Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Középen baktató potenciális gyilkosok

2010.10.27. 10:59 | apamacko | 100 komment

Címkék: közlekedés kresz közlekedésbiztonság balesetmegelőzés

Magyarország három sávos autópálya állomány meglehetősen gyér, viszont van egy hosszabb szakasz ami legalább az egyik irányba az. A Székesfehérvár-Budapest vonal az, pontosabban csak az Érdig tartó szakasza. Az M0 elérésénél újra két sávra szűkül ami néha nem is baj.

Miről is beszélek? Lássuk!

Napi szinten járok ezen az útvonalon, ezért egyre jobban bosszant a következő tény. A tisztelt bátortalan, túl rutintalan vagy egyszerűen szabályszegő nemtörődöm autósok középső sávban való baktatása. A baktatás alatt nem a 80-100 közötti tempóval autózókat értem csupán, hanem mindazokat akik a Kreszben található Jobbra tarts! parancsolatot magasról letojva, nem méltóztatnak lehúzódni a külső sávba mikor ott senki sincs. Jobb nekünk középen, ugye mama! vagy Itt nem érhet baj, nem csalinkázok jár a fejükben? Megyek én (is) 130-cal, minek húzódjak le? értetlenkednek.

Aranyoskáim! Azért kéne leballagni mert ezt írja elő a Kresz! Nem hallottatok róla? Ha hamarosan utólérnétek ott egy kamiont, buszt, Ifát, akkor persze nem kell, a mögöttetek jövő még gyorsabb autósnak ott van egy további sáv igen, de ha kilométerekre nincs senki ott a jobb szélen akkor miért nem?

A saját tempóm 120-130 közötti, és nem azért mert félek a radartól, csak egyszerűen elég. Utól is érek rendszeresen ilyen autóstársakat. Ilyenkor balra index s mögötte vagyok, további balra index, a belső sávban vagyok s megelőzöm. Az előzést követően jobbra indexelve visszatérek előbb a középső sávba, majd a külsőbe, és haladok tovább. Az esetek több mint kilencven százalékában, a megelőzött csak bambán mendegél tovább és fel sem tűnik neki mi történt. Nem szeretnék bántón kategorizálni, de a legtöbb ilyen sofőr átlagosnak számító, Astra, Swift kategóriájú autóban ülő középkorú egyén. A nemek megoszlásában talán inkább a férfiak túlsúlya jellemző. Tehát nem a kamionosokkal, s nem is a fehér furgonos csapatokkal van baj. Az első csoport lehúzódik, a második meg - mivel sokat vezet - lehúzódik általában, vagy a legbelsőben tolja a maximális sebességhatáron. A leggyorsabbak pedig ugye, szintén nem a középsőben bambulnak.

A komoly balesetveszély akkor jelentkezik mikor egy négy, öt autóból álló nagysebességű boly utóléri egyszeri emberünket. Aki teheti persze elhúz mellette, de akit magát a bolyban is előznének az nem tud kihúzódni, mire a legagresszívebb gyorshajtók - szintén tojva a Kreszre - jobbról kezdenek előzni, ahol éppen a fent említett egyszeri ember autókázik, mit sem sejtve - a tükörbe nézést mellőzve ugye - az épp a nyakába szakadó farkashordáról! Mi lesz ilyenkor? Ha emberünk megijed és lemenekül, tán semmi baj. Hacsak, épp ekkor nem őt előzi valamelyik rosszfiú. Másik esetben, ha tovább bambul egyszeri sofőrünk, akkor a veszély az, hogy az őt jobbról megelőző delikvens visszaszerezendő pozícióját máris a belső sáv felé tör, miközben az egyszeri emberünket megelőző becsületes honpolgár meg épp kifele igyekszik a középső sávba.

Mindkét esetbe bele gondolva érezhető a kockázat, amit a talán kissé kuszán leírt helyzet eredményezhet. Elég könnyen létrejöhetnek (és létre is jönnek) a fent vázolt esetek, csak a döntő többségük nem végződik balasettel, szerencsére. Mindenki aki látott már töréstesztet tudja, hogyan törnek az autók 64 km/h sebességnél. Az autópályán  ennek kétszeresével haladhatunk szabályosan! Senki sem szeretne ilyen tempónál elszállni, ezért kérek mindenkit, tanuljuk meg, hogy a:

JOBBRA TARTS!

nem egy jótanács, hanem egy igen fontos szabály!




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr802306155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.10.27. 11:14:09

én is így, két-két sávváltással szoktam az ilyen fogalmatlanokat előzni, és az esetek 99%-ában nem gyúl fény az agyukban, hogy nekik is le kéne húzódniuk.

grammarnazi ON: apamackó, az ly-j témába érdemes lenne belemé_ly_edned! (letolyva, boj)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.27. 11:22:26

eleve tilos jobbról előzni ugyebár, az ilyenekre különösen igaz! de négysávos országúton elég bosszantó, amikor a belsőben szédeleg 60-al, és meg sem mered előzni jobbról, mert látod a mozgásán, hogy folyamatosan szitál a sávján belül. néha kicsit átcsorog jobbra, néha meg aztán észbe kap és ki is teszi a szélsőbe teljesen spontán.

1kutya 2010.10.27. 11:55:42

elég ritkán járok arra, de mivel nótórius jobbratartó vagyok (értsd: kihúzódok akkor is, ha 500m van a két kamion között=>magyarul hagyom a belsőt a gyorsabbaknak), szépen elhaladok mellette jobbról.
tudom, hogy szabálytalan és a sünök ha meglátnának, engem is meganalizélnének, de konkrétan lexarom!

az ilyen nótórius középsősávosokknak sztem is csak azért van a tyúknál eggyel több agysejtjük, hogy ne xarjanak az udvarra...

esef 2010.10.27. 12:19:35

Elég szar és kellemetlen folyamatosan "két sávváltás balra, utána vissza jobbra" stílusban kerülgetni az ilyeneket. Merthogy én is utálom a bérelt sávban közlekedőket. Ha reménytelen átjutni a belső oldalra, akkor viszont szabálytalanul el kell mennem mellette jobbról...

