Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Baleset megapost

2009.03.07. 15:00 | Rocko- | 30 komment

Címkék: közlekedésbiztonság biztonsági öv baromállat

Jöjjön a mai szemezgetés az elmúlt időszak lánglovagos képeiből. Ím az első:

Csomagtartón át húzták ki a sofőrt az árokba borult Fiatból Székesfehérváron

A Seregélyesi úton a Mártírok útja felől érkező Fiat Tempra a Repkény utca kereszteződése után, az M7-es autópálya lehajtójának közelében az út menti vízelvezető árokba hajtott, ahol a bal oldalára borult. Az autót vezető férfit a tűzoltók csak úgy tudták kiszabadítani, hogy a kocsi hátsó üléstámláit kivágták a járműből, s ezután a mentők segítségével a csomagtartón keresztül emelték ki a sérültet. A sofőrt a mentők kórházba szállították. A Fiatot a tűzoltók csörlővel állították kerekeire, majd kivontatták az árokból. Az autó vezetője nem használt biztonsági övet.

Na most ugye az alapvető, hogy az övet nem használta a marhája. De elemezzünk csak tovább! A leírás szerint az autó a bal oldalára borult. Ami a legjobb esetben is jobb oldala. Még testvérek angolok közt is. De szemezgessünk tovább a képek közt.



Szóval nem volt bekötve, ellenben papucsban vezetett? Vagy mi az az egy pár papucs?Ellenben ritkaságszámba megy az autó, összkerék meghajtású. A hordágy meg valószínűleg Amerikából érkezett, be van rajzolva, hova kell fektetni a beteget. Mint ha a mentősök maguktól nem tudnák.

Jöjjön a következő eset:

Két Suzuki és egy Renault ütközött Moha közelében

A 81-es főút és Moha között, a fehérvárcsurgói elágazó közelében a havas burkolaton a Renault Mégane megcsúszott és a bal elejével összeütközött a szemből érkező Suzuki Swifttel. Az ezüst Suzuki még nekicsúszott a mögötte érkező másik, piros Suzuki Swift elejének. Az ezüst Suzukit vezető nőt a tűzoltók szabadították ki a roncsok közül. Őt és az autóban hátul utazó kislányt, valamint a Renault-t vezető férfit a mentők kórházba szállították. Mindkét sofőr súlyosan, a hétéves kislány könnyebben sérült. A Renault vezetője nem használt biztonsági övet és kifejelte a szélvédőt.

Felhívnám a figyelmet az utolsó mondatra. Lásd:

Nem csak pókhálósra fejelte, hanem konkrétan átütötte fejjel az üveget. Ami valljuk be, nem kis mutatvány. Vajon most benőtt a feje lágya?
Csiky kolléga szakmai hozzávetése: rádióvezérlő kar megvan, de a rádió láthatóan nem gyári. Miért?

Defektes Peugeot borult a 41-es főúton

A Rohod felől Baktalórántháza felé haladó Peugeot 206-os a 32-es és a 33-as kilométer között előzés után jobbra letért az útról, ahol egy fának ütközött, majd a vízelvezető árokban fejtetőre borult. A személyautóban három fiatalember és egy fiatal lány ült. A Peugeot-t vezető fiatalembert a mentők könnyebb sérülésekkel kórházba szállították. A sofőr elmondása szerint a balesetet az okozta, hogy az autó bal hátsó kereke menet közben kilyukadt. A helyszínen az elsődleges szakértői vélemény szerint a kipufogó szakszerűtlen javítása okozta a kerék defektjét, ugyanis egy darab vas volt az alváz és a dob közé hegesztve, s ez a vasdarab törött el. A kilenc éves Peugeot elhanyagolt műszaki állapotban volt, s az autó első kerekein téli, hátsó kerekein pedig nyári gumik voltak.

Ennél nagyobb hülyét nehéz elképzelni. Kipufogót kókányoltatni fontos, legyen minnél hangosabb, annál jobb, ellenben a gumin megspróoljuk az árát. Szeretném ha kikalkulálná, mennyibe fáj neki a kórházi kezelés és új autót, nekünk mennyibe fáj, hogy az ő hülye fejét kellett kórházba szállítani, és kezeltetni. Ráadásul nem csak saját magát sodorta veszélybe, hanem még másik három embert. Ki engedné vissza forgalomba? Mert én biztosan nem.

