Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Parkolássegítő ? Tolatóradar ? Hülye vagy ?

2008.08.04. 14:00 | prokee | 76 komment

Címkék: technika

Fogok én súlyos tíz-, sőt, százezreket adni ilyenért ?

Lóf*szt, megvan még a garázsban a papa Daciájáról az antenna, amit letört a gépi mosó ? Szaladj le anyukám, kerítsd elő, meg hozzad azt a hülye nevű ragasztószalagot, amit vettünk a teszkóba !

Gyanútlanul beültem az autómba, bekötöttem magam, ablak le, előlap fel, motor indít, és akkor tudatosult bennem, hogy valami furcsát látok a szemem sarkában. Valami szokatlant, valami nem odaillőt...

Aztán megnéztem közelebbről.

Mosolyogtam, elindultam vissza, és akkor feltűnt, hogy hátul is akad valami érdekesség...




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (3,5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr13599075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.04. 14:39:09

nem értem, miért nem szerelnek fel ilyet gyárilag. annyira elcseszetten nem látni a mai autók végeit...

T-1000 2008.08.04. 14:46:57

Zászlótartónak se rossz. Csak a szalag bírja

Skel 2008.08.04. 15:11:44

F astrán tanulok most, hát mit ne mondjak. olyan szarul érzem magam benne, hogy hihetetlen. belül kicsi, szűkös, meg akarok fulladni, mégis kívülről akkora mint egy csatahajó. a holtterei akkorák hogy a csuklós 48-as busz elfér mögötte, és hátra semmit nem látni belőle.
ezután átülök a samarába, és mint amikor a hülyegyereket kiengedik a szobájából a játszótérre. elférek, kilátni belőle, és mindenhová beférek. (viszonyításképpen az astrával a bóják közt szlalomozást úgy kell centizgetni, pedig szabvány 7 méter van két bója között, a ladával meg 5,5 méter elég, pedig nem először vezetek autót)...

ez szerintem tök jó lehet. énis kurva nehezen szoktam, meg hol a kocsi eleje.

Jocco 2008.08.04. 15:40:00

kokan
sz*r

George 2008.08.04. 15:48:34

Jó "kis" W123-as kombit bezzeg belátni rendesen! :D

Zombika 2008.08.04. 15:59:38

A W140-es (a kettővel ezelőtti S Merci, a "bálna") gyárilag fel volt ilyennel szerelve. Ha nyomtál egy rükit, akkor a két hátsó sarkán automatikusan kibújt két 5 centis pöcök, és máris láttad, hol a vége.

csiky944 2008.08.04. 16:07:56

haveréknak volt ilyen Celicán(még az uccsó RWD-sen),mert a kockaforma Zsiga után nem érezte semelyik sem a lapos orrú japcsi elejét :) persze ők amatőr ralliztak csak vele

tomnemtom 2008.08.04. 16:09:38

hö, király.
a legauthentikusabb a Tatrakon van.
ami miatt kiskoromban azt hittem, hogy nagyranőtt bogarak.

kötekedő 2008.08.04. 16:10:29

ez nagyon igénytelen...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.04. 16:19:10

Skel 2008.08.04. 15:11:44
F astrán tanulok most, [...] kívülről akkora mint egy csatahajó.


MEGALOL!

Skel 2008.08.04. 16:31:12

nyilván nem egy kamazhoz viszonyítva, hanem ahhoz hogy belülről mekkora

Skel 2008.08.04. 16:32:25

amúgymeg keverem itt a szart nem f hanem h astra. nemtom miért az f ugrott be. az olyan jól hangzik. fasztra.

Levi 2008.08.04. 16:36:08

"F astrán tanulok most, hát mit ne mondjak."

Hehe, ez csak megszokas kerdese, en 5-6 evig ultem fomusoridoben F Astra caravan-ban, es par het utan mar tokjol ment minden muvelet, de peldaul nemreg mikor egy Kia Ceed-be ultem majd megorultem tolatasos parkolasoknal mert ugy tunt mintha tul magasan lenne a hatso ablak es tul keskenynek is tunt, napokba telt mig megszoktam. De ez minden szekernel mas feeling, mindegyikhez ido kell mig megszokja az ember. Ha eleg sokat ulsz egy autoban akkor tok folosleges ez a szegeny ember tolatoradarja, ugyis tudni fogod mikor mennyire fersz el.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.04. 16:38:09

Ázsiában (Hongkon, Tajvan, Vietnám) minden második-harmadik kocsin gyárilag vannak ilyenek, azzal is kurva rondán néz ki, és őket sem segíti, az összes autó elöl, hátul, oldalt tele van kisebb horzsolásokkal.
Aki nem tud parkolni, azon ez nem sokat segít.

miss parker 2008.08.04. 17:41:16

....en mar kb. az osszes friss jogsis rokont megatnitottam autot erezni...

