Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A világ legdurvább autóútjai

2010.05.30. 12:00 | prokee | 80 komment

Címkék: video közlekedés lol érdekesség abszurd egzotikus top 18

Két pont között a legrövidebb út az egyenes, de az utak valójában igen ritkán egyenesek - amelyek meg mégis, azok rohadt unalmasak. A világot behálózó utakat tervező mérnökök alapos számítások után tűzik ki az optimális vonalvezetést, keresztül az áthatolhatatlan hegyeken, sűrűn lakott városok körül, vagy áthidalhatatlan tavak partja mentén. Az eredmény néha igen furcsa lesz - ezt illusztrálnánk most néhány igazán durva közúttal.

Az összeállítást az amerikai Popular Mechanics magazin készítette, ehhez mérten megfelelően "amerikomán" is. A 18 példából 8 az USA területén van. Ha tehát ti tudtok jobbat, durvábbat, érdekesebbet, elmebetegebbet, netán itthonról, azt szívesen olvasnánk a kommentek között.

- prokee -

 

1. Hana Highway, Hawaii

A Hana Highway Maui északkeleti partvidékén fut végig, és a világ leglátványosabb útvonalaként emlegetik.

Az 52 mérföldes úton 600 kanyar és 54, többnyire egyirányú híd található. "Ha egy ilyen partra utat akarsz építeni, a legjobb, ha követed a terepet" - mondta Hani Mahmassani mérnök, aki az Északnyugati Közlekedési Egyetem igazgatójaként több, mint 100 közlekedési projektet vezett már. "Építhettük volna gyorsabbra is, de ahhoz át kellett volna vágnunk a sziklákon, vagy alagutat építeni, ami nagyon drága."

A kanyargós vonalvezetés és a keskeny átjárók, valamint a lélegzetelállító kilátás miatt az út akár négy órás is lehet - hangsúlyozza a Hawaii Turisztikai és Hagyományörző Iroda.

 

2. Passo dello Stelvio, Olaszország, Lombardia

Az olasz Alpok 1820-ban megnyitott hágója 1038 méter magasan kezdődik, és 3016 méter magasan ér véget.

A Stelvio átjárón 48 hajtűkanyar található, az átlagos emelkedése pedig 7,4%. "Ahhoz, hogy lejuss a lejtőn, vagy egyenesen le kell rohanj, vagy cikk-cakkolnod kell egy kicsit" - mondja Mahmassani. Ez az út, amely mellesleg a Giro d'Italia kerékpárverseny egyik legfárasztóbb szakasza, az amerikai szabvány szerint "huge" (hatalmas) emelkedő. Az amerikai főutak maximális emelkedése 6% lehet, és rendelkezniük kell a megfelelő menekülési útvonalakkal és biztonsági jelzésekkel.

"Akár lefelé, akár felfelé tartasz épp, itt biztosan hányingered lesz" - mondta Mahmasani.

 

3. Guoliang-alagút, Kína, Hunan tartomány

Ez a látványos útszakasz az egyetlen lehetőség az eldugott Guoliang falu megközelítésére közúti járművel.

A Guoliang alagutat kézzel vájták az 1970-es években. Mahmassani szerint "Inkább szobor, mintsem közlekedési útvonal". Az alagút áthalad a Tahiang-hegységen. Vonalvezetését a sziklafalba vájt ablakok mutatják, amelyeken keresztül gyönyörű, ám rémisztő kilátás nyílik. Az 5 méter magas, 4 méter széles alagútban navigálni, miközben minden egyes kanyarban a szakadék vár, vitathatatlanul izgalmas élmény.

 

4. Monumental sugárút, Brasília, Brazília

Ez a hatalmas autópálya délkelet-északnyugat irányban szeli át Brasília szívét, hogy helyet és könnyű elérést biztosítson a legfontosabb kormányzati, pénzügyi és kultúrális intézményeknek.

A brazil főváros, Brasília az 1950-es években épült az őserdő közepén, szűz területen. Ezzel lehetőséget adott a mérnököknek és építészeknek arra, hogy a nagy, városbarát struktúrákat elegyítsék a könnyű megközelíthetőséget biztosító autópályákkal. A két irány közötti nyitott tér, amely egyesek szerint a világ legnagyobb elválasztó sávja, kettéosztja az összesen tizenkét, keleti és nyugati forgalmi sávot.

Mahmassani ezt a felépítést a washingtoni National Mall szerkezetéhez hasonlítja. "Rengeteg zöld felületet élvezhetnek itt az emberek, és kitűnő lehetőséget ad nagyobb rendezvények lebonyolítására is, mint például egy elnöki beiktatás."

