Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Jogsit, levelezőn?

2010.11.29. 11:27 | Rocko- | 6 komment

Címkék: kresz jogosítvány

Olvasom az index múlt pénteki cikkét:

Jogsi távoktatással

A javaslat lehetővé teszi, hogy a jogosítvány megszerzéséhez szükséges KRESZ-oktatást távoktatásban (e-learning) végezzék el. A hagyományos tantermi elméleti oktatást részben kiváltó képzési forma alaposságát a hatóság ellenőrzi majd. Az indoklás szerint ezt nemcsak kényelmi, hanem esélyegyenlőségi szempontok is indokolják. Míg a nagyvárosokban élők jellemzően több, elérhető közelségben lévő autósiskola közül választhatnak, a vidéki kistelepülésekről, falvakból a térségi központba, megyeszékhelyre kell utazni a képzésre. A javaslat megszünteti az autóvezető oktatók és vizsgabiztosok eddig élethosszig megszerzett jogosultságát. Nekik is bizonyos időnként továbbképzésen kell részt venniük és vizsgát kell tenniük.

A törvényjavaslat szerint a közlekedési hatóság még a vizsgáló állomáson ellenőrizhetné az éppen levizsgáztatott autót. A járműveket a vizsga után ezért legfeljebb két órára visszatarthatják a forgalomba helyezéstől. Ezen idő alatt azt néznék meg, hogy valós adatok kerültek-e a műszakiba, s így kiszűrhetik a visszaéléseket.

Elnézést, de én ebben nem az esélyegyenlőséget látom. Az elmúlt pár hétben történtek súlyos balesetek, amelyek még felsorolni is sok lenne. Ezek azonban nem azt mutatják: még több embernek kéne jogosítványt osztogatni, hanem pont az ellenkezőjét: szigorítani kéne a rendszeren. Szerintem ez csak egy újabb visszaélési lehetőséget, holott így is alacsony a léc. Gondolom a mutyiország kifejezés nem csak nekem ugrott be.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr822463781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.29. 12:21:11

@Rocko-
Nem tévedsz, nem csak neked ugrott be.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.29. 14:08:00

a balesetek többsége nem a kresz nemtudása miatt, hanem nembetartása miatt van.
Az ELMÉLETI RÉSZ szerintem tanítható lenne távoktatásban, de a NEVELÉS része nem. Illetve aki levizsgázik kreszből, az ugyanott van, hogy VALAHOVA kénytelen eljárni gyakorlatra. Tehát az egész távoktatásnak nem sok értelme van.

biker_kolee 2010.11.29. 15:27:11

Ez egy baromság, ami ismét egy rakás analfabéta embert fog a volán mögé ültetni. De ha az kell, hogy tizedeljék a magyart (a normálisat is), akkor csak tessék. Én akkor húztam el innen.

tizen9 2010.11.29. 16:16:45

Úgy értettem az eredeti cikkből, hogy a tanulás lesz e, nem a vizsgázás. Nem mindegy, hol tanulod meg amiből aztán vizsgázol?
Nem hiszem, hogy a 15 órás, munka, vagy suli utáni elméleti oktatásból fogja bárki is jobban megtanulni a KRESZt, mintha otthon neki alkalmas időben egy jól összeállított e-anyagot olvas el és a témák végén ellenőrző kérdésekre felel, hogy megértette-e.
Az analfabétáknak (is) ezután is kell vizsgázni ugyanúgy, mint eddig.

pickapu 2010.11.29. 18:13:05

Személytelen, bemagolós tanulás lenne belőle. Tanártól közvetlenül mindig könnyebb befogadni az infót és bármikor kérdezhetünk tőle, ha valami nem tiszta.
Naponta meló után öt kilométert gyalogoltam télen, mert akkor ezt dobta a gép, mégsem cseréltem volna le a tantermi oktatást. A hangulat is mindig jó volt.

Krisi 2010.11.30. 22:11:26

én azért belekötnék (nem is én lennék ha nem :)
amikor a motoros jogsit csináltam akkor utáltam bejárni mégegyszer kreszt tanulni. főleg úgy, hogy nem volt külön motoros oktatás hanem olyan csoportba raktak ahol mindenki B-re ment. az oktató néha mondott valamit a motoros részről, de azokat tudtam alapból is, mert elolvastam a könyvet előtte.
mondjuk ez főleg az elméleti oktató hibája volt - bár volt olyan beszólása, hogy a biciklist csak azért kell nagy ívben kikerülni mert BIZTOS hogy részeg és nem bír egyenesen menni, mindezt teljesen komoly fejjel - , meg az enyém, hogy nem mentem még messzebbre egy olyan nagyobb iskolába, ahol talán van külön motoros elméleti oktatás is. (csigavérnél talán lett volna külön motoros kurzus, de oda direkt nem mentem, az az egyetlen társaság amiről az összes(!!) ott megfordult ismerősöm azt mondta hogy korrupt disznók javarészt és emellett le is húznak mindenkit féle jogcímen. de tényleg vagy 5-6 embertől hallottam ugyanazt, pedig mindet különböző helyről ismerem. pl. haverom odament autós jogsit csinálni hogy 16 évesen A1, 18 évesen pedig A korlátlan jogsi megléte után folyamatos budapesti balesetmentes közlekedéssel, és a vizsgán közölte vele a vizsgáztató hoyg alkalmatlan a közúti közlekedésre. ezután a bukott vizsga után egy 900-as motorral hazament :D. de volt hogy amiatt buktatták meg mert nem fogta végig két kézzel a kormányt, a jobb keze sokat volt a váltón. most az ilyenre mit lehet mondani?)

szóval a végén már be sem jártam, hanem neten oldottam meg sorban a vizsgafeladatokat, aztán szerencsére át is mentem elsőre.
de ez csak az én esetem, a többségnek tényleg jót tesz az elméleti oktatás, kell a népnek hogy ráhangolódjanak, én is sok jót tanultam amikor a B jogsit csináltam.

(az meg tényleg érdekelne hogy másnak is ennyire rosszak-e a tapasztalatai/ ismerősei tapasztalatai a csigavérről, mert én tényleg mindenkitől csakis kizárólag rosszat hallottam)
süti beállítások módosítása