Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A dízel szétb@ssza a szép emlékeket.

2009.08.28. 08:00 | Lowtyo | 51 komment

Címkék: dízel devil fos audi 80

Ervinnél voltam minap a céges autóm kötelező szervizén. Sok munka nem volt vele, néhány nedvet lecseréltünk, néhányat leellenőriztünk, kapott új szűrőket a kicsike, lecsekkoltunk minden fényforrást, fékeket, csak a szokásos rutin. Persze olyan színvonalon, amit Ervinéktől már megszoktam. Például, nem csak kiszedték a régi légszűrőt és berakták az újat, hanem le is szerelték a légszűrőházat és kitakarították, raktak nylont a szőnyegre, hogy a pollenszűrőből kipotyogó kosz arra hulljon, ne a kárpitra, apró dolgok ezek, de ez miatt viszem immár tíz éve hozzájuk az autóimat. Meg persze a remek hangulatért. Ervinéknél mindig történik valami érdekes.

Ma például megcsodálhattam alulról is egy Smartot, láttam épülő Skoda 110 R Coupe-t és vezettem ezt az autót.

Történt ugyanis, hogy mialatt alulról csodáltam a kis Smart firnyákos megoldásait, egy hölgy lépett be a műhelybe, hogy hozott egy kis javítani valót. Tudtam, hogy ismerem a csajt valahonnan, csak hirtelen az nem ugrott be honnan. Megkérdeztem Ervint, elmondta, hogy a közeli szerszámbolt az Övé. Persze. Jópárszor jártam nála, még mikor az előző cégemnél dolgoztam. Kedves, korrekt hely. Aztán említette, hogy otthagyná az autót, de őt vissza kéne vinni a boltba. Ervin nyakig olajosan, Rizzo épp az Astrámat bújta, kézenfekvő volt, hogy én legyek a sofőrje. Kimentünk és ahogy megláttam az autóját a földbe gyökerezett a lábam. Más biztos nem kapott volna szélütést a látványtól nekem azonban nemrég még pont ilyen autóm volt. Szín, felni stimmel, tetőablak, elektromos tükör, kárpit színe, elektromos ablak, mintha ugyan az az ember ikszelgette volna be az extralistát ennél az autónál is, mint az exünknél.

Három lényeges különbség volt, hiányzott a digit-klíma, manuális váltó volt benne és dízel volt. Örültem, mint majom a farkának, megint vezethetek egy ilyen nyolcvanast. Sokat szívtam a miénkkel, de amikor ment, nem tudtam nem imádni.
Elindultunk, közben kiderült a boltoslány szüleié az autó, ők voltak az elsők, akik belerakták az ülepüket, rendszeresen szervizelték, aztán vettek újat, de ezt nem volt szívük eladni és most, hogy az Ő autója megdöglött pont jól is jött, hogy van egy amolyan tartalék autó. Meséltem én is a miénkről, hogy mennyire imádta a feleségem, meg, hogy milyen vicces volt, mikor megtudták mekkora motor van benne és, hogy szerencsére sikerült olyanoknak eladni, akik rendesen gondját viselik. Tudom furcsa egy nővel ilyenekről beszélgetni, de egy szerszámbolt tulajt érdekeljék az ilyen témák!

Aztán eljött a pillanat, mikor átülhettem a balegybe, hogy visszavigyem az autót a műhelybe. Izgatott voltam, mint a szűzlány a nászéjszakája előtt. Fölösleges volt. Az egyik legnagyobb előnye ennek a típusnak, hogy igazán vezetőbarátra sikeredett. Aki először ül ilyen autóban, annak is gyerekjáték elvezetni, minden jól kézreál, minden finoman, precízen működik. Haverokkal az ilyen autókat hívjuk asszony-autónak.
Szóval épp ott tartottam, hogy kilátásba van egy becsületes gatyábavizelés, mikor is minden örömömet egy csapásra kettészelte valami. A motor. Merthogy ebben nem az a selymesen duruzsoló V6-os motor van, mint a miénkben volt, hanem egy traktormotor. Ahogy kitolattam a parkolóból a lehúzott ablakon bejött az undorító szagú korom, majd gázadáskor diszkrét, dízelekre jellemző vibráció mellett megjelent az ocsmány kerregő hang is.

