Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

2000 felett nincs élet.

2008.10.01. 09:00 | Lowtyo | 57 komment

Címkék: audi 80 elado vasar gubanc v6 2800

Hétvégén kivittem Audinkat a pécsi autóvásárba.
Nem voltak nagy reményeim, sejtettem, hogy senki nem olyan szándékkal fog kijönni, hogy egy viszonylag idős, nagymotoros autót vigyen haza, de nagyon tetszik a közvetlen kapcsolat a vevőjelöltekkel, látni, ahogy nézegetik, ahogy értetlenül állnak látván a 2800 ccm feliratot az információs papíron, kinyitni a motorháztetőt a hitetlenkedőknek, és csevegni az arra járó ismerősökkel, autóbuzikkal, érdeklődőkkel.


Szép idő volt, teljesen megtelt a hatalmas piactér, családok sétáltak, tolták a babakocsiban, vagy vezették kézen fogva picurjaikat, a bolhapiacon hömpölygött a tömeg, alkudoztak porcelán kutyákra, órákra, csorba vázákra, láncfűrészekre, egyszóval hozta a vásártér, a napsütéses őszi vasárnapon szokásos remek hangulatát.
Egy röpke kört futottam, meglátogatva a használt CD-ket és bakelitokat áruló embert, aki már oly sok remek lemezt szerzett nekem, vettem egy aranyhalat a lányomnak, a kis fekete helyett, amit egyszerűen felfalt egy nagyobb, foltos subukin aranyhal, és gyorsan átfutottam az eladó autókat is B4-es 80-as után kutatva. Egy darabot találtam, ránézésre jóval többet kapott az élettől, mint az én kicsim, de dízel volt, így pont a duplája állt az árcédulán, mint amit én szeretnék a sleeperemért.
Aztán visszamentem és vártam.
Rengetegen megnézték. Persze, messziről nem látszik, hogy benzines, pláne nem, hogy ekkora.
Aztán közelebb jönni és kérdezni, már csak a bátrabbak mertek. Legtöbbjüknek természetesen a nagy motor nem tetszett, aki pedig látott volna benne fantáziát, annak az automata váltó vette el a kedvét, ők lennének a streetracing srácok, akiknek tetszene a disco előtt pózolni egy négykarikással (a csajok úgysem jönnek rá, hogy ez egy ócsóautó) oszt még buli után letolhatnak vele pár agyontuningolt hothatch-et. Volt olyan is, akinek túl öreg volt, gondolom gőze sem volt, hogy ebből a típusból legjobb esetben is egy 2,5 évvel fiatalabbat fog találni.
Érdekes, milyen remekül le lehet mérni pár órás kint tartózkodás alapján a magyarországi autóvásárlási szokásokat. Legyen az autóban kicsi motor, csillogjon-villogjon, legyen fiatal, kevés kilométerrel, fogyasszon keveset, lehetőleg gázolajat égessen el, de a lényeg, hogy olcsó legyen.
Valamilyen szinten érthető is, hogy nem szeretnének nagy motorral autót venni, hiszen szerető államunk olyan sarcot vet ki átírási illeték néven, hogy az én autóm esetében ez kiteszi a vételár egy ötödét, de ezen már mérgelődtem egyszer egy postban. A csillogás is fontos, mert legtöbb vevő laikus, nem ért az autókhoz, így talán arra gondolnak, ha szép az autó, talán jó is, pláne, ha egy idős úr árulja (aki persze a nepper apja). Gyúrnak is erre a nepperek, szinte minden autón látható a polírozásból visszamaradt paszta nyoma a feliratoknál, védőcsíkoknál. Ott van még az évjárat. Fiatal autó = megkímélt. Nincs jelentősége, hogy a km óra mennyit mutat, mert aki nem pörgeti vissza, nem is igazi kereskedő, ezt tudjuk, de a kiült ülés, a fényes váltógomb, a kopott kormány már valamit sejtethet. Nem tőrödnek vele. Mutasson keveset az óra és legyen fiatal. Lelkük megnyugvást talál.
Aztán persze a fogyasztás, amely egy ideje (hála a remek újautó marketingnek) kéz a kézben jár a dízelüzemmel. Legtöbbjüknek fogalma sincs arról, mennyivel mélyebben kell majd a zsebükbe nyúlni egy motorjavításkor, és persze a gázolaj ára is egyre barátságtalanabb, a lényeg, hogy kerregjen és ismét nyugodtan alszanak, mennyire jól is jártak. Vannak még, akik inkább egy benzines mellett teszik le voksukat, nekik viszont kicsi motor kell. Itt mindig a két Fiatom jut eszembe, az egyik 1.4-es volt, a másik 1.6-os. Az 1.4-est pár nap alatt sikerült eladnom, az 1.6-osnál mindenki húzta a száját, hogy nagy a motor, sokat fogyaszt. Az 1.4-es kb. két literrel evett többet városban és nem ment. Jó reggelt Magyarország!
És végezetül az én autóm, piaci szemmel. 1992-es, tehát öreg. Nem dízel, viszont benzines. Sokat fogyaszt (egy szarabb zsiga bevág ennyit, mint az Audim, sza relatív) Drága az átírása, ami sajnos igaz.
Egyszóval eladhatatlan. A mellettem álló full fapad, hasonló korú és áru kisautónál persze egymásnak adták a kilincset az érdeklődők.
Indulás előtt beszéltem két sráccal, akik egy 3000-es Lagunát árultak, ők mondták ki a címben szereplő bölcsességet. Sajnos igazuk van. Pedig akit egyszer megcsap a nagymotor varázsa, nehezen szabadul tőle. Az új autónk szintén automata és 5200 cm³-es, elmondtam azt hiszem mindent.
És igen, a fogyasztás. Nagyon sokan vagyunk hazánkban, akik remegő kézzel húzzuk a tankoló pisztoly karját és soha ki nem ürülő tankról álmodozunk. Viszont, véleményem szerint még mindig értelmesebb beleülni egy öregebb nagymotoros autóba, aminek nincs ára a piacon, tehát olcsó és a részletek helyett benzint venni.    



