

2009. április 21. - Nové Vieska nad Vahorú Mikulás kaphatja a versenynaptár szeptemberi időpontját !

A MotoGP kizárólagos jogaival rendelkező Dorna spanyol vállalatcsoport jelezte, a pálya körüli bizonytalanságok miatt egyelőre lebegtetik a szeptemberi Magyar Nagydíj kérdését. Alternatívaként mindenesetre megvizsgálják, hogy erre az időpontra az újonnan épült, a világ élvonalába tartozó szlovák pályán rendezzék meg a futamot, amely ezzel természetesen szlovák nagydíjjá változik.

A várható heves esőzések miatt tovább csúszhat a pálya befejezése Sávolyon. A kivitelező közleménye szerint a meteorológusok előrejelzése alapján komoly csapadékmennyiségre számítanak, amely a helyi altalaj sajátosságai miatt megnehezítheti, vagy akár lehetetlenné is teheti a vízelvezető árkok ásását. A pálya egyébként átadás-közeli állapotban van, a talajegyengetés teljesen készen áll, már csak az ágyazat, az aszfalt, a kiszolgálólétesítmények, a közművek és az odavezető utak hiányoznak. Az építő cég szóvivője közölte, nincsenek aggályaik a szeptemberi magyar nagydíj megrendezésével kapcsolatban.

2009. május 28. - Szlovákia kapta meg a versenynaptár szeptemberi hétvégéjét
 !

A főszervező Dorna képviselője sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a pálya körüli bizonytalanságok miatt a Magyar Nagydíjnak szóló mandátumot visszavonták, és a komoly összefogásban lobbizó új, világszínvonalú szlovák pályának ítélték a dátumot. Ezzel megnyílt a lehetőség, hogy már egy évvel a tervezett dátum előtt a Szlovák Nagydíjért motorozhasson a mezőny.

Csalódott vagyok - mondta el kérdésünkre Talmácsi Gábor világbajnok - Mindenképpen versenyezni akartam a magyar pályán, hogy hazai közönség előtt motorozhassak a harmadik világbajnoki címem felé.

2009. július 10. - Nem halad a kivitelezés forráshiány miatt

Mivel az idei futamot a döcögősen haladó építkezés először kétségessé, majd kivitelezhetetlenné tette, a nagyberuházó által felvett uniós támogatás összegét vissza kell téríteni.

- A pályázatban szerepelt a szeptemberi Magyar Nagydíj megrendezése is. Mivel a Dorna érthetetlen okokból nem a sávolyi pályának ítélte meg a szeptemberi időpontot, önhibánkon kívül lehetetlen helyzetbe kerültünk. Saját forrásokból egy ekkora beruházást nem tudunk finanszírozni, az egyetlen megoldás az állami beavatkozás lehet.

Teljes lendületben a Szlovák Nagydíj. A kormányzat támogatásával a délről - így Magyarországról is -érkező vendégek könnyebb közlekedését segítendő kétszer kétsávos autópályát építenek a magyar határig. Ugyan az idei nagydíjra csak autóútként, leállósáv nélkül készül el, de a szervezők és az állam hosszú távra gondolkodik, így a jövő évi nagydíjra már pályán érkezhetünk.

Mivel az állam igen erős szerepet vállal a motorsport támogatásában, tárgyalások folynak arról, hogy a futam idejére pályadíjmentesen használható legyen az új szakasz.

2009. augusztus 9. - Eljárás folyik a sávolyi kivitelező egyik alvállalkozója ellen

A rendőrség igen szűkszavú közleménye szerint csalás, sikkasztás miatt távollétében eljárást indítottak a közműveket építő alvállakozó ellen.

Informátorunktól megtudtuk, G. Gábor vállalkozó, aki a rossznyelvek szerint a Baumag-, Energol- és MÁV-Biztosító ügyekben is érintett volt, ám megúszta a felelősségrevonást, éves szabadságát tölti Trinidadon. A gyanú szerint a közművek bekötését végző vállalkozó feketén dolgozó munkásokkal ásatott gödröket, majd üresen temettette be őket, és csak néhány kiálló cső- és vezetékdarabot helyezett el a közműárkok végeinél.

Úgy tudjuk, a rendőrség azt is vizsgálja, hogyan vehette át a műszaki szemlebizottság a közműveket úgy, hogy az előírások szerint vizsgálniuk kellene azok működését is.

2009. szeptember 19. - a hétvégi magyar nagydíj helyett szlovákiában futnak a motorok.

E hétvégén rendezik Nové Vieska nad Vahorú Mikulás szlovák város mellett azt a szlovák nagydíjat, amelyet a be nem fejezett magyar pályátől vont meg a Dorna spanyol szervezőcég. Talmácsi Gábor világbajnoki esélyesünk bizakodóan várja a versenyt, amelyre a közelsége miatt várhatóan igen magas számú magyar rajongótábor látogat majd ki.

2010. május 13. - Még mindig rendezetlen a sávolyi pályakezdemény tulajdonjoga

A Sávoly önkormányzata által érvénytelenített szerződésen pereskednek a felszámolt kivitelező hitelezői és a polgármester. Mint ismert, az ingatlan jogilag még a település tulajdona, ám a rajta többé-kevésbé elkészült építmények a hitelezők birtokába kerültek. Továbbra sem tisztázott azonban, kit terhel majd az uniós hitel visszafizetése.

2011. január 10. - Magyar versenymotor debütálhat a pályaavatón

M. Imre főkonstruktőr országos sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy elkészültek a magyar versenymotor tervei, majd látványterveket osztott szét a tudósítók között, és bemutatta a csíkszeredai Jakab Áron bácsit, aki az új modell makettjét fogja kifaragni tölgyfából. M. Imre a szaksajtó azon munkatársait, akik új Danuvia motorokkal érkeztek a sajtótájékoztatóra előbb megköpdöste, majd feketemágiával elátkozta. Hollétéről azóta nincsenek pontos információk.