 

5. Atlanti út, Norvégia

Az Atlanterhavsveien, vagy ismertebb nevén az Atlanti út egy 1989-ben megnyitott, hét és fél kilométeres szakasz Norvégia nyugati partján.

Az Atlanti út nyolc kisebb hídból áll, ami a szigetvilág nyolc elemét köti össze a szárazfölddel. "Ez egy gyönyörűen megalkotott útvonal, amely csodálatos kilátást nyújt a tájra" - mondja Mahmassani, rámutatva, milyen szervesen illeszkedik az út a környezetébe.

A norvég külügyminisztérium felhívja a figyelmet arra, hogy a tájra igen jellemzőek a nagy őszi viharok,honlapja pedig megemlíti, hogy az építő csapatnak egy tucat hurrikánnal kellett megküzdenie a munkák során.

 

6. The Magic Roundabout, Swindon, Nagy-Brittannia

Ezt a gigantikus körforgalmú csomópontot 1972-ben nyitották meg. Eredetileg szimplán County-szigeteki körforgalomnak hívták, de később hivatalosan is a közbeszédből átvett Magic Roundabout (Varázskörhinta) nevet kapta, egy hatvanas évek beli, gyermekeknek szóló TV-sorozat után.

Anglia híres arról, hogy körforgalmakkal szórja tele az utakat, de Swindon Varázskörhintája a legösszetettebb kombináció a világon. Öt kisebb körforgalom irányítja a forgalmat az óra járásával megegyezően (hiszen bal oldalon közlekednek), miközben az autók a belső körben ezzel ellentétesen közlekednek. "Semmiképpen nem javasolnánk egy ilyen megoldást" - mondja Mahmassani. "Nagyon, nagyon zavaró és veszélyes, de Angliában akadnak emberek, akiknek ez tetszik".

A projekt mögött álló egyik mérnök, Ray Harper a BBC-nek elmondta, hogy az első években a design áteresztőképessége több volt, mint 1100 autó óránként.

 

7. 1. számú főút, Izland

Izland első számú főútvonala 1974 januárjában készült el, és nagyjából 830 mérföld hosszú.

Az 1.sz. főút ismertebb neve Ring Road (Gyűrű út), mert egy óriási hurkot formáz az egész sziget körül. Nagy részén csak egyetlen sáv van irányonként, és átszel fjordokat, áthalad az ország sarki sivatagán az északi partvidéken, és persze végigkanyarog az atlanti partokon is.

A Ring Road igen turista-barát, érinti a legtöbb izlandi látnivalót, de a sofőröknek fel kell készülniük burkolat nélküli szakaszokra és igen romos hidakra is.

 

8. Cherohala Skyway, Robbinsville, Észak-Karolina, USA

Ez az átjáró a dél-Karolinai Great Smoky Mountains lejtőin vág át, hogy az utazókat Tennessee sűrű erdeibe vezesse.

Bár a Cherohala Skyway alig 50 mérföld hosszú, több, mint 100 millió dollárba került, és a tervei 36 évig készültek. A kétsávos utat hivatalosan 1996-ban nyitották meg, 300 méter tengerszint feletti magasságról emelkedik 1800 méterre Haw Knobnál, a két állam határán.

Bár csak mellékága a Nemzeti Látványútvonalnak, a Cherohala Skyway vitathatatlanul az egyik legcsodálatosabb látványt nyújtja a Mississippitől keletre.

 

9. Yungas út, La Paz, Bolívia

La Paz és Coroicoba között ne keressenek biztonsági korlátokokat! Az 1330 méterről 5000 méterre emelkedő Yungas út egyes szakaszokon csupán 3 méter széles.

Ezt a hírhedt szakaszt a helyiek megérdemelten hívják Halálútnak, köszönhetően az itt történt számtalan balesetnek. Az út néhol hétszáz méteres szakadékok mentén kanyarog Bolívia őserdejében. "Ezek az utak tipikusan úgy alakultak ki, hogy volt egy ösvény, mondjuk egy szamár-ösvént, aztán elkeztdék útként használni" - mondja Mahmassani. "Tulajdonképpen a legkisebb ellenállást keresve születtek."

Az út kiszélesítése hatalmas beruházás volna, mind pénzügyileg, mind pedig a környezetre nézve.

Tovább a második részhez --->




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr842031294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.05.30. 13:22:56

Az olasz Passo dello Stelvio-n volt szerencsém végigmenni. Valami rohadt jó. Gyönyörű kilátás, nagyon jó minőségű szerpentin, egyszóval brutális és leírhatatlan. Bár rohadt meleg volt, és tele volt az út gazdag német turistákkal, lefelé volt egy szakasz ahol megnéztem mit bír a gép. Nem kicsit volt fékszag. :)

Hexer 2010.05.30. 14:15:31

Hat egy igencsak jo ut kimaradt, a Romaniai Trans-Fagaras 7C-ut.
A TopGear utolso evadja elso reszet is itt forgattak.