Beszorult sofőr a busszal ütközött személyautóban a XI. kerületben

Az Egér útról a Hajtány sorra akart balra nagy ívben kanyarodni a MAN típusú busz, a BKV alvállalkozója által üzemeltetett a 141-es járat, amikor összütközött az Egér úton a 7-es főút felé haladó Toyota Yaris személyautóval. A Toyotát vezető nőt a tűzoltók azután tudták kiszabadítani, miután a műszerfalat és a kormányoszlopot lefeszítették róla. Ez háromnegyed órán át tartott. A sofőrt a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba, az autóban utazó egyik kutya elpusztult, a másik életben maradt.

Ez maradjon most kép nélkül. Nem is tudom ki a hibás, elvégre busz kanyarodott balra nagy ívben, viszont ha látom hogy egy nagy kék dög van előttem, akkor inkább elengedem, jobb a békesség. Vagy a kutyás hölgy nem vette észre, mert nem volt szőrös és nem ugatott. Esetleg farokcsóválással kellett volna jelezni a kanyarodási szándékát.
Egy biztos, sikerült magának egy nagy lelki traumát okoznia azzal, hogy megölte a kutyáját. Mert hogy képek közt nem nagyon látok rögzített kutyaszállító eszközt.

Kamion alá fúrodott egy Audi az M0-áson

Az M5-ös és a 4-es főút között, a 35-ös kilométernél, az M5-ös felé vezető oldalon az Audi személygépkocsi hátulról rohant bele a nyerges vontatóba, amelynek vontatmánya alá szorult. Az életveszélyesen sérült sofőrt a tűzoltók szabadították ki.


Szimpla utoléréses baleset, csak nem tudom ki volt a hunyó. Az Audi sofőrje, aki utolérte a kamiont, vagy a kamion, ami - esetleg tiltás ellenére - körültekintés nélkül váltott sávot.
Valaki valamit elnézett, jócskán, az biztos. Mindenesetre szépen néz ki az A6 cabrio.

BMW és Volkswagen frontális karambolja Győrszentiván határában

A Győr felől Győrszentiván felé haladó Volkswagen Golf a Váci Mihály utca kezdeténél egy S-kanyarban a záróvonal ellenére az előtte haladó helyi járatú autóbusz előzésébe kezdett, ám szemből, a busz takarásából pont akkor ért oda a Győr felé haladó BMW. A BMW vezetője próbált lehúzódni az autóval az útpadkára, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A Volkswagen keresztbe fordult az úton, a BMW az út szélén állt meg. A Volkswagent vezető középkorú férfi nem használta a biztonsági övet és kifejelte a szélvédőt, őt a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A BMW-t vezető középkorú férfi könnyebb sérüléseket szenvedett.

Itt egy érdekes szituációval állunk szemben. Adott egy középkorú sofőr, akinek nem nőtt be a feje lágya. Mondhatni agyalágyult. Gondolta, ha úgyis puhafejű, hát miért ne fejelje ki a szélvédőt. Minden előkészületet megtett: nem kötötte be a biztonsági övet. Csak azt nem értem, hogy ehhez miért volt szükség a beláthatatlan kanyarban való előzésre? Miért kellett veszélyeztetni a busz utasait? Akik szerencsére nem sérültek meg. Gondolta, hogy majd levillogja a szembejövőt, ledudálja, és akkor az elpárolog? De igazából a kanyar sokat nem számít, kíváncsi vagyok, mennyire lát ki ezeken az ablakokon.
Az előítéletről meg annyit, hogy most a BMW volt a vétlen fél.

Teherautó és három személygépkocsi karambolja Várpalotán

A 8-as főúton, a Fehérvári úton a Székesfehérvár felől Veszprém felé haladó Chevrolet Spark személygépkocsi a 24-es és a 25-ös kilométer között áttért a szemközti sávba, ahol összeütközött a szemből érkező MAN teherautóval. A MAN hátuljába ezután belehajtott egy Skoda Octavia, majd a Skoda hátuljának egy Dacia is nekiütközött. A Chevrolet-t vezető 66 éves férfi a helyszínen életét vesztette. Az autóban elöl utazó nőt a tűzoltók szabadították ki, majd a mentők életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba.

