Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

w123 - Tizenkettedik rész.

2009.02.23. 08:00 | BARANY | 6 komment

Címkék: mercedes benz mercedesbenz w123

Az evidenčná kontrolát a műszaki vizsgát végző létesítményeknél lehet megejteni, szerda reggel elmentem egy ilyenbe.

Cetlit kaptam az irodában, a hátsó parkolóban vártam sorsomat.

Nepperek, kamionok, kalapos nyugdíjasok az utánfutóikkal.

Személyzet átlagéletkora 45, mindenki bagózik, pedig legalább 25 helyen van feltüntetve az áthúzott cigaretta.

Egyesek olajos kezeslábasban, az idősebbek kék köpenyben.

Mintha a Bony a klid című 87-es cseh film szervizjelenetébe csöppentem volna, még az autóm is korhű hozzá.

Egyszercsak kijön egy kezeslábasos:

- Ki van a Mercedes-el?

Mindenki szétnéz, ki ilyen burzsuj?

Odalépek hogy én lennék.

Beröffentem a 240D-t,ráállok az aknára.

- Itt várjon. - mondja a kezeslábasos.

Megjön egy kék köpenyes, felnyittatja velem a motorháztetőt.Egyik kezében zseblámpa a másikban csiptetős A4-es lap.Természetesen cigarettázik.

- Mennyi kilométer van benne? - kérdezi. 

- Hát nem tudom pontosan, szerintem olyan ....

- Legyen 321 000. - és már írja is a papírra. 

Nem fogok ellenkezni, kussolok és várom hogy megtalálja a házilag beütött karosszériaszámot.

Eltart neki egy ideig, megigazítja barna vastagkeretes szemüvegét, és táguló orrlyukakkal zoom-ol a jobb kerékjárati ívre.

Nézi a számokat, nézi a papírt, lehamuz a földre és lecsukja a motorháztetőt.

Végül így szólt: 

- Figyelje meg előbb fog szétrohadni a karosszéria mint a motor tönkremenne.Ez a motor mindent túlél.Mehet az irodába a papírokért, minden rendben.

Megyek is, kiállok az épület előtti parkolóba, egy Lancia Thesis mellé.Mire visszajövök a papírokkal, a Lancia mellett egy "józsi" áll és cigarettázik.Igen jól mehet a józsinak...

 józsi - munkás, kőműves, ács, segédmunkás, akármilyen manuális munkát végző bizonyos kort elért személy.De vannak emberek aki nem ebben a munkakörben dolgoznak de egyszerűen "józsi" fejük van.

/ elnézést kérek mindenkitől aki József, vagy közeli ismerőse az, nem konkrétan rájuk gondoltam /

Kérdezem tőle,fotózhatok-e.

- Persze, főnöké az autó, elküldött vele műszakira.

 

Szerintem hasonlít a két autó hátulról. Mindkét csomagtartófedél él nélküli.Lekerekített.Na mire hasonlít ez a forma?

Egy lecsukott zongorára.

Épp ezért hívják a szlovákok és csehek a W123-at piáno-nak.A lengyelek meg "beczka"-nak (becska, jelentése hordó).Arra még nem jöttem rá, miért pont hordó.

Megvolt az első hosszabb utam az autóval.Brünnből indultam, elvittem Jihlavába egy lemezjátszó-hangszedőt,

Jihlavában szép a főtér.Viszont kevés a parkolóhely. Ezért a vészvillogó.

Jihlava.

Pozsonyban kiraktam egy pár hangfalállványt, Szereden meg egy pár hangsugárzót adtam el. Végül Komáromban kikapcsoltam a motort.Az út alatt 4-szer vettem ki a váltót D-ből, Jihlavában, Pozsonyban és Szeredben, meg persze Komáromban amikor beálltam a ház elé.Hát nem én fogom elkoptatni a váltókart, az biztos.

Az autó kicsit hangosnak tűnik 120-nál.A jobb oldali ajtó alja felől elég sok zaj jön be, meg persze az előző tulajdonos "korrekt" hangszóróbeépítése által is elég sok motorhang juthat az utastérbe.

( 2 darab 16 centis lyuk, egyik a kormány másik a kesztyűtartó alatt, ráadásul a kormány alatti panelról hiányzik a szöszmöszös hangszigetelőanyag, meg még ki tudja mennyi helyről)

Viszont a motorhang buszosan búgós, karaktere nem zavaró annyira.Ami meglepett, hogy mennyire nyugodt az autó viselkedése autópályatempónál.Billegést vártam, meg hintázást.Néhány előzésnél felgyorsultam 140-re, ekkor a zajszint már elég durva, viszont az autó siklik.Mintha valami láthatatlan mágneses erő húzná az aszfalthoz.

Másnap elvittem egy lemosatni, kitakarítattni.Amíg a józsik dolgoztak, én dokumentáltam.

Hát azért elmorzsoltam egy pár könnycseppet a meghatódottságtól, amikor a parkolóban fényképeztem.

Saját W123, amit gyerekkoromtól akartam, és most itt van előttem, és csillog meg minden.

(Még a kerekek középdeklijei hiányoznak a vizuális nirvánához)




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr76921206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.02.23. 09:04:58

Hajrá, hajrá sok örömet hozzá.

Kifordított kacagány 2009.02.23. 10:52:13

és nem volt semmi fotózás, meg onlány regisztrálás, meg ilyenek? nahát, ezt a felelőtlenséget. a bűn melegágya

csaby37 2009.02.23. 10:56:04

Jól néz ki, mikor le van fújva a " tejszínhabbal " ! :-)

zalkapone 2009.02.23. 17:58:17

Kirándulós, "nirvana-közeli" túrázós autónak jó lenne egy ilyen! Főleg kombiban! Hejj, az lenne ám a családalapító verda! :-)

yeti 2009.02.23. 20:23:29

Éljen minden Józsi!A "gyermekkorom óta ilyen autóra vágytam" érzés ismerős,aki nem éli át el sem tudja képzelni mit hagy ki!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.02.23. 23:23:21

az valami fenséges ahogy pihen a hab alatt. rendesen beleszerettem most, de ezzel már tuti kivágna gazdasszony otthonról.
süti beállítások módosítása