RobinsonHu · http://www.bmwfanatics.hu 2010.10.27. 12:23:25

Szívemből szólottál apamackó!

Hozzá tenném, hogy ez nem csak az autópályára, de a városi forgalomra is igaz. Ha 70-es tábla van kirakva, de Te csak 50-60 körül szeretnél poroszkálni, akkor is húzódj ki, és ne tartsd fel azt, aki menne. Főleg akkor ne, ha párhuzamosan haladsz egy ugyan ilyen, ám külső sávban grasszáló társaddal!

Ez utóbbi szintúgy borzasztó veszélyes, mert mire lehetősége nyílik a mögötted haladónak, hogy kielőzzön, lehet, hogy olyan szinten elöntötte az ideg, hogy sokkal jobban odalép neki. Szerintem lesznek, akik erre bólogatnak ;)

nem mondom meg 2010.10.27. 12:32:06

Haladok a külső sávban, a középsőben poroszkál az Átlag József gépjárművezető. A külső sávban utolérem, elmegyek mellette jobbról, haladok tovább a külső sávban. Sávot nem váltottam, irányt nem változtattam, csak jobbról elhaladtam. Ezt mi tiltja? Mármint a saját jól felfogott érdekemen, a veszélyérzetemen és az önvédelmi reflexeimen kívül?

esef 2010.10.27. 12:36:03

@nem mondom meg:
Valami aranyeres kreszhuszárok megtalálták azt a passzust, ami alapján a jobbról "elhaladás" is előzésnek minősül.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.27. 12:39:15

@esef: nagy a káosz a témában az biztos. szerintem városban lehet, pl ha te jobbra akarsz fordulni és nincs lámpád a középső sávnak meg lesz lámpája és ő már üresbe rakta akkor elég életszerűtlen lenne ha nem mehetnél el jobbról mellette.

viszont pl az M0-n 100 méterenként égetik a retinádba, hogy JOBBRÓL ELŐZNI TILOS az információs kijelzőn.

nem mondom meg 2010.10.27. 12:40:16

@esef:
Ezek szerinte, ha megint lefekszik valami fáradt kamionos a járműszerelvénnyel együtt a szalagkorlátra, akkor a belső sávban parkolók mellett sem kocoghatok el jobbról, ha épp a külső sávban folyamatos haladást mutatok be?

Kifordítva a dolgot, adott esetben történik valami Törökbálintnál az M1-en, akkor addig nem mehetek szabályosan a külső sávban, amíg a szolgálunk és félünk testületileg ki nem pucolta a belső sávot Hegyeshalomig???

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.27. 12:43:49

@nem mondom meg: ez hülye példa szerintem, mert a forgalmi akadály gondos kikerülése az nem előzés, kellő körültekintéssel záróvonalon vagy kereszteződésben is kikerülhetsz egy lerobbant kocsit mondjuk.

nem mondom meg 2010.10.27. 12:52:37

@d'oh:
Nem feltétlen, mert ha szerencsétlen ember a 18-as km-nél kalimpál a gumibottal, én meg épp a 23-nál nézem, hogy az egyik sáv áll, a másik meg megy, akkor ugye nem tudom, hogy piknikeznek-e vagy sem. Ne vegyük ide azt a verziót, hogy épp CD-t hallgatok, és nem rádiót, a rádió pedig nem tudja a közlekedési infókat kezelni, ezért nem kapcsol át azonnal, amikor NeoClass kiabálni kezdi a helyzetet.

Témától elkanyarodva, ha a jobbról elhaladás szabálysértés, akkor nem sok olyan autó van az országban, ami egyáltalán műszakit kaphatna. Nem tudom, él-e még az a szabály - gyanítom, hogy igen - mi szerin tolatólámpa csak jobb oldalon, ködzárófény pedig csak bal oldalon lehet az autó valagán. Egy időben szórták is ezért a 0 km-es autókat a Mozaik u.-ban...

A lényeg, hogy íróasztal mellől mindent jobban tudni...

1kutya 2010.10.27. 14:19:22

@d'oh: bár mostanában megjelentek a jobbra tarts! feliratok is, de sokkal ritkábbak.

fordítva kéne lenni!

bár erős kétségeim vannak, hogy ezek a kétbitesek tudnak e egyáltalán olvasni...

OftF 2010.10.27. 14:22:36

ha áll a belső és a külsőben meg senki (amit kétlek, pár száz méter oké, de 5 km irreális, olyan nincs), akkor lehet mellettük haladni, de nem ám 130-cal.

delle 2010.10.27. 14:24:28

Idióta rendőrök talán ezeket a notórius balra tartókat is birságolhatnák egy-két hétig ahelyett, hogy a bokrok közt a kocsiban szunyálva sarcolgatnák az autókat.
Városban is halál idegesitőek a belső sávhoz ragaszkodó köcsögök ( pl már az Erzsébet hídnál beáll a belső sávba, mert az Örsön balra fog fordulni ) és igaza van a posztolónak, döntően a buzuki-astra-koreai kategóriás 50 körüli úrvezetők adják a zömüket. Ha rádudál, v levillogja őket az ember, akkor sanszos, h lehúzódik-e, ha megteszi, akkor látom a visszapillantóból, h 10 mp-en belül vissza is jön a belső sávba...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.10.27. 14:31:12