Fogalmam sincs miért gyűlölöm ennyire a dízel autókat, de nekem mindig hányingerem lesz, ha dízelbe ülök és egyszerűen hanyatt-homlok menekülnék, ha egy autóban feltűnik az izzítást jelző piktogram miután ráadtam a gyújtást. Az amerikaiak tudnak valamit, autóba nem való dízel motor.
Pedig ez még a jobbik fajtából való volt. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy borzasztó volt vezetni. Alul volt megfelelő nyomaték, a turbónyomás felépülése után finoman meg is lódult épp annyira, hogy érezzük, hogy van benne kraft, de még ne cibálja ki a kezünkből a kormányt, tűrhetően ment, de kerregett, vibrált és büdös volt. Egyszóval percek alatt képes volt eloszlatni a lila ködöt, ami a szemem elé szállt, mikor először megláttam Ervinék udvarában az autót.

Visszavittem és leraktam a kulcsot az iroda asztalára. Ervin mosolygott és kérdezte, milyen volt ismét ilyet vezetni?
Szar.
Most hazudjak?
Istenem, add, hogy sose kelljen dízelre fanyarodnom!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr331339956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cleinor 2009.08.28. 09:35:39

Meg lehet téged is érteni.

Ugyan akkor vegyük a ámsik oldalt. Aki még teszem azt nem ült egy 1,6literesnél nagyobb benzines kocsiban, vagy nem jutott alá 100 pacinál több annak ilyen véleménye lesz ha beül egy kb ugyan olyan kaliberű dízelbe.
(1,5DCI, 65 HP, 180NM)
Vaze.. Hogy ez mennyivel kellemesebb, szenvedés mentesebb... Oda lépek neki, húz, nem kell megvárni míg 3k fölé repül a fordulat. Keveset eszik. Dombon felfele még mindig gyorsul, elég szépen.
Vissza ül mondjuk egy 1,4-es 75paci benzinesbe.
Nem akar menni ez az autó... Oké halkabb, oké lágyabb, de nem megy.

Dízel.. Igen, hangos. Szerintem beállítás és széthajtottság függő mennyire kormol. Az enyém akkor kormol ha hideg állapotban nagyon oda kell pörköljek neki.
Ugyan akkor valahogy olyan szép traktor hangja van. :)
Kit mi hoz lázba, kinek milyen lehetőségei vannak. Nem tud és nem akar mindenki 3,2literes turbós v8-at vezetni...

Dízel. Én így szeretlek.

Lowtyo 2009.08.28. 09:46:44

@Cleinor: hú
volt szerencsém 65 lovas dci clio-hoz
hát azt mindennek mondanám, csak fürgének nem
a 80 lovas már egész kellemes, viszont hajtottam egy ideig egy 1.5 dci 70 LE-s kangoot, az maga volt a pokol.
sosem volt még olyan szar autó a seggem alatt.
keveset fogyasztanak, igaz, viszont drágák és nem olcsó a szervizelésük sem.
és csak egyszer kell szar anyagot tankolnod, világ pénzét kifizetheted javításra.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.08.28. 09:56:16

Nekem mechanikus adagolós dízel van a sok benzines után. Tényleg büdös, néha tényleg kormol. Ezzel együtt kedvelem a traktorhangját, a turbó fütyülését, és a nevetséges fogyasztását a kocsi méretéhez képest. Egy nagyobb benzinest nem tudnék tankolni, fenntartani. Ezt meg fenn tudom, és bátran hozzányúlok, ha nagy ritkán hozzá kell.

Unbiased 2009.08.28. 10:00:24

A költői hangulatú leírás hitelességét némileg megkérdőjelezi az a furcsaság, hogy a motor traktor-szerű hangja csak a visszaúton tűnt fel a posztírónak.