XSB 2010.05.30. 15:53:50

A transfagarasan azért maradt ki szerintem, mert úgy tudom, le van zárva. A bolíviai út pedig a top gear 14/6-os részében van.

zsurzsenka 2010.05.30. 16:04:45

@XSB: a trans-fagaras az év nagy részében le van zárva, csak nyáron nyitják meg 1-2 hónapra, mert nagyon nagy a jegesedés. Nem csak a szerpentinen, hanem a mindenféle elvezetés, világítás nélküli alagútban is. Mi augusztusban voltunk fent, zárás előtt egy-két nappal. Egy tengerszemnél ebédeltünk, aminek partján a hóban egy felborult hókotró rozsdásodott, kb. félpercenként szállt le egy-egy felhő az étterem teraszára. Mindemellett tényleg gyönyörű útszakasz, gyenge gyomrúaknak nem javasolnám!

KawaBazsy 2010.05.30. 16:21:09

Anno Szicíliában a kempingünk felett volt egy nagyon szép, kanyargós panoráma út, SS113 a jelzése. Ha lefelé ereszkedik az ember, akkor jobbkézről az Etna, míg baloldalon végig a tenger látszik, pár száz méterrel lejjebb. A Tyndaris és Oliveri közti szakaszt rögzítettem, de véletlenül megnyomtam az ellenfény gombot a kamerán, így sajna túl fényes lett.. :-(

www.youtube.com/watch?v=iEp-mniZJok

cs0ki 2010.05.30. 16:44:32

a trans-fagaras tényleg csodálatos én is jártam már ott. Svájcban is rengeteg fantasztikus út van, ami bennem nagyon megmaradt, az a Szent Bernard hágó..

winghealer 2010.05.30. 16:53:11

A Trans Fogaras de tényleg, hogy maradt már ki kedves blogger?
Az még rendben, hogy Top Geart nem néz, europes-best-drives.com-ot nem ismei, nem hall arról, hogy autóbuzik a kontinens másik végéről is hajlandóak odazarándokolni, stb nade basszus a szomszéd országban van és a Fogaras az egyik természetes határa Erdélynek.
De ejnye ám!

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.05.30. 16:58:54

@winghealer:
Azt a kis keretest légyszíves olvasd el, ne csak a képeket nézegesd :)

Ööö 2010.05.30. 17:00:31

@Gyurma73: az még istenes, mert legalább fix az út felülete, és felülről sem esik semmi rád. Busszal Tibet felé, na pár helyen olyan, mint a Yungas. Zabszemes.

winghealer 2010.05.30. 17:08:11

@prokee: Mea Culpa. Azon átsiklottam de becs szó a betüket is megnéztem nem csak a képeket.
Akkor ajánlanám figyelmedbe a Transfagarast a szomszédból.

prokee · http://blog.prokee.hu 2010.05.30. 17:11:32

@winghealer: Megköszönöm :) A cél épp az, hogy segítségetekkel legalább ennyit összegyűjtsünk, és arról is írjunk.

privateer 2010.05.30. 17:16:26

Másnál is ennyire szaggat az indavideó?

Halálos_fogkefe 2010.05.30. 17:18:50

Ha már ennyire Top Gearezünk, sokkal inkább említést érdemel a Stigfossen vízesés (14.) :D

mostler 2010.05.30. 17:21:28

A roundabout az körforgalmat is jelent a körhinta mellett, és ebben a szövegkörnyezetben nyilván azt jelöli. Szóval nem varázs körhinta, hanem varázs körforgalom. Legalábbis szó szerint. Amúgy én csoda körforgalomnak fordítanám, vagy varázslatosnak esetleg, ha nagyon szöveg hűek akarunk lenni.
Egyébiránt kiváló a post, nekem a kínai tetszik a legjobban. A brasiliai az miért került bele? Se nem kanyargós, se nem rossz minőségű, ha jól látom.

Szabó bakter 2010.05.30. 17:45:30

Svájcot írtam volna, de már volt. Amikor kint melóztam, autóztam, amennyit tudtam.