2012. augusztus 21. - Gokartpályaként hasznosítaná a félbemaradt pályát a sávolyi önkormányzat

A kért, de meghíúsult fedett gokartpálya helyett követeli magának az önkormányzat a tervezett MotoGP pálya torzóját. Mivel a terület a mai napig az önkormányzat tulajdona, minden esélyük meg van arra, hogy használatba vegyék az aszfaltot.

A megyei műszaki hatóság azonban egyelőre húzódozik. Arra hivatkoznak, hogy az elkészült aszfalt botrányosan gyenge minősége, iletve a félbemaradt építkezés torzió nem teszi alkalmassá a pályát arra, hogy gyermekeket engedjenek a területen belülre.

2018. január 2. - Welness-szálló épülhet a sávolyi pálya helyén

A soha be nem fejezett, és félkészen pusztuló tervezett MotoGP pálya területét megszerző Bad Schandau-Sávoly konzorcium szóvivője, Siegfried Bruckner közölte, hétcsillagos Welness-szállóként és élményparkként hasznosítanák a területet, amennyiben megkapják a szükséges engedélyeket.

Bruckner Anna, a Somogy megyei főjegyző közölte, nem látják akadályát az építkezésnek, különös tekintettel arra, hogy végre megoldódna az évek óta gazdátlan terület sorsa. Kérdésünkre cáfolta, hogy a 875 forintos hektáronkénti ár, amelyért az önkormányzat eladná a területet az építtetőnek, meglepően alacsony volna.

2018. október 1. - Átadták a sávolyi Welness-központot

Tegnap ünnepélyes keretek között átadták a soha el nem készült MotoGP pálya helyén épült Welness-szállót és élményparkot. S. Bruckner igazgató közölte, elégedett a munak minőségével és tempójával, amely lehetővé tette, hogy már az október 23-i ünnepre vendégeket fogadhassanak.

 

Nem, semmiképp nem adnám a kedvenc króm-vanádium készletemet egy újabb versenypályáért. Mégha csak a Mátrixban készülne is. Miért is? Elsőnek ott ugye a Hungaroring. Az miért nem jó? Ja, hogy nem. Akkor bitte schön, bővítsük a már meglévő valamelyikét. Még mindig olcsóbban kijövünk (persze a maradék pénzt szétosztjuk egymás között és oltári nagy baromságokra szétszórjuk), ha mondjuk az egész pofás Euroringhez hozzáépítünk egy gyorsabb, lendületesebb részt. Aha, hogy úgysem jó. Nos, akkor tényleg építsünk egy vadonatúj pályát x csillió ojróért, és tömjük meg a zsebét 150-200 falábúnak, akik majd -természetesen az adózók pénzén- ünnepélyesen felavatják. Néha nem értem Magyarországot. Ennyire jó, hogy ez most a legégetőbb probléma? Vagy már fogy a pártkasszákból a pénz? Hülyeség és pénzkidobás. Nem akarok hasonlítani, de nem hagy nyugtona  tudat, hogy a csehek két valamirevaló pályával idestova 50 éve jól megvannak. Hejj, kutyavilág...omm

 




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,7/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr69582664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darti · http://www.darti.hu 2008.07.24. 09:39:32

Prokee...

Legközelebb ennyi időd van, gyere át hozzám, úgy is kuplungozni kéne:)))))))

AZso · http://www.azso.hu 2008.07.24. 09:45:35

Gratulálok, remek írás. Tökéletesen jellemzi a magyar viszonyokat. Az utolsó bekezdéssel, mint végkövetkeztetéssel, magánvéleménnyel nem tudok mit kezdeni, mert nem ismerem a magyar "pályaviszonyokat", de a többivel egyetértek, valóban így megy ez kicsiny hazánban, Abszurdisztánban.

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2008.07.24. 10:12:13

Szerintem is (sajnos) jól írtad le a magyar helyzetet, nekem is tetszett az írás, de az utolsó bekezdésért kár. Legalább drukkoljunk, elkél az újabb pálya. Minden nagyobb pálya (Hring, Pring, Ering) teljesen tele van, kevés a lehetőség a pályázásra. jól jön a szabad hely. (Már ha lesz). Akár autóbuzi, akár motorbuzi az ember.

maydayray 2008.07.24. 10:32:45

ezek a nevek vazze :-))) Zsizsik Natasa :-)))

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.24. 10:33:45

ja, 2018-ban sem lesz még eurónk?
az utolsó bekezdéshez pedig: pálya kell.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 10:40:14

Hammer:
Miért, szerinted lesz ? :)

Szabadtéren Ombrézolók Egyesülete 2008.07.24. 10:40:21

Kikérjük magunknak, hogy beleggyezésünk nélkül említve lettünk a cikkben.
Szeretnénk leszögezni, hogy számunkra egyedüliként elfogadható alternatíva az lenne, ha az újonan épülő pályán szabadon ombrézolhatnánk és nem kellen ezt külön elválasztott szektorban tennünk. Egyeztetések folynak az illetékes minisztériumokkal és addig folytatjuk a demonstrációt, míg el nem érjük céljainkat.
Támogatásukról biztosított bennünket a Szabadban Punapöckölgetők Országos Egyesülete. Pett Ingrid elmondta Ők is érdekeltek, hogy a pályán szabadon pöckölgethessenek, ha jól esik.