Lucius Flavius Arrianus 2009.08.28. 10:02:31

KIA Rio 1.5 CRDi, 110 LE, nem kormol, nem füstöl, nem traktor és megy mint a veszett állat, 5.2 literes átlaggal. Amíg az ember anyagi lehetőségei olyanok, amilyenek, nem kell Volvo S80 V8, pedig az az álmom. A KIA a realitás, és sokkal, de sokkal jobb, mint amilyeneknek a kis dízeleket képzeltem.

Lowtyo 2009.08.28. 10:04:24

@Unbiased: odaúton beszélgettünk, mint írtam, nem az autóra figyeltem
visszafelé, mikor kettesben maradtam a kicsikével, akkor jött volna a jó kis nosztalgiázás...

Halálos_fogkefe 2009.08.28. 10:09:15

@Cleinor: hát igen, ez mondjuk vitathatatlan. mekkora volt a moci a zaudiba? 1.8-as? az még benzinesbe se az a kateg mint a 3 literes V6-os.

én személy szerint sokkal kényelmesebbnek találom a dízelt. és hát a kényelem oltárán gyakran fel kell áldozni némi audiovizuális és szaguális élményt.
volt szerencsém vezetni egy 1.3-as dízel astrát. hááát nem tudom kell-e többet mondanom, az a kis pöcsköszörű mire megmozdította a nagy bódét már lement a nap, de csigák tempójához igazítva kényelmesebb volt. el tudom képzelni hogy egy nagyobb motorral kifejezetten jó lett volna.

persze traktorhang. hát igen azt én se csípem :) valamiért mégis csak a benzines az igazi. pörgetni kell? pff. relatív, ha hülye vagy úgy mész vele a Andrássy-n mint Vatanen és egyesével kapcsolgatsz vissza üveghangon lehet kicsit hülyének néznek, de nem feltétlenül szükségeltetik efféle akciózás.

Cleinor 2009.08.28. 10:09:27

@Lowtyo: Én a kisteher verzióját hajtom. 970kilo össz. tömeg. Így azért ugrik ha kérem :)

A következő kocsim is dízel lesz, ez eddig biztos.

Cleinor 2009.08.28. 10:13:21

@Halálos_fogkefe: Elkerülőn, pest felé, hogy a 2 sávba a kamion elé kerüljek.... Igen, pörgetni kell ;)
Nyílván nem városi forgalomról beszélek. :P

gC 2009.08.28. 10:33:32

Semmi gond, majd ha 200-300 dollár felett lesz az olaj ára az amikkal együtt átgondolod a V6-os benzinest.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2009.08.28. 10:36:12

nekem most v6 xm van. de sokszor visszasirom a td bx-et...
viszont a v6 hangja... mmmmmmmmmmmmmmm... (:

Szűcslaci 2009.08.28. 10:37:18

Na, én ott akadtam el, hogy ez az Audi a csaj tartalék autója volt, mert a másikat vitte a szervizbe. de mégis odakerült ez is, amivel haza kellett vinni, pedig szerszámboltja van, holott az autót megint vissza kellett vinni a szervizhez, ami tartalék. Na, ezt meséld el még egyszer. Ennyi ellentmondásnál már húzzák elő a hazugságvizsgálót - jobb helyeken. Vagy csak én nem értem?
Hivatkozások:
"most, hogy az Ő autója megdöglött pont jól is jött, hogy van egy amolyan tartalék autó."
"Aztán említette, hogy otthagyná az autót, de őt vissza kéne vinni a boltba"

Stern James 2009.08.28. 10:43:16

Ebből a 80-asból egy benzines kabrió kéne. Még van 1-2 hét a nyárból!

Cifu78 2009.08.28. 10:45:12

Személy szerint nem tudom megérteni a dizel-utálatot, ami az autósok (autós-újságírók) jó részéből süt, mint a nukleáris máglya.

Olyasmi lehet, mint az akut autó-osztályozási mánia, hogy kizárólag német/japán/xy autót, de nehogy olasz/francia/xy autót...

Kicsit emlékeztet egy teológiai hitvitára. Kb. annyi értelme is van. :)

wagabound 2009.08.28. 10:48:08

Az amerikai autóknál száz lónál kezdődik a teljesítmény, és ahhoz bazi nagy dízelmotor kell. A dízelmotor egyébként akkor jött divatba személyautóknál, amikor a dízelolaj ára fele sem volt a benzinének, most viszont szinte semmi különbség, úgyhogy sok értelme már nincs.