Teljesen egyetértek, én is rengetegszer találkozom ilyen középső sávba belegyógyultakkal, én is próbálom valamilyen módon tudomására hozni, hogy üres a jobb oldal, tán ott kéne ballagni. Általában nem értik.
Ha meg folyamatos haladás van, én eleve a jobb sávban haladok, nem szoktam azért két sávot váltani oda, meg kettőt vissza, hogy megelőzzem, tartom a tempóm tempomattal és megyek a saját sávomban.

rajnaig 2010.10.27. 14:32:35

Meg kéne tanulni a kreszt aranyoskám. Ugyebár párhuzamos közlekedés szerint akkor vagy köteles jobbra sorolni, ha a jobb sávban nincs összefüggő kocsisor. Azaz ha a besorolásod praktikusan nem lehetséges, akkor maradhatsz a belső sávban.
Amennyiben a fénykép arról a helyről származik, ami miatt durrogsz, akkor tájékoztatlak, hogy ott az úgymond "középső sáv" valóságban a Budapest felé haladó forgalom jobb szélső sávja, ennél kijjebb akkor kell sorolnod, ha Velencére akarsz menni. És általában minden 2 sávnál szélesebb autópályaszakaszon ezért van sávbővítés.

Szelid sunmalac 2010.10.27. 14:33:28

Varosban NINCS jobbra tarts szabaly, akkor sem, ha autopalya kivezetoszakasz.

Amugymeg en addig villog ra kozepsosavbol, amig le nem huzodik. Tobbnyire ertik.

TheBigBlue 2010.10.27. 14:33:51

@delle: Tőlünk nyugatra büntetik az ilyeneket a rendőrök.
Utána kéne menni, megállítani, sok munka ez a magyar rendőrnek.
Sokkal egyszerűbb a segélykérő telefon mellé elbújni, lézereznii, és kaszálni!

Szelid sunmalac 2010.10.27. 14:37:22

Mielott belekotnek a varosba, lakott teruleten belul nincs jobbra tarts parhuzamos kozlekedesre alakalmas uton, kiveve ha kint van az autopalyat jelolo tabla.

TheBigBlue 2010.10.27. 14:37:50

@rajnaig: Nem szeretnék veled találkozni az utakon...

esef 2010.10.27. 14:45:06

@rajnaig:
Nem nyert "aranyoskám". (Buzi-e vagy?). 3 sáv van Budapest felé + lesz kb. a második táblától kápolnásnyéki lehajtó. A fényképen az autó a 3 Budapest felé menő sávból a középsőben megy...és nem előz.

hottentotta 2010.10.27. 14:48:01

'Dex honlapos vagyok, bár máskor is jártam már itt. Korrekt kis blog, szeretem olvasgatni. Viszont "megijed" és nem "megilyed", valamint "boly" és nem "boj". Bár a boly egyszer ly-nal, egyszer j-vel van írva.

sorry :-) az írás amúgy jó. kár,hogy falrahányt borsó. az ilyenek, akikről szól a cikk, a kétsávoson sem húzódnak ki a szélsőbe, le sem lehet tolni őket.

na peace

zsoci 2010.10.27. 14:51:57

Ha van üres hely a legbelsőben, akkor hőbörgés helyett miért nem mész oda ha előzni akarsz ?

Én se vagyok arra hajlandó hogy folyamatosan válogassak a külső és a középső sáv között mert neked úgy tetszik. Általában tempomattal megyek 124 km/h körül és ha a legkülsöben teszem vagy folyton ki kell kacsolni a tempomatot, vagy foylton pattogni a két sáv között.

Tehát fogadd el hogy ha valaki a középső sávban halad folymatosan a szélsőnél szignifikánsabban gyorsan. Ezt egyébként nem titlja a kresz sem, csak a legbelsőben, okoska. Csak azt tilija hogy azonos sebességgel, vagy az üres sáv mellet haladj, de nem definiálja a tartósan fogalmát.

MickthePick 2010.10.27. 14:56:12

@1kutya: "elég ritkán járok arra, de mivel nótórius jobbratartó vagyok (értsd: kihúzódok akkor is, ha 500m van a két kamion között=>magyarul hagyom a belsőt a gyorsabbaknak), szépen elhaladok mellette jobbról.
tudom, hogy szabálytalan és a sünök ha meglátnának, engem is meganalizélnének, de konkrétan lexarom!"

Meg fogsz lepődni, de nem szabálytalan. El lehet a külsőben is haladni a középsőben szötymörgő mellett, amennyiben nem váltasz sávot se előtte, se utána, ez teljesen szabályos.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.10.27. 14:57:06

azért örülök, hogy megérkeztek a vakegerek is, és mentegetőznek

MickthePick 2010.10.27. 14:57:47

@nem mondom meg: semmi.

Lakott területen belül (a 70-es táblás posztra reagálva), még előzni is lehet jobbról.
Ezzel együtt a jobbratartás lakotton kívül szigorúan kötelező, belül pedig ajánlatt (ha nem éppen azért megyünk balon mert besorolunk egy majd kanyarodó sávba).

S'hark · http://nekedvan.blog.hu 2010.10.27. 14:58:20

@zsoci: Jobbra tarts...ennyi...vagy járj busszal...esetleg építs magadnak utat. az egyenruhásak meg erre is figylehetnének, nem csak a 2-vel gyorsabban menőkre.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.10.27. 14:58:39

@rajnaig: jártál te már arra? mert ha igen, akkor szándékosan csúsztatsz. ha nem, akkor meg miért nem tájjékozódsz?

