Sebastien Loeb a rali Michael Schumachere és Valentino Rossija egyben. Egy francia versenyző, aki már nem az A-csoportos raliautók világában lett sikeres. Igazi WRC-s: itt már nincs huncutság és látványos autózás. Pontos, kimért, a legapróbb mozdulatokig megtervezett versenyzést várhat tőle a közönség. Aztán a legváratlanabb pillanatban villan egyet, pont, mint a feljebb említett versenyzők tették és teszik. Űrhajót vezet a régi nagy versenyzőkhöz képest, de azt elképesztően jól csinálja.
52 ralit nyert meg, - mindet Citroennel - 5 világbajnoki címet szerzett, 2003-ban is mindössze egy ponttal maradt el Solbergtől. Sokak szerint nem is ember, inkább valami gép, aminek csak azt tanították meg, hogy hogyan kell nyerni. Azóta a ralivilágbajnokság papírforma szerint zajlik, mindenki azt találgatja, hogy ki lesz a második. Aztán mikor úgy tűnik, hogy esélye van valakinek elkapni, akkor olyan időt autózik, hogy minden csapatvezető rémülten mered a stopperórára. A Citroennél pedig csak mosolyognak, nem véletlenül. A gazdasági válságra és nagy csapatok kivonulására sem lehet fogni a Citroenes győzelmeket, már előtte sem akadt senki, aki felvehette volna velük a versenyt.
2009-ben eddig öt versenyt nyert meg egymás után, Szardínián megbüntették, aztán az Akropolisz ralin bukott egy borzasztó nagyot:
(video a tovább után)
Kiszállt a kocsiból, de folytatni nem tudta, Hirvonen simán nyert. Most pedig olvasom a Sportgézán, hogy ismét bukott a lengyel ralin. Ha Hirvonen nyer, vagy második lesz, akkor Loeb visszacsúszik a pontversenyben a második helyre. Ehhez azonban még a leghíresebb tornásznak is lesz egy-két szava.
Beszóltak