Ez egy sajnálatos eset. Csak egy dolgot kellene észben tartni, és nem történik meg ez. Márpedig azt, hogy hiába kap csokinyakit a Matiz, hiába fényezik klímametálra, ez akkor is csak egy koreai kisautó. Ez pedig egy el nem hanyagolható biztonságtechnikai tényező. Ezt kell fejben tartani mindig, hogy városban ideális, de azon kívül egy lélekvesztő.

Következzen a mai utolsó delikvensünk.

Fának csapódott egy terepjáró Kóka és Sülysáp között

A Kóka felé haladó Mitsubishi L200-as egy jobb kanyarban a jobb padkára hajtott, majd a sofőr visszarántotta a kormányt, s a terepjáró ekkor átsodródott a szemközti sávba. A Mitsubishi a bal oldali árokba hajtott, ahol a jobb oldalával egy fának csapódott. A terepjáró sofőrje nem használta a biztonsági övet, s olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.



Ennek az esetnek két tanulsága van. Az egyik az az, hogy semekkora autót és biztonsági technikai felszerelés nem véd meg a hülyeségtől. Hiába van az ABS, biztonsági öv, hiába van terepjárónk, ha mi magunk nem védekezünk, akkor ugyanúgy halunk meg, az autóban elpattogva.
A másik tanulság, hogy mindig a fa az erősebb. Nagyon ritka, hogy jobban jöjjünk ki egy ekkora törzssel szemben. Mint látható, alig esett rajta sérülés, elél vígan még 60 évet, közben a sofőr nem.

Vigyázzunk magunkra, és másokra az utakon!




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (3,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr89977602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.03.07. 15:33:37

Igen, a fák masszív teremtmények, nekem is sikerült régen barátságot kötnöm egy tölggyel, igaz frontális puszi volt és csak 90-95-el (jegyzőkönyv szerint).
Mondjuk mindig bekötöm magam, mert ahogy vezetek különben nem maradnék benne az ülésben.
Légzsákos autóban a be nem kötött övnél az a veszél is fennáll, hogy maga a lufi kirobbanása öl meg, nemvicc.
Tény: a légzsák forró és k*rvabüdös, de puhább, mint a szélvédő.

RocketRider 2009.03.07. 15:37:46

szegény e30 bmw-ért kár :(

loláb 2009.03.07. 16:20:43

Még nézni is rossz ezeket, basszus...

crix 2009.03.07. 16:25:16

na most nagyon nem pc szöveg következik:
Aki annyira primitív hülye, hogy nem köti be a biztonsági övet az haljon is meg. Olyan kikacagnivalóan idióta, mint a darwindíjasok.
Egyébként pont ezek miatt izgultam rá annyira a saabokra meg a volvokra.

boibo 2009.03.07. 16:58:29

@crix:

"Aki annyira primitív hülye...az haljon is meg"
Tudod, én ezt a lámpa nélkül közlekedő biciklisekre szoktam mondani.
De azért az mégis nagyon megviselne, ha pont az én kocsim kerekei alól kerülne bármelyikük is az evolúció szemétdombjára.
:S

zalkapone 2009.03.07. 17:08:34

Most jöttem haza Gárdonyból a 7-es számú főút, 6-os, M0-M5-M0-ás útvonalon. Erős oldalszél, kb. 60-70 km/h széllökésekkel. Azt hiszitek, hogy valaki is lassabban ment az úton? Előttem a kedvenc kategóriám (vén hülye) egyik jeles képviselője kacsázott egy Fabia kombival. Volt olyan, amikor takarásból kiérve egy fél sávval arébb kötött ki! Én is szokásomtól eltérően két kézzel fogtam a kormányt, mert csak így tudtam biztosan uralni a vasat. Mondjuk én a sávomon belül is maradtam...

guni 2009.03.07. 17:32:20

Ismerem azt az S kanyart, Győrszentivánnál, aki ott nekiáll előzni, az egyszerűen elmebeteg. Egyébként nem tudom ez mennyire országos trend, de itt-ott előfordulok itt győr környékén ilyen eldugott kanyargós bekötőutakon, amik olyan szűkek, hogy kétsávos közlekedésre is alig alkalmasak, a szélső fél-egy méterükön többszenit mály kátyuk gyakorlatilag folyamatosan, 60-nál halálfélelmem van, a - gondiolom - helyiek meg 90 - 100-zal húznak el mellettem.

