Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Egy biztosítóról

2008.07.19. 08:00 | scheerti | 51 komment

Címkék: máv pénz biztosító

Szögezzük le gyorsan: Én nem utálom azokat, akik a MÁV-nál kötöttek biztosítást. Tudom, vannak  szereotípiák és előítéletek az ügyfekről, de ezek szerintem nem minden esetben állják meg a helyüket. Az, hogy ki milyen biztosítást köt, a saját dolga. Ismerem mindkét oldal véleményét, kicsit egyet is értek mindkettővel. Addig ezzel nem is kellene foglalkozni senkinek, amíg a biztosítók mindegyike rendesen teszi a dolgát, nem hajtják el a károsultat a szervizből a pék fa...-ra, ha megtudják, hogy annál a bizonyos társaságnál van biztosítva baleset okozója. Ennek oka van. Mégpedig az, hogy a szervizesek nem akarnak hónapokig futkozni a pénzük után, hiszen nekik az a dolguk, hogy autót javítsanak, fényezzenek, aztán a biztosító fizet nekik. Jobb esetben. Persze ha ez mindig így menne, akkor a szervizesek sem kérnék el előre a javítás árát. Futkozzon csak a károsult, legyen ő mínuszban. Ha nincs szerencséje, akkor hónapokig, vagy évekig nem jut a pénzéhez. És ez még a simábbik eset, mert tegyük fel, hogy a másik fél elismeri és le is jelenti, hogy balesetet okozott. Ha ezt nem teszi meg, akkor a károsult nehezebb helyzetben van, marad a könyörgés, aztán a perrel fenyegetés, különböző állami szerveknél a bemószerolás, stb. Mert megérdemlik.

Ezért nem szeretik sehol a MÁV ügyfeleit. Persze, vannak sima ügyek is, ahol minden úgy megy, ahogy kell. Mindez szót sem érdemelne, ha nem az ország legnagyobb biztosítójáról lenne szó, 195 000 ügyféllel. Ez rengeteg, a forgalomban lévő járművek számához viszonyítva. Kitalálták, hogy minden ügyfélnek fizetnie kell, hiszen ők nem csupán ügyfelek, hanem egyesületi tagok is, akik mint olyanok szavazati joggal is bírnak, többek között. Pótdíjat kellene fizetniük, azért, hogy továbbra is gond nélkül járhassanak, hiszen a FSZÁF nem viccel, év végén mindenképpen visszavonják az egyesület engedélyét. A tagok előtt ott a lehetőség, hogy átszerződjenek egy másik biztosítóhoz. A másik lehetőség, hogy pótdíjat fizetnek be, húsz-harmincezer forintot. Ez sok ügyfélnek megegyezik az éves díjával, esetleg még több is. Ezt az opciót túl sokan biztosan nem fogják választani. Ezért kell majd a tagoknak szavazni, hogy fizetnek-e pótdíjat, vagy sem. Nem fogják. Nem hülyék.Ráadásul semmiféle kötelezettségük nincs a pótdíj fizetésére. Csak akkor érvénytelen a szerződés, ha a biztosítási díjat nem fizeti az ügyfél. Hiába szavazzák meg egy eldugott sportcsarnokban a világ végén. Aki nem akarja, az nem fizeti. Kevesen fogják. Inkább senki. Végülis ezért a pénzért semmiféle plusz szolgáltatást nem kapnak, biztosításuk meg van. Ennyi.

 

Önök fizetnének valamiért, amiért cserébe semmit nem kapnak, és még ki is lehet bújni alóla különösebb kellemetlenség nélkül?  *Ugye-ugye?

 

Divide et impera!- Oszd meg és uralkodj!

Ilyenkor pedig az következik, hogy a PSZÁF visszvonja az egyesület engelyét. Vagyis a biztosított tagoknak át kell menni egy másik társasághoz. A legszebb az egészben, a nagy csodálkozás, hogy egyik biztosító sem vállalta be a nevetségesen alacsony díjakat, a sok peres ügyet, a ki nem fizetett pénzeket. Világos, ők nem akarják elvinni a balhét más hülyeségéért. Egyik biztosító sem kockáztatja  meg, hogy ő maga is bedőljön, és a meglévő ügyfeleit is elveszítse.  Adnak majd kedvezményeket a volt MÁV-ügyfeleknek, ha kell. Már most hallani olyat, hogy lesz olyan biztosító, aki a zűrös ügyfeleket nem veszi át, vagy brutálisan magas díjat ajánl nekik, hogy még véletlenül se náluk kössön biztosítást az illető. Hát igen, ez előfordul. Sokan és sokszor vádolták azzal a MÁV biztosítót, hogy zömmel olyanoknak van náluk biztosítása, akikkel senki nem akart biztosítást kötni, most nem részletezendő okokból.Az pedig egy különös ökörség, hogy egy csődközelben lévő biztosítótól nem lehet távozni év közben. Sok ügyfél, akik korábban olcsónak hitték ezt a biztosítót most menekülne, de nem teheti meg, csak akkor, ha a PSZÁF visszavonja az engedélyt. Nekik jó hír lehet, hogy erre valószínűleg nem kell túl sokat várni. Őket simán átveszi egy másik biztosító, akik örülnek majd, hogy év közben is sikerült párezer embert átcsábítani, ha többre nem is, de néhány hónapra biztosan. Teljesen logikus és elfogadható a biztosítók viselkedése, hiszen így minden gond nélkül jut mindegyik társaságnak jócskán ügyfél, a fineszesebbek még válogathatnak is, mérlegelhetik, hogy kivel szeretnének szerzősést kötni, és kivel nem. Így mindenki jól jár, a nagy konkurens, a MÁV pedig a terveknek megfelelően bedől, és a süllyedő hajót elhagyó ügyfeleket pedig az halássza ki, aki akarja.