A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr42686786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norbi 2008.10.01. 09:34:20

Az itthoni autóvásárlási szokáshoz csak ennyit tennék hozzá:

totalcar.hu/tanacsok/hiteldoktor/080926a/

"Kedves Hiteldoki!

A jelenlegi autómat (Suzuki SX4) 10% önerővel és 120 hónapos hitellel hoztam el ebből letelt eddig 1 év 2 hónap."

[@Részeg@] 2008.10.01. 09:44:17

Teljesen igaz, amit leírtál.Ikább megveszik a 1.5-ös SX4-et, 7-8 littyós fogyasztással mint mondjuk a e39 525tds (csak hogy diesel legyen), aminek nepitelet.hu szerint megvan a 7-es, 8-as átlag.(Nem volt még ien kocsink, nemtaláltam megbízhatóbb forrást).

Rocko- 2008.10.01. 10:05:11

pontosan. néha a több kevesebb. de nem nagyon akarják megérteni.

Csubakka Junior 2008.10.01. 10:16:28

Egy autóbuzi autókhoz kapcsolódó értékrendjét kár összehasonlítani egy átlagemberével, de a különbséget jól leírtad. És mit csinálsz az 5200 köbcentivel? Váltvaforgató ekével szántasz?

Lowtyo 2008.10.01. 11:17:26

Csubakka Junior: van okosság abban amit mondasz
A csirkére hasonlóak miatt esett a választásom, mint amit a cikkben is írtam
Szükségünk volt egy terepjáróra
Követelmény volt a klíma megléte, nejem még automatát is szeretett volna bele, én meg bőrt.
Egy gazdaságos terepjáró (mondjuk valami japó) hasonló állapotban, mint a mi csirkénk és max klímával kb 1,2-1,5 m, a csirke ennek a fele volt Limited felszereltséggel.
Aszem egy darabig tankolhatok a különbözetből, és egészen más egy nagy amcsi V8-al autózni, mint egy dízel japcsival, bár tény, hogy mondjuk egy pajero jóval megbízhatóbb.

Egyik haverom most adta el az A6-os Audiát. Pikk-pakk állapotban volt 2.8-as V6-os 30 szelepes mocival. 1,2-ben vitték el. Vett egy SX4-et 3 milláért. Számomra ez totál érthetetlen.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.01. 11:24:27

Lowtyo, nekem tetszik az Audid, csak túl kicsi a motorja. 3000 alatt nincs élet és turbó nélkül sincs. szerencsére benzines, mint tudjuk a dízel csak traktorba való. ;)

zon 2008.10.01. 11:35:05

Miért nem rakatnak gázrendszert a nagymotoros benzinesekbe? Autókereskedő ismerősöm szerint a gázosított autót nagyon nehéz használtan eladni.Miért? (Ha egyébként jó állapotban van)
Egy 2.4-2.8 benzinmotorral szerelt kombi,bele a nagy tartály (így is marad csomagtér) ,és marad dinamika, nem hallod a dízel kerregését, és mosolyogsz a 300 fölötti számokra a kúton.
Persze,tudom,nem adják ingyen sem a gázt,sem a beépítést,de mégis...

Sam8888 2008.10.01. 11:47:47

"A csillogás is fontos, mert legtöbb vevő laikus, nem ért az autókhoz, így talán arra gondolnak, ha szép az autó, talán jó is..."