Humgor 2010.05.30. 17:51:31

Az izlandiohoz volt szerencsém személyesen! Bár nem az egészet jártam be, de így is csodálatos volt!!!!!!!!!!!!!!!!!

sebi77 2010.05.30. 18:06:21

Ez nem autóút, de a legdurvább: túristaösvény Kínában a Huashan hegyen.

www.youtube.com/watch?v=-z2q8pwFOOo
www.youtube.com/watch?v=7_cPM0PEXwM

laskagomba 2010.05.30. 18:10:43

2 éve nyáron Genova-Como-Lichtenstein útvonalon a 3-as főúton mentünk (nem akartam pár km Svájcra autópálya-matricát venni, meg egyébként is szeretek autózni), és az olasz-svájci határ után csodás szakasz következett, hajtűkanyarokkal, szinte függőleges sziklafalon vitt fel az "út".

2010.05.30. 18:14:18

Stelvio nagyon jó, felejthetetlen élmény.

Viszont "csak" 2757m az út legmagasabb pontja.

fagzal 2010.05.30. 18:17:00

Az összes amerikai scenic highway-t tudnám még ajánlani :)
Például route 12:
www.kepeslap.com/images/3/from_capitol_route_origi.jpg
Apache trail:
www.kepeslap.com/images/3/atrail_origi.jpg
Stb...

A west-coast, főleg a Kalifornia-Arizona-Utah háromszög valami zseniális, ha az ember szeret autózni.

hellsing 2010.05.30. 18:22:50

Ahol még érdemes kilinccsel előre autózni:
- tavaly nyáron eltévedtünk Olaszországból Szlovéniába menet és rámentünk egy elképesztően gyönyörű hegyi útra, ami a Mangartsko Sedlo-ra vezetett. Ez egy 12km-es zsákutca, de nagyon megéri rámenni.
- nemrég egy Top Gear részben Ferrarit, Lambot meg még valamit (Aston Martin?) teszteltek Romániában és a Transz-fogarasi útról mondták, hogy a világ egyik legszebb helye, ahol 10 centis hasmagassággal vezetni érdemes.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.30. 19:05:19

körforgalom az, nem körhinta :)

naat2 2010.05.30. 19:07:40

Tavalyelőtt nyáron a Stelvio-n láttam egy régi Trabantot - na az kemény lehetett, lefele, kétütemű, gondolom motorfék nélkül (ezt a távot nem hinném, hogy kedveli a kétütemű motor kenés nélkül - mondjuk éppen parkoltak is vele. A sima fék meg megint elég gázos). És ezt még azzal tetézték - szó szerint - hogy valami ágybetét méretű cucc volt a tetejére applikálva. Na, ez azért bátorság.
A Stelvio egyébként nincs olyan messze (~900 km, többféle úton is oda lehet menni) - de én speciel sajnálom a kocsikat, amikkel ott felmennek. Inkább bringával, 2 órán belül meg lehet csinálni, csak forma kell hozzá :-)

Zsírfeka 2010.05.30. 19:12:43

nagyon örültem hogy Norvégia mindkét részben szerepelt
sajnos képeim és videóim nincsenek, de az E69-es út jön le Nordkapp-ról
majd egy elágazásnál az E6-on továbbhaladva Alta városába érkezünk
jobbra hegy, bazinagy, balra a tenger
szemben pofátlan rénszarvasok
majd ahogy jövünk lejjebb, a tundra területre jellemző dolgok átalakulnak tajgává, és zúgók patakok fenyőerdők tarkítják a látványt
marhajó

Varelse 2010.05.30. 19:53:46

Javaslom Korzikán a Porto és Calvi közötti útszakaszt, főleg a Calvi felé eső felét. Lehet, hogy az elmúlt öt évben megcsinálták, de erősen kétlem. Gyönyörű kilátás a tengerre és a hegyekre egy néhol 3 méter széles, a tél utáni budapesti utakat idéző minőségű, csupa kanyar autóúton, amelyet a meredek parti hegyoldalba vágtak, és sok helyen korlátja sincs. Tovább fokozzák az élvezetet a szakadékokban hagyott autóroncsok, és a körülményeket szemmel láthatóan rég megszokott helyi autósok. Figyelem! Csak megbízhatóan működő dudával vehető igénybe! (Minden kanyar előtt dudálni kell.)

Sheriff az égből 2010.05.30. 21:00:00

Hi,

Mint Stelviot tobbszor megjart, izlandot par het mulva szeretnem a skociai
Applecross path-ot figyelembe ajanlani, sot az egesz skot utrendszert
(egy sav leallokkal)

udv

Sheriff az égből 2010.05.30. 21:02:00

termeszetesen pass nem path;)

balapety 2010.05.30. 21:03:12

Írország,Dingle.Gyönyörű.Igaz ha jön valami szembe akkor a kissebiknek tolatni kell.Egyik oldalon sziklafal.másik oldalon szakadék és az óceán