Próbálom nem összemosni a két dolgot, de a dolog borzasztóan hasonlít a Baumag-ügyre, ahol néhány ember kivételével csak károsultak voltak. Őket a tévében mutogatták, mint megtévesztett egyszerű embereket, akik az egészről nem tudtak semmit, csak kicsit jól akartak járni. De ide lehetne csatolni az Il Ferro-t is, ami egy ideig működött, aztán hirtelen kártyavárként omlott össze minden. Itt is egyszerű emberek adták a tuti tippet egymásnak, akik spórolni akartak, mindegy hogyan. Biztos vagyok benne, hogy a MÁV-ügyfelek ezentúl jobban átgondolják majd, hogy kivel érdemes szerződést kötni, és kit kell messzire kerülni. Arról szándékosan nem szóltam, hogy miért lett bukta a MÁV, azt mindenki tudja. Sokan azt is tudni vélik, hogy hova vándorolt a pénz. Az biztos, hogy ez a dolog várható volt, előbb-utóbb be kellett következnie, ezt mindenki tudta, tán maguk az ügyfelek is, de sokan nem gondolták, hogy ilyen gyorsan összedőlhet a mézeskalács házikó..

*Lófaszt




· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr86574912

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.07.19. 16:40:50

Egy biztosítórólÉn nem utálom azokat, akik a MÁV-nál kötöttek biztosítást. Tudom, vannak szereotípiák és előítéletek az ügyfekről, de [...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yard 2008.07.19. 08:36:13

Ez a biztosító nem az alacsony díjak miatt ment tönkre, hanem azért, mert lenyúlták a pénzt. Úgyhogy egy nagy LÓF@SZT nekik. Egyébként sem volt olyan túl olcsó.

sörös 2008.07.19. 08:54:02

Sokkal régebben kellett volna felügyelet alá vonni a MÁV biztosítót, mikor elkezdődtek a bejelentgetések a PSZÁF, MABISZ felé, amikor ilyen olyan okokra hivatkozva húzták az idő a kifizetéssel, vagy nem is fizettek a károsultaknak.

Gabesz 2008.07.19. 09:03:02

A biztosítók meg a bankok mind ge..ik!
Volt már hungáriás károkozóm, aki mindent elismert, egyértelmű volt a szitu, aztán simán elhajtottak volna fizetés nélkül, ha nem erőszakoskodok.
Akkor azt mondták, egye fene hívnak egy kárfelmérőt, az megnézi a kocsit, de fizetni nem fognak az tuti, mert szerintük én voltam a hunyó.
Végül az autó elkészült saját zsebből, jártam a biztosító nyakára, már le is mondtam a pénzről, mikor végre csodák csodája szóltak, hogy fizetnek. 300-valahányezer volt a kár. Nekem azért nem volt mindegy.

Gy 2008.07.19. 11:58:54

Ugyan már!!! "ezt mindenki tudta" . Mért mindig utólag ilyen okos mindenki? Te honnan voltál ennyire jól értesült előre??? A vezetés lenyulta a milliárdokat és most a kisember van a szarban hagyva, aki tisztességesen fizette a kötelezőjét, és hogy az olcsobbat választja valaki azon nem kell csodálkozni, én is így tettem volna.

Sam8888 2008.07.19. 12:13:09

Az egész kötelező biztosítás biznisz egy szar, ahogy van az egész!!!! Milenne, ha az autó értékét is figyelembe vennék, nem csak a köbcentit, meg az életkort? Egy 300ezer Ft-os autóra tuti nemfogok kifizetni évente 1milliót a nagy büdös semmire! Felkell gyújtani a picsába az összeset! Megérdemli mind!

koekavics 2008.07.19. 12:30:26

Annyi tárgyi tévedés, pontatlanság valamint csúsztatás, egyértelműen látható/olvasható hozzá nem értés (pestiesen szólva ***gja sincs a témáról) van ebben az írásműben, hogy reflektálni sem érdemes rá. Az Index pedig kiteszi főoldalra. Elgondolkodtató!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.19. 12:32:04

Hát igen, az Index már csak ilyen. Ebben az esetben viszont megkérlek, hogy ne is reflektálj rá, semennyire. Köszi!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.19. 12:41:26

scheerti:
koekavics valószínűleg igazgatósági tag a biztosítónál, tehát több rálátása kell legyen. Ne vitatkozz a nálad hozzáértőbbekkel, mert alulmaradsz.