guni 2009.03.07. 17:39:00

A Sparkos eszmefuttaáshoz meg annyit tennék hozzá, hogy ok, hogy valószínüleg a jeenleg forgalmazott autók között ennek a leggyengébb a passzív biztonsága, de igazából szerintem kamionnal frontális ütközésnél a világ egyetlen személyautójában sem lehet garantálni, hogy életben maradsz.

pickapu 2009.03.07. 17:44:19

Idővel ennek a sok öv nélküli szervdonornak köszönhetjük majd ha kötelezővé teszik autóban is a sisak használatát. Egy rohadt mozdulat lenne emberek ! EGY MOZDULAT! Kevesebb esélyt a kaszásnak!

zalkapone 2009.03.07. 18:05:23

Volt pár kollégám, aki háborgott, mikor szigorították a KRESZ-t, és nekünk is be kell kapcsolnunk az övet a szolgálati autóban. Mondtam nekik, hogy gondoljanak bele, hogy egy esetleges nagy sebességű ütközésnél mi történne velük öv nélkül. Ráadásul nekünk nem állna meg senki elsősegélyt adni... Na ez hatott! :-)

yeti 2009.03.07. 18:10:44

@guni: Igazad van.Teherautóval frontális ütközésnél akkora az ütközési energia,hogy szinte mindegy milyen volt a kocsi töréstesztje,mert a fellépő erőhatás nagyságrendekkel nagyobb mint a teszt esetében....


De pl.:az M0-án karambolozó audis esetében sem sok köze van a balesetnek a törésteszthez.Jó dolog,hogy törekednek a gyártók a biztonságra,de az emberek sokkal kreatívabban tudják összetörni autóikat mint az euroncap szakemberei.:)

Az övvel kapcsolatban pedig sajnos még mindig vannak okosok akik "tudják",hogy kell betámasztani baleset előtt,(mintha bármit is érnének vele) és semmiképp sem használják az övet.A legjobb indok eddig amit hallottam,hogy:"Láttam fotókat a neten,hogy a srác bennégett a baleset után mert nem tudta kikapcsolni az övet,szóval én betámasztok mert akkor biztos ki tudok még mászni."
Én meg bicskát tartok a kesztyűtartóban:)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.03.07. 18:10:49

"A hordágy meg valószínűleg Amerikából érkezett, be van rajzolva, hova kell fektetni a beteget. Mint ha a mentősök maguktól nem tudnák."

Nos, az a dolog ott a hordágy tetején az úgynevezett vákuum matrac, amiben a gerincsérülteket, vagy a gerincsérülés gyanús sérülteket szállítják. Azért van felrajzolva, hogy hogyan kell belefektetni a pacienst, mert ennek a típusnak olyan a kialakítása, hogy tökre nem mindegy, hogy hová kerül a feje és a lába. A tűzoltók és a mentőszemélyzet pont kitakarják, de nagy valószínűséggel a tűzoltók kosaras hordágyán lévő sérültön nyaki gerincgallért is látnánk.

biker_kolee 2009.03.07. 18:19:00

@Sam. Joe: Erősen gyanús. Aki úgy lefejeli a szélvédőt, mint vak bálna a tartályhajót, annak erősen javasolt a "nyaksál"...

guni 2009.03.07. 20:05:43

"De pl.:az M0-án karambolozó audis esetében sem sok köze van a balesetnek a törésteszthez.Jó dolog,hogy törekednek a gyártók a biztonságra,de az emberek sokkal kreatívabban tudják összetörni autóikat mint az euroncap szakemberei.:)"

Ez sima elalvásos balesetnek tűnik, az ellen meg kiválóan meg tud védeni a radar. De úgy látszik a kollégának fontosabb volt a bőrülés... :S

Nemlég szélvédőt kellett cserélni a kocsiban és lábbal "szereltem ki" a régit, de ilyen dúrván nem sikerült kirúgnom sehol. Elég komoly ütést kaphatott a feje ha ezt avval csinálta.

BTO11 2009.03.07. 20:57:22

81 föutvonal, barom az van rajt elég.2 éve a belengö kamion elöl fékeztem állora ,aki szemböljött.még jo hogy nem akkor lengett be mikor mellette voltam mert azt se tudtam volna hogy mitöl repülök,és ö meg észre se vette volna hogy letekézett az utrol.