MickthePick 2010.10.27. 15:01:08

@zsoci: faszságokat beszélsz és arrogáns is vagy, bravó.

De, tiltja. 3 sávnál is takarodsz a külsőbe, ez a szabály autópályán.

kifli 2010.10.27. 15:01:10

@rajnaig: te is egy ilyen korlátolt középső sávban haladó alak vagy???

kifli 2010.10.27. 15:01:50

@zsoci: te is egy barom vagy.

ergerberger 2010.10.27. 15:11:57

utólérnétek --> utolérnétek
Utól is érek --> utol is érek
bojban is előznének --> bolyban is előznének (pedig egyszer már sikerült helyesen leírnod)
megilyed --> megijed

Bambano 2010.10.27. 15:16:03

nem értem a raplit a posztban. te ugye szabálytisztelő autós vagy, ergo a jobb szélső sávban érkezel a tattermammer mögé. Ha nem a jobb szélső sávban érkeznél, akkor az azt jelentené, hogy van a sávban valaki lassabb, tehát nincs okod a tatter szemére hányni.

De mivel a jobb sávban jössz, az nyilvánvalóan üres. Szépen elmész melette jobbról és kész. A kresz a jobbról előzést tiltja, azt nem, hogy te folyamatosan azonos sávban maradva elmenj mellette.

Elvileg ez nem is balesetveszélyes, mert ha mégis ki akarna sorolni a tatter, akkor úgyis szétnéz. Más kérdés, hogy gyakorlatilag akinek a b-s jogsi azt jelenti, hogy a belső sávba van jogsija, az szétnézni sem szokott, a hülyeség csoportosan közlekedik...

Alex2000 2010.10.27. 15:16:28

@zsoci: miért nem olvasod el a cikket. Arról van szó, hogy ha teljesen üres a pálya, akkor sem mennek ki.

dávidzoli 2010.10.27. 15:16:49

Nemcsak a középen tötymörgők a veszélyesek, de ahogy írod, a jobbról elhaladó rögtön középre-ballra vágók is. Amúgy szinte sejtettem, hogy 10 komment után megjelennek a villogó-barmozó-anyázó-éntudomalegjobban volánfélistenek. Dehát ez így a vicces.

karlitoszka 2010.10.27. 15:19:00

@Bambano: nem néz szét.
az ilyen zsoci féle birka csak megy a középső sávba, még a nyála is kicsorog néha.
a tempomatos szarjával ennyire képes agyilag.
a jobbra tarts még a zsoci szellemi szintjén élő fehérjehalmazokra is vonatkozik az autópályán, még ki is szokták írni hátha el tudja olvasni a nyomtatott nagybetűket.

plomplom 2010.10.27. 15:19:41

ha nem amiatt váltasz sávot, hogy a jobb oldalán menj el a fentemlítettnek, akkor az elhaladás és nem előzés. valaki felhozta a pld m0 feletti táblákon látható piktogrammot, nos azon pont az látszik, hogy a hátulról támadó felszólítottnak el kellene mennie jobbra a művelethez, és ez valóban tiltott.

a lakott területen belüli jobbratartásról pedig annyit, hogy látom itt is sok a hüjegyerek, valóban nincs kötelező jobbratartás, hanem feltartási tilalom van, azaz ha hasítasz a belsőben úgy, hogy közben mehetnél a külsőben is és utolérnek, akkor pont azt valósítod meg, ami tiltott, azaz feltartod a mögötted jövöt, és indiferens hogy ha a max megengedett sebességgel mész, mert az is tiltott hogy önkéntes rendőr alapon betartasd másokkal a szabályokat, tessék szépen letakarodni a szélső(bb) sávba lakott területen belül is. pont.

kabell 2010.10.27. 15:20:31

Szerintem meg ez az egész egy hülyeség. Előzd ki balról, azt menjél tovább. ha meg rendesen megy, akkor mit zavar téged, hogy ott megy? És vajon miért megy ott? Nem azért, mert megszokta a jó magyar utakon, hogy a külső sáv egyszerűen szétrázná őt is meg az autóját? Ez a szakasz sem kivétel ettől ettől, jobb a középső.

Villogj vagy kerüld ki. És ne idegeskedj. Neked is lehetne suszukid.

Üdv: Kabell

isti77 2010.10.27. 15:25:12

Én mindig a (leg)külső sávban megyek, úgy az M1-esen, mint pl. az Árpád hídon is (Pest felé a Népfürdő utcánál néha átmegyek a középsőbe a lekanyarodók miatt).
Ennek egyszerű oka van: ott lehet a leggyorsabban haladni. Okát nem értem, bárhogy is töröm a fejem. Nemhogy nem tartanak jobbra (ami lakott területen amúgy nem kötelező), de éppenhogy balra tartanak. A Róbert Károlyon, ahol az Árpád hídtól a Thökölyig sehol nem lehet balra kanyarodni, mi a rákért van egybefüggő sor a belső sávban, kicsit ritkább a középsőben, a külső meg szinte üres!? Szentendrei út ugyanez, nem véletlenszrűen, minden nap. Itt ennyire tartanak a jobbra lekanyarodóktól, hogy inkább nem is használják a külső sávot, nehogy lassítani kelljen valaki miatt? Inkább csorognak egymás seggében 30-cal a belső sávokban.
Autópálya ugyanez. Bevallom, itt figyelmen kívül szoktam hagyni a jobbról előzés tilalmát (egyébként autópályán, vagy bármilyen párhuzamos közlekedésre alkalmas úton milyen előzésről beszélünk?), de szerintem kisorolás előtt ott is meg kell győződni arról, hogy szabad az út.
Illetve mondhatjuk, hogy ha a jobbra nem tartók nem szabálytalankodnának, akkor én sem szabálytalankodnék, mert értelemszerűen csak balról tudnék elhaladni a külső sávban haladók mellett. De amíg ők nem tesznek így, addig én sem változtatok, nem fogok kettős sávváltásokkal cikázni.
Ahol meg eleve csak két sáv van, és a belsőben totyorog a prosztó, lassítsak le, nehogy elmenjek mellette? Lóf.szt.
Villogni, dudálni, nevelni meg végképp nem fogok, úgysem veszi észre/nem érti/nem akarja érteni a barma, vagy elkezd küzdeni (visszadudál, villog, rám húz, mutogat, vissza akar előzni, ismerős, nem?), nem vagyok én gladiátor.