Majd ha 5 év múlva hazajön Hawa 2-ről, kifejti bővebben, és meglátod, mennyire rossz a hozzáállásod.

KaPé 2008.07.19. 12:48:01

a., Nem érzem rengetegnek a 195000 ügyfelet a forgalomban lévő 3,7 millió gépjármű között. Azt is kétlem, hogy a MÁV lenne a legnagyobb.

b., Nekem is a MÁV adta a legolcsóbb ajánlatot, mikor biztosítást kerestem, de inkább kifizetem azt a plusz havi 500 forintot, mint hogy jól kicsesszek azzal, akinek kárt okozok. Ezt hogy hívják manapság? Lúzerség? Vagy gerinc?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.19. 12:49:04

Nem vitatkozunk, csak reflektáltam arra, hogy szerinte reflektálni sem érdemes erre:)

Liberté__73 2008.07.19. 12:50:50

Sam! szerinted mi köze van a te autód értékének a másik autóban általad okozott kárhoz? Szerintem pont annyi, mint a köbcentinek meg a teljesítménynek.

Azt el tudom képzelni, hoyg van egy szép hízott adatbázis, ami az eddigi károkozók adatait (autó és vezetője) tartalmazza és ebből próbálnak következtetni a jövőben bekövetkezendő események valószínűségére.

Bár az autó ritkán hibás, ezért én inkébb értelmesnek találom a jogosítványhoz (személyhez) kötött KGFB-t.

Uff, szóltam, most már múúkooggyetek!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.19. 12:52:39

KaPé, hidd el, a többi biztosítónak elég rendesen aláígért a MÁV a legtöbb esetben. Ezért is kötött náluk 195000 ember biztosítást.

ReggieHammond 2008.07.19. 12:53:24

Tökéletes a hasonlat a Baumag, Il ferro üggyel kapcsolatban.

Az egyik oldal az egyszerűbb: A vezetők/szervezők lenyúlták a lét csalás, lopás, sikkasztás, okirathamisítás ésatöbbi. Talán 5-7 év múlva lesz valam jogerős, ítélet 2-3 év felfüggesztett, pénz sehol......

A másik: ilyenkor érdekes módon mindig az ÁLLAM a PSZÁF lesz a hibás. Hol az egyéni felelősségvállalás a döntéseinkért ??? Emberek, kapitalizmus van (tetszik nem tetszik) ha nyereség gyanánt beruházunk (vagy kerüljük a magasabb díjakat) profit reményében annak biza van kockázata. Gondolom (elsősorban a BAUMAG ügy kapcsán) a "kisember" nem szándékozott volna adózni, ha a tuti üzlet beüt. Amikor a csúnya bankok 8-10% kamatokat adtak (garantált) a BAUMAG, PILIS INVEST 20-28% ígért. Aki bevállalta bevállalta. Ha bukott bukott ennyi. It is so simple.
Ha MOL részvényt veszel és esik akkor is az állam a hibás ????

Láttam interjút egy nyugdíjas házaspárral akik azt mondták hogy az összes megtakarított pénzüket a BAUMAG-ba rakták hogy később legyen valami kis biztos alapuk. Wazze erre van az államkötvény. Ha kockáztatsz és buksz legalább viseld méltósággal, arról nem is beszélve hogy némi pénzügyi tájékozottságot se ártana összeszedni ha történetesen az egész élet alatt összegrundolt pénzeimet akarom befektetni

Visszatérve a MÁV-ra: biztosítási közösség a tagok egyben tulajdonosok (mondhatnánk akár részvénytársaságot is) A tőke nagy részét nem egy relatíve biztos alapokon álló (és a MÁV biztosító tőkeállományához képest hatalmas tartalékkal rendelkező) pénzügyi csoport adta hanem a tagok. Ezt senki nem titkolta. Személy szerint úgy gondolom hogy ez az üzleti modell akkor is rizikós ha történetesen nem sikkasztanak.

Summa: nem ítélem el se a BAUMAG se a MÁV biztosító tagokat, csak úgy gondolom hogy amikor a káruk nagy része a saját (rossz) döntéseikből adódik akkor nem az állambácsira kéne mutogatni....

Lehet megkövezni.....

Netuddki. 2008.07.19. 12:54:39

Sok fórumon már sokszor kitárgyaltuk, hogy ebben a formában ez a biztosítási rendszer (GKFB) egy nagy lópisztoly.

Itt az ékes bizonyítéka. Na persze fizessenek plusszban azok akiket idáig is lehúztak, mert csak.
Hol a pénz amit egyesek elraktak? Milliárdokat nem olyan könnyű elqrvázni.
Kié a felelősség? Szerintem a PSZÁF-é is. Oszt ki fogja őket megbüntetni érte?

Félreértések elkerülése végett NEM MÁV-os vagyok, találtam annál olcsóbbat is.
Még valami. A főkolompost lecsukják másfél évre, szokás szerint. Ha kijön utána vígan elél az elsikkasztott milliárdokból. A legtöbb embernek ha 100 élete lenne sem keresne meg annyi pénzt.

malloc (törölt) 2008.07.19. 12:56:24

Nekem most évváltáskor nem a MÁV volt a legolcsóbb, de már ott vagyok náluk pár éve, így az adminisztrációt megspórolva maradtam náluk. A legolcsóbb kb 2 ezerrel volt kevesebb mint a MÁV-os. Persze ha sejtettem volna akkor most az lenne, de _előre_ senki sem okos.

