Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kamionos vagyok, haggyá mán!

2008.10.21. 08:00 | Rocko- | 21 komment

Címkék: közlekedés m0 kresz kamion közlekedésbiztonság baromállat

Két, ma látott hírre szeretnék reagálni. Mindkettő a a felelősség totális telibeszarásáról szól.

Az első csak csak szimplán tenyérbizseregtő, lássuk a hírt:

A kamion sofőrt nem érdekli semmi és senki, pusztán csak azért áll meg a sorompónál, mert a vonat nála is nagyobb. Esze nincs, inkább letöri a sorompót, mint sem logikusan próbálj a megoldani a helyzetet. Érdemes megfigyeln ia háttérben dolgozó vasúti munkásokat, akik az egészből akarva-akaratlanul nem érzékeltek semmit.

A második hír viszont eléggé gyomorforgató. A tudósítás szerint - közbeszédben csak emhullásnak nevezett - MC-n M0-áson, kamionnal előzni tilossal jelölt táblánál (ez biztos - a szerk.) előzött a kamion, a megengedettnél nagyobb sebességgel és tömeggel.

(Kép: sheriff)

(Kép: sheriff)

Emiatt összeütközött négy másik kamionnal és totálisan összetört egy személyautót.

(Kép: Index)

Kérdem én: mikor fog történni bármi is ebben az országban? Hány balesetnek kell történnie, hogy az ilyenek megszűnjenek? Az M0-ás Budapesten az egyik legnagyobb lutri, annak aki utazásra szeretné használni, szinte mindennaposak a balesetek, az esetek többségében 3,5 tonnánál nehezebb járművek okozzák a bajt, a szenvedő alanyok szinte mindig személyautósok. Mikor fogják vasútra tenni a kamionokat, hogy az ilyen balesetek elkerülhetők legyenek? Mikor fogják a szigorított szabályokat ellenőrizni, ki vállalja ezekért a felelősséget? A kamionosnak vajon megérte ez a manőver? Egy szimpla vállrántással elintézi, hogy szinten minden szabályt semmibe vett és ezzel megölt egy gyereket, egy családot szakított szét? Érez bármiféle bűntudatot? Kíváncsi lennék ezekre a válaszokra. Csak mellékzöngeként jegyezném meg, hogy ettől a baleseti gócponttól az autópályarendőrség innen, 9,4 kilométerre, azaz nyolc percnyire van. Ennyit jelent ez.

További képek a balesetről a lánglovagok.hu galériájában találhatóak.

Persze, lehet sírni, hogy nem midnen kamionos ilyen, csak kevés köztük. Én meg nem hiszem el. Látom az ott közlekedő kamionosok vezetési stílusából sugárzó fennsőbséget. Látom, ahogy beborítanak 35-tel a belsőbe, ahogy a felhajtóról 25-tel minden körültekintés nélkül húznak be a két tömött sávba. Csorgok mögötte 40-nel, amikor a 6-os főúttól a szigetszentmiklósi lehajtóig előzi a 35-tel haladó másik kamiont. Menekülök előlük, amikor a belsőben (a teherautóval előzni tilos tábla ellenére!) 110-zel tolják a sort.

...és még egy példa. Szombaton is az M0-on mentem dolgozni, nagy szerencsémre ellentétes irányba - hiszen még 12:20-kor is állt a sor, Diósdtól Halásztelekig. Nem azért, mintha a kábé hat kilométeren át sűrű, tömött kocsisorok álltak volna, bár volt ilyen rész is.

(kattinásra nagyít !)

 Még csak nem is azért, mert a belső sávban fel-felbukkant pár nyerges. Ezt itt nem osztott, nem szorzott - bár, a mindannyiunk által hőn szeretett 1/1975 KPM/BM együttes rendelet, azaz a mi Nagy Közös KRESZ-ünk szerint a világon semmi keresnivalója ott.

