Mint kedves barátaim sokan tudjátok, hosszas vajúdás után egy régi szerelem teljesedett be, közelmúltbéli autóvásárlásommal. A kiválasztott autót nem tudtam alulról szemrevételezni, de a félig alámászva tett kérdő pillantások alapján nem tűnt fel semmi gyanús. Az előre kárörvendők most áttérhetnek másik posztra,mert nekik nem sok öröm jut most itt.
Először biztosítást kötöttem otthon pihenő járművemre, majd pár nappal vásárlást követően sikerült végre teljes valójában áttanulmányozni a gépezet alját. Azért némi rozsdára számítottam de még engem is meglepett a látvány. A kocsi alja szinte makulátlan volt! A jobb oldali küszöb és fenéklemez találkozásánál volt mindössze egy kis kezdődő szétnyílás, ami még nem igényelt beavatkozást, de megelőzésképpen az ilyen célra rendszeresített tömítőpasztával zártuk a kis rést.
A futóműben sem volt semmi vészes, csak a szeptemberben esedékes műszakira kell cserélni néhány stabilizátor szilentet.
A motorba friss olaj került 10W-40-es a kezelési útmutató ajánlása alapján, és természetesen új olajszűrőt és légszűrőt is kapott a gép.
Mivel a vásárláskor az autóval nem járt téli gumi így azt is pótoltam. A méret elég gyakori 195/65 R15, így sikerült viszonylag olcsón hozzájutni egy igen jó állapotú -szinte újszerű- garnitúrához. A profilmélység 8 mm, sérülés semmi, így a gumik újra munkába álltak az én autómon.
Az ablakmosó kapott jó tömény anyagból utánpótlást, a törlőlapátok meg még jónak mutatkoztak, így az első szemlét sikeresnek ítélve lezártam. A gépet szépen lemostam és belülről is kicsit kitakarítottam. A legzordabb január közepi napokat garázsban vészelte át. Az átírást becsületes honpolgárhoz illően 15 napon belül elvégeztem!
Egyvalami maradt ki a szemle során, a kézifék beállítása. A saab900.hu oldalról sikerült letöltenem kezelési útmutatót, köszönet érte! A beállítás nem bonyolult művelet a kézifékkar körüli borítást levéve, hozzáférünk a két bowden állítóanyáihoz. Sajnos az én táltosomon hiába állítottam már a kézifékkötélen, nem sikerült ily módon megreparálni a rögzítőféket. Ennél nagyobb bajom ne legyen, majd a második szemlén utánanézek mi a gond!
Egy kényelmi dolog még került az autóba. A vásárláskor egy régi kazettás rádió szolgáltatta a muzsikát, de sajnos a kazetta kiadó része már nem akart működni. Erre akkor derült fény mikor Tibor barátomnak átvittem az autót megmutatni, és az ő ötlete nyomán stílusosan egy régi ABBA kazettát tettem be. Kifele nem akart jönni, aztán a rádió sem. Az autóvillamossági szerelőnk is megküzdött vele, és mikor kijött végre a helyéről a készülék, akkor derült ki valaki már a magnó keretét is jól szétfeszegette valami korábbi kiszedési kísérlet során. A végére aztán győzött a gyakorlat, és bekerült egy régebbi kocsimból megmaradt zölden világító kijelzőjű CD-rádió. Legyünk stílusosak ha már a műszerfal is zöld megvilágítást kapott. József még a néma jobb első hangszórót is megszólaltatta, szerencsére csak vezetékszakadás volt, ezúton is köszönet neki.
Az első tapasztalatok bíztatóak, a további fejleményeket természetesen megírom itt.
Beszóltak