Ez totál így van. Haverral most voltunk autót venni, neki a csilli-villi szép tiszta beltér, polírozott autó és szilikonozott gumik tetszettek. Mellette nemérdekelte, hogy televan kőfelverődéssel az eleje, a motorban mókoltak valamin (szelepfedél alatti tömítés ilyen hőálló átlátszó paszta volt...), gyanúsan kevés km volt a kocsiban, kormány szétkopva, kuplung fent fog, szíjfeszítő sír...

Persze azért, mert két hozzáértő is ottvolt, sikerült megvenni egy jó koszos gépet, a motorja tiszta por volt (látszott, hogy nemvolt hozzányúlva), a kocsi kívül tiszta kosz volt, az utastér tiszta és jóillatú, az eladó őszinte volt, megmondta, hogy vezérműszíjat mostkéne cserélni rajta (108000km), olajat is hamarosan kéne, meg egy apró hibája van, hogy a km óra néha lemegy 0-ra, de azonnal visszajön (érintkezési hiba).

"...az egyik 1.4-es volt, a másik 1.6-os. Az 1.4-est pár nap alatt sikerült eladnom, az 1.6-osnál mindenki húzta a száját, hogy nagy a motor, sokat fogyaszt. Az 1.4-es kb. két literrel evett többet városban és nem ment. Jó reggelt Magyarország!"

Na énis ezt mondom mindenkinek, de a haver állandóan magyaráz, merhogy az a 2liter az sok... Inkább kevesebbet megyek majd az autómmal, de ha odalépek neki, akkor már menjen is.

Rocko- 2008.10.01. 11:53:51

a 2 liter sok? imho átlagos. :)

CrazyJim 2008.10.01. 12:37:23

Csillogjon villogjon az autó ... Ez Magyarország de sajnos általában ezek az autók lehet hogy körbe voltak törve, vagy pedig több autóból állnak.Én javítok nepper brigádnak és nem biztos hogy vennék tőlük autót. Az meg hogy nagy a motor és sokat eszik??? szerintem nem biztos egy 1.4-essel is meg lehet 12 litert etetni,addig egy háromezer körülivel is el lehet menni 8 liter körüli átlaggal.
Legyen fiatal?? Hogy legalább háromszor annyit hordhassuk szervizbe.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.10.01. 12:37:37

ja, megveszik a kisköbcentist, aztán úgy járnak, mint Zsolt, akit legyorsult egy kamion... autozz.blog.hu/2008/09/29/kilencvennel_a_faluban

Z(ita) 2008.10.01. 12:42:04

120 hónap hitelre... sírok :)

CrazyJim 2008.10.01. 12:50:56

"szerintem nem biztos egy 1.4-essel is meg lehet 12 litert etetni,addig egy háromezer körülivel is el lehet menni 8 liter körüli átlaggal."

Szerintem biztos egy 1.4-essel is meg lehet 12 litert etetni,addig egy háromezer körülivel is el lehet menni 8 liter körüli átlaggal.
Bocs de elirtam.

Lowtyo 2008.10.01. 13:55:13

Hammer: azt az OG-t eladni volt bűn
nagyon komoly bűn
nem ismertem, de nálam az OG az uccsó igazi saab

yenoee 2008.10.01. 14:06:55

"Miért nem rakatnak gázrendszert a nagymotoros benzinesekbe? Autókereskedő ismerősöm szerint a gázosított autót nagyon nehéz használtan eladni.Miért?"

Mert a néplélek szerint a "használt" szó fokozása ilyesmi: sokat futott/rengeteget futott/benzingázos :)
És ebben van is némi igazság.
LPG-t főleg régebbi, nagy köbcentis benzines autókba érdemes beépíteni. Rengeteg Niva, UAZ, illetve egyéb, főleg terepjáró alakul át így. Ők rendeltetésszerűen használva nem is annyira kilométerben, mint üzemórában fogyasztanak.
Nagyköbcentis benzines személyautók esetén aki gázosít, biztosan nem azért teszi, hogy utána messziről nézegesse. A beépítés költsége még a relatív alacsony üzemanyag-ár és az átlagot erősen meghaladó (30-40 ezer km/év) futás mellett is évek alatt jön vissza, és addig nem érdemes eladni a kocsit. Minél újabb fejlesztésű motorról beszélünk, annál nagyobb az átalakítás költsége.
Mindezek fényében szerintem nem túlzás azt állítani, hogy aki LPG-s autót a megtérülési ideje után elad, az már azt is tudja, nem érdemes költeni rá, mert nincs már sok ideje hátra. Ez röviden a piacon úgy jön le, hogy minden LPG-s autó gyanús. Fújnemszabadköpödki.
Saját tapasztalat jogán még annyit mondanék, hogy az LPG-s autót a szervizek sem látják szívesen. Már eleve egy jó autógázost sem egyszerű találni, sajnos több közöttük a bátor, mint a szaki.