36§ (2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

 A dugót (bármilyen furcsán is hangzik) részben az okozta, hogy nagyjából 2.5 km hosszan egyszer csak elfogytak az autók a belső sávból.

 Az oka prózai, egy újabb intelligens, hatalmának fényében sütkérező kamionsofőr két és fél kilométerrel hátrébb blokkolta a belső sávot. Nem azért, mer az neki jó, hanem azért, mert (dögöljön meg a szomszéd tehene) az másnak is rossz.

 "Nehogymár, pöcsök, előrelopakodjatok itt nekem a mecsbokszaitokkal, miközben én araszolok a dömperrel ! Milyen KRESZ, mazsola, itt én vagyok a törvény! Megmutatom én neked, engem vár a család, meg amúgy is kotorni kellene a telephelyre, mert még igazoltat valami egyenruhás, és kiderül, hogy nincsenek rendben a papírok, meg van egy-két tonna túlsúlyom."

Papa, szólok, nem csak szabálytalan vagy, hanem bunkó is, mint a sötét éjszaka. Plusz, ott, a sorban, TE egyébként sem jutsz előrébb, sőt, még szopatod is magad, mert a következő felhajtónál egy rakás autó eléd fog bejönni. Kapise???

Pszichológiai alkalmassági vizsgálatot és IQ-tesztet a C-E jogsikra, de azonnal! Addig meg, motoros rendőrt a hülyék lepofozására!

- prokee -




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (4,2/5)

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr21720464

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: JOGIQ 2009.05.31. 12:12:23

Előzni tilosAmikor valaki ez a két szót meghallja, akkor általában nem nagyon jutnak a járművezetők eszébe, hogy mikor, milyen esetekben tilos előzni, valamint mik a kivételek ez alól. Ez gyakran amiatt van, hogy sokan már régen voltak KRESZ vizsgán,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dre128 2008.10.21. 08:25:34

Tökéletesen egyetértek veled!
Ezeknek a batároknak semmi keresnivalója nincs a forgalomban.Egyszerűen nem oda valóak, főleg ahogy a sofőrjeik állnak a közlekedéshez.
Meddig kell még embereknek meghalni,mert egy idióta nem tart semmit tiszteletben?

Lowtyo 2008.10.21. 09:00:51

Szerintem a legnagyobb probléma, a kamionosok (tisztelet a kivételnek) mentalitásán kívül, hogy az M0-ás egy vicc. Ráadásul a rosszabbik fajtából való. Érthetetlen a mindenkori hatalom felelőtlen viselkedése ezzel az útszakasszal szemben. Lényegében arra kellene szolgálnia, hogy ki lehessen kerülni Pestet. Csakhogy nem ér körbe és igazából jelentős része, párhuzamos közlekedésre alkalmatlan. Kíváncsi lennék, mikorra jutunk el oda, hogy lesz két teles méretű sáv és egy leállósáv oldalanként. Addig mindennaposak lesznek a balesetek és ezt szerintem minden épeszű ember tudja, csak ott a kupolás épületben szarnak rá. Ráadásul, most, hogy kész az M3-ig, biztos megnövekszik a forgalom, így még több szívásra lehet majd számítani.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.10.21. 09:14:44

