Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Csak objektívan, fiúk!

2008.05.11. 16:00 | Rocko- | 14 komment

Címkék: rendőrség kresz objektív felelősség

Igen, már megint az objektív felelősségről lesz szó. Elsőként lássuk a múltheti Naplós riportot, melyben Karotta is nyilatkozik:

 

Azurák Csaba azt mondja: érezhető volt a lassulás. Nos, az adott hétvégén közlekedtem a 7-es úton, és valahogy nem éreztem változást. Az úton ugyanúgy párosával előztek az autók, motoroksok ugyanúgy viselkedtek. Se 2000 január elsején, se most nem éreztem katarzist, nem jött el a világmegváltást. A riporter azt mondja: ez az, amit csak május elseje után csak pályán gyakorolhatnak a driftelők. Ebben nem érzek én változást. A KRESZ nem írja elő, hogyan, miylen ívben kell kanyarodni. Senki se mondja, hoyg kilincssel előre tilos. Közveszélyzeteni, na, azt tilos, de éperszű emebr eddig se driftelt közúton, emberek közt. Aki meg eddig is baromállat volt, azt kapják el. A táblázat is nagyon szép, ki mennyit fizet, csak ugye azt felejitk el, hogy az első pénzbírsági pontot kap az ember. Ne feledjük, 18 pont után már ugrott a jogsink! A társaság egyik felével értek egyet, nonszensz, hoyg a rendőrség a tehetetlenségét így alakítja. És Komáromi Endre (Főosztályvezető, ORFK) véleménye, a 260 feletti sebességről: Szerintem nem kell ennyivel menni, másrészt aki gondolja megteheti, annak pénze is van, meg autója is. Hát javaslom a használtautó kínálatát, a legmagasabb büntetés összegéből lehet olyan kocsit venni, ami megfutja a 260-at, nem kell ehhez 10-20+ milliós autó. Viszont abban egyetértek: autópályán nem kell ennyivel menni. "Nos, ennek mostantól vége." A fészkes fenét, kibúvók ugyanúgy lesznek, mostantól a családtag szerepét betölti a hajléktalan vagy külföldi ismerős. Viszotn a felelősnek nem a tulajnak/üzembentartónak kell lennie, hanem az aktuális sofőrnek. Őt kell elkapni, helyszínen. Kolláth György (Alkotmányjogász) véleményével egyetértek, abszurd, hogy közlekedési kihágásnál köteles az ember másra terhelő vallomsát tenni, más bűncselekménynél nem. Csak a nézőpontunk más. A többi bűncselekménynél is kötelessége legyen az emebrnek vallania. A további mondadóval, Karottáéval, és az alkotmányjogászéval egyetértek: ne én dolgozzak a rendőrség helyett. Nem lenne jó, ha előkerülne a sok helyi önjelölt seriff.

És akkor jöjjön, hogy valújában miért is íródott ez a post. A bősznyugdíjasok örülhetnek, megvan az első 300 ezres büntetés, a többiek meg sütögethetik a sztereótípiákat, má megin egy mocskos béemvés. Csak egyet felejtünk el: az első büntetést nem ő kapta, és nem is a médiában megjelent békéscsabai száguldozó. Hanem a kalocsai főkapitány. Ő 55 helyett 99-cel ment, ami éppenhogy súrolja a dupla sebességet. Így ha egy normális autós lenne, akkor 130 helyett csak 60 ezret kell kicsengetnie zsebből. Amikor azt hangoztatom, hogy több rendőr kell az utcákra, akkor nem egészen erre gondolok. Ő hogyan képzelte el ezt az esetet? Gondolta nem kapják el? Nem hallott az objíektív felelősség bevezetéséről? Ha szolgálati ügyben hajtott gyorsan, akkor miért nem kapcsolta fel a szirénát? Kíváncsi lennék az ügy menetére is, elmarasztalják vajon? Elintézi házon belül?

Csak objektívan, fiúk!