spapda 2008.10.01. 14:33:37

Csak egy apró megjegyzés: autóbuzi körökben nagyon nagy divatja van a dízel járgányok fikázásának. Persze lehet sorolni a hátrányokat (hangos, lomha, kormol stb), de azért ne általánosítsunk már! Mindig az szöveg, hogy amit nyersz a fogyasztáson, elveszted a javíttatáson, mert a dízelt aztán rohadt drágán fogod csak javíttatni, ha bármi baja lesz a motornak, egy benzinest bezzeg! Szóval ez kb. ugyanolyan értelmetlen dolog, mint azt mondani, hogy az amerikai autók szarok, a német foci szar, a Sony-Ericsson telefonok szarok, az alföldi borok szarok stb. Általánosítás. Ha már dízel, akkor nevezzük meg a technológiát: szívó, injektoros, turbós? PDTDI vagy common rail? Japán vagy német? Mert rohadtul nem mindegy! És mi drága? Mert nem mindegy, hogy mi romlik el a dízel motoron. Ugyanúgy az sem mindegy, hogy mi romlik el egy benzinesen. Mert mindegyik fajtánál vannak nagyon drága dolgok, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy el is romlanak. Miért az az általános felfogás, hogy a dízel cuccok elromlanak, ezért drága javíttatni, bezzeg a benzinesek nem. Ja, és azokat olcsó is javítani.

Ne általánosítsunk! A családban van egy dízel és két benzines (meg egy 2T Trabant, de azt most ne keverjük ide), látom mindegyik előnyét és hátrányát, de az évek alatt egyikkel sem volt komolyabb gond, a dízeles autó motorikus problémával még nem köpött minket arcon, pedig sokszázezernél tart, természetesen kilométerben. Na meg van még egy Ford Transit kisbusz is, 18 éves a lelkem, turbós motorral, mindenki csak üti-vágja, egy váltóhibát leszámítva pedig soha nem kellett hozzányúlni (a turbóhoz sem, pedig szintén sokszázezres a rendszer).
Míg a dízel vas városban sem tud 6.5 l/100km-nél többet megenni, addig a benzines kollégák 8-10 literrel teljesítik ugyanezt a távot.
A dízel árát negatívumként felhozni 2 okból is helytelen dolog:
1. Mifelénk jelenleg 7 Forint a különbség a benzin javára. A fenti fogyasztásból kiindulva a dízellel kb. 2000 HUF-ból jön ki a városi 100-as, a benzinesekkel minimum 2400 HUF. Tehát hiába drágább a dízel, ha kevesebb is elég belőle.
2. Az elmúlt hónapokban láthattuk, hogy pillanatok alatt képes bármelyik üzemanyag ára ugrani. Az elmúlt hónapban a benzin árának ingadozása (erős növekedés, majd fokozatos csökkenés) volt a jellemző, korábban meg a gázolaj árának fokozatos növekedése (amit mostanában stagnálás és csökkenés jellemez).
Ismét mondom: nem akarok dízel vs. benzin vitát kirobbantani, csupán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy:
1. Nem szerencsés általánosítani.
2. Érthető bizonyos szintig a vásárlók hozzáállása, én is csak dízelt vennék, mert a zaj nem zavar, a fogyasztásra kényes vagyok, gyorsulni meg nem akarok, 'oszt kész.

A bloggoló élményét amúgy teljesen át tudom élni, már csak azért is, mert szintén pécsi vagyok, és néha én is kimegyek megnézni a felhozatalt. És természetesen a 2 liter fölötti vasaktól én is menekülök (az enyém 1998 ccm :))). Hiába, nagy autót csak venni könnyű, eladni már nem annyira. Fel kell rakni a netre is, úgy nagyobb az esély az eladásra!

Lowtyo 2008.10.01. 15:01:57

andorpapa: jogos, ha a saját autómba beletolnék évi 30-40 ezret, valószínű, hogy elgondolkodnék egy dízelen.
Viszont egy dízelt javítani drágább. Nem azt mondom, hogy a benzines nem romlik el, a dízel pedig igen, sőt, a régi szívódízelek, jóval többet futnak meghibásodás nélkül mint a benzinesek általában. Viszont egy motorgenerál többe fáj egy dízelnél. Erről szerintem bármely szerelőt is kérdezel, ezt fogja mondani.
Új, közös nyomócsövesről pedig csak rossz tapasztalataim vannak, annyira, hogy olyat aszem soha. Öt ilyen autóból álló flottánk volt, mindegyik csak a MOL-nál tankolt, újonnan vettük, rendszeresen szervizeltük, ismertem a sofőrjeimet, egyiket én hajtottam az ötből, csak szívtunk velük. Volt köztük egy japán, két francia, két olasz.
Amúgy pedig ízlés dolga. Én inkább tankolok többet, mert keveset használom, de szívesebben vezetem a benzineseket.

spapda 2008.10.01. 15:09:29

Lowtyo!
Látod, ez a korrekt hozzáállás: elmondod, hogy neked miért a benzin, és mik a tapasztalatok ezzel vagy azzal a vassal. Common railt én sem vennék. Nekem a 30000 km simán befigyel évente a kocsiba. Nem mindegy. De persze élmény az is, amikor átülök a család többi járművébe, és előjön a "hú, az anyja, ez aztán megy!" életérzés.