Nehéz ügy ez. Hogy kamionra szükség van, az nem lehet kérdés -flexibilis és ezért gazdaságos is a transzport ezen módja-, de mostanában voltam párszor hosszabb úton, autópályán, mit mondjak valóban elkeserítő a trakkerek hozzáállása. Sok mindent hajlandó vagyok megérteni, belátni, de a 92-vel a a másik 91-gyel menő előzgetése jelenség nagyon árulkodó. Pontosan erről, a prokee által megénekelt szarok bele pofátlan hozzáállásról szól, ami sajnos ha ilyen könnyen kezelhető esetekben, mint előzés az autópályán, ahol kitűnően felmérhető, hogy jönnek-e vagy sem, elég gyors vagyok-e vagy sem, ennyire arcátlanul történik, sokkal nehezebben kezelhető helyzetekben is megteszik, szinte bármikor, erőből, testsúlyból. És megint csak a pisztollyal érdekérvényesítő Trabantos öregúr esete jut eszembe -komolyan mondom, legutóbb Egerből felfelé több tárat is ki tudtam volna üríteni az ilyen senkiháziakra, akik miatt a 110-zel guruló Transitomat (szgk!)kellett szinte blokkolóra fékezni, úgy vágtak ki elém előzni.
Nagyon itt lenne az ideje a keményeb rendőri fellépésnek, de sokkal jobban örűlnék, ha a kamionosok önszabályoznák meg magukat, mert alapvetően empatikus vagyok, átérzem nagyjából a nyűgeiket, nem vagyok a felesleges baszogatás híve, szóval jobb lenne, ha megukba néznének -és kedves brummifahrerek, nem, a pofátlanságra és belátástalanságra nem mentség a hajszoltság, a késés, semmi.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.10.21. 09:19:35

Lowtyo: persze, neked is igazad van, de ilyen helyen (tábla is tiltja, meg a józan ész is) előzgetni pontosan hogy nem a tábla miatt nem kell, hanem azért, mert istenkísértés. Tankolás közben sem azért nem gyújt rá a dohányos, mert tiltják, hanem mert van ép esze. Ha betartanák a szabályokat ezen a szaros útszakaszon (ami tényleg nem felel meg az elvárásoknak), töredékére esne vissza a balesetek száma.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.21. 09:28:39

"Addig mindennaposak lesznek a balesetek és ezt szerintem minden épeszű ember tudja"

Épp ez az. Mindenki tudja, mégsem úgy vezetnek ott, hogy a balesetek (vagy egyáltalán a vészhelyzetek) elkerülhetőek legyenek. Ez pedig emberi hiba.

rognork 2008.10.21. 09:53:38

nem az úttal van a baj, hanem a fszopó tetves rohadék sofőr bandával. ugyanezt csinálják az 51-esen is a kőbányákig. egyszer 20 km-t követtek egy ilyen köcsögöt, mert az út közepén tolta (szembe sávban nem jött senki). amikor lefele mennek üresbe, minden egyes előző személyautóra 2 db 40t nyerges jut. kb 1,5 perc előnyt szerez. le kell lődözni ezt a mocskos állat bandát.
a múltkori esetnél, mikor kigyulladt az autó, és BENT ÉGETT EGY CSALÁD, még a kamionost kellett sajnálni, hogy szegény milyen sokkot kapott. kapott volna inkább agyvérzést, vagy infarktust.
és kedves kamionos kommenetelők: nincs kivétel, vagy ha van is egy kevés, akkor is dögöljetek meg mind egy szálig, ha akár egyszer is elkövettetek egy hasonló előzést, vagy tolást. a helyszínen le kellene puffantani az ilyeneket. szarom le, hogy a köcsög főnöknek milyen elvárásai vannak, meghogy a családért hajtotok. más családján keresztül

mercurius 2008.10.21. 10:41:21

Augusztus végén ekertem Bp-re Somogyból, s mivel a rédijó szerint állt a város, a 0-st választottam, hogy eljussak a Budafoki útra. Nem sokkal azután, hogy ráértünk a nullásra, az építkezések közelében beértünk 1 halom kamiont. Szépen csorogtunk el mellettük, amikor az egyik előttünk 2 indexvillantással kijött az előttünk levő kocsi elé, és a mi tempónkban ment... Nem volt szándéka, ereje, stb előzni, csak sávot váltott. a többi kamion a külsőből meg szépen felvette a szokásos 40 cm-es követési távolságot, így vissza sem tudott volna menni. tempó 50-60 között

Elértük az építkezész, ahol sáveltolás van, és szűkített a belső. Na gondoltam, most majd visszamegy.
Frászt.Majdnem összeért a mellette vonuló másik kamionnal. Akkor icsit lemaradt, és kicsit át-átlógva a külső sávba lassításra kényszerítette a mellettünk vonuló másik kamiont, ám akkor sem ment vissza. így kísértük majdnem a lehajtóig. Közben mögöttünk 2334543534 autó, dudálás, miegymás, és persze ugyanúgy késtünk...