Más: nem az ügyfeleket kellene szapulni, én sem okoztam még balesetet szerencsére. Ez a szituáció előfordulhat más társaságoknál is.

Az meg megint csak ezt a balkáni f*s országot minősíti, hogy nem válthatok amikor akarok. No és miért nem? Miért nem lehet pl havonta fizetni? Miért vannak idióták a törvényhozásban akik ezt kitalálják? Ülnek otthon és kitalálják, hogy te Jucus, ezzel milyen frankón meg lehet szopatni a biztosítókat meg az ügyfeleiket, korlátozzuk a váltást évi egyszeri alkalomra. Így lesz munkája a sok bürokratának....
Ha én így végezném a munkámat már kibasztak volna mint macskát szarni.

Arra is baromira kiváncsi leszek hogy a tettesek 1, vagy 2 év felfüggesztettet fognak-e kapni. Olyan lesz ez mint a tojásdobálás... ejnyebejnye, oszt jónapot.

Liberté__73 2008.07.19. 12:59:11

malloc: az éves váltás érted van nem ellened.

Amikor egy tömegben válthatnakl az embeek, akkor a biztosítók jobban rá vannak kényszerítve az árversenyre, mint ha folyamatos lehet a fluktuáció, ugyanakkor tudván, hogy egy évre biztos nála fizetsz, eleve jobb árat tudnak adni is.

malloc (törölt) 2008.07.19. 13:03:51

Aha. Hát ebben nincs igazad. A versenyt nem így kell kikényszeríteni. Ez olyan mintha állandóan a tescóba kéne járnom vásárolni egy évig, és csak utána mehetnék máshová. Ez a fajta szabályozás hülyeség. Ez is csak egy szolgáltatás.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.19. 13:04:21

Kápé, szép egyenes gerinced van, de fizettél volna HAVI 4000 forinttal is többet? Nos? B4-ben baleset nélkül. Gondold át még egyszer szerintem.

malloc (törölt) 2008.07.19. 13:05:56

Plusz itt is be lehetne vezetni a hűségnyilatkozatot, ha egy évet aláírsz, olcsóbban kapod. Probléma megoldva, azt hiszem.

A Sün 2008.07.19. 13:15:59

Scheerti te minden hónapban megírod ugyanazt? Nem unalmas?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.19. 13:20:21

Ezt kiérem magamnak. Csak kéthavonta írom meg ugyanazt!

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.07.19. 13:21:38

Kérdés, a másik hasonló, a KÖBE mikor omlik össze...

Különben nekem is ezek lettek volna legolcsóbbak, mert ha balesetezem, akkor nem elég, hogy kicseszek az illetővel, hogy meg kell csináltatnia a kocsiját, még hónapokig járhat a pénze után...

Ja, és lehet, hogy én a legolcsóbb díjat fizetem, de ez nem véd meg attól (ha esetleg nem fizet a biztosító annak, akit lezúztam), hogy egy sötét sikátorban tarkónbasszanak egy baseball-ütővel, így behajtva az esedékes kárt.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.19. 13:41:29

azért a felügyelet sejthette volna hogy gond van már évekkel ezelőtt is mikor nem akart fizetni a tisztelt biztosító...

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.07.19. 13:56:38

Hogy a vérbe lehet ennyit ellopni egy cégtől(ráadásul ekkorától), hogy bedőljön? Hihetetlen.
Amúgy én is MÁVos vagyok, de eddig még semmiféle kárt nem okoztam egyik biztosítónál sem, úgyhogy remélem nem járok rosszabbul egy váltással.

Dr. Szöszi 2008.07.19. 13:58:41

Pár hete beszélgettem a MABISZ egyik jogászával, mint aggódó MÁV-os ügyfél. A szomorú az, hogy elvben bármikor ugyanez a helyzet megismétlődhet, ui. a jelenlegi biztosítási jogi háttér egyszerűen nincs felkészítve arra, hogy egy biztosító tönkremenjen. És tessék csak megnézni a bankvilágot, a jelzáloghitel-botrányokat - elég egyetlen rossz húzás, befektetés és borul a bili.

Az okosoknak: itt nem havi pár száz, hanem éves szinten akár több tízezer forint megtakarításról van szó. Nekünk pl. két autónk van, a feleségemmel együtt - kisgyerekes családként - 8-10 éve balesetmentesen vezetünk, így megérte MÁV-os ügyfélnek lenni. Igen, gerincesek vagyunk, ellenben felelősségteljes állampolgárok is.

yard 2008.07.19. 14:19:20

Szöszi!
Itt nem magas kockázatú befektetésről, rossz húzásról van szó, nem ment tönkre a biztosító, QRVA EGYSZERŰEN ELLOPTÁK A PÉNZT!!!!!

Imbolygó Hollander 2008.07.19. 14:26:34

A biztosítás tényleg mehetne jogsira.

