Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Feri

2009.07.28. 11:00 | Sanyi. | 31 komment

Címkék: abszurd feri renault clio baromállat dci

Feri nem az a bonyolult fickó. Egy dunántúli kisvárosban él, takaros ház anyósék mellett. Építészmérnök a lelkem. Műszaki ember létére, a téglán, a fán, és a betonon kívül a technológia mint olyan nem nagyon fogja meg. Ő az a típusú ember akinek ha a melóhelyen táblázatot kell gyártani, akkor először több napi munkával papírra veti az 500x1200 cellás táblázatot, majd valakit megkér hogy gépelje be. Ő az aki az e-mail címeit is a noteszében tartja, az Outlook helyett.

Szóval a Feri az ilyen. Az autóval, mint műszaki cikkel sincsen másképp, számára csak egy eszköz az A-ból, B-be való eljutás leküzdésére. Nem igazán van képben a motorban zajló folyamatokkal, a működés szükséges feltételeivel, illetve a cégnél szolgáló jó képességű Polar White Renault Clio 1.5 dCi-k korlátaival.

Ferenc testvér elmúlt két hetének kalandjai következnek most, a történet bizonyos részletei szájról-szájra terjedtek – de egyes részeinél szem, és fültanú voltam -, így valószínűleg nem minden felel meg tökéletesen a valóságnak, de bizonyosak lehetünk benne, hogy nagyon közel járunk hozzá, mert a történetünk VALÓBAN MEGTÖRTÉNT eseményeken alapul, amik a múlt héten játszódtak le.

Ferencünk álmos reggelre ébredt...

...táskás szemeit dörzsölgetve megjelent a mindennapi rémség, az épülő új autópálya poros, kopár építési területe. Mindennapi csatáit vívta itt, ezen a perzselő, száraz harcmezőn.

Kitámolygott a fürdőbe a napi alapjárat beállításának első állomására, a tus alá. Frissen szellemmel, de sajgó tagokkal indult el a 6 órai koffein input felé, majd szaporán lépkedve kapta magához a hű – de lógó belű – társ slusszkulcsát. A kertben lépdelve a bokrok mögül elősejlett a Renault matt sziluettje. A jobb oldali ülésre épp bedobni készült a táskáját, de az ajtó nem nyílt. Na, ez a nap is jól kezdődik!

Késésben volt. Bedobta a táskát balról, behuppant a műszálas ülésbe, és indítózott. Hosszas nyektetés után, csörögve kelt életre a motor, nagyobbacska koromfekete füstfelhő kíséretében. Kitolatott, majd hidegen jól odalépett a remegő szerkezetnek. A váltás nehézkesen ment, zajos volt, de sietni kellett.

Már közeledett a megbeszélt reggeli találkozóra, leereszkedett egy katlanba az épülő híd lábához. Rémlett, hogy a másik oldalon van egy feljáró, nekiiramodott hát. Elporzott a reggeli fényben fürdőző szürke betonoszlopok között, majd megtorpant. Ott állt előtte a meredély. Valóban felhajtó volt, de ezt nem személyautónak szánták. Viszont nincs mit tenni, késésben van - nem fér bele egy időigényes kerülő - nekivágott hát.

A kerekek süppedve feszültek neki a homoknak. A váltókar idegesen ugrált, a remegő váltó tépte a kart. Égett a kuplung, és ekkor hősünk kettesbe tette a haláltusáját vívó autót. Ekkor hatalmas csattanás hallatszott, a kocsi megtorpant, a pilóta verejtékező homlokkal nyomta tövig a gázt, de a kocsi csak gurult. Ferenc idegesen taposott a fékbe, a kocsi megpördült, majd egy hatalmas porfelhő mélyén lelt végső békességet.

Bús barátunk – miután a por elült, és szabadulhatott a váltókarját búsan lógató halott gép beléből – a homokban fekve, prüszkölve konstatálhatta, hogy a váltó leszakadt...

...amikor az óra megcsörrent, undorral nyomta le. Zúgó fejjel ébredt, az irtózatos tegnapi nap emlékeivel a koponyájában. Letudta a reggeli rutint, és rohant ki. Megkapta egyik kollégája 500 km-es szolgálati gépkocsiját. Ohh, végre, egy makulátlan Campus modell.

