Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Apu fortyogó epéje vagyok

2008.09.27. 08:00 | Lowtyo | 9 komment

Címkék: autó technika

 

„Reklámok parancsára kocsikra gyűjtünk, melózunk, hogy legyen pénzünk a sok felesleges cuccra. A történelem zabigyerekei vagyunk. Nincs se célunk, se helyünk. Nincs világháborúnk, se válságunk. A mi háborúnk szellemi háború, a mi válságunk az életünk. A tévé elhitette velünk, hogy egy szép napon milliomosok, filmcsillagok és rocksztárok leszünk. De átvertek. Erre lassan rádöbbentünk, és nagyon, nagyon berágtunk emiatt.”
 
„Mert nem a munkád vagy, és nem is a bank betéted. Nem a kocsid vagy, és nem a tárcád tartalma. Nem egy menő ruha vagy. Egy bohóckodó ganajkupac vagy a világon.”   
 
„Csak akkor tehetsz meg mindent, hogy ha már semmid sincs.”
(Harcosok Klubja)
 
 
 
Rácz Tomi éjjeli autózós cikkje olvasásakor jutottak eszembe ezek, egy kommentet látva. Körülbelül az volt a lényege a hozzászólásnak, hogy egy öreg autó mennyivel környezetszennyezőbb, mint egy mai modern autó. Aztán persze azzal próbáltam érvelni, hogy egy új autó előállításával járó környezetszennyezés mennyivel magasabb, egy öreg kocsi és egy új autó károsanyag kibocsátása közti különbségnél. Tyler Durden szólt belőlem, miközben tudtam, hogy én is „bohóckodó ganajkupac vagyok a világon”.
Kell a klíma, kell a nagy motor, kell az automata válltó, kellenek az elektromos ablakok, a központi zár, a légzsák, a bőrülés.
 
Elképzelni nem tudom, hogy lehet olyan autóval utazni, ami nem bírja tartósan az autópálya tempót, miközben a bogarunk talán épp, hogy elérte azt, és sose voltunk olyan boldogok, mint akkor.
 
Elképzelni sem tudom, hogyan lehet klíma nélküli autóval utazni, miközben a bogarunkban maximum a pillangóablakok kinyitásával lehetett egy kis menetszelet becsalogatni hűtésnek, és sose voltunk olyan boldogok, mint akkor.
 
Elképzelni sem tudom, hogy lehet légzsák nélküli autóval utazni, miközben a bogarunkban kemény kormány és fém műszerfal volt, és sose voltunk olyan boldogok, mint akkor.
 
Sokat változott a világ és vele mi is.
Melyik autógyár hirdet ma új autót úgy, hogy egy örök életre tervezték. Hehe. Majd hülyék lennének.
 
Vedd meg, használd 3 évig, add el, vegyél újabbat és kezd elölről az egészet.
 
Hány csillagos a töréstesztje? Hány légzsák van benne? Bolond vagy? Neked nem fontos a családod?
 
Mekkora motor van benne? Hány lóerőt hoznak ki belőle? Mekkora az emissziója? Bolond vagy? Neked nem fontos a környezetvédelem?
 
Hány éves az autód? Mennyi? Lúzer vagy!
 
Hatnak ránk, tudat alatt beférkőznek az elménkbe és ott fognak meg bennünket, ahol a leggyengébbek vagyunk.
 
Ideológiákat és trendeket kreálnak, amiknek próbálunk megfelelni és mosolyogva tapsolunk. Tudjuk, ha nem állunk be a sorba, kívülállók, kirekesztettek leszünk, nem tudunk együtt menni a tömeggel.
 
Hol vannak már azok az idők, amikor egy család megvette a Ladáját, hogy 15-20 évig szállítsa aput munkába, a gyerekeket óvodába, iskolába, nyáron a családot Balatonra? Nosztalgiázunk rajta, mégse vágyunk rá igazából.
 
Apu tudathasadt elméi vagyunk.
 
 
 
Kell a fejlődés, kell az innováció, kellenek az új találmányok. A baj az, hogy ezekkel együtt az értékrendjeink is változnak.
 
Szép az autód? Kényelmes? Megbízható? Szereted? Akkor miért akarsz újat?
 
Mert beléd verték, hogy abba nem fogsz meghalni, hogy azzal nem lyukasztod, hanem már-már foltozod az ózonlyukat, mert keveset fogyaszt és így havi 1-2 ezer forinttal többet tudsz majd költeni másra.
 
