Jó estét, gyerekek ! Ma este egy éhes kismadárról mesélek nektek...
Történt ugyanis, hogy némi kárrendezés ügyében párbeszédbe elegyedtem egy hazai biztosítótársasággal.
Tudjuk, hogy a kilencvenes években meghonosodott "megélhetési autótörők" megjelenése óta a biztosítótársaságok kissé bizalmatlanná váltak az ügyfelekkel szemben, így a lehető legtöbb kárigényt igyekeznek visszautasítani.
Ennek persze a korrekt ügyfelek isszák meg a levét, hiszen az élet szeret furcsa dolgokat produkálni - a rutinos "kárnepperek" pedig kisujjból kirázva tüntetnek el minden gyanús körülményt, ráadásul általában jól bejáratott kapcsolatokkal rendelkeznek a különböző táraságoknál.
Nos, egy kárrendezési procedúra online-közvetítésére hívlak meg benneteket most. Tudni kell, hogy a történet tökéletesen életszerűtlen, de megtörtént.
Amit egyelőre tudni lehet az esetről:
Két autó érintett az eseményben. Egyik sem rendelkezik Casco-val, ellenben a hatályos jogszabályok alapján mindkettőnek van érvényes KGFB-je, mellesleg két különböző biztosítónál. A két autó tulajdonosa azonos (történetesen pont én vagyok), saját hibás balesete sosem volt, előélete és kártörténete patyolattiszta.
A baleset időpontja december 25. (karácsony) este, a vétlen "A" járművet a tulajdonos vezette, éppen megállt, a vétkes "B" járművet egy külföldi állampolgár, neki nem sikerült.
Az "A" járművön relatíve jelentős, forintban hatszámjegyű kár, bár az autó mozgásképes, de igen nehezen nyílik-csukódik. A "B" járművön némi festékmaszatoláson kívül gyakorlatilag nincs nyoma az esetnek.
Nos, lehet elmélkedni, tippelni, mi lesz a végkifejlet, vajon a Társaság téríti-e a kárt. A megfejtést még én sem tudom, a procedúra folyamatban. A fejleményekről tudatlak majd benneteket.
Addig is, búvárkodáshoz íme a 190/2004 Kormányrendelet, illetve a 2003 LX. Biztosítási Törvény.
Tudom, tudom, aki bankkal, biztosítóval, taxissal kezd, az sikeres ember nem lehet, de sajnos a KGFB elkerülhetetlen.
Beszóltak