Az előző rész tartalmából:
- Ez az adásvételi szerződés nem érvényes.
Ennyi volt. Bebuktad az első autódat. Meg a 10 000 CZK környezetvédelmi adót. - mondják a hangok a fejemben.A nő tovább pötyög, látja rajtam, hogy nem kicsit ideges vagyok, kiszól:
-NIncs a szerződésen dátum.
Óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó....csak ennyi? Már írom is: 13.9.2008.
Visszaadom, a nő iszonyatos "enterezésbe" kezd, és előránt egy kartondobozból egy fóliába becsomagolt rendszámtábla-szettet.
Az autóm a nevemen lesz végre!
Most már azt se bánnám ha valami megjegyezhetetlen rendszámot kapok. Persze furdal a kíváncsiság, ágaskodok (mint gyerekkoromban, amikor a hűtő tetejéről akartam leszedni az aprót ) hogy a pult takarása mögül meglássam mi lesz a rendszámom. Ferdén van letéve, ezért csak az utolsó 3 számot látom meg: 984.
Micsoda? Ez az álomrendszámom (akármi-B-akármi - 1984) utolsó három számjegye is. Ezt nem hiszem el. Szétrobbanok a kíváncsiságtól mi van a 3 szám előtt. Nő finisel, kijön a vadiúj belaminált forgalmim, összesöpri a papírokat, és ad egy cetlit, menjek fizetni a kasszához 800 CZ-Kt (kb. 8000 Ft), az átíratás költségét. Fizetek, visszajövök, megkapom a papírpakkom a rendszámommal együtt.
6B2 3984
Nem rossz. Jobb lenne 1984-gyel, de ne legyünk telhetetlenek. Kifelé menet találkozok a két sorszomszéd józsival, nekik a cetlijeik háromszámjegyűek, és ötössel kezdődnek.Hát egy ideig még ott lesznek.
8:54 (kb 3 óra sorbanállás és félóra intézkedés után)
Beröffentem az autót, amíg melegszik a motor, az átíratás "megkoronázásaként" rágyújtok (szigorúan autón kívül), feltépem a rendszámok zacskóját, és a parkolóban felrakom a táblákat. háttérzene: a 240D kotyogása - mintha most simábban járna, lehet hogy ő is örül?) Kiállok a parkolóból, és ahogy kimegyek a főútra, az autó mintha érezné a pillanat megismételhetetlenségét, és a szokásosnál finomabban pakolja a fokozatokat és jobban simítja az útegyenetlenségeket.
A saját (most már jogilag is) Mercedesemben ülök. Pénteken Prágába mentem egy hangfalért, és a D1-es autópálya Vysočina előtti részén általában ilyenkor havazni szokott.(finom tömegbaleseteket okozva), úgyhogy vettem 4 téligumit. Olyan szerencsém volt hogy a gumisnál volt épp 4 barokko felni pléhfelni áráért, úgyhogy egyből megvettem a készletet, 300 CZK/felni árért (kb. 3000 Ft). Még múltkor Libor említette hogy a legnagyobb burzsujok télen is barokko felnit használnak. Most már érzem, lassan, de biztosan burzsujjá válok. A barokko felnik mellé kaptam 3 kerékcsapágy fedlapot is. Azt mondta a negyedik is meglesz, csak most nem volt ideje keresni. Nem baj, 3 még mindig több mint 0. Természetesen Vysočinában havazott, hétfőn kérdezték munkában a többiek, láttad a tévében, Vysočinában hóvihar volt meg minden.
-Tudom, ott voltam.
-Azzal a csotrogánnyal? Te nem vagy normális.
Egy hét múlva Brünnben is leesett a hó. Mit lehet ilyenkor tenni? (azon kívül hogy kipróbálni a hátsókerékhajtást végre egy üres parkolóban - eddig csak elsőkerekest vezettem életem folyamán)
Hidegindításos videót forgatni - ahol a hó nagyszerű hátteret biztosít, vizuálisan elhitetve a nézővel hogy tényleg hideg van. Jó lesz majd nyáron nézni a kánikulában.
A videó vége azért lett ilyen, mert a kamerát "inverz" üzemmódban kezelték.Amikor vette akkor valójában nem vette, amikor meg nem vette, na akkor vette.
Egyébkébt a fűtés megy, ablakpárátlanítás, lábmelegítés, összes funkció fullos. A videó előtt elkattintottam pár képet is:
Két héttel a hidegindításos videó leforgatása után, lemegyek reggel az autóhoz. Izzítás, fordítom a kulcsot, az önindító kettőt fordul. Ennyi. Lemerült az akku. Nincs idő diagnosztikára, megyek busszal-villamossal munkába. Munkából hívom Libort, nem veszi. Hívom este, másnap reggel, semmi. Végül hívom Jarekot, megigéri másnap délutánra hoz egy akkut. Addig busz-villamos. Ennyit a burzsujságról. :-)
Beszóltak