hegyilany 2010.10.27. 15:25:39

Kedvencem az az indoklás, hogy ő 130-cal halad, annál úgysem szabad gyorsabban menni, tehát ő nyugodtan mehet ennyivel a legbelső sávban. ÁÁÁÁÁ...!!!!
A másik parádés indoklás: "a sávváltás veszélyes, ezért maradok ugyanabban a sávban, ha esik, ha fú, ha Trabant megy előttem, ha BMW mögöttem."

énisfélek 2010.10.27. 15:26:12

@MickthePick: "Meg fogsz lepődni, de nem szabálytalan. El lehet a külsőben is haladni a középsőben szötymörgő mellett, amennyiben nem váltasz sávot se előtte, se utána, ez teljesen szabályos. "

Meg fogsz lepődni, de tévedsz. Lakott területen kívül, ha a belső sávban valaki pl negyvennel végigmegy Budapesttől Siófokig, mindenki szabályt sért, aki bármelyik külső sávban bárhogyan elhalad mellette.

Ezért ha valaki ilyet lát maga előtt, köteles figyelmeztetni (dudával és/vagy villogással), hogy közlekedési veszélyhelyzet okozója, húzódjon ki a legkülső sávba. Mindenki, aki szó nélkül elmegy egy ilyen mellett, potenciálisan bűnrészes egy esetleg később bekövetkező balesetben.

Peetee 2010.10.27. 15:29:42

rettenetes mennyiségű ilyen balf@sz van az utakon.
A villogás semmit nem ér, ha jobbról megelőzöd szépen lassan, akkor még ő villog rád, hogy én vagyok a hülye.
Az M1esen a kapszkodósávoknál csinálják ezt rendszeresen. Nekiáll 110le az emelekedőnek, a középeénél már csak 80nal megy, előtte-utána sehol kamiln, de az úristenért ki nem menne a külsőbe. És 110-120al mennék fel, belsdben jönnek 130+al, és nekem kell elvenni, lassulni, fékezni, 70nél már visszarakni 4.be, mert ő ki nem menne a külső sávba.

Őszinte örömmel tudnám megtaposni őket az út szélén!

énisfélek 2010.10.27. 15:30:20

@Bambano: "A kresz a jobbról előzést tiltja, azt nem, hogy te folyamatosan azonos sávban maradva elmenj mellette."

Ez is jobbról előzés, ami tilos.
Ez alól kivétel csak lakott területen van.

hegyilany 2010.10.27. 15:32:32

@Bambano: "Elvileg ez nem is balesetveszélyes, mert ha mégis ki akarna sorolni a tatter, akkor úgyis szétnéz. "

Hol a hiba a mondatban? :)

Kniight 2010.10.27. 15:32:37

@d'oh: Inkább azt kéne kiirni, hogy "jobbra tarts (te ökör)"

nikk rivers 2010.10.27. 15:33:36

ha jobb oldalon egyenletesen haladok, ő pedig középen lassít, akkor én jobbról előztem?
vagy nekem is lassítanom kell vele együtt, nehogy elhaladjak mellette?

énisfélek 2010.10.27. 15:40:29

@isti77: "Villogni, dudálni, nevelni meg végképp nem fogok, "

Egyszer majd olvasd el: KRESZ 30. §

1kutya 2010.10.27. 15:40:35

@énisfélek: pont ezt akartam beírni a két tudatlannak (az autózz!-on sztem párszor már kiveséztük).

@isti77: a minap debrecenben a faraktár úton 24 autó ment a belsőben.

a külső üres volt...

1kutya 2010.10.27. 15:41:52

@nick rivers: pontosan! (egyébként szabályt szegsz)

Borzasztó Károly 2010.10.27. 15:45:21

az a legjobb, mikor megelőzöl egy ilyen középső sávos tetvet, kihajtasz jobbra, majd mikor előtted felbukkan egy kamion, te visszasorolnál, tetű meg középső sávban rágyorsít, nehogy kielőzd a kamiont...

csodálatos.

ave 2010.10.27. 15:45:25

Szerencsere 3 sav keves helyen van, egyebkent egyetertes.

pfekete101 2010.10.27. 15:47:09

A JOBBRA TARTS!-on kivul meg 2 kurva fontos szabalyt szeretnek veletek megosztani:
1. Az autopalyan a maximalis megengedett sebesseg 130 km/h, hacsak ezt mas tabla nem biralja felul.
2. A kovetesi tavolsagot MINDIG ugy kell megvalasztani, hogy az elottem halado hirtelen fekezese eseten is barmikor biztonsagosan meg tudjak allni!