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr44462433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.11. 16:25:31

és evil nine szól alatta, restless rulez ;)

csiky944 2008.05.11. 16:28:09

a háttérben meg BMW üvölt :D

martong 2008.05.11. 17:40:55

kb:
- navégre, most majd jól megtanulják, a mocskos huligánok, kell itten száguldozni, azé' van a sok diszkóbaleset is; bezzeg én elérek az útszéli kifőzdébe lassan is
[ a bősznyugdíjas lesz a legjobban felháborodva amikor a faluban elkapják 55-el 30-as táblánál ]
- de hát én már 40 éve erre járok mindig ötvenöttel, mit képzelnek mán...

lesz itt szopás barátaim, bőven lesz még

KÉRDÉS:
A büntetések hova kerülnek? építenek nekünk szép új autópályát, játszóteret, főutat, rendes táblákat, normálisan működő közl, lámpákat?
nemhinném

feketenap 2008.05.11. 18:26:50

Nem mondjátok komolyan, hogy egy főkapitányt kaptak el először?
Ez az élet sója, barátaim. Ez nem lehet véletlen.

Pal85 2008.05.11. 18:31:00

Amit itt a zsernyákok csinálnak az nagyon gáz. Ülnek 4-en a kocsiban és mérnek éjjel,nappal.Pl. A városból kivezető útszakaszon ahol se gyalogos, se kerékpáros (korláttal elválasztott bicikli ut van), kint a 60-as tábla. Minek? Azért, hogy a jónépet lehessen szivatni. Inkább ki kellen szálni a kocsiból és gyalogosan menni a valódi BŰNÖZŐk után. Csak az a baj, hogy a nagy seggüket már nem bírják vonszolni.
Na meg ez a rendőr beszéd: "Elkövető", jó hogy nem lövöldözik le rögtön a gyorshajtókat. Inkább a sebesség határokon kellene elgondolkozni.
+ Ahogy nézem a táblázatot kinek a fizetéséhez arányosan szabták ki a tételeket, nem az enyémhez az tuti.

ben 2008.05.11. 20:10:23

Es akkor megis mit csinalnak ha leveszem a rendszamot, es beteszem a csomagtartoba? Erre mi a buntetes? Ha megallit, akkor hat sajnos leesett, majd otthon felteszem. Tenyleg pofatlansag, kis falunknal is a 40-es tablak toveben allnak olyan helyen ahol mindenkirol tudjak h. nyomja az egyenesben. Lehuzasra megy az egesz banda.

Rocko- 2008.05.11. 21:10:30

martong 2008.05.11. 17:40:55
érdemes volt feltenni ezt a kérdést? szerintem tudod hova kerülnek ezek. :)
azt hiszem, itt nem fog előfordulni az, ami külföldön: annyi pénze lett a rendőrörsnek a büntetésből, h vettek egy rendőrmotort - csak senki se tud motorozni náluk. :)

ben 2008.05.11. 20:10:23
varos.blogter.hu/?post_id=264625

Stanci 2008.05.11. 22:10:59

Nini, csak nem ragasztott rendszám? Neki vajon van-é 300 ropija a perkáláshoz?

indafoto.hu/mufracsek/image/884421-4ed67d79

Komolyan mondom, elgondolkodom, hogy venni kéne egy olyan bömöst mint a "Szállító" c. filmben van (cserélgetős rendszámmal persze) :)))

Retexis 2008.05.11. 22:35:18

Kolláth egy médiabohóc nem alkotmányjogász.

Gabesz 2008.05.12. 09:53:00

Úgy tűnik a büntetési tarifákban már elértük az uniós szinvonalat, csak a fizetésekben nem. Egyértelműen a lehúzásra megy a dolog. 260-nal ne nagyon menjen senki, de 30-as táblánál 55-ért ne akarjanak már fejbelőni az útszélén.
Ja és érdekes régebben sajna fényképeztek le engem is, ha kijött a bünti, akkor befizettem. Vagy akkor én hülye vagyok?
Van rendszámom, bejelentett lakcímem, az autó a nevemen van. Tehát utolérhető vagyok, és fizetnem kell.
Most meg jönnek ezzel a felelősségre vonósdival...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 21:59:42

Rocko-: Az a baj, hogy egy hosszú hétvégén máskor többen halnak meg.

A véleményemet tudod: Az objektív felelősség máshol is bevállt, az EUban akár 3* nagyobb büntetésekkel kell számolni, egészen biztos, hogy a szabályozás nem a durva szabálytalanságok ellen véd, hanem a tömegesen szabálytalankodó tesco tuning verdák tulajdonsoait hozza olyan hlyzetbe, ahol nincs pénz a benzinre, versenyzésre.