1. pont a vezeto ulesbol korbe nezni BELUL es memorizalni
HOL IS VANNAK a kerekek a VEZETOHOZ KEPEST.
Utana lerakok az utvan nehany lapos kavicsot es
addig gyakorolnak amig gyakorlatilag mindig at tudnak menni rajta...ezzel a padkazas, katyu kikerules ...letudva.

2. pont kapu, kerites, fal ...ele allas szembol es tolatva
Amikor szerinte jo rakerdezes: na mennyi hely van meg... ?
Utana kiszallas es szembesites a valosaggal...10-15 kiserlet utan cirka 10 cm pontosak lesznek.

Ismeretelen meretu autonal magam is eljatszom ezt
belul kerek nezest es nehanyszor kapu/faleé allast is...
es maris rogzodik belulrol latott latvanyhoz a
valos kinti helyzet, tavolsag....

Átlagpóóógár 2008.08.04. 17:44:19

:)))))) Utoljára ilyet a seregben láttam a "csőrős csepel"-en.
Egyébként naon tuti 5let

Grossglockner 2008.08.04. 17:53:01

Skel:

Gyakorolgass még egy kicsit mielőtt kimész a forgalomba. Az Astra kifejezetten barátságos méretű autó. Max te vagy még nem kicsit zöldfülű. Ha a rutinpályán a bólyákkal küzdeni kell, akkor ott még igen sok gyakorolni való van. A rutinpályás bólyákat Mondeo/Vectra méretű autókkal is simán lehet venni.

Valdemar 2008.08.04. 18:01:19

Tervezes kerdese, hogy lehet-e erezni a kocsit, vagy nem. Az uj Fiat Bravot megszokni 3 honap se eleg, a 3as BMW-hez meg kb 1 perc kell, es elso probalkozasra lehet vele szegely melle 5 centire parkolni. Szoval a presztizs marka olykor minoseget is jelent, csak tudjad megfizetni.

phu 2008.08.04. 18:02:01

Itt Olaszba nincs ilyen gond, parkoláskor addig mennek, amíg koccan. Múltkor láttam ilyent, a hátsó kocsiban is benne ült a sofőr. Kicsit morcos lett, de nem nagyon zavarta. Minden autó eleje-háta karcos.

phu 2008.08.04. 18:03:24

Presztízs márkába beletervezték az érzést? Megint tanultam valamit.

Valdemar 2008.08.04. 18:05:34

Mar miert ne terveztek volna bele? Tanulj meg! Peldaul keress ra, mit jelent az, hogy "Ergonomia".

Afehérkapitánya 2008.08.04. 18:10:19

Japánban nagy divat.
Minden negyedik- ötödik autón van ilyen.
Lehet kapni világítósat is (csodaszép kék meg zöld), illetve mercicsillagosat, meg minden féle márka logójával ellátottat.

Alhazred 2008.08.04. 18:23:53

tavaly én is ledöbbentem, mennyivel tágasabb az F Astránál elöl a Samara. Hátul már nem, emlékeim szerint. Viszont tény, hogy a szögletes lada végeit jobban lehet sejteni. Persze minden megszokás kérdése.

LongJohnHolmes 2008.08.04. 18:28:38

nem is kell látni.

lehet azt hallani

marosy 2008.08.04. 18:35:08

Wazze, azt hiszed 130km/ó -nál még a kocsidon marad az a szar?
Ráadásul balesetveszélyes is. 130km/ó -nál ha elhullatod és a másik kocsira esik....

szpigy 2008.08.04. 18:36:08

Hát ez nagyon karaj. De miért nem gyári az egész?
Utoljára én is a Csepel, Tátra, Zil trión láttam ilyet.
Ja, meg az Uralon.

na, csumi!