Mo.-on kb. ugy nez ki a haromsavos autopalya, hogy a jobb oldali 2 sav a hagyomanyos normal embereke a baloldali sav meg a szaguldozo barmoke!
Elozol valakit 120-130-cal, mogotted megjelenik egy BMW-s, aki nem tud 160-nal menni es elkezd reflektorozgatni. Na, ez is TILOS!!!
Remelem ezek a BMW-sek mihamarabb felkenodnek valamelyik fara. ;-)

Izo 2010.10.27. 15:50:02

És is naponta járok az említett úton. Megfigyeltem, hogy van egy másik "egzotikus" szokása is ezeknek a vezetőknek. Ha kijön eléjük egy kamion, nem előzik meg, hanem lelassítanak és megvárják amíg a kamion viszamegy a szélsőbe.
@Peetee: Valami idóta ötlettől vezérelve a kapaszokdósávra nem vonatkozik a jobbratartás. Szerencsére az új pályákon (pl. M0 keleti szektor) átvették azt az elmés német szokást, hogy emelkedőnél belül nyitnak új sávot.

MickthePick 2010.10.27. 15:50:10

@énisfélek: "Meg fogsz lepődni, de tévedsz. Lakott területen kívül, ha a belső sávban valaki pl negyvennel végigmegy Budapesttől Siófokig, mindenki szabályt sért, aki bármelyik külső sávban bárhogyan elhalad mellette."

Persze, csak én nem erről beszéltem. Hanem arról, hogy aki folyamatosan a külsőben haladva elhalad a középsőben szarakodó mellett, az mindenhol szabályos.
Amit te írsz, az is igaz, és sosem állítottam én se másként.
Nem kéne mindig zsigerből ugrani.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.10.27. 15:51:09

@Redaz: na az ilyenek elkerülésére vannak felesleges lovak a motorháztetőm alatt. aki olyan autóban ül, hogy rágyorsítással akadályozni tudna, az meg nem szokott a középsőben battyogni ;)

@Peetee: a kapaszkodósáv esetében jegyezzük meg azért, hogy arra a jobbratartás nem vonatkozik, csak ha az úton megengedett minimális tempót nem tudja tartani valaki, akkor kötelező használnia. de sajnos sokan ezt úgy értelmezik (ha egyáltalán tudnak erről, hiszen a jobbratartást sem ismerik), hogy leszarják a kapaszkodót teljesen

pfekete101 2010.10.27. 15:51:50

+ meg valami:
ha a ket szelso savban levo auto a kozepso savba akar menni (pl. a baloldali megelozott valakit, a jobboldali meg meg akar elozni valakit), akkor a JOBB oldali savbol erkezo autonak van elsobbsege. Erre is keretik figyelni!

MickthePick 2010.10.27. 15:51:58

@énisfélek: ja, látod én se értelmeztelek elsőre.... szóval ekszkuzálom magam: de, te tévedsz. A külsőben elhaladás (sávváltás nélkül, mert úgy már előzés, és tilos) teljesen szabályos. Az más kérdés, hogy a bent szuttyogó balfaszt ezzel nem ösztökéli a helyes viselkedésre, de ez utóbbi nem is dolga a másik autósnak, hanem a rendőröké lenne. Elvileg.

Izo 2010.10.27. 15:53:13

@rajnaig: A képen látható helyen a kihajtóhoz egy "negyedik" sáv nyílik., ami még nincs a képen

MickthePick 2010.10.27. 15:55:07

@énisfélek: "@Bambano: "A kresz a jobbról előzést tiltja, azt nem, hogy te folyamatosan azonos sávban maradva elmenj mellette."

Ez is jobbról előzés, ami tilos.
Ez alól kivétel csak lakott területen van."

Mondom, hogy tévedsz. Ez elhaladás, Előzés akkor, ha emiatt sávot is váltasz. Ha nem váltasz, akkor teljesen szabályos jobbról elhaladni valaki mellett. Javaslom a KRESZ elővételét.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.27. 15:55:27

Az a jó, amikor a fittipaldi-tudat Kresz-ismerettel párosul.

Ráadásul mindig úgy van az a Kresz-ismeret, hogy "te ne foglalkozz vele, hogy én betartom -e, te viszont tartsd be bunkó".

MickthePick 2010.10.27. 15:56:49

@nick rivers: nem, ez csak elhaladás. Szabályos, de nem annyira szerencsés amúgy, mert a középső sávban lassan haladók 99%-a akkor balfék mazsola, hogy esetleg simán kihúzódik jobbra eléb/beléd, a legváratlanabb pillanatban, term. körülnézés nélkül.
Tehát maga a jobbról elhaladás nem szabálytalan, az más kérdés, hogy szerencsés dolog-e.

MickthePick 2010.10.27. 15:58:28

@1kutya: annak ellenére, hogy kiveséztétek, még mindig nem tudjátok pontosan. Nem., nem szeg szabályt. Másold ide azt a szabályt, ami szerint igen. Kíváncsian várom.

(egyébként én is ezt hittem anno, amit ti, és én is ugyanúgy beégtem vele)

pfekete101 2010.10.27. 15:59:50

Akar elozesnek nevezik, akar nem, a jobb oldalon valo elhaladas mindenkeppen VESZELYES!
A lenyeg abban van, hogy autopalyan az embenek ne kelljen arra szamitania,
hogy jobbbrol valaki megelozi (vagy elhalad mellette).

MickthePick 2010.10.27. 16:02:12

Egyébként meg itt a KRESZ-szabály, lehet elemezni:
kresz.origo.hu/news_37.html

MickthePick 2010.10.27. 16:04:46

@pfekete101: "A lenyeg abban van, hogy autopalyan az embenek ne kelljen arra szamitania,
hogy jobbbrol valaki megelozi (vagy elhalad mellette)."

PONTOSAN! És ennek a helyzet a kiküszöbölésére létezik a 36/2 szabály az előző linkemben, azaz hogy mindig vissza kell térni a külsőbe. Akkor is, ha 500m múlva megint kamiont kell majd előzni, és pontosan azért is, hogy amit írsz, ne következzen be.