Rocko- 2009.03.07. 21:08:44

medve77 2009.03.07. 17:44:19
"a sok öv nélküli szervdonornak"
azt ugye tudod h ez elég nagy ellentmondás?

yeti 2009.03.07. 18:10:44
"De pl.:az M0-án karambolozó audis esetében sem sok köze van a balesetnek a törésteszthez"
hát talán be kellett volna tolatni a kamion alá, h aláfutásos etszte lehessen elvégezni. a kamionon.
"Az övvel kapcsolatban pedig sajnos még mindig vannak okosok akik "tudják",hogy kell betámasztani baleset előtt,"
jah, mert (nyíltan) törött al/felkarokkal olyan könnyű kimászni a kocsiból.
""Láttam fotókat a neten,hogy a srác bennégett a baleset után mert nem tudta kikapcsolni az övet,szóval én betámasztok mert akkor biztos ki tudok még mászni.""
realisztikus statisztikaliag elég kicsi esélye van, h kigyullad az autó. annál több van h kifejeli az üveget.
de nyilván olyanok mondanak ilyeneket, akik naponta ütköznek vagy látták az összes képet minden balesetről.

Sam. Joe · www.matchboxmemories.hu 2009.03.07. 18:10:49
na de minek ehhez egy egész alakos ábra? nem elég megjelölni az egyik végét, és megjegyezzni h az a fej? esetleg odaírni, h FEJ. sztem azt is könnyen meg lehet találni. ez, így, elég szájbarágós. azért a mentőktől, tűzoltóktól töbebt nézek ki ettől a szinttől.

guni 2009.03.07. 20:05:43
"Ez sima elalvásos balesetnek tűnik"
M0-on?
"de ilyen dúrván nem sikerült kirúgnom sehol. Elég komoly ütést kaphatott a feje ha ezt avval csinálta."
te max. 2 lábbal próbáltál rúgni. ő meg alsó hangon 70-80 kg-val repült neki.

guni 2009.03.08. 01:41:33

Sam. Joe 2009.03.07. 18:10:49
"M0-on?"
Hát ha nagyon álmos az ember... :) De ha meg kijött elé, akkor nem hiszem el, hogy egy ilyen autóban nem volna tudott lefékezni 130-ról. Ha meg esetleg nem annyival, ment akkor most már biztos meg fogja érteni, hogy miért annyi a sebességhatár és nem 160, annak ellenére hogy sokan rinyálnak érte.

"te max. 2 lábbal próbáltál rúgni. ő meg alsó hangon 70-80 kg-val repült neki."
Nem is hitetlenkedem, csak demonstrálni akartam hogy mégis mekkora erők lépnek fel ilyenkor. Ja és amióta élek, bicajozom folyamatosan szóval még azt se mondanám, hogy a lábam gyík. :)

Rocko- 2009.03.08. 09:53:45

guni 2009.03.08. 01:41:33
"Hát ha nagyon álmos az ember... :)"
az elalvásos része ok, a ráfutásos nem. annyi kanyar, felhajtó, akármi van, hogy konkrétan előbb kapsz oldalirányú behatást, mint ezt.
" De ha meg kijött elé, akkor nem hiszem el, hogy egy ilyen autóban nem volna tudott lefékezni 130-ról. "
tuti letudott volna, ezért írtam, h valaki elnézett vmit. egyébként M0-on 80 a felső határ tábla szerint, papíron az alsó.
"Nem is hitetlenkedem, csak demonstrálni akartam hogy mégis mekkora erők lépnek fel ilyenkor."
nagyok. mindig erősen gondolkodok, h ha olyan alkalom adódik, akkor ezt kéne eljátszani: www.youtube.com/watch?v=lXA9iVWjztY

dzsedi 2009.03.08. 11:38:06

nagyon dúrva, szél van, és tegnap megjártuk monor kőszeg távot odavissza egy utánfutónyi áruval, majd beszartunk olyan széllökések voltak hatvan meg ötven volt amivel többé kevésbé bisztonsággal lehetett jönn Csorna környékéni, nagyon kemény volt Fertőszentmiklóson a 85-ösön letépte a közlekedési lámpát a szellő, pont szélvédő magaságában himbálódzott, de zöldet mutatott úgyhogy vészvillogóval szépen kikerültem :) ésszel emberek

GergőÁron (törölt) 2009.03.08. 13:51:29

szívás,

az övnek annyi a titka, hogy a kezdetektől fogva be kel kötni, és egyszerűen annyira megszokja az ember, hogy nem is tud nélküle autóba ülni.
Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy bekötetlenül ülök az auótba, annyira rutinná vált az övcsatolás, mint kormány tekergetése, vagy a sebességváltás.
Direkt oda kell figyelnem, ha nem akarom bekötni magamat arra három méterre, amíg begurulok a rámpáról a kertbe, miután kiszálltam és kinyitottam a kertkaput.