Skel 2008.08.04. 18:41:13

valóban nem kicsit vagyok zöldfülű, és a réten nem kell a bóját meg a kátyút kerülgetni. csak azt jegyeztem meg, hogy egyáltalán nem hülyeség, ugyanis ha valaki átül egy régi kocka autóból egy például opelbe, nem feltétlen érzi hogy hol az autó sarka. tud vele menni, kanyarodni is, de a pirosnál lehet hogy egy métert tart az előtte lévőtől, vagy a parkolás nehezebben megy.

rutinon meg köszönöm ki tudom kerülni a bójákat :)) csak "érzésből kell menni", mert nem látod hol vannak.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.04. 18:42:14

marosy:

Édesapám, ez nem az én autóm... Sőt, nem én is ragasztottam oda.

Carnivora (törölt) 2008.08.04. 18:43:11

Egy tolatóradar 20 ezer forint vicc, hogy kispórolják a tetvedék autógyárak a kocsikból ... meg, amikor a szaros ablakemelőket ami pár tízezres tétel feszámolják baromi nagy extraként ... mocskok.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.04. 18:48:59

Carnivora:
Figyelj, nálunk erre van igény. Ez az ország termelte ki a Swiftet GA felszereltséggel, meg a Ford Orion Albát, de még a W201 Mergából is volt magyar piacra szánt fakerekű verzió.

Ma volt bent valaki 1000 km szervízen, és meglehetős felháborodással közölte, hogy a Splashben nem működik:

- a tartaléklámpa
- a külső hőmérséklet műszer
- a központizár
- az égve maradt világításra figyelmeztető lámpa

Mondom, uram, milyen felszereltségű az autó ?
Mondja, nem tudja.
Kérdem, a kilincsek feketék ?
Mondja, igen.

Uram, ön GC felszereltségű autót vásárolt, az nem tartalmazza azokat a dolgokat, amiket hiányol.

Kérdi, miért ?

Hát, nem tudtam válaszolni. Mondtam volna, hogy azért, mert a havi törlesztő 250 forinttal olcsóbb lehet, és erre van igénye a nagyközönségnek, ahogyan önnek is ???

zZ 2008.08.04. 18:51:03

Régen rossz ha valaki nem tudja, hol az auto vége. A tolatóradar (szerintem) arra való, hogy a kaszni által kitakart akadályokat ne trafáld el. Pl virágláda, alacsony oszlopok, rosszabb esetben triciklis kisgyerek. A Cordoba magas segge miatt, az 1 méternél alacsonyabb tárgyakat nem látni tolatáskor, szerelhetnék akármilyen zászlót a kocsira, akkor is nekidurrantanék a virágládáknak.
Egyébként e helyett egy matricát is ragaszthatnál az Astrára "Béna vagyok a vezetéshez, jobb ha nem jössz a közelembe!"

gergő · http://www.partypeople.hu 2008.08.04. 18:57:47

amig szerintem csak gyakorol, addig nincs gond, ha ilyen van fent (bar en 2 gyakorlo ora alatt letudtam rutint)

csak van annyi esze, hogy nem megy ki vele forgalomba...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.08.04. 19:09:24

Ez az ország termelte ki a Swiftet GA felszereltséggel, meg a Ford Orion Albát, de még a W201 Mergából is volt magyar piacra szánt fakerekű verzió.

Meg a fehér Opel Astrát is, ami brutálisan rohad, meg a pirosat, ami fakul.

Sőt, ez az ország termelte ki a Suzuki Sedan bordó színét is, amit a nap mindennél jobban ki tud szívni. A kéket detto.

wattafilling 2008.08.04. 19:15:19

8-) Ez OK!
Na ugye, hogy a jég hátán is feltalálja magát!

cavinton 2008.08.04. 19:19:47

Tökéletes.

Röhögni fogtok de egy műrepülő világbajnok is pálcákat tesz a gépre, hogy azokhoz igazodjon.

Akkor autóra is jó!

kis fehersas 2008.08.04. 19:23:12

Hát arra nem gondolt senki, hogy aki vezeti az egy kerti törpe, s csak igy látja a kaszni hosszát elöl és hátul, mert ugye az üléseket nem nekik tervezték ?

Bud 2008.08.04. 19:54:19

Oszt akkormeg mivan?

Galicius 2008.08.04. 20:15:53

Tök jó.Azért egy kis baj van vele.Mert ugye haladni vele(v.ö.tessék tovább haladni,a'la szerv)nehéz,mert lefújja a menetszél.Namármost mindig,amikor parkolásra kerül a sor,akkor előtte megkeresni,kiszállni,felragasztani,á,macerás.De azért olcsó.Egyébként régen a bálna mercin volt ilyen csáp,ami rükvercbe kapcsoláskor kijött,hogy lehessen érzékelni a hátuljá.

