A Szocialista Járműipar Gyöngyszemeinek nagy tavaszi seregszemléjén megjelent legelvetemültebb széria jármű az alább látható gép volt.
Na ez vajon mi?
A szovjet elvtársak alkotása bizony ez a kicsiny terepjáró jármű. Elég valószínűtlen volt, hogy ilyet is látni fogunk Május 1-én, de mégis ott volt. Tréleren érkezett ugyan, de azonnal körülvettük és mustrálni kezdtük. Az elvetemültebbek persze tudták mi ez.
A vezetőülés középen.
Kétoldalt két hordágyon helyezhetők el a sebesültek.
Hátul méretes antenna.
)
Bizony öszkerékhajtású! (hivatalosan úszni is tud)
Nem titkolózunk tovább mi sem. A jármű egy LuAZ-967M sebesültszállító jármű. A technikai adatokat a Szovjet Teherautók honlapjáról kölcsönöztem. Itt további változatokról is lehet olvasni és vannak fotók is.
Technikai adatok
Típus | LuAZ-967M |
Össz. gördülőtömeg | 1350 kg |
Saját tömeg | 930 kg |
Szálítható tömeg | 420 kg |
Vontatható tömeg | 300 kg |
Kerékképlet | 4*4 |
Fajlagos teljesítmény | 20,3 kw/t |
Hosszúság | 3682 mm |
Szélesség | 1712 mm |
Magasság | 1550 mm |
Rakfelület mérete | 2000 mm*1560 mm |
Hasmagasság | 285 mm |
Terepszög elől/hátul | 34°/36° |
Nyomtáv elől/hátul | 1320mm/1320mm |
Tengelytáv | 1800 mm |
Max. sebesség műúton | 75 km/h |
Üzemanyagtartály térfogata | 37 l |
Hatótáv műúton | 400 km |
Lejtőmászó képesség | 30° |
Gázlóképesség | úszóképes |
Kerékabroncsok száma/mérete | 4/? |
Motor típusa | MeMZ-967 A |
Motor rendszere | benzinüzemű, négyütemű |
Hengerek elrendezése/száma | V4 |
Max. teljesítmény(kw/Le) | 27,5/37 |
Sebességváltómű | 4+1 fokozatú, kézikapcsolású |
Tengelykapcsoló | egytárcsás, száraz |
Fékrendszer (üzemi) | hidraulikus dobfék |
Fékrendszer (rögzítő) | mechanikus |
Elektromos rendszer | 12 V |
Gyártó vállalat | Lutszki Autógyár (LuAZ) |
Alkalmazási helye | Szovjetúnió, VSZ tagországok |
Beszóltak