Még egyszer, fel vagyok háborodva.
Bráner János
sajátkezüleg

krystian · http://www.detektorok.blog.hu 2008.07.24. 10:43:53

Nem szeretem a negatív hozzáállást, de nagyon tetszik az írás. Bízzunk benne, hogy itt most minden jól sikerül!
De nagyon tetszik az írás! :)

Zsiba · http://www.nicorosberg.hu 2008.07.24. 10:48:17

Tudjátok miért lehetséges forgatókönyv ez? Mert így is állunk hozzá! Ergó ezt is várjuk, pedig még egy kapavágás sem történt.
Így tényleg nem jutunk egyről a kettőre.

Blájen 2008.07.24. 10:48:28

ehe-ehe! Az írás hatalmas királyság és valóban hűen tükrözi kis országunkat, de! A Hungaroring azért nem alaklmas MotoGP futamok lebonyolításához, mert a bukótereket leaszfaltozták. Ugyanis a Forma-1 -ben ez megengedett, elősegítve a pályára való visszajutását, ami sóderágyból nehézkesebb. De ugye a motorosoknak az egy nem túl kellemes érzés lenne, amikor 250-nél eldobva a motort, ugyanezt a sebbességet tartva csúsznának bele a gumifalba. Mellesleg a Hungaroring egy unalmas sz*r pálya amit szerintem egyedül az idióta Palik Lászlónk szeret, és mivel több pozitívumot nem lehet róla elmondani, mindig hallhatjuk, amint "nagyon technikás" pályának titulája azt.
Szóval nem bánom, hogy lesz egy másik pálya, sok embert hozhat, ugyanakkor félek, hogy ez is olyan lesz, mint kis városom megnyert pályázata... Pécs2010 ohh yeah.

Szikra 2008.07.24. 10:50:09

Uraim / Hölgyeim!

Legyünk már egy kicsit optimistábbak! Miért kell előkönni a tipikus magyar önsajnálkozó formánkkal, ami hajdanán abszolút nem volt ránk jellemző??!! Mindig csak sírunk hogy a kutya nem jön magyarországra, meg ha még is akkor abból nem lesz semmi. Van egy gyorsasági motoros VILÁGBAJNOKUNK Talma személyében, a Forma 1-ben évről évre rendre a magyar versenyt választják az év rendezésének miért ne csinálhatnák meg jövőre a őályát és rendezhetnének versenyt? Ne feledjük hogy a beruházó egy spanyol cég. Nem hiszem hogy szóba fog állni kis pista kőműves és autopályaépítő kisegítő bt-vel, nem mellesleg a vegyépszerrel.
Szal én drukkolok teljes mértékben a beruházónak és bízom benne hogy meg tudják csinálni.
A cikk írójának meg csak annyit, hogy a hozzá hasonló újságíroknak nem hiszem el hogy azt tanították a média iskolákban hogy az olvasónak mindig a negatív dolgokat kell felvezetni és nem az igazságot. Az ilyenekkel a saját cikküket kinyomtatva egy papírra etetném meg.

"Éljen" a siránkozó "Úgysem sikerül, meg minek az" szlogenű nagy nyápic magyarország!

koma 2008.07.24. 10:52:53

Miért kell kormányzati pénz egy magánbefektetéshez?
jöjjön ide a MotoGP Eklesztonja, vegyen nagy területet, öntse le aszfalttal a saját pénzén, hívjon meg lányokat fabódéban, és tegye el a hasznot maga.

mi a francnak kell ide a bajnaigordonbleu?
Övé a MotoGp?
Feccöljön inkább pénzt a verőköltő bodobácsok szaporítására.

De hát legyen, adjunk közösen bele negyvenmilliárdot és legyen jövőre itt a futam.
De akkor ne legyen már belépő, mindenki menjen, aztán nézze meg.

eburafakó 2008.07.24. 10:56:50

Koma!

Te teljesen hülye vagy, hogy írhatsz ilyet?
mindenkinek kötelessége, hogy az ország sorsa végre jóra forduljon, és a MotoGP is növeli a népszerűségünket, vonzza a turistákat. Turistamágnes!!!!!
És a kis falunak is jobb lesz! az embereknek munka lesz meg kenyér!

Te elfajzott szalámigyáros!

És ha a hasznot más teszi el? Kit érdekel! Ők csinálták, övék az érdem!

Te narancssárga idióta!

playgorro 2008.07.24. 10:57:17

Nagyon jó írás, tényleg megfogtad a lényeget. Valami hasonló jutott (sajnos) nekem is az eszembe, amikor meghallottam a hírt, és erről nem mi tehetünk. Reméljük nem így lesz!

Külön graula, hogy volt türelmed leírni, megfogalmazni.

ommm 2008.07.24. 10:57:31

Szikra 2008.07.24. 10:50:09

Csak tudod, az van, hogy addig itt nem hagynak senkit sem beruházni, amíg nem garantálja, hogy helyi alvállalkozókat is bevon az üzletbe.
És akkor kezdődik a sakkozás.
Nem siránkozás, persze, hogy szeretnénk, az utolsó bekezdés inkább a realitást tükrözi.
Mert sajna, nem te vagy én, vagy közülünk bárki fog döntő lépéseket tenni az ügyben, hanem a "hozzáértő" Palik Laci félék és kormányzati emberek.

Lacafaca 2008.07.24. 10:59:39

Ha viccnek lett szánva a poszt, akkor jó.

Ha komoly a gondolat mögötte, akkor kár.

Én személy szerint hiszek benne. Ez nem egy foci EB meg olimpia, nem 5-6-10 év múlva lesz, hanem jövőre. A MotoGP nem hiszem, hogy komoly hírként kezelné, ha már nem lennének mögötte cégek és tárgyalások és megállapodások. Csak mi most tudtuk meg, ennyi.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 11:00:23

Szikra:
Nem vagyok újságíró, és igazából egyikünk sem az. A cikk pedig az elmúlt 18 év tapasztalataiból táplálkozik - sajnos egész egyszerűen nálunk nem szokás semmit korrektük végigvinni.
Valószínűleg ezt sem fogjuk, de ne legyen igazam.