GabstarDeLuxe 2008.08.04. 20:22:30

Az új autóknak télleg nehéz érzékelni a méretezését, főleg hátrafele, én mazda3-mason tanultam, frankó volt, tolatós parkolásnál is..aztán utána a passat...a rohadék magas farával...egyszer-kétszer kiszállsz megnézed meddig tart a kocsi aztán utána má jó lesz, menni fog.

Mind1, e28-asnak lejt a fara, meg nagyok az üvegei, könnyen fogok parkolni:D

., (törölt) 2008.08.04. 20:27:46

Gondolom, ez a "bénavagyokdeazértisvezetek" feliratot helyettesíti?
Meg kell tanulni érezni az autót és kész. Mit kell ettől rinyálni?
A Hungaroringen, a tesztpályán, kamionok és buszok szlalomoznak lejtőn a csúszós részen. Azokat is lehet érezni, nem egy kis nyikhaj autót.

Wattafing 2008.08.04. 20:41:32

Ez jó kis vircsaft.A mercis kütyü gondolom 2-3 százxkilo.Kellene a tokomnak.

Rocko- 2008.08.04. 21:23:13

nem egy rossz technika. :D
volt mrá párszor, h ksi utcákban mentem 30-50-et, aztán haver mondta, h az ujját nem tudta volna a két tükör közé rakni. ja mondom bocs, nem figyelem az autót. :D

execute 2008.08.04. 21:38:22

Hát ez nem sokat ér, ha a mögötted álló autón nincs ugyanilyen pöcök.

Az én ötletem:

ezt az antennát hajlítsd el L alakban. A rövidebb (vízszintes) része 5 centi legyen. És az autó aljától induljon hátrafelé, majd 5 centi múlva 90 fokban meghajlítod fölfelé. Így ha lekoccolsz valaminek, akkor megmozdul az antenna.

hogyne 2008.08.04. 21:43:18

hogy rocko, és közben meg 3 nőt seggbekúrtál...
volt az 70 km/h is szerintem

execute 2008.08.04. 21:49:04

Rocko! Pedofil hajlamú taxis ismerősöm kedvenc tanítása jut eszembe: "Szűk helyre gyorsan!"

Rocko- 2008.08.04. 22:15:10

execute 2008.08.04. 21:49:04
:)

wolf gábor 2008.08.04. 23:03:26

gyertek hozzám tanulni.

y 2008.08.04. 23:06:53

jaja, japánban szérija :)

Perillustris 2008.08.04. 23:30:57

Ezé' járok Humvee-val. Annak ha kell hely, csinál.

ladislaus 2008.08.04. 23:39:16

francnak tolatoradar...
aki nem tud tolatni, parkolni az menjen vidámparkba dodzsemezni... el a sok barmot az utakrol!!!!

Zeze 2008.08.04. 23:47:16

Perillustris, álmodjál kispöcs...

vödör 2008.08.05. 02:27:34

a régi bálna merciken "ugyan ilyen" megoldás volt, két pici rúd kijött a hatuljan amikor rukvercbe tetted. :D

SLacc 2008.08.05. 04:33:37

Nem mindig értem a hozzászólókat. Miért baj az, ha eszkábál egy ilyet az autójára, amíg megtanulja az elejét meg a végét? Inkább, minthogy az én autómat horpassza. Csinálja. Ha meg felteszi, abból is látszik, hogy nem egy nagyképű suhanc (v. ö. önkritika).

hufi 2008.08.05. 06:24:07

Valaha régen a tanulóautók egyikén-másikán, a sárvédőin elől és hátul volt valami kis rugós drótbizbasz. A parkolóba beállásnál ez hozzáért a járdaszélhez vagy a mellette levő autóhoz, a karosszéria meg jól felerősítette a "horzsolós" hangot. Arra bizony jó volt, hogy lehessen szépen navigálni a kocsival úgy, hogy szinte nem is látsz semmit.
A butaság nem szégyen, lehet vele együttélni.
Aki az ilyesmiket kitalálja, az lehet akár sikeres ember, nem töri össze már első héten a saját vagy a más kocsiját.

redriot77 2008.08.05. 06:44:22

"Valaha régen a tanulóautók egyikén-másikán, a sárvédőin elől és hátul volt valami kis rugós drótbizbasz. A parkolóba beállásnál ez hozzáért a járdaszélhez vagy a mellette levő autóhoz, a karosszéria meg jól felerősítette a "horzsolós" hangot. Arra bizony jó volt, hogy lehessen szépen navigálni a kocsival úgy, hogy szinte nem is látsz semmit."