Z(ita) 2008.10.01. 15:25:15

Egy autóbuzi nem azért utálja a dízelt, mert drága vagy hangos vagy akármi. Azért, mert szar. Azért :)

feketenap 2008.10.01. 15:32:28

Aztán mennyiért méred az ingolstadti csodát?

Bulletproof 2008.10.01. 15:40:30

Lowtyo
Az írásod a használt piaccal indúlt, így szerintem hagyjuk az új és a közel új autókat és velük az embereket és azok álltalam sem értett észjárását, akik ilyen autókat vesznek (kis köbc.). Az Audid vagy az újabbik autóddal azonos korú dízeleknél én azért még nem beszélnék olyan hú,de nagyon nagy különbségekről javítási költség és javítási költség között.
Most csak érdekesség képpen számolgattam magamban, mi lenne, ha egy 3000-5000cm3 -es autót használnék a dízelem helyett (ami nem egy versenyparipa, de nem is kell égni vele a kapaszkodó sávban). Szerintem nem mondok nagy hülyeséget, ha átlag fogyinál 2-es szorzót használok (6,5l vs. 13l). Én kb 10000 Km-t megyek a saját kocsimmal évente, ami nagyon nem sok szerintem. Mégis 200 ezer forinttal kevesebbet költök naftára így, ami nem kevés. Ez alatt az "óriási" éves futásteljesítmény alatt, meg még nem is volt gondom a motorral, de két-három évente tudnék csinálni egy teljes motor generált az üzemanyagon megspórólt lóvén.
Más az értékrendünk, nem mondom, hogy rossz ember vagy, amiért nagy benyással jársz, amit olcsón vettél, de ne azzal vígasztald magad, hogy ha dízeled lenne, akkor ráköltenéd a gatyádat a szervízre, mert a 90' évek közepe előtti rendszereket nem lehet egykalap alá venni az újakkal.

[@Részeg@] 2008.10.01. 15:46:19

Nekem nincs bajom a dízellel, sőt a Volvo D5-ösét remekműnek tartom..
Nem lomha, húz rendesen mindenhol, hangja csodaszép, 3.9-es átlagot menntünk vele...1300 km-t egy tankkal.

[@Részeg@] 2008.10.01. 15:56:16

Jó, mondjuk az is igaz, hogy 100, tempomat autópálya, de akkor is megvolt :D

Kamikaze 2008.10.01. 15:58:14

Gázosítás... Hmmm.... Sok futás? Egyértelmű, hogy nem nézegetni veszik a gázost...Viszont nem mindegy kitől veszed... Neppertől gázost sose.... Nekem a 8,5 éves Corolla 170Ekm-nél tart... De úgyse fogják elhinni... :)))
Egyébként érdemes szétnézni az arcátlanságok között... Ezen pl. párásra röhögtem a monitort..:

www.hasznaltauto.hu/2399921_mitsubishi_montero_2002

Mruhahah 61E? Ez jóó... :)))

www.hasznaltauto.hu/2393562_jeep_grand_2002

Meg ez se kerülte meg legalább 2X a földet...

És valaki ezeket biztos megveszi... :)))

Vagy ez:
www.hasznaltauto.hu/2399572_ford_explorer_2000

Mruhahaha 165E km... hehe... kérdés négyzeten vagy inkább a köbön?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.10.01. 15:58:59

Zita, baszod, de akkor hogyan sírnál, ha tudnád, hogy az új autók 70%-át így veszik. 0 önerő, maxi hitel, 3 év múlva csere, lesz új verda, csak havi háromezerrel többért a mostaninál,egyenesen a lakótelepi csillaggarázsba.

Ja, és azt remélem tudjuk, hogy azért nincsenek 180-240 hónapos autóhitelek, mert a versenyhivatal 10 évben maximalizált. Én ezt simán korlátoznám, mondjuk 7-8 évre, de az a plafon. rögtön fele annyi lenne a BAR (Igen, tudom már KHR) listás. Nem nagyon van olyan arc, aki a 120 hónapot kifizeti úgy, hogy a kocsit még használja is.

