Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

W123 - Tizennegyedik rész

2009.03.10. 08:00 | BARANY | 10 komment

Címkék: mercedes benz mercedesbenz w123

Az előző rész tartalmából:

- Ez az adásvételi szerződés nem érvényes.

Ennyi volt. Bebuktad az első autódat. Meg a 10 000 CZK környezetvédelmi adót. - mondják a hangok a fejemben.A nő tovább pötyög, látja rajtam, hogy nem kicsit ideges vagyok, kiszól:
-NIncs a szerződésen dátum.

Óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....csak ennyi? Már írom is: 13.9.2008.
Visszaadom, a nő iszonyatos "enterezésbe" kezd, és előránt egy kartondobozból egy fóliába becsomagolt rendszámtábla-szettet.

Az autóm a nevemen lesz végre!
Most már azt se bánnám ha valami megjegyezhetetlen rendszámot kapok. Persze furdal a kíváncsiság, ágaskodok (mint gyerekkoromban, amikor a hűtő tetejéről akartam leszedni az aprót ) hogy a pult takarása mögül meglássam mi lesz a rendszámom. Ferdén van letéve, ezért csak az utolsó 3 számot látom meg: 984.
Micsoda? Ez az álomrendszámom (akármi-B-akármi - 1984) utolsó három számjegye is. Ezt nem hiszem el. Szétrobbanok a kíváncsiságtól mi van a 3 szám előtt. Nő finisel, kijön a vadiúj belaminált forgalmim, összesöpri a papírokat, és ad egy cetlit, menjek fizetni a kasszához 800 CZ-Kt (kb. 8000 Ft), az átíratás költségét. Fizetek, visszajövök, megkapom a papírpakkom a rendszámommal együtt.

6B2 3984

Nem rossz. Jobb lenne 1984-gyel, de ne legyünk telhetetlenek. Kifelé menet találkozok a két sorszomszéd józsival, nekik a cetlijeik háromszámjegyűek, és ötössel kezdődnek.Hát egy ideig még ott lesznek.

8:54 (kb 3 óra sorbanállás és félóra intézkedés után)

Beröffentem az autót, amíg melegszik a motor, az átíratás "megkoronázásaként" rágyújtok (szigorúan autón kívül), feltépem a rendszámok zacskóját, és a parkolóban felrakom a táblákat.  háttérzene: a 240D kotyogása - mintha most simábban járna, lehet hogy ő is örül?) Kiállok a parkolóból, és ahogy kimegyek a főútra, az autó mintha érezné a pillanat megismételhetetlenségét, és a szokásosnál finomabban pakolja a fokozatokat és jobban simítja az útegyenetlenségeket.
A saját (most már jogilag is) Mercedesemben ülök. Pénteken Prágába mentem egy hangfalért, és a D1-es autópálya Vysočina előtti részén általában ilyenkor havazni szokott.(finom tömegbaleseteket okozva), úgyhogy vettem 4 téligumit. Olyan szerencsém volt hogy a gumisnál volt épp 4 barokko felni pléhfelni áráért, úgyhogy egyből megvettem a készletet, 300 CZK/felni árért (kb. 3000 Ft). Még múltkor Libor említette hogy a legnagyobb burzsujok télen is barokko felnit használnak. Most már érzem, lassan, de biztosan burzsujjá válok. A barokko felnik mellé kaptam 3 kerékcsapágy fedlapot is. Azt mondta a negyedik is meglesz, csak most nem volt ideje keresni. Nem baj, 3 még mindig több mint 0. Természetesen Vysočinában havazott, hétfőn kérdezték munkában a többiek, láttad a tévében, Vysočinában hóvihar volt meg minden.

-Tudom, ott voltam.
-Azzal a csotrogánnyal? Te nem vagy normális.

Egy hét múlva Brünnben is leesett a hó. Mit lehet ilyenkor tenni? (azon kívül hogy kipróbálni a hátsókerékhajtást végre egy üres parkolóban - eddig csak elsőkerekest vezettem életem folyamán)
Hidegindításos videót forgatni - ahol a hó nagyszerű hátteret biztosít, vizuálisan elhitetve a nézővel hogy tényleg hideg van. Jó lesz majd nyáron nézni a kánikulában. 

A videó vége azért lett ilyen, mert a kamerát "inverz" üzemmódban kezelték.Amikor vette akkor valójában nem vette, amikor meg nem vette, na akkor vette.

Egyébkébt a fűtés megy, ablakpárátlanítás, lábmelegítés, összes funkció fullos. A videó előtt elkattintottam pár képet is:

Két héttel a hidegindításos videó leforgatása után, lemegyek reggel az autóhoz. Izzítás, fordítom a kulcsot, az önindító kettőt fordul. Ennyi. Lemerült az akku. Nincs idő diagnosztikára, megyek busszal-villamossal munkába. Munkából hívom Libort, nem veszi. Hívom este, másnap reggel, semmi. Végül hívom Jarekot, megigéri másnap délutánra hoz egy akkut. Addig busz-villamos. Ennyit a burzsujságról. :-)




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr66990081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loláb 2009.03.10. 08:39:53

Nem akarok vészmadárkodni, de ez tipikus: amíg át nem iratsz egy járművet, addig jól viselkedik, indul, megáll,de amint a nevedre kerül, jön a szopóág. Még hogy az autóknak, motoroknak nincs lelke...

Zsomatograf 2009.03.10. 10:37:39

Bizony, most már követeli, hogy törődj vele, költs rá, babusgasd!
Neve van már? Szerintem valami női kellene... :-)

csiky944 2009.03.10. 12:53:08

indításkor tiszta vényóc hangja volt :)

Kifordított kacagány 2009.03.10. 16:09:09

csak összehasonlításként. mikor vettem a járgányt, nekem közel 120-at fizettem, hogy a nevemre kerüljön. gazdag ország vagyunk.

egerfogo009 2009.03.10. 16:12:22

jó hangja van :)
az egyetlen autó amihez illik a dízel kerregés az az öreg mercedes
szerintem

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.03.10. 18:05:00

Azért a Defenderekhez se nagyon lehet elképzelni mást, mint a csettegő dízelhangot, bár az egész más jellegű hang. :)

zalkapone 2009.03.10. 22:04:37

@Zsomi84:

A Mercedes-nél nőibb nevet? :-)

zalkapone 2009.03.10. 22:09:42

@loláb:

Tuti van lelkük! Ráadásul szeszélyes női lelkük! :-)
süti beállítások módosítása