Kawa 2008.07.24. 11:01:02

A cikk állat!
A hungaroring meg szerintem abszolút nem unalmas, elég jól ismerem minden kanyarját belső nézetből is.Nem technikás?
Hát nem tom...Célvégi kifelédőlő lejtős visszafordító, a domb miatt beláthatatlan nyomvonalú Mansell, ahova vakon kell bedobni a gépet, sikán amit el kell b@szni ahhoz hogy a következő 2 jó legyen. Szerintem jobb, mint a pancsiring, pedig az sokkal közelebb van hozzánk, és azt motorokhoz tervezték elvileg.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.24. 11:04:07

Kedves Szikra,

Annyi példát lehetne felhozni azzal kapcsolatban, hogy amibe a magyar vállalkozók/állam/önkormányzatok belemutyiznak, abból sok jó nem sül ki. Reális az írás, teljesen.

QCa 2008.07.24. 11:06:12

Nekem nem tetszett az írás!

Azzal egyetértek, hogy - sajnos - eléggé jól közelítően tükrözi a hazai viszonyokat, ám biztos benne tisztelt prokee kolléga, hogy ilyen stílusú, hangnemű és tartalmú írásokkal elősegít is bármit? Ugyanis a tűz közelében lévő emberek nagy valószínűséggel sosem fogják elolvasni ezt a bejegyzést és így sosem néznek tükörbe (nem mintha olvasnák, akkor tükörbe néznének), az átlag magyar (aki az index.hu-ról idetéved) pedig maximum mosolyog egyet. De ennyi!

Ekkora energiával, amekkora kellett ezen cikk megírásához, inkább azon gondolkodhatna a mélyen tisztelt kolléga, hogy miben tudná elősegíteni a fejlődést, ugyanis tehetsége van, az vitathatatlan!

Verőköltő Bodobácsok Országos Turisztikai és Nemzettségfenntartó Hivatala 2008.07.24. 11:07:17

A VBOTNH élesen támogatja a pálya megépítését.

Nemzettségünk tagjait a beruházás nem érinti, évek óta fajunk csupán külképviseletet tart fenn az Országban, melyről a Nemzeti Ornitológiai Társaságot (NOT) korábban már értesítettük.

Rettentően örülünk annak, hogy korábbi verő és költőhelyeinknek ilyen nagyszerű felhasználása lesz. Igyekeztünk utolsó éveinkben úgy élni, költeni és "bodobácskodni", hogy minél kedvezőbb helyet hagyjunk hátra egy esetleges jövőbeni beruházáshoz.

Mi tehát jól vagyunk, miattunk ne izguljanak.

Mostani helyünket, Vahorú Mikulást semmiképpen sem szeretnénk a közeljövőben elhagyni a kedvező Szlovák feltételek miatt.
Így tehát kérünk minden magyar állampolgárt, hogy munkájukkal segítsék a pálya magyarországi zökkenőmentes megépítését.

Lowtyo 2008.07.24. 11:07:34

Szikra: Blájen uccsó mondata miatt gondolom, hogy sajnos a cikkben leírtaknak van nagyobb esélye.
Ez nem a post írójának a hozzáállása, hanem egy szatírikus kép a magyar valóságról.
Sajnos ez van, így működik nálunk minden. Szeretném ha nem így lenne, de ezt látom. Azt írni, hogy minden oké gyerekek, jön a kánaán, jelen helyzetben hazugság lenne.

Peppone Botazzi 2008.07.24. 11:08:07

Ekkora hosszú szart. Minek ennyit írni? Amúgy nem értem a zöldeket miért kell fikázni. Szerintem teljesen jogos, hogy ha védett értéket pusztítana akkor fel kell lépni ellene!

TD223 2008.07.24. 11:08:57

Kicsit több előzési pont és kevesebb valenciai koppintás kellene a pályába.

Pályát építeni csak speciális képességű szakemberek tudnak, tehát nem az Oláh Józsi fog kimenni, így gyorsabb lesz minden.

Nem tudjuk mennyi az önrész, de ha 40 milliárd az össz, mondjuk 30 a Sedesa, akkor a 10 az önrész, annyit meg pár havonta lopnak Mszp-Szdszék.

QCa 2008.07.24. 11:10:33

TD223:

Nemtom feltűnt-e, de már csak az MSZP van kormányon. Az meg másik kérdés, hogy 2004 óta nincs sportminisztérium, főképp nem ifjúsági és sport.

Amúgy nem kéne itten politizálni, szerintem. ;)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 11:12:41

QCa:
Érdekes gondolat. Úgy érzed, mennem kellene lobbizni pályaügyben, vagy konkrétan kubkolni ? :)

Peppone:
Remélem, nem olvastad végig feleslegesen. A végén is nagyjából az van, mint az elején. Betűk, betűk és betűk, céltalan összevisszaságban...

Lowtyo 2008.07.24. 11:12:55

PB elvtárs: a zöldekkel egy bajom van. Amíg azon aggódunk, hogy a nádi tücsök pöcse hány centit zsugorodik az M0 elkerülő miatt, addig a pestiek megdöglenek a szmogtól. A természetet védeni kell, erősen támogatom pl a szelektív hulladékgyűjtést és a hasonlóan értelmes dolgokat. Csak sajnos nem ilyenek miatt hallatják a hangjukat.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 11:14:05

Akinek nem esett le, annak megerősíteném:
Az írás fikció. Jórészt kitalált neveket és intézményeket tartalmaz.
Más kérdés, hogy kiragasztom a falra, és pipálgatom majd, hogy mi jött be, és mi nem.
Az eredményt megírom 10 év múlva :)

2008.07.24. 11:14:18

Legyünk optimisták! Én nagyon örülnék neki, és aligha vagyok ezzel egyedül :)
Ettől függetlenül a poszt a magyar viszonyok jellemzését illetően sajnos telitalálat.
Ne így legyen!
:)

Kúrcsány Ferenc 2008.07.24. 11:14:42

Ez az, kenyér és cirkusz kell a prolinak.