De legfőképpen az kellene, hogy az ÉN biztosítóm az ÉN káromat rendezze. Ne másnak fizessem a az ügyfélszolgálatot, esetleg a korrekt eljárást (mint ahogy az ellenkezőjét se), hanem magamnak. Aztán a társaságok meg játszák le egymás között. Akkor lehetne verseny...

Sam8888 2008.07.19. 14:32:16

Liberté__73 2008.07.19. 12:50:50

Az, hogy ha veszek egy 300ezer Ft-os autót, akkor a semmiért ne kelljen évente 1milliót kifizetnem! Persze 1millió a legdrágább biztosítás, nevezetesen a Posta biztosítónál, ami köztudottan szintén szar. A biztosítók mondjanak le!

És jólenne, ha mindenki a saját autójára fizetné a biztosítást! Nem arra, ha majd egyszer összetör vkit, akkor annak ki legyen fizetve! Sokkal működőképesebb rendszer lenne, sokkal arányosabban kellene fizetni a kocsik után, mert aki új autóval jár, annak legyen pénze a drágább biztosításra is!!!

heliox 2008.07.19. 15:06:54

---------------
Köszönettel megkaptuk levelét! Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy KGFB szerződését adásvételi szerződés másolat alapján áll módunkban érdekmúlással megszüntetni, amennyiben az adásvétel napjáig szerződése díjrendezett illetve az illetékes okmányirodában lejelentette a gépjármű eladását. Továbbá tájékoztatjuk, hogy kártörténeti igazolás hiányában sajnos nem áll módunkban megszüntetni szerződését. A kártörténeti igazolást az Ön előző biztosítója küldi meg az Ön részére, ha kikéri. Az adásvételi szerződés másolatát illetve a kártörténeti igazolását elküldheti az info@abe.hu e-mail címünkre, 422-44-67-es Fax számunkra illetve személyesen is intézheti a szerződésével kapcsolatos változását ügyfélszolgálati irodánkban: 1144 Budapest Csertő park 12. H:8-18; K-CS:8-16; P:8-13
---------------

Megírtam nekik, hogy törvényi kötelezettségük január 31-ig beszerezni (nem megkérni, vagy küldeni egy fax-ot, aztán hát sajnos nem jött, hanem *beszerezni*).

gfb2005.mabisz.hu/gfb2008/index.html

Nem tették meg, mert az a csúnya másik biztosító nem küldte el nekik. Kénytelen voltam én kérni, és láss csodát három napon belül ott volt a postaládámban (15 nap alatt köteles elküldeni).

Egyébként meg azt nem értem, hogy amikor beléptem a szövetkezetbe, akkor az alapszabály rögzítette, hogy a tagok pótbefizetésre nem kötelezhetők. Ha módosítják az alapszabályt és én nem szavazom meg, akkor az nem jogalap arra, hogy abban a pillanatban mielőtt az új szabály életbelép kilépjek? Aki befér a közgyűlésre az azt is megszavazhatná, hogy mindeni fizessen be még egy millát?

Kangörény 2008.07.19. 15:10:46

Hm, ha át kell szerődniuk a máv tagoknak, hogy a picsába adnának brutális díjakat a zűrös ügyfeleknek? Honnan veszi bárki, hogy egyedi ajánlatokat adhatnának a biztosítok? Él egy tarifa táblázat, amit tavaly közzétettek, az alapján köthetnek szerződést, ráadásul el sem utasíthatják azt a mávost, aki náluk jelentkezik.

Dr. Szöszi 2008.07.19. 15:11:05

yard: értem és tudom, hogy itt elsősorban a lenyúlás miatt alakult ki a jelen helyzet, csak arra akartam rávilágítani, hogy ugyanez bármikor bármelyik másik "naggyal" is megtörténhet, jogszabály ez ellen nem véd.

initier 2008.07.19. 15:17:08

Ez a poszt azért nem túl átgondolt, ezt nem lehet az Il Ferro vagy a Baumag ügyhöz hasonlítani, itt nem a konstukció dőlt be, hanem bűncselekmény (ill. bűncselekmények sorozata) történt. A KÖBE már tavaly is alacsonyabb díjakat kínált mint a MÁV ÁBE és ennek ellenére él és virul, semmi jele a megdőlésének. Szerintem sokan azért nem tartottak a MÁV-tól mert benne volt a nevében, hogy MÁV - valószínűleg nem véletlen, hogy a MÁV-hoz csak a kezedetekben kötödő biztosítónak esze ágában sem volt megváltoztatni a nevét, még annak ellenére sem, hogy a MÁV (az igazi) pert indított ellene ez ügyben.
Szerintem az ügyfelek helyett sokkal inkább merül fel itt a PSZÁF felelőssége, hogy vajon, ha az egész biztosítási szakma tudta, hogy a MÁV-nál valami nagyon nem stimmel, akkor a PSZÁF miért ült csenben a babérjain, miért hagyta eddig, hogy egy ilyen pénznyelő biztosító működhessen? Vajon a PSZÁF-nél ki járt jól ezzel? Mert itt azért valakinek nagyon félre kellett néznie, hogy ne vegye észre azt ami a MÁV-nál folyik, mégis csak idén áprilisban függesztették fel.