Pofátlanság. Mindegy milyen nemzet sarjja, amígy a szabályokat nagy ívben le.....

Ellenük tenni semmit sem lehet. villogás, duda - kiinteget az ablakon, vagy odab@sz a kocsira egy McDonald'sos kóláspoharat

krétázok 2008.10.21. 12:03:09

Egyszer vezettem kamiont. Pedig nincs rá jogsim...

A sofőr egy szép tavaszi éjszakán elaludt az egyik megyeszékhely egyik legforgalmasabb kereszteződésében. Olyan a kereszteződés, hogy 24 órában megy benne a lámpa, a sztori éjjel 01-02 között történt.

Állunk keresztirányban a kamionra, mert miközben a lámpa felé gurulunk, nekünk lett először piros. A keresztiránynak zöld, el is megy pár autó, de a Renault nem mozdult. Hát ez mire vár? Nekünk azóta zöld, odagurulunk elé, kocsiból kiszállok, látom, mintha nem lenne benne sofőr. Nyitnám az ajtót, nem lehet, be van zárva. Megütöttem az ajtót, hát erre felbukkant a sofőr feje a volánról. "Mijagongya?"-kérdem én. Ááá, csak fáradt vagyok...monnya ő. Nem baj, lesz egy kis ellenőrzés, ha mán így összefutottunk.
Na, ekkor kellett kamiont vezessek, mert nem hagyhattuk az út közepén a kamiont. Félreálltam a géppel, utána elvittük a figurát vérvételre. Merthogy ittas volt a lelkem, azt magyarázta, hogy őneki most nem is kellett volna vezetnie, ezért mert inni, de a főnöke felhívta hogy mégis dolgoznia kellene, ő meg nem tudott-mert ellenkezni.
Meg lennétek lepve, ha tudnátok, a hivatásos sofőrök milyen nagy része vezet piásan. Külföldiek is. Volt pár ilyenhez szerencsém. Némelyikkel közelharcot is kellett vívni, mikor megtudták, hogy itten vércsapolás lesz.
Ebből tehát az következik: kategória nélkül vezettem a járművet, tilosban álltunk a kereszteződésben az intézkedés alatt, és ha csak lehet brutálisan szemeket szoktunk kilőni...Jelentsetek fel!
De ettől függetlenül kár általánosítani, hogy milyen rohadékok a kamionosok, arányaiban sokkal kevesebb balesetet okoznak például, mint a kerékpárosok. Csak ha kerós balesetet okoz, leginkább ő hal bele, míg ha a kamionos, akkor leginkább ő éli túl.
Bár olyat is láttam, hogy vétlen volt a kamionos, a nyerges az ütközés után leszaladt az árokba, a fülke előrebukott, a sofőr meg gerinctörés, bénulás. Megfigyeltem: itt mindig mindenki más a hülye meg a béna, ti sosem. Gondolom ezzel most osztatlan sikert arattam!

Kifordított kacagány 2008.10.21. 12:05:27

prokee · www.prokee.hu 2008.10.21. 09:28:39
ebből is látszik, hogy nem csak aparlamentben ülnek alkalmatlan idióták, hanem a választóik is ilyenek.

Kifordított kacagány 2008.10.21. 12:10:04

krétázok 2008.10.21. 12:03:09
mondjuk a kerékpárosoknál nem nagy művészet kevesebb balesetet okozni. meg ugye arányaiban kellene nézni a balesetek számát(igaz a kamionosnál km előny van)
mi is hibázunk. sokszor szándékosan hágjuk át a szabályokat. de úgy gondolom, hogy az a tény, hogy nem okoztunk még balesetet, ők meg igen, nem csak a szerencse számlájára írható.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.21. 12:40:04

"itt mindig mindenki más a hülye meg a béna, ti sosem"

Szerintem a szokásosnál több önkritikával dolgozunk... Ha ez nem jön át, az persze a mi hibánk.