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.05.30. 21:03:44

én is két hete kezdtem el egy sorozatot a Passo dello Stelvioval, most épp a Silvretta Hochalpenstraße volt nálam műsoron, szerintem megér egy misét:

special.blog.hu/2010/05/29/kitekinto_a_legszebb_alpesi_hagok_silvretta_hochalpenstra_e_2_034_m

Sheriff az égből 2010.05.30. 21:08:21

jah, a silvretta jo, csak arra ke vigyazni, h koran reggel vagy este menjel be kulonben lehuz a kaller a soromponal par euroval, mivel maganut

pannonfunk 2010.05.30. 22:00:32

Hamel Hampsteadben is van körforgalmakból összeállított körforgalom:

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&q=luton&sll=51.745982,-0.472983&sspn=0.000905,0.002283&ie=UTF8&split=1&rq=1&ev=zi&radius=0.06&hq=luton&hnear=&ll=51.746273,-0.473206&spn=0.000905,0.002283&t=h&z=19

úgyhogy az egyáltalán nem rendkívüli Angliában. A 787-es arraflé jár, leglább 20-szor átmentem rajta. A szerpentines videók viszont tényleg brutálak.

ibn_battuta 2010.05.30. 22:00:37

Azért illett volna km-re átváltani a távolságokat.
A "roundabout" simán körforgalom (mondjuk látszik is)
A "hegyi átjáró" magyarul "hágó".
A "ring road" magyarul "körút".

A kínai út mindent visz. Ehhez hasonló, függőleges sziklába vájt út (igaz, öszvérút) volt bevájva a Jangce középső szakaszán a Három Szurdok középső szakaszán is. Ezt tíz évvel ezelőtt még hajóról láttam, azóta már elárasztotta a víz a vízierőmű miatt.

DrSzoke 2010.05.30. 22:02:29

Uj-Zeland,West Coast,Arthur's Pass.

DrSzoke 2010.05.30. 22:03:03

Ja,persze Deli-Sziget.

corso 2010.05.30. 22:03:12

Itt nálunk Ausztráliában is van jónéhány gyönyörű út, főleg motorosoknak. Sokan gyűjtik is őket, ki mennyit (esetleg hányszor) tett meg.

Kandabula 2010.05.30. 22:07:29

Véleményem szerint a környezet le van szarva! Itt emberekről és gazdaságról van szó. Pontosan ilyen feltételek mellett regenerálódik a környezet a leggyorsabban. Kivéve persze a bazsarózsát.

yoska · http://hulyebioszosok.blog.hu 2010.05.30. 22:22:58

Spanyolország, Sierra Nevada. Vannak egész szépen felújított országutak, de a kisebb falvak között néha még a régi utakon kell menni, na azok halálosak. És a kilátás is gyönyörű

Ööö 2010.05.30. 22:23:27

@sebi77: Nem kimondottan turista ösvény. Egy meditációs barlangba lehet eljutni a déli csúcs alatt.

Balt 2010.05.30. 22:37:33

Ki ez a tömeg- és öngyilkosjelölt ámokfutó, aki forgalomban így megy fel a Stilfersjoch/Stelviora?

Itt még nem jártam, de két közelebbi hasonlót tudok említeni; hasonló hajtűkanyaros szerpentin, de más-más miatt gyönyörű:

Lovcenről (de legalább Njegusiből) leereszkedni Kotorba (Montenegro):
maps.google.hu/maps?ll=42.41015,18.783102&spn=0.023638,0.076475&t=h&z=14&lci=com.panoramio.all

Ill. Sella Nevea (Olaszo.) alatt a lavinatetős-alagutas hasonló:
maps.google.hu/maps?ll=46.391405,13.45808&spn=0.022082,0.076475&t=h&z=14&lci=com.panoramio.all

De említhetjük akár az Isonzó völgyét is szőröstül-bőröstül, forrástól a torkolatig.

romesz 2010.05.30. 23:35:47

A yungas road elsosorban turista atrakcio, keszen van egy masik ut amin a forgalom nagy resze halad.
Ide elsosorban biciklis turakat szerveznek helyi valalkozok.

eml 2010.05.31. 00:13:58

maps.google.hu/maps?f=d&source=s_d&saddr=gargnano&daddr=lago+di+valvestino&geocode=FZUnuQIdHrKiACknGwVBZYqBRzFgEGcuAngGBA%3B&hl=hu&mra=ls&sll=45.715334,10.607536&sspn=0.007446,0.013797&ie=UTF8&t=h&z=13

Eredetileg a Gardáról át akartunk menni a Lago di Idro-hoz, de a B pontig jutottunk. A-B között nekem másfél óra kellett, mondjuk kb 7-8 szor álltunk meg fotózni.
Visszafele megállás nélkül is kb 40-45 perc volt.