Az, hogy jobbról is szabályosan el lehet menni valaki mellett, még nem mentesi a középsőben haladót a saját szabályszegése és egyben balfasz léte alól.

harmincas 2010.10.27. 16:24:58

A cikkírónak igaza van abban, hogy a középső sáv indokolatlan használata szabályellenes és idegesítő. De nem ezek ölnek meg másokat, hanem a leállósávban száguldó, meg a sávok közt (általában indexelés nélkül) őrülten cikázó agresszív barmok.

MickthePick 2010.10.27. 16:28:12

@harmincas: ja, csak ezek elég sokszor pont a középen bénakacsázó balekok miatt kezdenek cikázni és/vagy kattannak be.

A klasszikus baleset egyébként az esetek túlnyomó részében a rutintalan béna és a rutintalan aggresszív találkozásából adódik.

Hardbácsi 2010.10.27. 16:29:53

Én a Petőfi hídon szoktam 55 körül beállni a belső sávba, de azért mert a külsőben kurva nagyot üt minden dilatáció. Aztán ha elfogynak a dilatációk és nagyon siet vki, akkor kihúzódok. Pályán meg szoktam alkalmazni a jó közel megyek a középső sávosnak, pár villantás. Na ez nappal nem ér semmit, ezután dudakísérettel átvágok az orra előtt a külsőbe. Ez néha használ. Aztán persze néha marad a jobbról elmenés, főleg ha vki a belsőben dönget.

porthosz 2010.10.27. 16:41:18

Hát a cim elég demagóg lett:
"Középen baktató potenciális gyilkosok"

izé, én úgy tudom hogy a baleseti statisztikák szerint a gyorshajtás és a követési táv be nem tartása okozza a legtöbb balesetet.

Ez pedig nem a középen baktatókra jellemző hanem az idióta seggbe tapados gyorshajtókra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.27. 16:44:44

"mire a legagresszívebb gyorshajtók - szintén tojva a Kreszre - jobbról kezdenek előzni, ahol éppen a fent említett egyszeri ember autókázik, mit sem sejtve - a tükörbe nézést mellőzve ugye - az épp a nyakába szakadó farkashordáról!"
Tkp. itt sem a középsőben bandukoló a legnagyobb hunyó, hanem az agresszív gyorshajtók.

Még mindig jobb, ha lassan megy valaki, mint ha gyorshajt, vagy letol valakit.

Ettől függetlenül a "Jobrra tarts!" megszegésében egyetértek, elég egyértelműen lakott területen kívül mindig a külső sávban kell menni, ha lehet.

sunblind 2010.10.27. 17:08:56

sajnos én vagyok az a legalja vadparaszt, aki egy szempillarezdülés és morzsányi bosszankodás nélkül elmegy az ilyen félhülye mellett jobbról, és egy picit sem tud megrázni a dolog. :)

MaCS_70 2010.10.27. 17:49:01

Halihó!

Bizony, a jobbról előzés tilos -- a jobbról elhaladás viszont nem.

KRESZ:
Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Üdv: MaCS

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.10.27. 18:22:31

@MickthePick: elmorzsoltam egy könnycseppet az instabil lelkivilágú gyorshajtókért.

Ree-Tard 2010.10.27. 18:38:41

@porthosz:" a baleseti statisztikák szerint a gyorshajtás és a követési táv be nem tartása okozza a legtöbb balesetet."

Teljesen egyetértek, szerintem ez súlyosabb probléma..

1kutya 2010.10.27. 18:44:10

@MickthePick: no itt vetette be a szabályt @MaCS_70: (szerencsére nem nekem kellett kimazsolázni).

"KRESZ:
Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

viszont ilyenkor én nem haladok folyamatosan a külsőben, mert mondjuk 500 m-el előbb megelőztem egy kamiont. ha ezt látja egy rendőr, szted mit fog szólni???

MaCS_70 2010.10.27. 18:51:58

@1kutya:

Halihó!

Az akét manőver távolságától függ -- és persze teljesen szubjektív.
Az előzést normál esetben olyan 1-1,5x követési távolságról illik indítani. Ha ennél távolabb ért véget a visszatérés a külső sávba, akkor nincs jogalapja a kifogásolásnak.
Sajnos azonban a rendőrök hajlamosak hiányosan informáltnak lenni -- de végül minden ügy eljuthat bíróság elé, ott pedig már értelmes emberek üldögélnek. (Jó esetben.)

Üdv: MaCS

1kutya 2010.10.27. 19:30:36

@MaCS_70: hááát... arra én nem mernék mérget venni:-DDD

MaCS_70 2010.10.27. 20:32:20

@1kutya:

Halihó!

Mérget én se -- semmire.
Volt már néhány közlekedési ügyem, és hallottam már cifrákat bíróktól is..
Sajnos az egész magyar ítélkezési rendszer száz sebből vérzik. :(

Üdv: MaCS

megint 2010.10.27. 20:52:00

Ez mindenhol jellemző sajnos, nem csak ezen az útszakaszon, kapaszkodókon rendszeresen előfordul, hiába villogok a birkának, hogy ugyan húzzon már ki jobbra, nem fogja fel, néha(bár tudom szabálytalan) ilyenkor jobbról előzés.

Kifordított kacagány 2010.10.28. 00:00:35

@MaCS_70: igen, ez is benne van, tehát apamacko is szabályt szegett a felesleges sávváltásaival, mert azt sem szabad:)

D4D 2010.10.28. 23:12:16

@nem mondom meg:
Nekem mindkettő van mindkét oldalon.

Amúgy a tolatólámpa nem kötelező tudtommal.