"kategória nélkül vezettem a járművet, tilosban álltunk a kereszteződésben az intézkedés alatt, és ha csak lehet brutálisan szemeket szoktunk kilőni..."

Lehet, hogy összekevertél minket egy másik bloggal, ahol az olvasók szoktak beküldeni leveleket ? :))))

rognork 2008.10.21. 12:48:34

na ez itt a lényeg:
> Csak ha kerós balesetet okoz, leginkább ő hal bele, míg ha a kamionos, akkor leginkább ő éli túl.

wp12 2008.10.21. 13:34:02

"itt mindig mindenki más a hülye meg a béna, ti sosem."

Egyetértek, de meg is tudom magyarázni. Mert, amikor mi itt ülünk a gép előtt, tökéletesen tudjuk a közlekedési szabályokat, és ilyenkor be is tartjuk őket. De ők, akik most épp nem a neten lógnak, hanem az utakat rójják, ők bezzeg most is baleseteket okoznak.

Aztán, amikor felállunk a számítógép elől és beülünk az autónkban mi leszünk ők, és elfelejtjük mindazt a tudást, amivel jelenleg rendelkezünk.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.21. 14:14:22

"Aztán, amikor felállunk a számítógép elől és beülünk az autónkban mi leszünk ők, és elfelejtjük mindazt a tudást, amivel jelenleg rendelkezünk."

Ismerve a többi Autófilt, meg nagyjából magamat is, úgy gondolom, nincs igazad. Már ha ez ránk vonatkozott.

krétázok 2008.10.21. 15:08:50

Wp12-nek nagyon igaza van. Sajnos...
Én pl. vezetéstechnikát oktatok, meg ugye egészen más indíttatásból is be kellene tartsam a KRESZ-t és van is, hogy maximálisan, de tényleg maximálisan betartom. Ennek ellenére van, hogy meghülyülök és megyek mint a félőrült. Ha kell, ha nem. Vannak szabályok, amiket mindig, MINDIG betartok és vannak, amiket hébe-hóba átlépek.
De például, aki engem vezetéstechnikára tanított akinek nagyon jó példát kellett volna mindig mutatnia, ő (ők) is képes volt(ak) pár másodpercért sokat kockáztatni. Pedig mi igazán tudjuk, milyen hülyeség is ez. Iszonyatosan védtelen az ember, akárhány csillagot is kap egy-egy autó az NCAP-n.

Minél nagyobb viszont a vas, amiben ülsz, annál fontosabb lenne a józan ész és a szabályok ész nélküli betartása. Most tényleg ész nélkülit mondok, mert nagyon sokszor okoskodik az okozó, hogy az a szabály így meg úgy volt értelmetlen, de amikor más megvilágításból nézzük és mondok pár érvet, akkor még neki is be kell látni, hogy nincs joga senkinek felülírni a KRESZ-t.
Nincs joga! Mint ahogyan nincs joga lopni, adót csalni sem! Mégis megteszik.

Nos, az átlagembert nem "szűri" senki, mielőtt lop, vagy adót csal. De a kamionost lehetne szűrni. És nem álhumánus megfontolásokból visszaadni neki a jogsit, Tisztelt Bíróság! Ha valakiben megvan az a késztetés, hogy szabálykövető legyen, akkor azzal nincs gond. Az viszont, hogy egy eltiltott gépkocsivezetőt 8-szor, igen nyolcszor fogod meg egy év alatt és soha nem kap letöltendőt, az vicc. Mint ahogyan a kamionos, aki ellen halált eredményező ittas járművezetés miatt indult eljárás, és nem adta le a jogsit az okmányirodában. Elvesztette...szegény.Ez is vicc.
Mindent lehet ma Magyarországon. Taxit is lehet vezetni ittasan. Nem, nem csak találgatok! Súlyos sérüléses balesetet lehet okozni taxisként, ittasan! Persze, eljárás, meg minden...de akkor is! Hogy jutott idáig?! Hát nem éri fel ésszel? Vagy megvan a kiskapu, majd lesz valahogyan?
Bocs, így visszaolvasva elég sok ide nem illő dolgot írtam, de valahol a fő ok mégiscsak az: nincs KEDVÜK betartani a szabályokat.