Kb 60-65 méter a leghosszabb egyenes.
Az eleje még széles, majd Musaga után lekeskenyedik, természetesen busz is jár rajta, és az olaszok (helybeliek) tolják mint állat, és megelőzik sokszor a turistát.
A táj is nagyon szép!

Hóember 2010.05.31. 00:23:56

@Varelse: Abszolut egyetértek. A post címét látva egyből a korzikai nyugati parti túra ugrott be! :P

2010.05.31. 01:04:42

Kis hazánk se maradjon ki (nyilván mindenki ismeri őket, de biztos vannak, akik nem). Vannak köztük agresszívebbek és lazábbak is:

- Salgótartján - Cered - Ózd - Jósvafő
- Lillafüred - Eger
- Mátrafüred - Parád
- Süttő - Tatabánya - Csákberény
- Csesznek - Veszprém - Tapolca
- Mánfa - Magyaregregy - Lengyel - 65 - Gyönk - Simontornya

na és persze ezeket össze is lehet kötni :)

I.C.ram 2010.05.31. 02:08:27

és hol van a Californiai 101-es út?

fagzal 2010.05.31. 02:30:03

@I.C.ram: Akkor már inkább az 1-es. :) Tudod mi a szép a 101-en? Mikor az elválasztó részen virágoznak azok a... nem jut eszembe a nevük, ilyen tölcséres biszbasz cserje. Kerestem róla fotót de nem leltem :(

FlybyWire 2010.05.31. 03:13:53

Na, akkor sorolnám...
Szlovénia, Júlia-Alpok, Bovec környéke BÁRHOL.

Eszéktől Vinkovci felé irány Bosznia, konkrétan Tuzlán át Szarajevó. Onnan vagy Mostár (iszonyat szép), vagy Foca felé. Montenegróban megint BÁRMERRE lehet menni, az egész ország egy irdatlan szerpentin. A legdurvább szerpentin Kotor felett, 10 km-en belül 1600m magasra, így:
www.youtube.com/watch?v=EfXeJuA2wgk (lefelé:)

Következő (a fentiek nagy részét veri): Tenerife - itt bárhol. Szerpentinek előtt mindig érdemes dudálni, mert teljesen beláthatatlanok, és csak 1 autónyi szélesek :D
Így első blikkre ennyi, de szerintem csak Norvégiában van vagy 15 a fentieknél látványosabb útszakasz (csakhát arra nem sokan járnak).
Ha már Erdély: a Békás-szoros sem hagynám ki azért, meg a Szováta-Gyergyó közti hágót, esetleg.

FlybyWire 2010.05.31. 03:18:01

Sajnos a fenti videó csak az alsó 228 m... van felette még vagy 1300 :D

Még egy kis Montenegro :)

www.youtube.com/watch?v=DoYIJo6C9RA&feature=PlayList&p=5E5FF84C416990F5&playnext_from=PL&playnext=1&index=10
(itt voltam :)
www.youtube.com/watch?v=eO7MYBAEb-Y&feature=related

A Balkánon bolyongva (Durmitor, Tara kanyon) simán lehet bármikor olyan utat találni, ami felér a cikkben levőkkel.

romesz 2010.05.31. 04:56:54

@I.C.ram: az Californiaban van, de szerintem az 1esre gondoltal, vagy masik neven Pacific coast highway, Monterey es San Luis Obispo kozotti szakaszra. A blogomban irtam rola, ha nem is tul sokat.

atlbilbaoo 2010.05.31. 06:14:11

Montenegró, a magyar bakák által épített szerpentin Cattaró, ma Kotor városából fel a Lovcsen hegyre!
Alul a Monarchi utolsó hadikikötője. Korlát nincs szinte sehol, ami van azis alig korlát. Ja és dudád legyen mindig üzemképes.
Aztán Szerbia Nis és Dimitrovgád között a Nis folyó völgye se rossz hely.Ha már közeliket keresünk.
Aztán szófiától a 82-es úton at Isar partján a tengerpart felé.Az se rossz és a táj is szép, és ide is kell duda de nagyon!!

atlbilbaoo 2010.05.31. 06:17:50

Monarchia , pardon!
Aztán vissza Montenegro, Budva Cetinje! Az se rossz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.31. 06:39:51

A Gouliang nem szerepel valamelyik Need For Speedben?
Vagy legalábbis onnan nyúlták.:)

A Magic Roundabout meg mondjuk kissé sok a körforgalomból, oké, hogy mostanában divat, de mondjuk itthon szerintem többen napokra beleragadnának :D
Egyébként ha minden igaz, akkor ez egy közlekedéstudományi kísérlet volt.