Alapvetően az "alkotmányjogász" véleménye kapcsán, úgy érzem, hogy az objektív felelősség jó is, meg rossz is. Miért? Mert szükség van rá. Nem lehet az M7esen minden gyorshajtót kivenni a sorból, anélkül, hogy a többi autós meg ne sülne, de a tömeges gyorshajtás ellen mindnek kell a büntetés. Ergo jó.

Ha azt mondanánk, hogy a közeli hozzátartozó csak az akivel vagyonközösség is fennáll, ilyenkor mind a kártérítés, mind az összes pénzbírság, mind az összes pénzbüntetés esetén fennáll a közös felelősség is, és behajtható, az valamivel általánosabb, jobb megoldás lenne ugyanerre. Akár úgy is, hogy mivel egyik sem áll elő a bűnös nevével, nem lehet egyéb szankciókat kivetni, a bírság, pénzbüntetés összege automatikusan emelt.

Azt is hozzátenném, hogy a jogosítványon nem ártana feltüntetni a büntetőpontot, aki pedig x pont felletti sofőrnek adja kölcsön a verdát, és ott történik közlekedési büncselekmény legyen automatikusan bűnsegéd.

A súlyos eseteket is elő kell venni.

DE a jelenlegi intézkedés célja nem a 260nal menő ember megfogása, hanem a soré, amiben a tesco tuning régi swift is előfordul.

Ha sok korábbi bonyolult ügyből egyszerű lesz, ha nem is a legelegánsabb módon, akkor remélhetőleg a durvább szabálytalankodók bonyolultabb ügyeire több idő, erő, lelkesedés jut.

Bízom benne, hogy a statisztikák részben javulnak - idővel kicsit kevesebb baleset, kicsit kevesebb halott - részben romlanak, hiszen az igazi vadálatokra is jut idő, erő, akkor több lesz a felderített közlekedési bűncselekmény.

Az autó nem jogosítvánnyal megy, a motor sem, mindegyik benzint vagy gázolajat kér. Az igazi barmot nem tudod kivenni a forgalomból könnyen, mert menekül, felesleges elvenni a jogosítványt, és jó eséllyel megoldja a bírságot is. Az ilyet egy módon lehet távotartani a forgalomtól: Ha a kamera képe után már várják a célálomáson, jön a bizonyítás. Közlekedési bűncselekmény kapcsán.

Mivel a bűnismétlés veszélye fennáll, természetesen előzetesben várja a barom a bizonyítást.

Meglátjuk, bevállik-e a mostani megoldás, én mértékletes sikerre, de sikerre számítok.

Rocko- 2008.05.12. 22:29:33

"Az objektív felelősség máshol is bevállt, az EUban akár 3* nagyobb büntetésekkel kell számolni"
hogy beválik-e azt majd meglátjuk.
"hanem a tömegesen szabálytalankodó tesco tuning verdák tulajdonsoait hozza olyan hlyzetbe, ahol nincs pénz a benzinre, versenyzésre."
talán inkább attól félnek, h elkapják őket. mert ott ezt megteszik. és nem csak gyorshajtásért.


"Meglátjuk, bevállik-e a mostani megoldás, én mértékletes sikerre, de sikerre számítok."
én nem sikerre számítok. én élhető közlekedést AKAROK.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.12. 23:49:47

Rocko-: Alapvetően az élhetőségbe beletartozik sokminden. A gyorshajtás "alanyi jogon" pl. nem.

És úgy gondolom, nem elsősorban a gyorshajtással lehetne időt spórolni, hanem azzal, ha a magát élelmes autósnak tartó ember nem ragadna be a kereszteződésekben akadályozva a forgalmat, ha városokba vezető bevezető szakaszokon nem állna több kilométeren a sor, ha a kamion nem előzné 79cel a társát ami 78cal megy (Autópályán).

Ha el tudnád dönteni az autó kényelme a fontosabb aznap, vagy a tömegközlekedés gyorsasága, mert lenne kultúrált és pontos közösségi közlekedés, és valóban alternatíva lenne.

Ezeken lehet döntésekkel, komoly befektetés nélkül is segíteni.

Bízom benne, hogy ahol ma 30as tábla kell ahhoz, hogy a forgalom 50ig legyen hajlandó lassítani, pedig már az is veszélyes tempó, ott idővel tábla nélkül is elérhető lesz teszem azt egy 45ös tempó, ami már biztonságos.
süti beállítások módosítása