Szikra 2008.07.24. 11:14:43

De miért kell nekünk mindenhez érteni???!!! Kívülről persze okosnak lenni de a nyakam teszem rá hogy az okoskodók 99% nem tudná jobban csinálni. Nem akarok senkit se védeni. Egy kicsit elvonatkoztatva. A Hankookban dolgoztam mint mérnök a kezdetektől. Hiába magyar alvállalkozókkal dolgoztattak a koreaiak, ha azt mondták hogy márpedig február végére készüljenek a gépalapozásokkal mert jön az első gép akkor február végére ha beledöglött is a vállalkozó meg kellett csinálnia.Máskülönben mehetett isten hírével. Ott is jöttek a vállalkozók hogy de hát most szül a kiskutyám és csúszni fog a koreai nagy ívben tett rá.És mégis minden időben kész lett. Ha a spanyol ilyen ideológiával fog neki, kész lesz.
Mindenki azzal foglalkozik hogy mi mennyibe kerül?
Hankook 17-25 milliárd, Merci 40 milliárd + 3-4e munkahely.Nem hiszem hogy nagyobb befektetés az az országnak ha nem engedjük be az ilyen cégeket, mert az nekünk sokba kerül és inkább azt a 3-4e munkanélkülit fizetjük inkább éveken meg évtizedeken keresztül a gyötrelmes munkával megkeresett pénzünkből. Akkor már inkább költsék ilyen cégekre mert lehet én is egyszer ott fogok dolgozni.

Nem mellesleg meg én sem szívlelem palikot, de vmit mégis tud kezdeni a hungaroringgel, annak ellenére hogy európában egyre több pálya veszélyben forog. Mondjuk komának abban igaza van ha már magyarországi pénzből ruháznak be ilyenre akkor ha nem is ingyen de legalább 50%os kedvezménnyel mehessünk el megnézni az amúgy nagyon színvonlas és érdekes futamokat.

brassmonkey12 2008.07.24. 11:15:01

hát látom te se vagy értelmes,1.ezt a spanyolok építik tehát kész lesz,mellé terveznek valamit még,2.üzlet EMIATT meg kell épülnie,miért fested az ördögöt falra?,szlovákok meg nincs is talmácsiük,és ott vannak csehek

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.24. 11:16:29

>Ekkora hosszú szart. Minek ennyit írni? Amúgy nem értem a zöldeket miért kell fikázni. Szerintem teljesen jogos, hogy ha védett értéket pusztítana akkor fel kell lépni ellene!

Aha, próbálj meg bármit csinálni, úgy, hogy a sötétzöldeknek nem egyeznek bele. Megsúgom, nem lehet.

Itt volt a CE Rally, világsztárokkal, az összes környező országból csődültek az emberek, hogy láthassák a versenyzőket, stb.

És akkor jönnek a ződek, hogy a verseny bizony letiporja a védett növényeket, ezért be kell tiltani. Mikor a verseny szervezői próbáltak velük egyeztetni, akkor a TITKOS útvonalat kitették a netre, hogy mindenki láthassa.

18 éve ott ruszki tankok jártak, több tonna lőszert lövöldöztek bele placcba egy-egy gyakorlat alkalmával. Akkor hol voltak a zöldjeink? Nyilván, ha akkor odamegy, akkor helyben lelövik, vagy becsukják 5 évre.

Ponindex 2008.07.24. 11:17:04

Nagyon jó írás, épp csak annyit tesz rá túlzásokkal a valóságra, amennyi egy jó karikatúrához kell. A végső következtetéssel nem értek egyet, ellentmond az egyébként zseniális 'Nové Vieska nad Vahorú Mikulás'-párhuzamnak is.
Egyébként ha jól értem, nagyrészt a panyol beruházó pénzéből menne a biznic.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 11:17:47

"Mindenki azzal foglalkozik hogy mi mennyibe kerül?"
Leginkább akkor szokás foglalkozni a ráfordított költségekkel, amikor a projektból egyébként semmi sem lesz.

Ha TÉNYLEG lesz pálya (és úgy legyen!), akkor senki sem fog számolgatni

QCa 2008.07.24. 11:17:55

prokee:

Természetesen leesett, hogy mind az egész fikció, sőt (mint ahogy írtam is, hiszen most én is az index.hu-ról jöttem) jót is mosolyogtam, főleg a neveken.
Arra céloztam, hogy a tehetségedet kibontakoztatva, ennyi fölös energiával, ha Te lennél a sajtófőnöke mondjuk ennek a pályának, vagy ne adj isten valami féle tűz közeli székből kellene népszerűsítened az állami beruházásokat, nem járnának veled rosszul!

Bari 2008.07.24. 11:21:28

Jobb befejezés lett volna:

Végül mégis Százhalombatta ad helyet a versenynek :-)

hird 2008.07.24. 11:22:04

A cikk jó

Az utolsó bekezdést meg dugd fel magadnak

GarbooKing 2008.07.24. 11:23:53

Nagyon durván felidegesített ez a képzelet szüleménye!