Egyébként pl. Magyarország útjai is híresek.
A kátyúkról :D
Bár már rájöttem. Azért olyan szarok az utak, hogy ha megtámadja valaki az országot, az egész hadsereg elakadjon a szar utakon :D

harcsabajuszos 2010.05.31. 07:54:52

@laskagomba Az a Mayola hágó lehetett, képtelenül fügőlegesen kapaszkodik felfelé. Mikor arra jártam másik autót nem láttam órákig, teljes világvége hangulat volt.

harcsabajuszos 2010.05.31. 07:56:42

@Oreg: Bocs, Maloja, a Mayola a franciáknál van.

aljaminden 2010.05.31. 10:07:20

Lehetetlen vállalkozás listát összeállítani, szép próbálkozás...respect.
Ha már North Carolina akkor a Tail of the Dragon a legklasszabb út... (voltam a Cherohala-n is...gyönyörűűűű) A Dragonról megkockáztatnám, hogy a világon az egyik legjobb, de ezt majd akkor mondhatnám ha mindegyiken végigmentem.

Szerintem az elég ha leírom, hogy 11 mérföld és 318 kanyar... :) Na és persze versenypálya minőségű aszfalt. Egy párszor már végigmentem rajta, de évről-évre visszamegyek.
Saját videó tavalyról: www.youtube.com/watch?v=-DcKOK1trh8&feature=PlayList&p=07CB34134B7B0824&playnext_from=PL&index=0&playnext=1

www.tailofthedragon.com/

aljaminden 2010.05.31. 10:43:33

Most vettem csak észre, hogy a Cherohala Highway videója is a mi videónk :)))
Vicces....

dezso 2010.05.31. 11:11:49

@FlybyWire: A Békás-szoros sötétben, hóesésben igazán remek móka, de legalább nem jön szembe senki. Utasaim a Szováta felé átvágás ötletéért nem rajongtak igazán másnap :) Mondjuk a Maros-völgy is szép.

Itthon a Mályinkáról Bánkútra vezető út tetszik a legjobban.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.05.31. 12:52:36

Ez az , ez az!

Magyar utakat is mondjatok, hátha valami rejtélyes okból nem tudok hétvégén kiugrani Kínába!

2010.05.31. 13:55:12

@Karpathy: olvasd el az előző hsz-omat

Vágási Matyi 2010.05.31. 15:31:02

Remek összeállítás!

A High-fivi csomópont már csak a neve miatt is érdekes! :)

A norvégon és a brazilon mennék a legszívesebben.

PeDro 2010.05.31. 17:48:10

a Korzikat emlito kollegahoz csatlakoznek. valami hihetetlen jo utak vannak arra fele. nem veletlenul rendeznek ralit is. :-)
en mundjuk mar vagy ot eve jartam ott, de felejthetetlen elmeny volt. meg sehol sem talaltam olyan jo minosegu utakat, mint ott. es persze csupa szerpentin. :-) ha valaki megteheti, mindenkeppen erdemes kiprobalni.

szgy 2010.05.31. 19:15:28

Észak-olaszországban Cortina d'Ampezzo - Canazei között a Pordoi-hágó (Passo Pordoi) egy jó szakasz. Nem annyira durva mint a Stelvio de nagyon látványos, mint ahogy az egész SR48-as út is.

Nekem nem volt hányingerem a Stelvio-n :-)

Nem annyira nagyon kanyargós de szintén szép látványos hegyi út a Kis Szent-Bernát hágó Courmayeur - Chamonix között. Egy kis extra "izgalom" itt hogy a francia határtól sehol nincs korlát, csak szakadék. Tériszonyosok csak előre nézzenek :-)

A Top Gear-esek egyszer végigmentek európa egy részén a legjobb utakat keresve, a végén a Stelvio lett a "greatest drving road in the world":

www.youtube.com/watch?v=EZm8VFCKNj4

szgy 2010.05.31. 19:22:35

magyar utak: Miskolc - Eger között át a Bükk fennsíkon - sajnos rengeteg kátyú volt mikor legutóbb arra jártam (2 éve). Vagy Pomáz felől Dobogóköre felmenve van néhány jó kanyargós szakasz, a poros útszéleken jól ki lehet csúszni.

yeti 2010.05.31. 19:33:28

@szgy: Cortina d'Ampezzonál az az út tényleg nagyon szép.Igaz amikor arra jártam annyira nem értékeltem a négy személy+ két heti kajával túracuccal, hegymászó felszereléssel tetőboxszal túlterhelt Suzuki Swifttel.