Sabc 2008.10.01. 19:38:44

Hogy miért nem rakatunk a nagymotorba gázt? Mert ősi román szokás azé. Gázzal tudniillik hegeszteni szokás, gázolajjal fűteni, az autók pedig benzinnel működnek. :) Arról nem is beszélve, hogy hosszútávon tönkrebassza a motort.
És nem a józsi mondta, hanem tapasztalat.
Nameg az igazi autóbuzi lehetőleg olyan autóval jár ami értelmetlenül nagy és/vagy értelmetlenül sokat fogyaszt és/vagy értelmelenül erős, tehát pont nem racionális érvek alapján vásárol géperejű járóművet.Hanem mert Kell.Bele.Erős! :)
Anno amikor eredetvizsgára vittem az autómat, megkérdezték hogy ugye ez kisteher? Nemmmm.... :)))

Szendwich 2008.10.01. 19:50:39

Autópiac. Hmmm. Felderengenek az élmények, amikor minden ismerősöm ajánlotta a nyíregyházi autóspiacot, hogy ott aztán lehet kocsit venni. Hatalmas választék, olcsóság és akár tankot is vehetsz. Gondoltam is magamban, hogy húúúú ez kell nekem. Hát felkerekedtem és ellátogattam egy verőfényes késő nyári napon az említett neves piacra. Jártam, keltem a sorok között és igazából két darab 2-es Jetta fogott meg (az egyik 400.000 volt, a másik 560.000), de a tulajok elriasztottak. Az egyik agyon dicsérte a portékáját, meglepő fogyasztási adatokkal riogatott. Mondtam a papának, hogy futok még egy kört és majd visszamegyek, azóta is megyek… :) A másikhoz odamentem és mikor kiderült, hogy egy 120 kilós kan cigányé, nem az ott ácsorgó srácé, akkor gyorsan hátraarcot vágtam. Még odasétáltam egy pöpec Audi 80-ashoz is, nagyon szép volt. Csak nagyon furcsa volt, hogy semmi papír nincs rajta. Kérdeztem is a sofőrt, hogy mennyi az annyi. Erre mondja, hogy nem eladó, a mellette állót árulja. Átnéztem a mellette álló autóra, szintén 80-as volt, kemény 90.000 igaz magyar forintért. Mondta az fickó, hogy ukránba v. románba járni kiváló vétel. Na mondom...
Ezen kívül kb. minden második autót gyanús külsejű fickó árult (értsd cigány), hihetetlen áron. Persze volt egy Opel Corsa, amit két fiatal csajszi árult. Azt megnéztem, mármint a lányokat :)

Szóval nekem nem jött be a piacozás. Lowtyo kocsija viszont igen, csak az automata váltó zavar :/

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.10.01. 20:05:31

áh igen, klasszikus probléma a nagy köbcenti és fogyasztás...a használtautó.hu is roskad az ilyen 15-20 éves nagymotorú, nagyautók súlya alatt, rengeteg audi és bmw van...a miénk mondjuk 2.6os 8-12 litert eszik, viszont 80 literes a tankja, és azt is 25 ezer pénz teletölteni :(

Sabc 2008.10.01. 20:07:42

Nekem is kérdezték már meg a kúton, hogy miazistenbe tankoltam 22 ezerért, amikor egy kistehert se látnak. :))

[@Részeg@] 2008.10.01. 20:12:22

Mi is 22-ér tankolunk hetente...néha hetente 2x

ommm 2008.10.01. 20:17:52

Sabc 2008.10.01. 19:38:44

Uff, megkönnyebbültem. én a köpőcsészével úgy járok, hogy sokat fogyaszt.
jajdejó :)

Szendwich 2008.10.01. 20:23:41

Sabc 2008.10.01. 20:07:42
Mert hozzavannak szokva a kutasok a postban is emlitett streetracing srácokhoz, akik pentek este 1000, 2000 forintert tankolnak :D

Sabc 2008.10.01. 20:25:55

Bázz, annyival szinte a kútról is alig bírnék kiállni. :)

ommm: de mosmá igazán vehetné valamit, ami jó helyen hajt. :)

Mindegy, hogy 3 ajtós, 5 ajtós vagy kombi. :))

ommm 2008.10.01. 20:30:04

Sabc 2008.10.01. 20:25:55

Tudod mi az unalmas és megbízható autóban a jó?
Hogy elég teret hagy összesezdni az eszement faszságra valót :))
Naná, beszéltünk már róla.
A legnagyobb fájdalmam, hogy nincs Lancia Kappa karosszériás E34 :((
A B10-ről meg nincs nagyon lövése az itteni BMW-nek, pedig...
De a Zsigulator ott van. Dolgozni kéne vele. Sokat. Azt meg nem fogok tudni jövő nyárig.

Sabc 2008.10.01. 20:33:20

Lancia Kappa. Azkénemégcsak. :))

ommm 2008.10.01. 20:37:38

Ne bántsd.
Imádom azt a digó seggét.
Tetszik.
Persze kizárólag szívó V6 3 palack.
Csak a hajtás, csak a hajtás...

