A szöveget mindenki ismeri, három ajtó, öt ajtó. Használtautón böngésztem, amikor láttam egy első generációs Seat Toledot.
Első ránézésre 4 kaszni, pont amit szeretek. Aztán nézem tovább, hoppá! Ez nem is négy-, hanem ötajtós!
Elismerően csettintettem, de ügyesen csinálták meg ezt a spanyolok! Elkezdtem kicsit utánajárni, hol van még ilyen faramuci megoldás. Szintén házon belül, mégpedig a '93-ban megjelent Cordobánál.
No, ez hány ajtós? Én mindig is háromra tippeltem, közben pedig kettő. Tetszik a megoldás. De ugyanez a meglepetés ért SAABrinánál is. (Pontosabban Type Four Chassis.)
Hatalmas autó, négyajtósnak álcázott kasznival, ellenben öt ajtóval. Még szebb is, mint a négy ajtós változat. Aztán itt van még a BMW 2002-es modell, amit Touringnak hívnak, mely alatt manapság az öt ajtós kombi változatot értjük, ellenben itt a kupé megnevezés jobban illene talán rá.
Bár a fentiekhez képest nem olyan trükkösen becsapós, de mégis csak ide illik az Opel Astra Classic is.
És végül, de nem utolsó sorban következzen a nagy kedvencem az új Skoda Superb.
Ha akarom négyajtós, ha akarom ötajtós. Nekem ez fergetegesen tetszik, igazán innovatív találmány. Pontosan olyan, amilyeneket hiányolok manapság az autógyártásban.
Tud még valaki ilyen trükkös formát, vagy ennyire előremutató lépéseket az autóiparban? Mert akárhogy nézem, sajnos ezek kezdenek kihalni.
Beszóltak