Mila 2008.07.19. 16:14:45

A mÁV biztosító azért ment tönkre,mert egyrészt egy lábon állt (csak kötelező biztosítások), másrészt pedig túl olcsó volt, harmadrészt pedig bevállalta a pénzért a legveszélyesebb célcsoportot is...a sikkasztás csak hab a tortán,sajnálni pedig egy percig sem sajnálom az ügyfeleit...és nem fogom a Köbe és a Genertel ügyfelelit sem...
Akinek minimális tudása sincs a biztosítók működéséről,annak illene utánanézni,mielőtt szerződik velük...de a nagyonokos ember az autója márkáját hatalmas körültekintéssel választja ki,de a biztosításnál csak a spórolás lehetőségét nézi...
Alapvető tudnivaló,hogy a biztosítók sokféle biztosítást "árulnak" és ebből tudják nyereségesen fenntartani magukat...vannak biztosítások,amelyek kis kárhányadúak,azaz nyereségesek és vannak,amik sokszor minuszosak vagy közel minuszosak (ilyen a KGFB és casco) A normális társaságok azért tudnak fizetni az ügyfél helyett,mert nagy a kockázati közösségük,jól megválogatják,ki milyen veszélyességi csoportba tartozik és annak megfelelő díjat szednek tőle,plusz ott vannak az egyéb biztosításaik (lakás,élet,vagyon,stb.) amik mindig biztosítanak forrást az esetleg megnövekedő károk kifizetésére...
A MÁV viszont csak autózott,bevállalta a pesti,nagyon veszélyes,20éves BMW-st,1 éves jogsival és még a díjakat is alacsonyra nyomta...úgy gondolom,hogy aki ilyesmin spórol,az megérdemli a sorsát...csak azokat sajnálom,akik (a barátnőmhöz hasonlóan) egy tapló mávos miatt több,mint egy évig vártak a pénzükre...

pgpetike 2008.07.19. 16:24:39

Csak annyit a dologról, hogy tíz éve vezetek (hozzáteszem, minden különösebb incidens nélkül, és összesen két nem saját hibás - védhetetlen - balesetem volt. Mindkétszer álltam, amikor belémjöttek.) Korábban nem volt saját autóm, a cégeset használtam sajátként. Aztán vettem egyet. Amikor biztosítást akartam kötni, a MÁV és a következő ajánlat között 13 000 Ft volt a különbség negyedévente. Egyértelmű, hogy ki győzött. Aztán jött a baj. Belémjöttek. Egyértelmű volt az eset, a delikvens azonnal el is ismerte, papírmunka, szerviz. Majd jött a hidegzuhany: Posta Biztosító, ezért a szerviz, csak akkor dolgozik, ha fizetem. Fizettem. Aztán három és fél hónapon át kardoztam, hogy megkapjam a pénzem. Mindezt úgy, hogy már PSZÁF-fel feneyegőztem, mert nem akartak fizetni. Kifogás nem volt, majd küldik a levelet a tudnivalókról. Hozzáteszem a levél máig nem jött meg, de legalább a pénzt megkaptam négy hónap alatt. És ez nem a MÁV. Csak ott még nem borult a bili.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.19. 16:39:38

Mila:
A Genertel más tészta, ott a "veszélytelen", tehát évek óta vezető, de nem hibázó sofőröket csábítják komoly kedvezményekkel. Ráadásul ezt úgy kapod meg, hogy vállalod, hogy nem is lesz saját hibás baleseted. Ha viszont káreseményed van, akkor beszedik a kedvezmény összegét is, utólag.

Ez viszont tiszta, le is van írva - aki vállalta, az normális esetben nem fog később sírni.

(Persze, fog, ilyenek vagyunk...)

Kis Csaba 2008.07.19. 16:39:50

Ez a biztosító nincs alulárazva, csak éppen nem akar évi 10 milliárdot fogni rajtunk. Ez az egész azért alakult ki, mert a többi biztosító nem bírta lenyelni a békát, hogy a MÁV 200000 ügyfelet megszerzett pusztán az árral. Ezzel őket számításaik szerint nagyon nagy kár érte.
Csinálják a cirkuszt, szerintem még most is oktalanul, megy a hangulatkeltés ellenünk. Én felelősségteljesen kifizettem a biztosítás díját, innentől a dolog részemről le van tudva. Pótdíjat fizetni nem fogok, ha meg át kell szerződjek, akkor majd fizettetem a vidéke anyósommal aki mint üzembentartója lesz az autónak, mert ugye bárki köthet biztosítást a kocsira. Mi a frászért kell nekem ilyen taktikákhoz nyúlni? Miért nem volt jó az, hogy fizettem legálisan saját magam után???
Tudom, szerintetek sikeres ember nem lehetek, de mégis úgy érzem, hogy éves szinten A0-ban, egy 1500-ös keleti kocsin 100 000 Ft-ot spórolni jó dolog, főleg úgy, hogy senkinek sem okoztam kárt. Az Alianzos, aki meg nekem jött, inkább fizetett 50 ezer forintot, csak nehogy romoljon a bónusz besorolása.
Nahát ezért választottam a MÁV-ot, és sajnálom, ha meg fog szűnni, de mivel nem vagyok egy jogi analfabéta meglesz a megoldás, ogy ez mégse kerüljön nekem többe. Egyszerűen azért mert számomra még ennyit sem ér a szolgáltatás

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.19. 16:42:28

Kis Csaba:
Na végre egy MÁV-os ügyfél, akiből a sztereotípiák táplálkoznak, már kezdtük azt hinni, hogy kizárólag kedves, mosolygós, nyugdíjas járókeretes nénik vannak a társaság ügyfelei között :)

Kis Csaba 2008.07.19. 16:50:30

KGFB
Miért is kell? - Hogy a biztosítók tollasodjanak.