Lowtyo 2008.10.01. 21:00:07

Lancia Kappa szép
Hát még Lancia kappa kupé
Sőt, még a Lancia beta

Sabc 2008.10.01. 21:04:09

Rossz helyen hajtanak, azabaj. :) A szépségüket elismerem. De egy igazi autóbuzi kanyarban nem orral kifelé sodródik. :))

ommm 2008.10.01. 21:18:27

Sabc 2008.10.01. 21:04:09
Mit gondolsz, faszé' cseréltem harmadszor kézifékbovdent?
Ki bírja azt pénzzel?!
:D
Hö!

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.10.01. 21:40:37

Nah, akkor én is hozzáröfögök. Talán már máshol is említettem, de a lényegen nem változtat: még a kilencvenes évek elején le akartam cserélni az autómat újabbra (7 éves volt! Hehe, ma egy 7 éves autó a szememben szalongép, a legfiatalabb autóm is 95-ös...), kimentem Svájcba, de sajnos semmi számomra érdekes japánt nem találtam, csak egy Golfot. Az meg nekem olyan, mint ördögnek a tömjénfüst, de jó áron adták, meg aztán üres kézzel sem jöhettem haza. Asszem öt éves II-es Golf, 1,6 Champion, 160.000 km, vezetett szervízkönyv, sérülésmentes kasztni, látszott rajta a napi használat, meg kicsit a kuplung is csúszott, de őszinte, tisztességes gép volt. Miután hazahoztam, persze a frász kerülgetett, hogy mikor lopják el, villámgyorsan árulni kezdtem. Voltam piacon is vele, fürtökben lógtak rajta az emberek, igazán alaposan kitakarítottam, átpolíroztam -volt, aki mondta, csak azért nézegeti, mert olyan szép. Jöttek az érdeklődők, húzták a szájukat: sok a kilóméter. Mondom neki, hogy igenám, de van szervízkönyve! Jójó, de a másik soron a TD Golf is ugyanennyibe kerül, feleennyi kilóméterrel. Szervízkönyve van? Ja, az nincs. A harmadik ilyen eset után hazaérve elraktam az egyik fiók mélyére a komplett paksamétát -tán még ma is meg van valahol a használati útmutató meg szervízkönyv-, kikaptam a műszerfalat, és beállítottam rajta a nyolcvanegynehányezer kilómétert. Pár héten belül elkelt a kocsi, a vevő örült, hogy milyen keveset futott a kocsi, meg szép is, még a szerelője is dícsérte a gépet. Jah, később használtam 1,4-es Jettát -legalább egy literrel többet evett, mint az 1,6-os Golf (mert persze ez volt az egyik legnagyobb bánatuk a népeknek, hogy nem 1,4-es, mert az gazdaságosabb...)
Ami a gázt illeti, egyre biztosabbnak tűnik, hogy ősi román vagyok, ugyanis a Sigma gázzal ketyeg (meg az egyik Transit is). Ráadásul én építtettem bele, nem így vettem. Ugyanis számoltam: a szet ára beépítve akkor volt 320.000,- Ft (injektoros rendszer, pótkeréktartállyal). A fogyasztás gáz üzemben kb. ugyanannyi (városban 15 körül, de engedjük meg a 16-ot), meg tegyünk rá egy litert az indításkor elhasznált benzinből (automata rendszer, benzinen indít). Mai árakon számolva a benzin fogyasztás kb 4.500,-Ft/100 km, gázos fogyasztás 3.180,-. Tehát minden 100 kilóméteren mintegy 1300 forintot spórolok, illetve annyiba kerül a kocsikázás, mint ha kb 10 literes benzin fogyasztásom lenne (205 lóerő, automata váltó, automata klíma, megminden) . A gáz szett ára 30.000 km alatt bőven megtérül, utánna meg színtiszta spórolás. A motoron nem éreztem semmi extra kopást (a nyár végi hengerfejesedésnek sajnos ventillátor be nem kapcsolódás, illetve nem eléggé gondos odafigyelés volt az oka). Természetesen csendes, lendületes maradt az autó, a teljesítmény csökkenés nem jelentős (ráadásul a vezérlés teljesen programozható, szerintem még talán ellensúlyozható is a dolog, igaz az plusz fogyasztással jár), gyorsulásmérővel ellenőrizve a benzin és a gáz üzem gyorsulása szinte ugyanaz volt, de normál üzemben azért van különbség, csak mondom, nem számottevő.
Angolok, hollandok, olaszok, németek, ausztrálok -náluk elég rendesen megy a gáz-biznisz (lásd autogas-tankstelen.de), de ugye a román egy igen aggresszív népcsoport, mindenhová beférkőzik:)))

Sabc 2008.10.01. 21:41:05

Koffeinmentes kávé
Light cigaretta
Guminő
Kézifékkel kanyarodni gáz helyett.

:)))))

ommm 2008.10.01. 21:52:51

Na igen.
Magad uram, ha szolgád nincs.
Mindennek eljön az ideje töki.