Vidáman száguldott ki a munkaterületre, élvezte a hibátlan technikát, a finoman szóló rádiót, a két mókás reggeli műsorvezetővel, a precíz szerkezetet. Már a tegnapi helyszínen is túljárt, és a tegnapi eső nyomait kerülgetve tört előre. Szép reggel volt, sütött a nap friss levegő, és épp megszólalt a szám, ami akkor szólt amikor a feleségével megismerkedett.

Feltekerte a rádiót, lehúzta az ablakot, és mint aki felhőket kerülget tekergette a kormányt, és énekelte kihajolva az ablakon a nagy slágert. Élvezte hogy belekap a szél a hajába, és frissít a reggeli levegő. Na akkor látta meg a hatalmas tócsát, ami az út teljes széltét átfogta. Boldogan adott gázt, és nevetett amikor az arcába csapott a víz. Abban a pillanatban amikor a tócsa közepére ért, teste előre csapódott, és a hajáról a motorháztetőre zuhanó vízcseppekben gonoszan villant meg a nap fénye ahogy millió apró üvegszilánkká robbantak a hófehér géptetőn.

Feri körbe nézett, és megdöbbent. A kocsi egy 40 cm mély "tóban" állt. Némán. Idegesen indítózott, egyszer, kétszer, háromszor. Semmi. Ismét megjelentek az ismerős gyöngyöző cseppek, gyűrődő homlokán. Végre elindult, épp kijutott, amikor a motor ismét leállt, és a dugattyúk többé nem mozdultak. A görbén feszülő hajtókarok többé nem tudták megmozdítani őket. A hengerekben nyugvó apró tengerszemeket, többé nem szennyezte gázolajjal a vizet...

...Pénteken hajnalban már nem akart felkelni, alá tettek egy régebbi kocit, az utolsó nélkülözhetőt, bár igényelt némi átszervezést. Tus, kávé, puff, csatt, hupp, csatt, nap lezúz. Négykor még beugrott az irodába. Már nagyon hétvége volt, várták otthon, nagyon idegesítette a felszedett sár a kerékdobban, de nem állt meg letisztítani, majd letisztítja a Tomi, úgyis annyit csesztette a kocsi miatt. Időben itt van, odaadja a kulcsot, pattan a bringára, és huss haza.

Útban a kocsihoz le kellett nyelnie a kocsi épsége felől bizalmatlankodó gyerek hülye poénjait, és akkor, ott, sötétbe borult a világ. Egy óriási szög lógott ki  a hátsó kerékből. A külső tükörfényes hegye nevetve mosolygott rá, miközben a sárvédő ív maradékának darabjai lógtak szája szélén...

...ilyen nincs.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr431266942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2009.07.28. 11:38:26

és nem kapott sírógörcsöt? kurva szar hete lehetett.
de legalább most már tudjuk miért kerülnek olyan sokba az autópálya építések;)

series_one (törölt) 2009.07.28. 12:41:25

ez az ember ez járjon gyalog ez.

martong 2009.07.28. 13:12:31

Három kocsi, három nap LOL. Nekem hét év alatt nem sikerült a céges Fóbiát leamortizálni (igaz nem is törekszem rá).

apamacko 2009.07.28. 13:42:32

"Az élet egy nagy szarosszendvics, és minden nap egy harapás"

Ez lesz a mottója szegény Ferinek...

:-)

Kifordított kacagány 2009.07.28. 13:51:21

@martong: az elsőt ő is lassan rombolta el, ahogy olvasom:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.28. 14:51:57

@apamacko: Merugye nem az a baj, hogy nyakig ér a szar, még ha lábujjhegyre állunk is, hanem hogy lötyögtetik. :)

arthur877 2009.07.28. 16:37:05

Nekem volt egy kezdő "sofőröm"(sajna a humánpolitikai osztály munkájába nem szólhatok bele) aki 6 egymást követő napon 6 koccanást csinált úgy, hogy az egyiknél egyszerre 2 autót is összetört a cégén kívül!
Ekkor tudtam elérni, hogy többé ne vezessen nálunk...

zalkapone 2009.07.28. 20:59:41

A tegnapi post kapcsán linkelt céges kocsikba (főleg a csapatszállító Tranzitba) beletapostam vagy 300e km-t, és mindegyiket épségben szolgáltattam vissza. A mostani, sokat emlegetett Polo is köszöni jól van. Pedig aki ismer, az tudja, hogy nehéz jobb lábam van! Nehéz, de nem buta...

zalkapone 2009.07.28. 21:01:08

@martong:

Neked lógok még pár képpel, szöcske ügyben, ha jól emlékszem!