Tetszik a fogyasztói társadalom? Szeretnél a Lilaakác közben élni? Milliomos, filmsztár, rocksztár akarsz lenni? Akkor pedig kell, hogy vásárolj!
 
Nem vagyok ennyire nihilista, de él bennem egy kis Tyler, aki valamelyest próbál kiszaggatni a mókuskerékből. Nehéz dolga van. Család, gyerek, jó környékre kell költözni, jó óvodába, jó iskolába kell a gyereknek járni, nagy autó kell, házat kell építeni és rohadtul hiányzik az IKEA katalógus 84-85. oldala a nappaliból. Az autóknál kiegyeztünk. Nem érdekel, hogy öreg, sokat eszik, és picit már kopott. Nem zavar, hogy hülyének tart a benzinkutas, apám, apósom, néhány barátom, ha hallja mekkora motor van benne és mennyit fogyaszt.
 
Tyler szerint ez kellett nekünk.



Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr68679235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.09.27. 08:45:25

És ugye nem elég egy háromajtós, de kell egy ötajtós, meg egy kombi is mellé -mindegyik létjogosultságát meg tudjuk igazolni:) Mondjuk megveszekedett autóbuziknál -uppsz, bocsi, autofileknél- semmi értelme feszegetni, milyet, mennyiért, mennyi időre vett -a józan észnek ehhez semmi köze. Gyenge kifogásokat tudunk gyártani, ha nagyon muszáj, de magunk is tudjuk, tetteink mozgatórugója egy beteges vonzódás, nem pedig a racionalitás.
Ami pedig a fogyasztói társadalom ostorozását illeti, persze bennem is vannak fenntartások, de tudomásul veszem, hogy ha a népek nem fogyasztanának, akkor én is, meg környezetem tekintélyes része is felkopott állal szipoghatna. Mert ha én nem vásárolok abból, amit te gyártasz, árulsz, hirdetsz, javítasz, szállítasz, éhen fogol pusztulni, kisbarátom. Természetesen fordítva is igaz.
Egyébként én is szoktam arra hivatkozni, hogy az én öreg gépkocsi használatom lényegesen erőforráskímélőbb dolog, mint két-háromévente 1,5 g károsanyag-kibocsájtással modernebb autót vásárolni. Meg hogy mennyivel olcsóbban kijövök, ha használtat veszek (kevesebb munka, erőforrás befektetés a részemről is), de azért tudom én azt is, hogy ahhoz, hogy nekem legyen egyszer egy használtautóm, valakinek meg kellett vennie újonnan is, szóval god bless the újautóvásárló és megkímélő, amiért nekem használható, olcsó, jól felszerelt autót adott!

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.09.27. 09:49:21

Tökén fogtad a dolgot, sőt posttervet törtem össze épp, rég terveztem én is hasonlót Fight club stlílusban. Pusztába kiáltó szó, már évek óta előböfög nálunk is a téma amikor összetalálkozva dumálunk az érett huszas éveikben járó családi verdák mellett. Csak kérdés meddig pörög a rulett. Nemrég a környezettudatosságról beszélgettem, olyan emberrel aki tesz is érte, nem eszik banánt mert a banánültetvények miatt írtják az esőerdőket...khmm, a Tyler által bemutatott út bizonyosan járhatóbb. Csak az már terror kategória, no de azért nem lenne rossz poén galambokat telepíteni a Bmw szalon tetejére :D

szsrobert 2008.09.27. 10:22:58

Furcsa, de igaz.Használj kerékpárt, és egy olcsó öreg autót a közlekedésre.Ha szórakozni, versenyezni akarsz, akkor mutasd a pénztárcád.

apamacko 2008.09.27. 12:17:09

Ezt elolvastam felmondtam a szalonban és elmentem benzinkutasnak, mert elegem van nekem is néha az új autókból, te meg majd annyit tankolsz hogy abból megélek :-))

apamacko 2008.09.27. 12:21:48

Ja és Lowtyo barátom van Pécsett egy E34 520i megnézed nekem ? :-))

asdf 2008.09.27. 12:34:27

Azért én belekötnék ebbe a "boldogok voltunk a régi autóval is cimü" részbe...
Saját példám:
nagyon sokáig trabantunk volt annak minden velejárójával. Ha nosztalgiázok akkor én is ugy gondolok vissza hogy milyen szép volt az az időszak stb stb.
De ha az ember félreteszi az érzelmeit, és tényleg a valóságra emlékszik vissza, akkor fejből tudom sorolni hogy mennyit k.anyáztunk, amikor nem vette a 3-ast csak a 4-eset, hogy mindig beköpte az egyik gyertát a kettőből, hogy télen befagyott a zár és mindig öngyújtóval a zsebembe jártam (hogy fel tudjam melegiteni), hogy nyáron szétfőttünk benne és hosszabb útra csak kora reggel vagy késő délután lehetett vállalkozni, hogyha kimentünk a földünkre (ahová földút vezetett), akkor utánna fél óráig köpködtél a portól ami bejött a kocsiba, hogy olyan vékony volt a kormánya hogy szinte alig lehetett tekerni stb stb....