Nekem speciel a nyomatékrugalmasság tetszik benne, és az, hogy a függőleges falra is felmászik, ha kell. cserébe persze le kell mondani a fülsimogatóan surrogó hangról és rakétaszerű kilövésekről. Valamit valamiért.

A posztíró egyébként valóban mellélőtt: ha annyira zavarta a motor hangja, akkor azt a hölggyel való állítólagos beszélgetéskor is hallania kellett volna. Gondolom, nem szünet nélkül dumáltak. Tanulság: nem kell a fölösleges körítés, elég csak a lényeg.

Lowtyo 2009.08.28. 10:56:06

@Szűcslaci: no
szóval a csajnak megdöglött az autója, nem kicsit, nagyon.
vége, használhatatlan.
ezért megkapta apuka régi autóját, hogy legyen mivel járnia (ez lenne az audi)
viszont az audi már régóta áll, el kellett vinni szerelőhöz, hogy nézze át.
fikció posztunk tegnap volt olvasható, "eladósodásom története" címmel

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.28. 11:19:53

Azért engem az kellemes érzéssel tölt el,mikor a dizli fa asztrám elmegy egy tankkal 1000km-t....

Stern James 2009.08.28. 11:21:35

Másfajta örömök is vannak azért az autózásban, minthogy mennyit megy el egy tankkal.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.28. 11:28:33

@Stern James: Az igaz,de momentán csóróság van.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.28. 11:31:15

@Stern James: Meg akkor miért árulom már lassan egy éve a hibátlan 1996 BMW 528iA 1.200.000ft-ért?
Mert a kutyának se kell 12l-es fogyasztású autó,még a műmájereknek se.

Acmee 2009.08.28. 11:36:37

Hánynod kell a dízeltől??

Ülj bele egy D5 Volvoba waze' ;)

Lowtyo 2009.08.28. 11:52:37

@Acmee: ez vicces
életem első autóba hányós "élménye" egy dízel 340-ben esett meg

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.28. 11:58:31

Ja,és van egy Audi 80 1.8s 1991-es évjárat megkímélt állapotban 380.000ft-ért.
Ez is meg a bömös(listában második) is fennt van a hasznaltauto.hu-n

biker_kolee 2009.08.28. 12:03:35

@BeeTm: Ugyanez az érzés tölt el engem is a Poloban ülve. :)

Dízel. 1.4 szívó. De amire kell, arra tökéletes. Elvisz, visszahoz. Csak nem kettő, hanem két és fél-három óra alatt. De a jelenlegi szabályozások meg díjak mellett éppen elég ez.

Uebermensch 2009.08.28. 12:10:40

Szerintem az üzemanyagot még mindig benzinnek hívják...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.08.28. 12:14:46

Nem tudom miért, de nekem bejönnek a dízelek. Mondjuk én alapból túraautó-párti vagyok, azaz az olyan kocsikat szeretem, amelyek 130-150 között könnyedén mennek 2000-es fordulattal, és ha odatoppanok neki, érzem, hogy van erő a motorban. Persze biztosan smucig is vagyok, de a 7 literes (mostani 2000-es dízel) vagy 11 literes (előző 2000-es benzines) fogyasztás közül is az előbbire szavaznék.

Azonkívül a 320-as és az 520-as BMW-ben ugyanaz a motor van, de az 520-asban (nekem olyan van) a kerekek menetzaja elnyomja a dízelmotor hangját, annyira csendes. A 320-as belülről kétségtelenül hangosabb.

Ezt a bűz dolgot nem tudom, honnan veszitek, a Renault 18-asom 15 évvel ezelőtt büdös volt, de a mostani egyáltalán nem az. Izzítás? Start gomb.