Erre már nem emléxem. Ha járdaszegély mellé parkolok, lebillentem a jobb oldali tükröt, az elegendő segítség. Centizve tolatást meg úgy is meg lehet tanulni, hogy a segítő áll a kocsi mellett, és kézzel mutatja, hogy kb. mennyi hely van még a két autó között. Kezdőnek meglepő lesz, mikor már úgy néz ki, hogy a másik kocsi a kalaptartón van, még mindig van bő fél méter hely. :)

Rocko- 2008.08.05. 07:25:53

Zeze 2008.08.04. 23:47:16
látom érted az iróniát. :)

tehenke 2008.08.05. 07:40:42

Nem is olyan régen a Mercin gyári extra volt, hogy tolatáskor kijött két pálca. Nomeg a jó öreg csepel teherautó....

Egyéves Önkéntes 2008.08.05. 08:11:05

volt már-e, hogy a bálna mercin is volt ilyen? :)

jani 2008.08.05. 08:51:35

fingópárnát kell tenni a kocsira elől hátul. Annak a hangja figyelmeztet, és védi a másik kocsit is ha nekimész. Nem vagyok én hülye!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.08.05. 08:54:42

És azt hallottátok, hogy a bálna Mercin is volt ilyen?:)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.08.05. 09:01:54

"fingópárnát kell tenni a kocsira"

Ez eddig a legkreatívabb ötlet, támogatom ! Jelezzük papptibinek és Rácz Tamásnak, követeljék, hogy a következő KRESZ-módosításnál tegyék kötelezővé :)

cubalibre 2008.08.05. 09:06:54

Nade elnézést már, megmondaná valaki, hogy ez hogy működik? ott az antenna ragasztószalaggal? És? Mit csinál? Mire jó? Hogyan működik? (Ha működik?) Se fizikus, se mérnök nem vagyok, de mert odaragasztanak egy antennát, mi köze a tolatáshoz?

Dr. Greene 2008.08.05. 09:09:45

zZ 2008.08.04. 18:51:03

Virágláda / alacsony oszlop (tűzcsap) ellen én úgy védekezek, hogy:
- befelé parkolásnál még amikor csak közelítek a parkolóhelyhez, megnézem a 'széleit' (mi határolja pl. parkolóházban / bevásárló központnál van-e alacsony kerítés, extra magas padka stb.
- kifelé parkolásnál meg egyszerűen a kocsi felé sétálva kicsit 'átnézem' a környékét (Meg a kocsit is, pl. nem lapos-e a kerék, ilyesmik.)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.05. 09:12:43

ladislaus,
ilyen marhaságot csak az írhat, aki nem tudja mire való a tolatóradar. olvass vissza a kommentekben, már írta valaki.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.05. 09:13:43

cubalibre, ez komoly? mert viccnek durva.
"ez hogy működik?" látszik, úgy.

Peter Blau 2008.08.05. 09:15:38

Egyébként a bálnamercin pont ilyen van!

Luiz 2008.08.05. 09:15:41

Wazze, én vezetni imádok, a parkolást mégis utálom! Addig keringőzök, míg nem lelek egy bálnányi helyet, és kész!
Különben is: falun mindig van hova parkolni!!!! :D :D :D

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.05. 09:15:58

Dr. Greene, igen, ez jó módszer, álló, statikus ojjektumok ellen. viszont beszaladó kutya, berollerező kisgyerek ellen nem véd

Peter Blau 2008.08.05. 09:18:10

Luiz,

Értjük mi na, bálnamercid van, ki is mondhatod, nem kell ilyen finoman hősködni, hogy te bálnányi helyet keresel ha parkolni akarsz :-))))))))))))

Rocko- 2008.08.05. 20:20:24

prokee · www.prokee.hu 2008.08.05. 09:01:54
de előbb nevezzük át. :D

neszkár 2009.04.06. 23:07:49

Nem írok kommentet, már van 75!
süti beállítások módosítása