Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Nem sikerült jogsid szerezned? Utazz Szekszárdra!

2008.10.20. 08:00 | scheerti | 15 komment

Címkék: szekszárd autó jogosítvány autósiskola

Furcsa hírrel indított pénteken a reggeli híradó:

A Dunántúl számos megyéjéből érkeztek korábban vizsgákon már elbukott autósok Szekszárdra, hogy itt vásároljanak maguknak okiratot. Eddig közel ötven esetben derült ki, hogy ennél az iskolánál olyan emberek tettek a jogosítvány megszerzéséhez szükséges sikeres KRESZ, műszaki, rutin és forgalmi vizsgákat, akik korábban már három-négy alkalommal elbuktak a lakóhelyük közlekedési hatóságánál megtartott vizsgákon.

Jogsigyár, ahogy mondani szokták az olyan iskolákra (mert van ám több ilyen is), ahova az olyan "nebulókat" küldik akik valamilyen véletlen folytán nem tudnak sikeres vizsgát tenni sokadjára sem. Jelen esetben felmerült az is, hogy olyan emberek is kaptak vezetői engedélyt, akik nem tudtak írni és olvasni. Az a kérdés, hogy akkor mégis, hogy a fenébe tudták kitölteni a számítógépes KRESZ-tesztet? Ezt egy ember, egy vizsgabiztos KIZÁRT, hogy meg tudja szervezni. Egyszerűen nincs olyan, hogy egy teremben odafut mindenkihez, hogy melyik a helyes válasz, pláne azért, mert egy perc áll rendelkezésre minden kérdésre.

 

Mindenki hallott már olyan esetről, hogy a vizsgabiztost megkenték némi pénzzel, esetleg egy üveg jó itallal( vagy mással, ami most nem tartozik ide), hogy BIZTOSAN átmenjen a forgalmi vizsgán az a tanuló, aki kicsit ügyetlenebb volt a többieknél, de gyorsan kellett a jogsi. Ez más, ilyen mindig is volt, lesz is sokáig. Ezek a tanulók megtanulták a KRESZ-szabályokat, átmentek a rutinon, vizsgáztak elsősegélyből, és levezették a kötelező órákat, sokan még pluszban vettek is hozzá. Ők leginkább a saját idegességüktől, vagy a vizsgabiztostól féltek, azért vesztegettek. Elítélendő ez is, persze.

Viszont az, aki írni-olvasni nem tudó, KRESZ-könyvet soha nem látott emberek százainak ad jogosítványt bemondásra, az nem csak erkölcstelen, hanem gerinctelen és mocskosul felelőtlen is. 10 év börtönt kaphat a vizsgabiztos az oktatókkal egyetemben, a vesztegető "nebulók" ötöt. Enyhítő körülmény, ha feladják magukat azok, akik így szereztek jogsit. Hát persze, tömött sorokban fognak állni a rendőrség bejárata előtt azok, akik megkenték a vizsgabiztost. A rendőrség ugyan megígérte, hogy az önként jelentkezőket nem büntetik meg, de nagy valószínűséggel rendesen le kell vizsgázniuk. Néhányat akkor  is el fognak kapni közülük,ha nem jelentkeznek önként, hiszen 6(!) megyéből, az egész Dunántúlról jártak hozzájuk emberek vizsgázni. Ráadásul volt közöttük néhány olyan ember is, akik sokadszorra buktak el a saját lakóhelyükön a vizsgák valamelyikén, itt pedig elsőre, hiba nélkül átmentek. Ezért bukott meg a díszes társaság, túl jók voltak az eredmények, de valószínűleg az is gyanút ébreszthetett a rendőrségben, hogy valamiért megéri az embereknek több száz kilométert utazni azért, hogy jogosítványt szerezhessenek.

Az öt évre tessenek gondolni azok is, akik büszként újságolják, hogy a haverjuk mennyiért iratta be a jogsijába az "A" kategóriát, holott nem is vezetett motort soha életében. Döntse el mindenki, hogy megéri-e. Szeritnem nem.

Nagyon nem támogatom az ilyen eseteket. Nem csak azért, mert szabálytalan, hanem mert oka van annak, ha valakit meghúznak. Szerintem szigorítani kéne a jogisítvány feltételeit, mindkét részrôl. Ne lehessen a biztost megkenni, és a tanuló csak akkor menjen át, ha valóban sikeresen teljesyti a vizsgát. Különben nem biztos hogy csak a rendôrségi hírek közt fog szerepelni huszadrendű vádlottként, hanem baleseti hírek közt címlapon. Ennek az elkerülés az ő érdekük is.

Rocko

Két dolgot szeretnék hozzátenni:

1. A Szexárd x-szel írandó;

2. Mit gondoltok, a magát "Jogsi 4 / 6 hét alatt" (motor/autó) szlogennel reklámozó autósiskolából, vagy bármely, más intézményből a kötelező minimum 30 óra (ahol ugye 1 óra=50 perc) levezetett gyakorlat után egyedül az utcára engedett friss jogsis mennyivel veszélytelenebb a fentieknél ?