Dehát kinek a pap, kinek a papné. A következő kocsim (ha megengedhetem magamnak) eggyel nagyobb dízel lesz, összkerék hajátssal, manuális váltóval.

pickapu 2009.08.28. 12:20:28

Benzines kocsit másodiknak, örömködni vennék. Napi használatra, munkához a gázlóolajos jobban megteszi.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.08.28. 12:41:38

Ha örömautózom, benzin. Ha fillért b*szok, gáz. Szevasz.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.28. 13:00:56

Van azé' dízel az amcsiknál is, csak az is 6 liternél kezdődik, V8, és cumminsnak híják. :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.08.28. 13:43:29

@Tie: Van itt szegeden egy Blazer(ha jól emlékszem) és 7.2 dizli.
Na azt meghallgattam,de a rotyogó hangot nem bírta elnyomni a dizel kerregése.... ;)

zalkapone 2009.08.28. 14:34:57

Ez a benzin/dízel hitvita nálam elég mókásan alakul. Én egy általatok is jól ismert, 1,6-os benzinest taposok (halálba...), míg Asszony az 1,7TD-val kerreg. Néha kénytelen vagyok azzal is menni (kombi az istenadta, és építkezünk), de szinte fizikai fájdalmaim vannak benne! Mindenki (akinek volt) istenítette ezt az Isuzu dízelt, de egy ekkora egy tohonya lótojást, mint ez!? Félelmetes! Viszont ha végzünk a téglahordással és egyéb járulékos hülyeségekkel, és véletlenül lesz lehetőség autóvásárlásra, akkor ezt az új Insignia EcoFlex-et azért el tudnám képzelni magam alatt (kombiban of course)! Mert akárhogy is Mustang az isten nálam, kevéssé valószínű, hogy futná annak a fenntartására. Arról nem is beszélve, hogy lényegesen nagyobb zsidó vagyok annál, hogy az államkasszába befizessek utána annyi adót...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.28. 14:55:16

@BeeTm: Na ja, de az egy csótány előkamrás ősdízel, persze, hogy csörömpölni fog.

Hallgass meg egy modern nagy Cummins-t, olyan selymes duruzsolása van, hogy ihaj!

Vagy hallgasd meg az új Range Roverben a 3.6-os V8 biturbo dízelt. Az se kerreg, baromi szép hangja van.
Asszem ez elég vállalható:
www.youtube.com/watch?v=J9NkFZJPbQg

Buncog 2009.08.28. 15:36:52

Az iparágban dolgozóként eszembe se jut dízelt venni. Szopáslista: adagoló (nagynyomású üza. pumpa), vezérlőelektronikák, turbó, kettőstömegű lendkerék, injektorfejek, részecskeszűrő, intercooler csövek...egyenként is több tíz-százezres-félmilliós tételek. Persze ilyenkor az okos magyar egyből visszavág: majd bontóban veszek ócsón! És milyen büdös valamint milyen egészséges a kipufogógáza!
Néhány tucat plusz Newtonméter miatt nem érdemes kockáztatni, pláne, ha ráadásul hitelre van véve az autó.

Rocko- 2009.08.28. 16:26:30

@prokee: portyázáshoz földcsakra? :)

@BeeTm: naja, elég diszharmonikus lehet a rotyogó kerregés.

Kifordított kacagány 2009.08.28. 19:07:34

b.meg, nekem meg legyen lelkiismeret furdalásom. na nem mintha messze kellene utaznod, hogy viszontlásd:)

@gC: nézzük csak. a hétvégén 10l alatt megjártuk horvátországot és ebben volt egy jó szakasz(Lowtyo te most ne figyelj ide) murváskátyúsaraszolósbenzintkétpofárazabálós erdei út is, hogy a part melletti tolongásról ne is beszéljünk. a másikkal is megjártuk volna 12-ből, a harmadikkal meg ugyanennyi gázból(ha már Prokee felhozta a fillérbaszós gázozást:) nem, asszem én személy szerint nem gondolom át.