D4D 2010.10.28. 23:15:44

@rajnaig: Te beteg vagy, de majd kinövöd.

D4D 2010.10.28. 23:18:25

@zsoci:
Azt se írja elő a KRESZ, hogy a tempomatot nem szabad kikapcsolni.

JOBBRA TARTS! Tehát kisorolsz.

D4D 2010.10.28. 23:19:11

@MickthePick:
De nam autópályán, és nem lakott területen kívül.

D4D 2010.10.28. 23:22:12

@Bambano:
Jobbról elmenni mellette előzés.

Olvasgass KRESZ-t!
34§

D4D 2010.10.28. 23:25:15

@isti77: A Róbert Károlyon a legbelsőben aránylag sima az aszfalt.

D4D 2010.10.28. 23:28:51

@MickthePick: Lakott területen kívül csak a bal oldalon mehetsz el mellette.

D4D 2010.10.28. 23:31:29

@MickthePick:
Előzés

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.

D4D 2010.10.28. 23:33:47

@MickthePick:
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.

J.G. 2010.11.03. 13:43:43

Nem előzés a jobbról elhaladás, és szabályos, benne van a kreszben:

Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

36. §
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

D4D 2010.11.03. 17:11:09

@J.G.: És mi a helyzet lakott területen kívül?

J.G. 2010.11.04. 10:22:53

A jobbról elhaladás nem tiltott ott sem, mivel az nem előzés, a középen haladás tilos.
Nem kell 2x2 sávot váltani azért, hogy elé kerülj.

Taktaszada Bazsi 2010.11.04. 15:57:13

Olvasgatom a kommenteket, és néhány dolol megvilágosodott.

Az emberek nem tudják, hogy az autópálya NEM párhuzamos közlekedés. Vagyis nem haladhat senki sem a belsõ sávokban tartósan, csak az elõzés idejére. A külsõ sáv a haladósáv, a középsõ és a belsõ az elõzõ sávok. Azoat csak az elõzés idejére szabad igénybe venni.

Egy darabig próbáltam játszani az önkéntes rendõrt, és villogni a tartósan 90-110 között a középsõben haladókat, de belefáradtam. Fõleg azért, mert a belsõ 150+ tempójú, 90-rõl oda besorolni elég nehéz (fõleg vasárnaponként jártam arra, délután, amit ugye mindenki ismer), így maradt a külsõ sáv.
A rekordom egy tartósan 80-al haladó O..l Omega kombi volt, nõi sofõrrel, õt nagy nehezen kivillogtam. Õ volt az utolsó.
Csúnya módon, a szélsõ sávban haladva szépen elmegyek mellettük. De leginkább kerülöm ezt az autópálya-szakaszt. Vasárnaponként amúgy is lelassul a forgalom rajta egy idõpont után, meg agyhúgykövet kapok az ilyen K-kategóriás jogsisoktól. K = középsõsáv. Nem éri meg, kis kerülõvel és 20 perc többlettel elmegyek máshol.

J.G. 2010.11.05. 07:44:58

@Taktaszada Bazsi: Van ez a Kresz nemű izé, amiben ez van az autópályával kapcsolatban:

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Tehát: mehetsz 60-nál kevesebbel is (ezt én is félreértelmeztem egy darabig, és anyáztam az 55-el menő teherkocsikat.)
És IGEN a párhuzamos közlekedés szabályait KELL alkalmazni.

Taktaszada Bazsi 2010.11.05. 10:15:55

No, hát akkor vagy egy õskori maradvány vagyok, vagy teljesen rosszul emlékszem. Ez van, bocsánat!

Akkor ez már fel is hatalmaz bárkit, hogy Székesfehérvár-Érd viszonylatban 80km/h-val haladjon tartósan a középsõ sávban úgy, hogy közben mindenki gyorsabban megy nála. Merthogy elõz.

Viszont ha a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni, akkor a jobbról elõzés nem tilos, mert ugye az a párhuzamos közlekedés esetén megengedett. Vagy van olyan kitétel, hogy csak lakott területen belül?

Azt tudom, hogy mehet 60-nál lassabban is bárki, ezt sosem firtattam. Vagy ezért haladhat tartósan a középsõ sávban bármennyivel?

Inkább megyek másfelé, és reménykedem, hogy nem lesz máshol is 3 sávos az autópálya....

bmw_330d 2010.11.05. 22:55:02

látszik hogy még nem vezettetek csúcsforgalomban a balatontól-pestig.
haladok a külsőben 130 körül, mikor egy becsatlakozó pontnál bevág elém egy audi...
a jó kurv@ anyádat. indexelni indexelt de egyből húzza is be a sávomba.(a középső sáv is tömve volt). jók a bmw fékek,ezen múlt.
menjek a külsőben hogy egy ilyen majom leamortizálja a 14millás autómat,tudod mikor...
ja, és nyugodtan villogtassál könnyen utolérlek

mianicked? 2010.12.27. 13:35:29

Szerintem a három sávon megy legjobban a forgalom.
A középsőben szoktam menni 130-cal, ha látom hogy félpercen belül lehagyok valakit. Ha üres a pálya, akkor a külsőben. Ha látom, hogy jobbról csatlakoznak be, akkor is átmegyek a belsőbe. Ha mindkét sáv lassú, akkor a belsőben megyek. Ha az idióták villognak 130-140-nél a belsőben, olyankor is csak akkor váltok sávot, ha nem megyek rá emiatt egy harmadik seggére.
Gyakorlatilag kb. úgy nézne ki ideálisan a dolog, hogy teherautók, stb 90-nel a külsőben, középső sávban az átlag 110-130-cal, a belsőben meg akinek ez nem elég.
süti beállítások módosítása