A "repülő finnek" névrokonaink autóversenyzői. Olyan nevek tartoznak közéjük mint Henri Toivonen, Hannu Mikkola, Juha Kankkunen, Rauno Aaltonen, vagy a Forma1-ből Keke Rosberg. A maiak közül eklatáns példa Marcus Grönholm, Mikko Hirvonen, illetve a Forma1-es Kimi Raikkönen.
Találtam egy videót 1968-ból, melyben Hannu Mikkola és Timo Mäkinen mutatja be, hogyan kell végigvezetni egy adott szakaszt hátsó-, vagy elsőkerék-hajtású autóval. Érdekes, és mindenképpen jól szemlélteti a különbségeket a videó. Hiszen míg a hátsókerék-hajtású Fordnál elég egy nagyobb gázfröccs a kanyar közepén, hogy szépen keresztbe lehessen a gépet fordítani, s majdhogynem időveszteség nélkül abszolválni a kanyart, addig az elsőkerekes Mininél szükség van a skandináv-flikk technikájára ahhoz, hogy az autó ott forduljon el, és olyan sebességgel, ahogy azt a versenyző szeretné, ne pedig az orrát tolja.
Kíváncsi vagyok, hogy manapság van-e olyan versenyző, aki mondjuk Super1600-as autóval megy a VB-n, és alkalmazza az előbb említett skandináv flikket...
Beszóltak