Lowtyo 2009.08.28. 19:12:32

@Kifordított kacagány: gondolok is rá mindig, mikor dombóváron megyek keresztül, hogy felhívlak :)

Kifordított kacagány 2009.08.28. 19:24:00

@Lowtyo: mi tart vissza? ha épp nem dolgozunk, akkor egy autókázásra mi is mindig vevők vagyunk.
bár nemsokára elvisszük urológushoz, aki megszünteti az idős kori inkontinenciáját, úgyhogy vagy előtte, vagy utána kapj kedvet az autózáshoz:)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.08.28. 22:59:47

@prokee: Injektoros autó köll, normális injektoros gázrendszerrel, és akkor nincs a kettő között különbség. Nekem pl. semmivel sem gyengébb gázon a Range, mint benzinen, a kamiont is gázon húzom ki az árokból, a legextrémebb terepen is végig gázzal megyek.

Ja, hogy nem egy fos keverős gázt raktam a hengerenkénti injektoros motorra 100ezerért, hanem egy normális szekvenciális gázt 400-ért? :)

Rocko- 2009.08.29. 00:15:52

@Tie: új szintre helyezed azt a fogalmat, h "gázt adok". :)

Zsomatograf 2009.08.29. 08:19:48

@zalkapone: próbálj ki egy nem Isuzu 1.7Td-t. Na, AZ egy tetves fos. Volt szerencsém hozzá, nem kívánom senkinek.
Egyébként az Isuzus nagydolog anno a Kadettban volt, ott az 1.6-1.7 szívóhoz képest az 1.5 Td egy kifinomult rakéta volt. Tudom, volt családban mindkettő.
Most meg 2.0 benzin, 136LE. :-) Néha nosztalgiával gondolok vissza az 1.5 Td-re, főleg, amikor 700km-nél már nagyon alul karcol az üzemanyag mutató... :-)

Kifordított kacagány 2009.08.29. 10:40:33

@Zsomatograf: szerencsére 700km-en belül akár 10-15 kutat is találhatsz. nem igazán értem a problémádat;)

Acmee 2009.08.29. 12:36:23

@Lowtyo:

Mondom D5!!

"D5: D, mint dízel, 5, mint henger. A 2.4 literes alumínium motorblokk tíz éve mutatkozott be a Volvo 850-esben, majd - továbbra is benzines formában - a cég számos személyautójában megjelent, összesen kétmillió alkalommal. Nemcsak a blokk, a hengerfej is alumínium, a súlycsökkentés fő előnye pedig, hogy egy hagyományosan nehéz dízelmotorral szemben nem nehezül el az autó orra, könnyebb a kormányzás és gyorsabban reagál az autó. Ha hinni lehet a svédeknek, már akkor, tíz éve arra gondoltak, hogy egyszer öntöttvas hengerpalásttal kiegészítve ebből még dízelmotor lesz."

És a cikk: totalcar.hu/tesztek/volvov70d5/

Volt 2.5 TDI 850-es a kezemben, az sem hangos, de mostanában havonta többször egy V70 D5-öt hajtok, ennek tényleg borzasztó jó hangja van(dízelséghez képest).

Acmee 2009.08.29. 12:40:31

@Acmee:

Ja, és megy is, mint állat, ráadásul végig húz, egészen a piros zónáig.

Zsomatograf 2009.08.29. 12:48:06

@Kifordított kacagány: No jah, ez tény. És tankolásnál nem lesz iszonyatosan büdös a kezem. És még sorolhatnám.... :-)

isti77 2009.08.29. 13:40:05

"Kimentünk és ahogy megláttam az autóját a földbe gyökerezett a lábam. Más biztos nem kapott volna szélütést a látványtól"... de ezt tőlem lopták el két éve. :)

Én sem szeretem a dízelt, de azt el kell ismerni, hogy aki már túl van az őrült korszakán, és higgadtan vezet, az sokkal jobban elvan egy dízellel, mert sokkal jobban húz, mint a hasonló méretű és típusú benzines. Mivel nyomatékos, erősnek érződik, azt az illúziót kelti, hogy fürge, és nagyon jól gyorsul (aztán ha mérésre kerül a sor, kiderül, hogy 0-100 km/h 11-12 másodperc).
Az biztos, hogy a benzinesek közül csak a 2500-3000 ccm-esek húznak úgy, mint egy dízel (de ott már nemcsak az erő látszata van, az maga az erő), viszont a fogyasztás többszöröse a dízelének.