De ha abból indulok ki, hogy annó amikor még tanulókocsit hajtottam, az a rövidke idő tökéletesen elég volt ahhoz, hogy rutinná váljon az irányjelző használata, akkor felmerül bennem, hogy egyesek nem direkt leszoknak-e ezekről a huncutságokról, mint index, öv.

Pedig valahol szerintem a vezetni tudás ott indul alapfokon, hogy a kedves sofőr magabiztosan tudja kezelni a gépjárművét, és rendre látom, hogy a bénácska anyukákon túl a profin vezető bojrészerek, presztízskombik és egyebek is hajmeresztő bénaságokat csinálnak, viszont utóbbiaknál ez még valami lendületes magabiztossággal is párosul...

Szendwich 2009.03.08. 14:26:17

Nem ide tartozik - de nagyon nem ide -, de nekem a strand papiról mindig ez a videó jut eszembe:
www.youtube.com/watch?v=GY6FuhrxKfg

Kifordított kacagány 2009.03.08. 17:52:36

guni 2009.03.07. 20:05:43
radar? azt hittem az a megoldás, hogy leállok pihenni:)

GergőÁron 2009.03.08. 13:51:29
én kezdetektől fogva bekötöttem. aztán jött egy időszak, mikor wc-re is autóval jártam. igazából csak a szomszéd utcába, mert ott laktak az ősök és mikor építkeztünk, ezt-azt el kellett hozni. a napi 15-20 2 perces út szépen leszoktatott az övről. később már ha a városban volt dolgom akkor sem kapcsoltam be. mindezt addig, amíg a tudatos énemnek fel nem tűnt és hülyeségemre ébredve újra el nem kezdtem visszaszokni rá. de újra visszaszokni sokkal nehezebb, mint mikor az ember így tanul meg vezetni. még ma is előfordul néha, hogy időnként elindulás után kötöm be.
nem hiszem, hogy bárki is direkt szokna le róla, csak így alakul és aztán már nem tartják fontosnak az emberek. van aki erre ráébred, van aki nem. azok vásárolnak övcsatot.


a kályhacső kipufogóról meg le lehet szállni. nagyon jó találmány az. igaz, hogy így is szar hangja marad az autónak, de legalább elnyomja az utastérből üvöltő tuc-tuc-ot

zalkapone 2009.03.08. 18:07:54

@Kifordított kacagány:

Én is kiállok a kályhakipufogók védelmében! Az én szolid 60-as Bosalomat senki ne sértegesse! :-)

Amúgy meg tök jó hangja van! Nem is értem, miért mondod, hogy szar...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.03.08. 19:08:12

@Rocko-: De, teljesen elég lenne, de a rajz áthidalja az összes nyelvi félreértést és költség hatékony, mert nem kell urdu, mandarin és wookie nyelvi verziót csinálni. 8-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.03.08. 19:09:07

@guni: Ööö... Ezeket tökre nem én írtam.

Rocko- 2009.03.08. 19:50:49

Sam. Joe · www.matchboxmemories.hu 2009.03.08. 19:08:12
akkor nem elég egy fejet gyártani? :)

Sam8888 2009.03.08. 22:18:39

Az utolsó eset tanulsága: fából kell autót építeni... :)

Kifordított kacagány 2009.03.09. 21:02:38

@zalkapone: mondjuk úgy, hogy nem az igazi. n@Rocko-: em mindegy milyen autóra és milyent szerelnek. pl a szomszédom puntóján mindig jól szórakozom.
de amit ma este láttunk, az volt az űbermencs. kár, hogy nem volt nálam fényképezőgép.

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.03.08. 19:50:49
nem teljesen mindegy? a gyártási költség ugyanannyi és így jobban mutat. egy tervezésnél nem mindig csak a célszerűség játszik szerepet.

Kifordított kacagány 2009.03.09. 21:03:40

de béna vagyok. jól beleszórtam a hivatkozásokat:)
süti beállítások módosítása