Mindezeket egy új vagy kcisit régebbi (most egy 9 éves kocsim van) autóhoz hasonlitva hát... Össze sem lehet hasonlitani a kettőt. Szóval azért nem kis előnye van ha az ember újabbat vesz bármiből. Persze van egy optimális középút, és nem feltétlen kell 3 évente új kocsit venni, de nem is biztos hogy 20 évente ideális...

Lowtyo 2008.09.27. 20:34:17

streetsta: persze, teljesen igazad van, kell, hogy vásároljunk, ettől pörög a gazdaság, és ahogy írtad, attól lesz nekünk öreg autónk, hogy más megveszi újonnan. Csak valahogy azt érzem néha, hogy minél kevesebb mindened van, annál boldogabb vagy, mert abba, hogy folyamatosan tekersz azért, hogy legyen még nagyobb tv-d, még újabb telefonod, újabb, nagyobb autód, teljesen kiégsz. Aztán persze mégis küzdök, hajtok, beállok én is a sorba. Talán csak az autónál nem engedek.

apamacko: küld a címet:)

Floyd: bocs :)

szsrobert: hej, már csak kerékpárutak kellenének, biz isten tekernék én is többször

asdf: igen, akármennyire is imádtam bogarazni, nehezen mondanék már le egy kényelmes autóról, viszont a bogár még mindig megdobogtatja a szívem, akárhányszor beleülök.

Kifordított kacagány 2008.10.02. 08:12:30

asdf 2008.09.27. 12:34:27
a kihívások teszik boldoggá az embert, a biztonság csak kényelmessé.

Lowtyo 2008.09.27. 20:34:17
mindenki a sorban áll, mert a pénzt költeni kell. a lényeg, hogy te válaszd meg mire költöd. ha megveszed a régi autót, azzal másnak teremtesz rá lehetőséget, hogy abból a pénzből valami újat vegyen. szerintem nincs ezzel semmi probléma, a gazdaság szempontjából teljesen mindegy, hogy ki veszi az újat.

Vargnatt 2008.10.02. 11:21:13

Kacagány, az első mondatodban van a legnagyobb igazság. Ezért imádom annyira a Trabantomat. Annyival egészíteném ki: A biztonság csak kényelmessé és elbizakodottá/elővigyázatlanná tesz. Ha nem érzed magad körül az állandó veszélyt, akkor hajlamos vagy megfeledkezni róla. De attól az még nagyon is ott van.

A Trabit tehát azért is imádom, mert benne nem az a lényeg, hogy unalmunkban már nem tudjuk, mit csináljunk vezetés közben, és nem az a lényeg, hogy az autónk a seggünket is kinyalja. Hanem az, hogy vagy Te és van a Gép, és megküzdötök az irányításért.

Aki még nem vezetett Trabit, az mondhatja könnyelműen, hogy 26 LE, 100 km/h nem nagy cucc. Aha. Próbáljon csak meg a kátyúkkal és útbordákkal gazdagon tarkított hazai utakon egyáltalán elmerészkedni százig, majd ott egyenesben tartani egy Trabantot. Mikor a kormányt ráncigálja a kezedben, és szinte úgy érzed, hogy a kerekek nem is érintik a talajt, közben pedig a szél-futómű-motorhangok orkánja süvít körülötted, és földrengésszerűen vibrál a karosszéria. Na, az az igazi autóvezetés, az az igazi küzdelem. Eddig csak kétszer mertem a 100-at kipróbálni, mert csak egy életem van. De mindig hatalmas élmény.

Ez a kihívás az, ami már szinte az összes új autóból egy az egyben hiányzik. Mostanában vezettem elég sokat egy SX4-est, de az a helyzet, hogy borzasztó sótlan érzés volt. Az életem első autópályás vezetésén kívül szinte semmit nem élveztem benne. Unalmas, szürke, és nem igényel küzdelmet. Sosem tudnám szeretni.

Lowtyo, király cikk volt, nagyon tetszett!
süti beállítások módosítása