De az is igaz, hogy a régi dízelek alul jobban húztak, az újak meg felül húznak jobban.
Ha valaki a vezetési élményt keresi, az inkább benzinest vegyen.

Kifordított kacagány 2009.08.29. 16:56:15

@isti77:
"Az biztos, hogy a benzinesek közül csak a 2500-3000 ccm-esek húznak úgy, mint egy dízel"
mondott valaki olyant, hogy kisebb kell?:)

"viszont a fogyasztás többszöröse a dízelének"
nem mondom, tud falatozni, de hogy többszöröse legyen, azt kétlem. természetesen hasonló paraméterek mellett.

w126sd 2009.08.30. 08:12:11

Nekünk Mercik vannak,van E200 benzines,7 literes fogyasztás,140LE,szeretem.
Van 316CDI Maxi Sprinter,csak ebbe jó szállítani.Van egy 1985-ös W126 300SD 125LE,alig várom hogy a családdal utazhassunk vele,ilyen gyönyörű traktoros alapjárat egy autónak sincs,csak a suhanás hosszú úton.A mai autókból valahogy ez hiányzik,az emberközpontúság,a harmónia.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.08.31. 15:15:46

@Lowtyo:

"keveset fogyasztanak, igaz, viszont drágák és nem olcsó a szervizelésük sem."

Clio 1.5dci 70 (68 le), 2 millió meg áfa újonnan, minden beleépítve (ABS, klíma, el. ablak, c.zár).
Eddig 64000 km-t tettem bele, átlagfogyasztás 4.0-5.5 liter (inkább 4.5-5 között), szervizelés: olaj (5000 huf), olajszűrő (1500 huf), légszűrő (2000 huf), pollenszűrő (5000 huf azt hiszem), meg 2 olajcserénként egy gázolajszűrő (14000), mindezt hátul a céges műhelyben kb. 1 óra alatt megcsinálom, pedig nem vagyok nagy szaki :)

Szóval átlagosan 10000-ként 10-15000 huf.

Ha elromlik, az tényleg szopás (porlasztócsúcs 40k*4, szettben, nagynyomású szivattyú pár száz k, stb), de - lekopogom - eddig nem volt gond, illetve ami volt, az garanciálisan lett javítva.
Bár most már kezd iszonyat botrányos traktorhangja lenni 1500 és 1900 rpm között (alatta-felette érdekes módon nem), de hát istenem, kopik, ez várható.

@isti77: "De az is igaz, hogy a régi dízelek alul jobban húztak, az újak meg felül húznak jobban."
Mikor melyik, pl. az említett Clionál már 1100rpm-nél tölt a turbó, és 1200-1700 között kényelmesen lehet autózni. Cserébe meg 3000 fölött elfogy az ereje :) Ezen lehetne segíteni mindenféle okossággal (változó geom. turbó, intercooler, stb), de ami nincs, az elromlani sem tud.

cztamas 2010.03.31. 23:05:06

Életemben akkor ültem először és utoljára benzinesbe mikor vezetni tanultam. 1.6os xsara. Soha többé. A családba mindig dízelek voltak, a gázolajszagba nőttem fel és kiráz a hideg amikor elindítom a kocsit és meg kell nézni hogy megy-e/ jár-e a motor. Én gépeket szeretek vezetni. Rezegjen, és legyen hangja, szaga. Nem csoda hogy most egy Golf III Tdi-t hajtok én is az első kocsimként. Röhejes fogyasztás mellett bármikor felveszi a ritmust (a belső sávban is). És büdös, és fütyül a turbó és kerreg mint a traktorok.
Volt szobatársamnak egy Audi S6 2.2 5hengeres turboquattro-ja van. Nah a benzines talán ott kezdődik, de az is büdös ám ha kened neki. :)

cztamas 2010.03.31. 23:07:24

w126sd --> egyszer volt egy Ssangyong Mussoja faternak. 2.9-es 5 hengeres Mercedes motorral. Azt az alapjáratot tényleg nem lehet utánozni.
süti beállítások módosítása