Vezethet, vásárolhat erős, nagyköbcentis aszfaltszaggatót, 3.5 tonna alatt bármilyen büdös nagy teherautót, szállíthat kisgyereket, családot, nagymamát. Parkolhat egyedül a lakótelepen, vagy elakadásjelzővel a körúton. Indulhat CRX-szel az illegális gyorsulási versenyeken, szlalomozhat az M1-M7 közös kivezetőn. Önállóan beragadhat a Belváros kereszteződéseiben, parkolhat villamossínen.

Ja, és el ne felejtsem: személyi igazolványa és jogosítványa birtokában önállóan, saját döntési jogkörben törhet össze autókat - és testeket.

Igaz, neki legalább legálisan van papírja arról, hogy alkalmas a vezetésre. Tiszta szerencse.

Lehet, hogy holnap "Légy sebész könnyen, gyorsan, két hónap alatt!", vagy "Minden napra egy fogás - szülésztrükkök 5 fejezetben" című tankönyveket láthatok majd ? Vagy mégsem, hiszen ott emberéletek forognak kockán ? Ja, bocs, a közlekedésben is.

Valami nem jól működik, úgy érzem...

- prokee -




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr8718708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2008.10.20. 08:39:02

a mi időnkben még úgy volt, hogy aki nem fizetett, azt biztos megvágták párszor a vizsgán. csak hogy meglegyen a statisztika. na most vagy változott a gyakorlat, vagy mindenki fizet.
amúgy azt sem tartom jónak, ha valakit egyetlen hibáért vágnak meg a vizsgán. pláne ha mondvacsinált hibáért. még a rutinos versenyzők is hibáznak . vagy emeljék fel a kötelező óraszámot, ezzel is elkerülve, hogy a frissjogsisok a közúton tanulják meg élesben a közlekedést, vagy ha valaki teljesíti az adott óraszám alatt elvárható tudást és rutint(ami a jelen esetben meglehetősen kevés) akkor ne cicózzanak vele. mondjuk a kötelező óraszám felemelése lenne a jobb megoldás.
meg ahogy a másik postban is írtam már. a vezetéstechnika tréning sem ártana. sőt, a legnagyobb probléma talán ott van, hogy a rutinvizsga előtti óraszám a kevés. amikor a népek elkezdik venni az óráikat a forgalomban, még nagyrészt csak a géppel birkóznak és nincs ez másképp a vizsgán sem. márpedig aki a géppel küzd, az nem tud a forgalommal küzdeni.

fsblack 2008.10.20. 08:41:09

Szekszárd nem X-szel írandó!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.20. 08:59:13

én anno a rutinvizsgám megbuktam, a padka mellé állásnál olyan ideges voltam, hogy lendületből nekicsaptam a kereket.
előtte és utána semmin sehol.

a cigók jogosítványszerzési szokásairól mikor lesz írás? eddig egyet láttam tanulókocsiban, de itt a faluban körülbelül 12 darab nagy Mercedest vezetnek, abból 2 zsír új GLK.

Sabc 2008.10.20. 08:59:28

fsblack 2008.10.20. 08:41:09

Tudjuk Dr. Grétsy, ne rugózz, poén volt. :)

Hetfield 2008.10.20. 09:22:17

Lehet, hogy most egyedül maradok a véleményemmel, de én simán bevezetném az évenkénti, vagy legalább ötévenkénti KÖTELEZŐ újravizsgázást!!!

V8 2008.10.20. 11:06:33

Az egész rendszert alapjaiban kéne megváltoztatni...

A közelemben pont mostanában szerzett valaki jogosítványt, szerencsére neki mentek a dolgok, de az oktatója mondta, hogy fix tarifával indul a forgalmi vizsga. Ha nem fizet, akkor valamin biztos megvágják, ha fizet, akkor normálisan vizsgázhat, ha valmit elront, akkor megvágják és visszakapja a pénzt...

Egyébként nevetséges, hogy rutinórákon 2-es fölé nem váltanak, nincs satufék, hirtelen kikerülés; forgalomban nincs előzés gyakorlása, intenzív gyorsítás, lassítás - tehát bármi, amit a való életben használni kell és tényleg kéne egy oktató segítsége. És ezek még mindig közel sincsenek egy vezetéstechnikai tréninghez...

ppeterka 2008.10.20. 14:20:21

www.langlovagok.hu/html/galeria/2589_0.shtml

Na azért ehhez is kell tehetség!

Amúgy meg nem lehetne ezekből a kedves kis szarjankókból valami jópofa börtön-valóságsót csinálni? Minden héten meg lehetne szavazni, ki kerüljön Nagyf@rkú Jocó cellájába... "Közveszélyes okirathamisító vagyok - mentsetek ki Jocótól" címmel, "Akit átengedtem, elcsapta a gyerekedet a zebrán" alcímmel...