Én azt tartanám helyesnek, ha mindenki maga dönthetné el, hogy akarja-e biztosítania a járművet, avagy sem. Az autózás kár szempontjából kockázatos dolog, tehát nem lehetetlen, hogy történik anyagi kár.

De kérdem én Miért a másnak okozott kárt biztosíttaják? Hát azért mert így mindenkinek meg kell kötnie.

A lakást sem a másnak okozott kárért biztosíttajuk. Ha a szomszéd leáztat és nincs lakásbiztosításom a biztosító nem fizet. teljesen korrekt. Ha van akkor talán:)

Kedves Autóstársak!
Azért kellene küzdenünk, hogy az idióta KGFB-t szüntesség meg, mint intézményrendszert, és fizessünk azért biztosítást, hogy a minket ért kárt térítse meg a biztosíó. Tegyünk ezért valamit, és ne a MÁV-ost, a Köbést, a Postásbiztosítóst szidalmazzuk, csak azért mert olyan idióta a rendszer, hogy a magunk tulajdonát nem biztosíthatjuk.

Biztos, hogy ennek az ideának a biztosítók nem örülnének, mert nagyon sokan bevállalnák, főleg akik kis értékű járművel róják az utakat.

Tegyünk azért, hogy a mi érdekeinek legyenek képviselve

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.19. 16:55:57

"Én azt tartanám helyesnek, ha mindenki maga dönthetné el, hogy akarja-e biztosítania a járművet, avagy sem."

Óriási gondolat. Ha megtöri az autódat egy alkoholista segédmunkás, akinek a havi bére 45.000 / hó alkalmi munkákból, anyjánál lakik, és a maradék pénzét is elissza - izgalmas feladat lesz behajtani a kárt.

Egyébként az egyetlen tiszességes megoldás a jogosítványra szóló KGFB lenne - a kárt ugyanis a legritkább esetben okozza az autó, sokkal inkább a sofőr. Ezzel megoldódna a rizikókezelés is, hiszen nem köthetnél nagymama nevére biztosítást, akinek jogsija sincs, és autót is csak a kerítés felett átnézve látott.

Kis Csaba 2008.07.19. 17:00:15

Prokee!
Valamit elértettél!
Mi köze van a segédmunkásnak ahhoz amit írtam???
Azt szeretném, ha eldönthetném, hogy akarom-e biztosítani a kocsimat, és megszűnne a másnak okozott kárért kötendő KGFB.
ha biztosítom, és összetörnek akkor fizet, ha nem akkor nem. Ez így lenne korrekt.
És ha biztosítom az autómat, akkor a segédmunkás által okozott kárt megtérítenék, ha nem akkor nem.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.07.19. 17:24:55

Szerinted mennyire korrekt dolog, hogy az én autómat állandóan körbetörik parkolás közben, és ezért NEKEM kellene fizetnem biztosítást, hogy ne ürüljön le a bankszámlám havonta kétszer ?

djimi 2008.07.19. 17:57:53

Mondjatok egy akármit. ami nyereséges, de minimum nulszaadós, aminek a nevében benne van az hogy MÁV! Jaa hogy nemmegy? Vajon miért?

Gabesz 2008.07.19. 18:06:44

Ez az egész kötelező biztosítás egy szemétség. Sokkal többet fizetek azért, mert pesti vagyok és nem vagyok legalább 70 éves. Ez minden biztosítónál így van. Eddig még kárt sem okoztam senkinek. Mindig időben fizetek. Én egy jó ügyfél vagyok!
Ha igazságosabb rendszer lenne, akkor addíg amíg nem osztogatom a betétlapokat fűnek fának, addig ne keljen már indokolatlanul sokat fizetni! Szarok rá, hogy a fiatal pesti köcsögök statisztikailag a legtöbb baleset okozói!
Mindenki mindenhol egyforma tarifával induljon, aztán menet közben kiderül, hogy ki gyűjti a bónuszt, és ki a malust!
Szerintem...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.19. 18:51:20

Kedves Kis Csaba!

Ha egy jogsi nélkül közlekedő zsigulis belédrongyol miközben a lámpánál hallgatod a Sláger Rádiót teljes lelki nyugalomban, és a végén röhögve otthagy, mondván, hogy nincs biztosítása, és soha nem fog neked fizetni egy kurva forintot sem, akkor szerintem nagyon gyorsan megváltozna a véleményed.Ilyenkor mit tennél? Baszhatod a polgári pert, nincs mit elvenni tőle, te meg évekig rohangálsz a pénzed után.