tamaska 2008.10.21. 18:38:36

wp12 véleményéhez:
Az van, hogy én itt okoskodom, aztán valszeg ha beülök az autóba, akkor megyek százhússzal, meg előzök záróvonalon. Faszságot csinálok. De ne felejtsük el, kamionos barátunknak ez a szakmája. A KRESZ egy törvény, ami a szakmagyakorlása szabályait előírja. Rám is ugyanúgy vonatkozik, tudom. Statikus vagyok. Nem engedhetem meg magamnak, hogy mérlegeljem a szabványok, rendeletek előírásait, mert ha megteszem, és összedől a ház, lecsuknak. Szerintem ilyen egyszerű. Mindenkire vonatkozik a KESZ, de aki hivatásos sofőr, az semmit se mérlegeljen...

Gabesz 2008.10.26. 00:35:55

Az M0-ról az a véleményem, hogy az említett szakasz, ahol ugye mindennaposak ezek a balesetek, az egy botrány.
Aki ezt igy ebben a formában kitalálta, és engedélyezte, azt a f..szánál fogva kéne felakasztani. Na mindegy, szerencsére ritkán járok arra. Az új M0 szakaszt, amit most nem rég adtak át, az már más kategória. Azt használom is rendszeresen.
A sorompós kamionosról meg annyit, hogy tényleg balfasz volt, hogy olyan közel állt meg a sinekhez, de ha már így alakult, szerintem más sem tudott volna jobban kijönni ebből a szituból. Meg eleve az a sorompó is ahogy a képen látom nem merőleges az útra, így még csalókább.
És valóban sok a bunkó teherautós, aki azt hiszi, hogy azért mert nagy barom autóban ül akkor neki már mindent lehet. Pedig a ku..a annyát lehet neki mindent.
Azért akadnak szépszámmal normálisak is. Már volt rá példa, hogy elöl ment egy kamion, eléggé feltartotta a sort. Amikor látta, hogy már sokan összegyűltek mögötte, az első adandó alkalommal lehúzódott, és elengedett mindenkit, aztán cammogott tovább.

Gabesz 2008.10.26. 00:38:40

Ja de! Az útra merőleges, csak a vonatsin megy ferdén. Mindegy, a lényeg ugyan az.

Dekás 2008.11.16. 10:16:56

Sziasztok!Mi lenne ha nem egymást szidnánk!MINDENKIRE VONATKOZIK A KRESSZ!Megyek 70 el a főuton(ennyi a megengedett), nézzetek magatokba hányan előztök öngyilkos módon!Lassan előzök a pályán bocs a kedves törvény miatt 89km/h a max sebességem!Ha 85 el megy előttem a kollega bizony megelőzöm mert 4 nap alatt az már sok km!Engem is vár haza a családom!No mindenki száljon magába!Üdv MINDENKINEK!Baleset és hatóságmentes gurit!Voltam a Dekás!

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.11.16. 11:09:11

Dekás:
OK, vannak normális kamionosok. Fogadjuk el, hogy itt vagy egynek pl. te.
Arról nem mi tehetünk, hogy magyarázkodnod kell, hanem a többi, túlnyomórészt antiszociális kollégád.
Szorri...

Domeq (törölt) 2010.05.26. 15:48:49

Az M0 az útépítés szégyene, a kamionosok meg bunkók.
süti beállítások módosítása