Rocko- 2008.10.20. 14:56:09

na ennyit ér, h 23-ra szigorítanának.
mondjuk hoogy valaki egy automatát se tudjon kezelni...
és persze a féket se találta.

biker_kolee 2008.10.20. 15:04:56

Azért ez az ótómatás cuccos durva... :))


A vezetéstechnikait én is pártolom, nagyon hasznos és jó ötlet. Nekem volt szerencsém ott lenni, és rohadtul megváltozott a hozzáállásom valamint a sebesség iránti tisztelet is nőtt. Jóapám másnap kapásból megvette a 4 új 4évszakos gumit a Suzukira... :D (Tudom, sikeres nem lehet.)

Én-magam részéről-még élvezném is, ha a rutin és a forgalmi vizsga közt, vagy mindegy, mikor, de lehetne egy jót szambázni. :))

Kifordított kacagány 2008.10.20. 16:49:41

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.20. 14:56:09
az ember néha elfelejti kapcsolni az automatát, mint ahogy a manualt is. néha még félre is lehet kapcsolni. de hogy emiatt miért kell átszakítani a korlátot, azt én sem értem.

Skel 2008.10.20. 19:08:04

Szorosan nem kapcsolódik a témához, de azért leírom:
Engem anno indexszel húztak meg. Se előtte, se utána nem volt bajom vele, de vizsgán igen. Ideges voltam, sokfelé kellet figyelni, vitathatatlan helyzet volt. Meghúztak. Nagyon ideges voltam, jó pár plusz ezer forintomba került, de megérte. Lehet hogy meghúztak volna mondvacsinált indokkal mert nem adtam kenőpénzt, de nem hagytam nekik időt. :) Szó mi szó, egy életen keresztül figyelni fogok az indexre (is).

Paradox módon ez volt az egyetlen "jó" élményem az oktatásról :)

Rocko- 2008.10.20. 19:27:11

Kifordított kacagány 2008.10.20. 16:49:41
oké, rükibe rakja, mert könyebb oda beteni (ó látnátok anyámat néha hogy rakja be rükvercbe a kézit), elkezd kúszni a kocsi. na de ahhpz, h emelkedőn egy láncot átszakítson, ahhoz erő kell, nem kevés. nem tűnt fel neki, h tolat???

Kifordított kacagány 2008.10.20. 20:40:47

Skel 2008.10.20. 19:08:04
engem 2x húztak meg. első alkalommal sávváltásnál nem engedett be a mögöttem jövő(látta, hogy indexelek és rálépett a gázra). persze észrevettem, de akkor már megkezdtem a manővert és az oktató belenyúlt. nem lett volna probléma anélkül sem, de jogos volt a dolog, mert legjobb esetben is kétséges volt a helyzet.
második alkalommal viszont azért húztak meg, mert amíg a szembejövő bekanyarodott jobbra kisívben a többsévos útra, addig én balra nagyívben tettem ugyanezt. az volt a bajuk, hogy aki a szembejövő mögött jött valahol még méterekkel hátrébb, annak nem adtam meg az elsőbbséget. az oktató szerint is nekem volt igazam(bár ezt érthető okokból nem nagyon merte hangoztatni a vizsgabiztos előtt). itt azért már kellőképpen pipa voltam. legjobban viszont akkor húztam fel az egész gusztustalan viselkedésükön, amikor átengedtek. ugyanis mikor harmadszorra mentem vizsgázni akkor voltam a legbénább és ha még ez sem lett volna elég, a kocsi is állandóan lefulladt(már reggel is késtünk vagy 3-4 órát, mert az oktató nem tudta otthon elindítani). a lényeg, hogy a legborzalmasabb produkciómat honorálták jogosítvánnyal(így még az első gyakorló-órámon se vezettem). az első lámpánál leállt a motor és kb harmadszori újraindítással sikerült a kereszteződésen átvergődni, persze ettől rohadt ideges lettem, úgyhogy a parkolási feladatot sokszori próbálgatásra sem sikerült rendesen teljesíteni. ezek után minden mindegy alapon majdnem elcsaptam egy bringást és még sorolhatnám, ha a többi rémálomszerű manőverem nem mosódott volna már el azóta. és megkaptam a jogsit.

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.20. 19:27:11
igen, ez érthetetlen a számomra is. valószínűleg a nő reakcióideje egy félig fagyott csigéval vetekszik. azt nem tételezném fel, hogy frissjogsis.

Skel 2008.10.21. 12:54:03

Szerencsére a vizsgabiztosokkal sosem volt bajom, annál inkább az oktatóval. Persze minden taknyos hülyegyerek okosabb az oktatónál, de meggyőződésem hogyha előtte nem vezettem volna, nem tanított volna meg apám, egy életre elveszi tőle a kedvem az oktató.
Szerencsére fater amióta tudja az eszét vezet, azért sokat segített hogy lefordította a kreszkönyvet nekem magyarra például, vagy olyan gyakorlatban használandó tanácsokkal látott el, ami oktatáson a kutyának eszébe nem jut. :)

Hál istennek a vezetést még mindig szeretjük :)

Zoltán Petrovics Zozo 2018.10.30. 14:07:00

Mennyi vizsgautvonal van szekszardon?
süti beállítások módosítása