Az, hogy a Volkswagen repertoárjában ismét van Golf GTI Pirelli kiadás, biztos sokaknak nem újság. Igaz nálunk nem szerepel a kínálatban, de talán nem is mi vagyunk a fő felvevőpiac ugyan úgy, mint 1983-ban az első széria bemutatásakor.
Nézegetem a V. szériából készített jubileumi kiadást és valahogy nagyon komoly hiányérzetem van. Lassan minden háziasszony tudja, álmából felkeltve is, mitől volt különleges az első széria.
Azok a csodálatos alufelnik, amit arra az autóra álmodtak, valahol holtversenyben első helyezett nálam a Fuchs és a Merci csatornafedél felnije mellett. Persze látom, hogy a jubileumi kiadáson is van némi utalás az olasz gumigyártóra, mégis az eredeti 14” felnik mellett unalmas tucat példánynak tűnik.
Biztos vagyok benne, hogy egy, az eredetire hasonlító felnivel, sokkal több egykori vásárló, vagy újkori VW fan szíve dobogna gyorsabban az autó láttán. A pajzán módon szépre sikerült kárpitot leszámítva, nem igazán tudom, mitől lenne kívánatosabb a Pirelli kiadás, mint a mezei GTI. Persze tudom, a majd 30 plusz lóerő is jó pont, mégsem vagyok biztos benne, hogy akkora legenda lesz belőle, mint elődjéből, amit minden valamire való VW fanatikus belefoglal esti imájába. „...és Istenem add, hogy minél több Pirelli GTI meneküljön meg az enyészettől, ámen”
Ön szerint, fogunk rajongani 10-20 év múlva az V. Golf Pirelli GTI-ért?
Melyiket választaná, az újat vagy a régit?
Beszóltak