Döbbenet, h ez egészen biztosan így fog történni... :(

ommm 2008.07.24. 11:26:10

hird 2008.07.24. 11:22:04

Miért van néha olyan érzésem, hogy vannak, akik csukott szemmel járnak és álomvilágban élnek?
Fuss neki még egyszer. FIKCIÓ, jóember. FIKCIÓ.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 11:27:53

QCa:
"...ha Te lennél a sajtófőnöke mondjuk ennek a pályának..."

Ez egy roppant jó ötlet, várom a megkereséseket :)

Pista 2008.07.24. 11:28:27

A cikk remek szemléltetése annak, hogy mi a helyzet itt 2008-ban Magyarországon... szomorú, de ez van. Alapvetően nem vagyok pesszimista gondolkodású, de ez az ország soha nem fog eljutni egy nyugati európai értelemben vett színvonalra. Ez nem csak a politikusaink, hanem az egész népünk hibája!

Aki teheti, menjen külföldre !
Szerintem...

010101110101110101+2 2008.07.24. 11:29:08

Nagyon jó írás, grat! :)

Lowtyo 2008.07.24. 11:30:28

prokee

remek a post, de hányszor mondjam még, hogy azt, hogy BENZ csupa nagybetűvel írjuk!!!!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 11:32:03

Bocsánat, javítom:

"viszont BENZinkútból csapatonként egyet kell építeni"

vizivár 2008.07.24. 11:36:55

Jó iromány! Írhatnál a rádiókabarénak is.

Ami a sávolyi Balaton-ringet, a leendő Magyar Katlant (mert stadion jellegű lesz a kialakítás) illeti, remélem a legjobbakat. Favaro egy éve dolgozik rajta (persze nem egyedül) és vért pisilt, hogy reális megegyezés szülessen.
A Sedesának volt itt telke, szóval már februárban biztos volt, hogy nem Százhalombatta. Mégis fontos volt a battai terület felajánlása, mert meglökte kicsit a lassuló kereket.
Hungaro-ring, Pannon-ring, Európa-ring már mind kiestek tavaly, a legelső körben. Sokféle az érdekeltség...
A legelemibb, hogy Ecclestone (F1) utálja a MotoGP-t, mert az neki konkurrencia. Viszont, ha megveszi a DORNA felét, akkor majd ő is nyomni fogja.

hird 2008.07.24. 11:39:30

@omm

Mint mondtam a "A cikk jó!!"

A CIKK FIKKCIÓ - karikatúrája egy jellemző viszonynak ÉS JÓ KARIKATÚRA

Az utolsó bekezdés NEM FIKCIÓ!: Hungaroring; bővítsük. Euroring; gyorsabb szakasz. új pályát x csillióért; tömjük a zsebeket, stb
A névelőkön kívül kb bármibe bele lehet kötni, olcsó demagód szófosás. az miért nem, hogy x csillió beruházás, elköltött pénz, munka, kifizetett bér, gyereketetés, fejlődő vállalkozások, anyámtyúkja.

Ez röviden:
"Az utolsó bekezdést meg dugd fel magadnak"

tomnemtom 2008.07.24. 11:39:39

noch dazu állítólag a tervezett hely része a Balaton-régiónak, melyen mittoménmilyen tilalom van, csak országgyűlési határozattal lehet megváltoztatni a védelmet, hogy építési engedélyt adhassanak ki. az országgyűlés viszont csak ősszel ülésezik, akkor is lassan és előre eltervezett, szokás szerint azt be nem tartva, érdekesen lehetne tartani bármilyen, tíz évnél rövidebb határidőt.
ezt itten nekem egy okosnak és embernek látszó, térben és időben koordinált atomhalmaz mondta.
mivel fikció, prokee ezt nagyon helyesen kihagyta.

Bandi 2008.07.24. 11:42:47

Ez mekkora :)) Kösz, szereztél nekem pár jó órát :)))

ommm 2008.07.24. 11:43:59

hird 2008.07.24. 11:39:30

Olcsó, demagóg szófosás.
Az.
Szerinted hogyan fog alakulni?
Legyen igazad.

Lowtyo 2008.07.24. 11:44:55

Ha már szófosás, kukorica volt benne?
Vagy dinnyemag?

Flankerr 2008.07.24. 11:48:32

Ez naggyon jó cikk, minden elismerésem..:)

Lally 2008.07.24. 11:51:05

szóval, ha pozitívan állunk a dologhoz, akkor nem lesznek sikkasztó, harácsoló bürokraták????

A sötétzöldeket kérném a P.vörösváron áthaladó 10. út mellé kikötni minden hétköznap 7-17-ig.

Meg annak a kurvaannyát, aki miatt bebukta a városunk pár km kerékpárút úniós támogatását...

Legyek-e pozitív?

Grafithuszár 2008.07.24. 11:56:41

Nagyon jó cikk, és sajnos szerintem bár fikció nagyon közel áll a valósághoz. Tényleg felfoghataltan számomra, hogy egy ilyen kicsi országnak minek kell a meglevő 3 pálya mellé (Hungaroring, Euroring, Pannoniaring) egy negyedik. Persze szívem mélyén drukkolok hogy összejöjjön és legyen itt is motoGP futam, de az az érzésem hogy pontosan az fog lejátszódni ami itt most le lett írva :(

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.24. 11:56:42

tomnemtom, igen, Balaton-törvénynek hívják ezt a világ hülyeségét, ami arról szól, hogy nem engednek semmit építeni a part mellett. Ezért csinálják sokan azt, hogy elkezdenek építkezni, mindenféle papír nélkül, aztán fizetnek ELEGET egy aktatologatónak, aki szerez rá fennmaradási engedélyt.

Makker 2008.07.24. 12:01:10

Ez nem így lesz! :) Jönnek a spanyolok és megépíttetik hamar.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 12:06:58

"Jönnek a spanyolok és megépíttetik hamar."

