Akkor bizony nagyon jó lesz nekünk, mert átveszünk egy kazal olyan törvényt, szabályt, előírást, lehetőséget, melyet a többi EU-tag már magáévá tett és alkalmaz.
Például ilyesmit tehetünk, hivatalosan:
Merthogy például Németországban lehet közúton gokartozni. 2002-ben vettek át egy EU-szabályozást, mely lehetővé teszi, hogy rendszámmal, világító és irányjelző-berendezésekkel ellátott kartok részt vehessenek a közúti közlekedésben, maximum 85 km/h-ás sebességgel. Bárki vezetheti, akinek személygépkocsira van jogosítványa.
Állítólag a forgalmazók nem képesek kielégíteni az igényeket, akkora a kereslet, sőt, többtíz német nagyvárosban kölcsönözni is lehet a gépeket. A felhasználók meglehetősen elégedettek, "kiválóan lehet vele flörtölni", valamint "das ist grose FUN" jellemzőkkel illetik a hatást.
Nem tudom, csak elképzelem, hogyan zajlott az egész rendszer bevezetése, törvényekbe foglalása, ím egy lehetőség:
Regensburg-Schwabelweiss tartományi okmányiroda:
- Te, Hansjürgen, érkezett egy kérvény, valami csapat utcán akar gokartozni.
- Tényleg? Pillanat, Udo, utánanézek a központi adattárban, van-e ezügyben bármi is.
Heves billentyűzet-kattogtatás után Hansjürgen a tőle megszokott szenvtelenséggel közli Udoval:
- Van itt valami EU-szabályozás, ami elvileg lehetővé teszi, felküldöm a minisztériumba.Pár nappal később, Berlin, minisztérium:
- Herr Doppelkraft, itt a kávéja és a tegnap délután érkezett Bundesligatag törvénymódosítás, amit kért.
- Köszönöm, Frau Nebelhinten, átnézem.
Herr Doppelkraft fél óra alatt összevetette a törvénymódosítást a kérvény tartalmával, utánanézett, hogy bármely tartományi szabályzásnak ellentmond-e, majd midőn kiderült, nem, hívta titkárnőjét:
- Frau Nebelhinten, kérem, legyen szíves szétküldeni ezt a tartományi közlekedési hatóságoknak, nehogy egy garmisch-spatenkircheni kérelmező áttévedve Bajorföldre pórul járjon, mégsem engedhetnénk meg magunknak ekkora hanyagságot!
- Küldöm, Herr Doppelkraft, de nem ők kérték, hanem Regensburg-Schwabelweiss.
- Értem, értem, akkor oda küldje elsőnek.
És ennyi. A történethez tartozik még, hogy az ADAC azonnal aggodalmát fejezte ki a kartok balesetveszélyességét, azt hangoztatva, hogy mégiscsak kizárólag a ruha védi a használót, de később, egy hosszabb időszakot vizsgálva lenyugtatta saját kedélyeit, hiszen csak néhány, apróbb baleset történt.
Végül nézzük meg mindezt videón:
Jah, sorry, ez nem az, ez egy másik EU-tagország, ahol nem tolerálják az utcánkartozást, lehet, csak a rendszám hiánya miatt.
Források: www.hvg.hu, www.kart4you.de.
Beszóltak