froton 2010.05.31. 22:37:49

Egy kicsit off! Eladó a régi autóm:Ha tud valaki vevőt egy 14 éves toledora (96 december), az jó lenne. A kereskedő eurotax vétel szerint 290-re értékelte -ami még szokás szerint csökkenni fog az állapot felmérésnél (eladáskor lesz az 500-600 is és megkímélt-ként lesz árulva), én úgy gondolom, hogy 400-ért inkább adnám bárkinek és mindenki jól járna... A gép adatai:SEAT TOLEDO I 1.6 (75 LE) SXE, királykék, klíma, plüss, board computer, alufelni+lemezfelnin a 4 db téli (még egy-két telet kibírnak), CD+MP3 balupunkt 4 gyári hangszóróval, szervo, elektromos ablak, elektromos fűthető tükrök (a bal az már nem fűthető, de csak betét kell, mert az előző tulaj nem olyat tett bele, mikor kitört neki - engem nem zavart, mert garázsban állt), hővédő üvegezés, 2 légzsák, távos központi zár (a táv része nem megy, de lehet, hogy csak elem kellene bele, vagy resetelni kell) . Óra szerint 197 ezer (valójában sztem visszatekerték, mielőtt megvettem, de nem érdekelt, mert jó állapotban volt, 5 éve 121 ezerrel vettem), 15 ezerrel ezelőtt lett cserélve komplett vezérlés (bordás szíj, lapos szíj, nyomógörgő), gyertyák, vízpumpa, termosztát, hengerfej tömítés, szelepszár szimeringek, akksit múlt pénteken vettem bele, 2 éve kapott új trafót és rotort, 4 éve hátsó lengéscsillapítókat és hídszilenteket. Számlák, munkalapok meg vannak, olajcserék 15 ezrenként meg voltak, a szervizből leinformálható...egy két apró karc, horpadás (*** motoros/biciklis miatt aki bátran elmenekült), kipuff javításra szorul...szeptemberben műszaki esedékes... Képet tudok küldeni...de még csinálnom kell, csak este értünk haza vele. Hogy miért adom, el? Újabbat veszünk...

froton 2010.05.31. 22:39:16

mail címem bogica1979@citromail.hu (feleségem címe). Ha jövő hét közepéig nem kell senkinek, megy a kereskedésbe...

romesz 2010.05.31. 23:13:17

@fagzal: Oleander bokor a neve :) es a legtobb autopalyan van.

AtoszMester 2010.05.31. 23:49:19

@froton: Én sem adnék 200-nál egy petákkal sem többet érte.

Gyáli úr 2010.06.02. 22:33:47

Gyenge kis válogatás a Sucuraj - Stari Grad (Hvar-sziget, Horvátország) útvonalhoz képest. Egyik oldalon meredek sziklafal, másikon meredek szakadék, a mélyében autóroncsok. Kb. másfél sávos az út, és mögötted már dudál is egy Zastavás, aki nem látja, hogy épp szembejön egy Yugo a kanyarban, aki egy másik Zastavát előz. Szomorú, hogy ezidáig senki nem dolgozta fel ezt a csodát.

swt (törölt) 2010.06.02. 23:42:32

@Karpathy: Magyarorszag apro szepseghibaja ebbol a szempontbol, hogy nincsenek hegyek, csak dombok. Fasza szerpentinek es komoly latvany meg csak ott van, ahol kurvasok hegy is van.
img695.imageshack.us/img695/1852/screenshot20100602at113.jpg

Szabó bakter 2011.07.15. 23:39:29

ez már elhalt, de azért írok még egyet: Ausztria, Kärnten Gmündtöl Maltabergig. A hegy alján 17 euro az útdíj, de megéri...

xm95 2011.10.28. 00:36:58

Franciaország, A 75 autópálya át a Kis Pireneusokon a Millau viadukttal. Norvégia, ahol mentem olyan alagútban, ami egy hurkot ír le a hegy belsejében, mert csak így lehetett megoldani túl nagy emelkedő/lejtő nélkül a rendelkezésre álló távolságon. Szintén Norvégia, a világ jelenleg leghosszabb közúti alagútja, 25 km, csak 2 pihenővel összesen. Azaz csak ott tudsz megállni úgy, hogy ne zárd le az egyik sávot. Vakondnak éreztem magam mire végigértem. Monte Carlo Nizza közötti tengerparti út, sok filmben- pl. James Bond filmek- autós üldözések versenyek színhelye. Onnantól egészen Genováig az autópálya is igen szép és érdekes. Spanyolországban Barcelonától Guadalajaraig, de főleg Zaragoza után gyönyörű. Az Alpok gyakorlatilag bármely útja bármely országban. Olaszország, Comoi-tó környéke, de végig az Alpok lábánál eszméletlen. Svájc, Basel-Como között benne a Brenner-hágóval. Szóval mindenütt ahol nagy hegyek vannak.
süti beállítások módosítása