crix 2009.07.28. 23:12:49

@zalkapone: az biztos, hogy bináris a gázpedálod :D
Bár amikor WérZsemlével követtelek meglepően visszafogott voltál. Pedig a vadállat bírta volna :)
Ez a tag meg...
Volt a Top Gearben amikor le akartak zúzni egy Toyota Hiluxot. Na ennek olyan kéne, csak előtte egy kicsit belemezelni alulról. Meg kivenni a felezőt. Meg leszigetelni. Meg automata váltót. Meg spéci elektronikát, amit hiába padlózol hidegen. Más hirtelen nem jut eszembe

zalkapone 2009.07.28. 23:37:27

@crix:

Akkor vezetted harmadszor az autódat? Ilyen helyzetekben igyekszem a másik fél felkészültségéhez igazítani a tempót. Remélem nem sértelek meg ezzel! Idővel majd meglátod, hogy kapaszkodnod kell majd erősen! ;-)

Amúgy ez a bináris gázpedál aljas hazugság! Legalább három állása van... :-)

Zsomatograf 2009.07.29. 08:50:25

@crix: Erre mondaná Tie, hogy csak egy jól felkészített Réndzs kéne neki. :-)

martong 2009.07.29. 10:44:03

@zalkapone: igen rémlik, hogy mondtad van ismerősöd aki épít.

Kifordított kacagány 2009.07.29. 14:10:46

@Zsomatograf: megnyugodhatsz, fogja is mondani

@Sanyi.: és az hogy bírja?

Zsomatograf 2009.07.29. 16:02:47

@Kifordított kacagány: Tudom, alig várom, főleg a mellé fűzött kis sztorit, hogy amikor Ződ szörny és én bandukoltunk a góbi sivatagban... :-)

martong 2009.07.29. 19:03:02

@zalkapone: ez qrvajó, énis hasonló térhálós csővázra gondoltam, bár sztem a 2.2-nek nagyobb hely kell majd

zalkapone 2009.07.29. 20:14:35

@martong:

Eleve méretarányosan nagyobb kell majd szerintem. Ebbe konkrétan én nem fértem bele... :-)
A 2,2-es blokk keresztben talán befér...

Remage 2009.07.29. 20:20:02

@zalkapone: Uhh, ez de komolyan néz ki! :)

zalkapone 2009.07.29. 20:56:43

@Remage:

2,5 mp 0-100-ra, és 180 kmh-ra van korlátozva, mert ott már nagyon pattog... :-)

crix 2009.07.29. 22:08:36

@zalkapone: persze a harmadik amikor nem ülsz benn :P
Motmár nem kéne kapaszkodnom. Illetve, ha majd egyszer rendesen nyit a fojtószelep. Akkor meg majd lehet te lepődsz meg.
@Remage: én mondtam, hogy ilyet kell építeni. :P

zalkapone 2009.07.30. 21:42:44

@crix:

Ahogy már említettem volt, csak a lapáton kell tekerni kicsit... :-)

crix 2009.07.30. 23:19:15

@zalkapone: ez már élőben is durva volt :D

biker_kolee 2009.07.31. 21:49:21

@zalkapone: Uhjajj, ez brutáldög. Kéne. :)

zalkapone 2009.07.31. 23:01:52

@biker_kolee:

Ha van rá igény, akkor szolgáltatok szívesen részleteket!

Kifordított kacagány 2009.08.01. 09:30:10

@zalkapone: van rá igény, mi? mer ide csupa olyan figura jár, akit az ilyesmi nem érdekel..vannak még hülye kérdéseid?:)

zalkapone 2009.08.01. 18:01:19

@Kifordított kacagány:

Jóvanjóvan! Lassan megyek nyári szabira, akkor becs'szóra összeszedek valami tartalmas írást, esetleg valami videót, aztán megkérem Rockót, hogy rakja ki!

Kifordított kacagány 2009.08.02. 07:56:17

jó pihenést....aztán majd behajtjuk amit ígértél:)

zalkapone 2009.08.02. 12:37:47

@Kifordított kacagány:

Óóóó, nem eszik azt olyan forrón! A lassan az tényleg lassan lesz még. Van még meló a házon bőven, aztán a költözés idejére veszek ki egy "kis" szabit. Van még 25 napom... :-)

Kifordított kacagány 2009.08.02. 15:43:30

@zalkapone: mázlista. nekem most ért véget az egy hét szabi, de rohadtul kevésnek érzem, még egy hetet igazán kibírtam volna. 25 napot meg pláne:)
süti beállítások módosítása