Azt a gázos Essexet majd remélem jó górcső alá vehetem :))

Rocko- 2008.10.01. 21:56:15

Szendwich 2008.10.01. 19:50:39
mész két kört, és nem fog zavarni h automata. a nehéz jobb lábad annál inkább. :)

Sabc 2008.10.01. 20:07:42
:DDD
Kell. Bele. Benzin.

Sabc 2008.10.01. 21:41:05
ezért kell a kocsiba gáz. :DDDD

A Sün 2008.10.02. 01:39:48

Ennek a sztorinak az lesz a vége, hogy megunod a 300 000 körüli ajánlatokat, és inkább kivonatod ideiglenesen a forgalomból, felbakolod a kertben, és a (leendő?) gyereked majd 20 év múlva jól rendberakja. És hogy fog örülni neki!

A Sün 2008.10.02. 01:48:08

OFF
Asszonyt lehet-e még ott kapni? :D
(Macska-jaj)
ON

Kifordított kacagány 2008.10.02. 08:39:42

ja, ne is vigyétek el, csak rosszul jártok. sokat is eszik egy dieselhez képest és még szar automata is. csak a hülye vesz ilyent.

aki mindennapi használatra akar venni nagy motoros autót annak érdemes gázos vasat venni. lehet, hogy szét vannak már hajtva, de azért egy darabig még elmennek viszonylag olcsón. beszereltetni pedig annak éri meg, aki évi 30-40e km-t megy vele, mert akkor 1-1,5 éven belül behozza az árát. a szétbassza a motort duma meg hülyeség, vannak olyan autók, amik már 20 éve mennek gázzal gond nélkül.

Sam8888 2008.10.02. 14:31:56

yenoee · roncsfesto.blog.hu/ 2008.10.01. 14:06:55

A legdrágább gázosítás is kb 300ezerbe kerül(+-50e, hengerenkénti injektoros autóba). 300ezerrel kerül többe egy új autó gázosítva, a dízelek mennyivel drágábbak? A gáz szerintem előbb megtérül, mint a dízel...

Kifordított kacagány 2008.10.02. 15:08:21

és emellett valóban környezetbarát

Sabc 2008.10.02. 17:02:58

Kifordított: Gondolom te számtalan gázos autót javítottál, és az ott szerzett tapasztalataid alapján vontad le a kristálytiszta végkövetkeztetést...

Sabc 2008.10.02. 17:03:56

Ja 20 éve mennek gázzal. Főleg hogy alig 10 éve jöttek be az autógázos cuccok...

Kifordított kacagány 2008.10.02. 17:33:00

Sabc 2008.10.02. 17:02:58
nem, valójában onnan, hogy hittem azoknak akik már számtalan gázos autót javítottak. bármilyen hihetetlen, anno matekot és fizikát is íilyen módszerekkel tanultam az iskolában.
annak a 10 évnek azért nézz utána, de örülök, hogy 10 évet simán elképzelhetőnek tartasz.

Sabc 2008.10.02. 17:33:49

Akkor nekem miért nem hiszel, aki számtalan gázos autót javított?

Kifordított kacagány 2008.10.02. 18:03:52

mert téged nem ismerlek. messziről jött ember meg azt mond amit akar. inkább hiszek olyannak akit ismerek és meg vagyok győződve róla, hogy ért ahhoz amit csinál, mint olyannak akiről azt sem tudom, hogy nőgyógyász, vagy birkapásztor.
azért remélem nincs harag. cserébe neked is ott a lehetőség, hogy ne higgy el mindent.

Sam8888 2008.10.02. 23:40:36

Sabc:

Énis gázszervizben dologztam, de komoly problémánk nemnagyon volt. A 2 év alatt, amíg abban a szervizben voltam egyetlen olyan vendég volt, akinek problémája volt vele, egy cosworth mercis öregúr, akinek a szívósortömítése mindíg kiégett, hozzáteszem a két év alatt egyszer volt nálunk, de a többiek elmondták, hogy ez azzal a mercivel már régebben is megtörtént, valszeg a gáz miatt.
Ha rendesen karban van tartva, akkor olyan probléma nemszokott lenni velük (kapcsoló elkoszolódig/elhasználódik, reduktorból lekell engedni a merkaptánt, reduktorfelújítás, tartálynyomáspróba, stb.), mert a gáz érzékenyebb az égés "minőségére".

Sabc 2008.10.03. 17:22:08

1: Nem dolgoztam gázszervízben. Autószervízben dolgoztam. És nem azt mondtam hogy a gázrendszer megy tönkre, hanem a motor többi része a gáz miatt.

2: A "cosworth merci" az milyen?....

Kifordított kacagány 2008.10.03. 19:30:33

ezt ismerem. mikor az autószerelő ráfogja valamire a hibát. mert valamire mindig rá kell fogni.
süti beállítások módosítása