Az emberre szóló biztosítás kivételesen nagy baromság. Én nem engedném. Itthon nem. Adott egy fiatal srác, akinek legyen évi 60000 forint a biztosítása, de akkor ezzel vezethet mindent, ugyebár.

Namost kurvára nem azonos a veszély, ha egy Swiftet vezet, vagy ha egy 328i Bömöst, amivel egy elbaszott driftelés közben ledarál egy komplett sort a Tesco parkolóban. Abban egyetértünk prokee-val, hogy nem az autó okozza a baleseteket, hanem a sofőrök. De ilyen esetben akkor az azonos paraméterekkel rendelkező ezres Swiftes srác pont ugyanannyit fizet, mint a BMW-s? Az oké, hogy az első balesetig fizet annyit, de szeritnem ez magyarországon nem működne... Az USA-ban milliónyi tényező befolyásolja a biztosításodat. Egy tanulónál például a gimnáziumi érdemjegyek is beleszámítanak abba, hogy mennyit fizet ki egy évre...

gépzsír 2008.07.19. 20:21:07

djimi!

MÁV Cargo
A MÁvnál két részre van szedve a szállítás. MÁV Start Zrt. Ezzel utazol nagymamához. MÁV Cargo Zrt. A teherszállítási üzletág, amely bizony nyereségesen működött, (hozta az államnak a pénzt) amíg el nem adták. Egyébként azért tudták eladni, mert nyereséges volt, a személyszállítási üzletág veszteséges, nem is kell a kutyának sem.

A Sün 2008.07.20. 01:27:00

Vihar egy pohár vízben.

Aki nem akar baleset esetén a másik fél biztosítójával meccselni, annak is van megoldás. Évek óta. Itt:

www.allianz.hu/sw31_allianz_internet/online/allianz_aktiv_plusz.html

4200/év, azaz 350/hó, azaz 11,5 Ft/nap. Fogalmazhatunk úgy is, hogy 13 liter benzin ára. Sok? Na ugye.

kujoon 2008.07.20. 04:46:04

Jajj, úgy imádom ezt a sok demagógot, hogy "emberbarátságból" inkább drágább biztosítóhoz megy kgfb-t kötni, nehogy rosszul aludjon a vétlen tulaj...peeeerszee, hogyneee, csak éppen hol van ez a sok emberbarát, mikor sávot szeretnék váltani,netán átmenni a zebrán vagy balesetet szenvedek és véresen integetek a felborult kocsi mellett az út szélén...menjen a pics@ba mind...

G. 2008.07.20. 06:44:36

Erre az olcsó biztosítás-megbízható biztosítás ellentétre csak egy szó: ne akarjon senki gazdálkodni az ÉN pénzemmel, oda teszem, ahová jónak látom (hangsúlyozom, NEM vagyok a MÁV biztosító ügyfele). A MÁV nem azért omlott össze, mert a kisemberek az olcsót preferálták, hanem mert a vezetés felelőtlenül bánt a pénzükkel.
Az U...n biztosító se nem olcsó, se nem csődközeli, mégis, mikor a lakcímet átjelentettem, üres A4-es lapot toltak elém, hogy írjam le KÉRELEM formájában, mit szeretnék és MIÉRT... (mindezt egy lakcím-átjelentéshez!!!) Ez nem szegénység???
MÁS: amikor autócserén törtem a fejem, a szalon "jólfelkészült" ügyintézője CSAK cascoval volt hajlandó kiszámolni a törlesztőrészletet (pedig ezt a megfinanszírozott összeg NEM indokolta), mondván, hogy így jobb nekik is, a banknak is...

q 2008.07.20. 11:13:43

Sün: az emlitetthez hasonló van a Generali-nál is, speciel én idén "ajándékba" kaptam a szolgáltatást. Remélem nem kell kihasználnom :)

Amúgy tényleg annak a rendszernek lenne értelme, hogy a saját bizotositód rendezi a kárt, és behajtja a másik félen. Franciaországban pl. igy működik, teljesen olajozottan és kényelmesen. Elküldöd a biztositódnak a kárbejelentőt, leteszed a kocsit egy szervizben, és szólnak ha kész. Ennyi.

Homokszem csak akkor kerül a gépezetbe, ha a vétlen fél speciel nem francia, hanem mondjuk magyar. Nem egyszerű megértetni az ügyfélszolgálatos droidokkal a szituációt, de ha sikerül, akkor minden megy a maga útján. Csak rá kell számolni cca. 6 hetet (dosszié ide-oda küldözgetése, szabdságok stb.) Francia tempó, na :) Viszont zokszó nélkül kifizették a márkaszerviz 75 Euros óradijából (is) eredő horrorisztikus számlát, egy héten belül át is utalták. A szerviz meg egy hónapos haladékot adott a fizetésre, úgyhogy előlegeznem sem kellett. Óóóóóóó, Európa :)

A Sün 2008.07.22. 00:03:01

Bocsánat, amiért megöltem a topicot... :(
süti beállítások módosítása