Hoppá.
index.hu/gazdasag/vilag/bres080724/

Aztán jön a nagy, komoly és stabil spanyol cég :))

Lowtyo 2008.07.24. 12:12:41

prokee

ne csak a rosszat lásd, hanem a szépet is
küldjek magamról egy képet?

Sabc 2008.07.24. 12:12:59

Asszondja "puszta koncentrációhiány miatt összeütnek egy dimenziókaput". Besírtam! :)))))

jozo 2008.07.24. 12:20:43

hi!

a post jó, és sajnos így fog történni...

ami kimaradt:

1. tizenkét alvállalkozói szint lesz, amiből a legalsó 3 sztrájkolni fog a meg nem kapott pénzéért
2. de csak addig, amig az APEH mindet le nem csukja, elmaradt adókért
3. a felsők persze talpon maradnak, sőőt hirtelen nyitnak a szomszédban: panziókat, lovaskúriákat, pizzériákat, élményfürdőt,stb, mindet ugyanolyan minőségű építőanyagból,
4. a zöldek a sok új beruházás szemetében guberálva mindenhol a "made in spain/china/EU" cimkét találják majd, mind ugyanaz, mindet (a motorpályáét is!) ugyanott gyártották
5. a pályát átvezetik majd a Kőrőshegyi viadukt alatt is, mert ott van érdekeltség, meg mutassuk már meg, mi is van ott.
6. Az EU halkan megjegyi, hogy a nyújtott támogatást nem lehet az MKB / FHB / Kistarcsai Takarékszövetkezet hitelei közé elrejteni, az utolsó fillérig szerepeltetni kell a költségvetésben
7. 2019ben megveszik állami pénzen, rendelkezésreállásái jutalék címén további 25 évig fizetünk a spanyol építőknek (mert nem fejezték be, ugye), végül a vételár 20%áért eladjuk az egészet egy osztrák cégnek

a fetniek bármilyen hasonlósága az elmúlt 18 év autópályaépítéseivel teljesen a véletlen műve,

csokolom

Hexxa 2008.07.24. 12:21:48

Azért az is jó kis magyar tulajdonság, hogyha valamit elkezdenek Mo.-n építeni, azt még a megkezdés előtt jó néhányan lefikázzák (úccse lesz kész,úccse lesz időre kész,úccse lesz jó, úccse lesz nyereséges...úccse,úccse,úccse,úccse, azértcse...) Egyébként az is tény, hogy a nem megvalósuló tervek az állami szektorból szoktak jönni, ez pedig egy befektetői beruházás. Ilyen alapon azt is ki lehetne figurázni, hogy a Merci nem fog sikeres lenni Magyarországon)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 12:24:16

jozo:
B*sszus, tényleg, eredetileg volt egy alvállakozói útzár is a történetben, dömperekkel és homlokrakodókkal. de végül kifelejtettem, és nem került bele.
Pedig mekkora ziccer :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 12:25:08

Hexxa:
"Azért az is jó kis magyar tulajdonság, hogyha valamit elkezdenek Mo.-n építeni, azt még a megkezdés előtt jó néhányan lefikázzák (úccse lesz kész,úccse lesz időre kész,úccse lesz jó, úccse lesz nyereséges...úccse,úccse,úccse,úccse, azértcse...)"

Majd megfelelő idő elteltével kiderül, hogy tényleg nincs kész, és tényleg nem nyereséges. :)

jozo 2008.07.24. 12:31:40

Hexxa: azért felépült itt sok-sok minden

ha multi (saját) tőke építette (Audi, Suzuki): felépült, olcsón, mert nekik AZ kellett
ha saját (nem multi, hanem állami) tőke építette:felépüt, de nem olcsón, mert nekik AZ kellett

Hexxa 2008.07.24. 13:31:26

jozo:ha multi (saját) tőke építette (Audi, Suzuki): felépült, olcsón, mert nekik AZ kellett
ha saját (nem multi, hanem állami) tőke építette:felépüt, de nem olcsón, mert nekik AZ kellett

Pontosan. A cikkben pedig keveredik a két dolog: Privát beruházás, drága lesz, meg nem is lesz kész!?
Mellesleg ezért kellene magánkézbe tolni a fenntarthatatlan nagy állami vállalatokat. (Pl. MÁV, Volán,BKV) Merthogy a tőkének érdeke, hogy a honpolgárok igénybe vegyék az általuk nyújtott szolgáltatásokat. Az államnak nem.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.24. 13:50:01

Hexxa:
Nincs itt keveredés, kéremszépen.
- Bajnai Gordon tette a bejelentést. Nem mint magánember, hanem mint politikus, mint miniszter. Ettől kezdve mérget vehetsz rá, hogy lesz állami szerepvállalás, még ha csak a dicsőség fényében történő sütkérezés is.
- Egy magánberuházás sem kerülheti el az állami és önkormányzati bürokráciát, az öntudatos állampolgárok tiltakozását
- Egy ekkora beruházáshoz akkora járulékos fejlesztések szükségesek, amelyekből kihagyhatatlan az állam, vagy a nagy állami vállalatok. Lásd: odavezető utak, áram, víz, villany, telekommunikáció, buszjáratok, netán vasút, miegymás.

Szeretném, ha nem lenne igazam, de iszonyatosan sok a buktató ahhoz, hogy egy év alatt elkészüljön a pálya.

nap 2008.07.24. 14:43:10

Elolvastam. Röhögtem. Sírtam.
Betalált.

Hexxa 2008.07.24. 14:46:15

prokee:
Az állami szerepvállalással semmi gond nincs. Az államnak az a dolga, hogy más országokkal (főleg környező országokra gondolok) versenyezve megszerezze a befektetők bizalmát és munkahelyteremtő vállalkozásokat csábítson az országba. Ha pénzzel hát pénzzel, ha adókedvezménnyel akkor azzal mi itt a gond? A ny-európai befektetők nem a két szép szemünkért jönnek el ide. Pontosan itt a lényeg: Oda mennek, ahol a terveiket viszonylag "kis" ráfordítással meg tudják valósítani.
Bajnainak meg az a dolga, hogy bejelentsen. Ezzel sincs semmi gond. Nyilván van benne politikai PR is, de ebben a formában szerintem ez nem elítélendő (Az állami pénzből fizetett sokmilliós tv reklámok viszont megérnének egy misét.)
Az öntudatos állampolgárokkal sincs semmi baj. Mindenki úgy érvényesíti érdekeit, ahogy tudja,akarja. Ha a lakásom mellé települne egy MotoGP pálya, akkor én sem lennék boldog, én is tiltakoznék.
A járulékos költségek pedig megtérülnek. Az áramot,vizet telekommunikációt nem állami vállalatok viszik a helyszínre, de még ha azok vinnék is az ott keletkezett fogyasztás által az államnak nagyobb bevétele lesz, adó formájában.

Lehet, hogy 1 év alatt nem készül el, de nagyon kevés dolog van amit határidőre be tudunk tartani, akár csak a saját kicsi életünkben is. Én például a lakásfelújításunkat 3 hónapra saccoltam és 6 lett belőle:)

jozo 2008.07.24. 14:53:13

nincs itt semmi keveredés

ezek a drágajó emberek úgy nyúlkálnak bele a közös kasszába, mintha csak a nagyi cukros edényét fosztogatnák

ami sajnos nincs így (mármint ha a drágajó anyjuk anyjának a savanyúcukor tartalékát fosztogatnák, nem mindannyiunk közös kasszáját, a költségvetést)

és igazából nem az zavar, hogy államilag segítik ki, hanem hogy

a máshol nyereséges dolgokat itthon addig faragják, amig veszteségesek nem lesznek, ezért persze állami pénzen Kell kisegíteni őket

(ha a F1 veszteséges, de adóban hoz annyit, hogy nyereseéges legyen, akkor kipótolják, ok, eddig értem
de valahogy csak azt látom, hogy az a komplexum állami pénz nélkül is megállna... az én adómból meg akkor kapjanak, ha az áfát igénylik vissza, nem akkor amikor "kisegítik" Palik urat...)

amibe nem nyúl bele az állam, az elvan magába, ha a közelébe kerül, azonnal 19 helyre kell Baksist fizetni, ehh, nem idegesítem magam, pihenjetek, sörözzetek!

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.24. 15:19:26

Én akkor sem értem miért is nem alkalmas a Hungaroring a Moto GP-re?

Squeky 2008.07.24. 16:01:53

Gergow · zlgergow.extra.hu 2008.07.24. 15:19:26

Mert például egy motornak nagyobb és másfajta bukótérre van szüksége mint egy autónak.
A cikkhez pedig Grat!

Manyizga (törölt) 2008.07.24. 16:35:32

Gergow · zlgergow.extra.hu 2008.07.24. 15:19:26
(ahogy Squeky írta már):
Mert egy motoros sem szeret 4-5x nehezebb járművek megfogására kialakított bukótérbe egy szál bőrruhában érkezni. Ami megfog egy F1-es autót/pályaautót/kamiont nem igazán biztonságos egy motoros számára.

Schumacher maradjon a kaptafánál. :)))
(Hahh, német-magyar szójáték, és még passzol is.)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.07.24. 19:17:46

te beteg vagy drága arany testvérem, de ez komoly és reális munka volt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.24. 19:31:06

baowah!

Találós kérdés: Egy bekezdést én írtam. Melyik volt az?

M.Imre 2008.07.24. 19:58:56

Gondolom a Pannoniást

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.24. 20:02:37

Kedves M.Imre!

Vádolom Önt, hogy Pécsett lakik és bogármániás!

Máskor írj egy kamu e-mailcímet tesó:)

Radar53 2008.07.24. 20:48:28

AP miért nincs itt? Nélküle nem ér sokat egy autó(motor)buzi vita!

Energie Quality · http://katozo.blog.hu 2008.07.25. 09:24:32

egy sima hétköznapot kéne megrendezni normálisan, nem GP futamot.

Palee 2008.07.25. 10:15:54

"Pett Ingrid" a legnagyobb! Síiva röhögök.

_-_- 2008.07.25. 15:03:49

Hogy egy klasszikust idézzek, "ezt most qrvára elhittem"!
Még szerencse, hogy ez csupán fikció, a magyar valósághoz csak érintőlegesen van köze!
Vagy?...
Grat, jót mosolyogtam rajta, bár kicsit kesernyés volt a mosoly.

yenoee 2008.07.25. 16:22:32

Megariszpekt. Nové Vieska nad Vahorú Mikulás-nál má nagyon vinnyogtam, de a vége, a wellnesközpont... odabasz, teljesen reális. Akár szórol-szóra így meg is történhetne.

cs0ki 2008.07.30. 18:09:08

tudom, kissé megkésve írok, de azért leírom..

talán azért mégsem ennyire szomorú a helyzet, bár tény, hoyg nem zárható ki, de ha megnézzük a hamarosan épülő merci-gyár építésének az előkészületeit, akkor szerintem rögtön lehet okunk egy kis szoktatlan optimizmusra: Külön emberekt neveztek ki, hogy a gyár képviselőivel tárgyaljanak, kiemelt beruházássá tették, hogy ezzel is könnyítsék az ügyintézést, és hogy minél gyorsabban lezavarják a jogi dolgokat! Én azért bizakodom!
süti beállítások módosítása