Kezdődik a F-1 szezon, új gépek kerülnek a pályákra a drasztikus átalakítások után. Előre láthatólag teljesen felborultak az erőviszonyok és az új szabályok értelmébe sokan, más más úton indultak el a fejlesztésekbe.
Az első teszteken számottevő különbségek mutatkoznak az időeredményekben, a csapatok egymásra mutogatnak hogy mit szabad és mit nem. A szakértők nem is várnak rögtön hivatalos eredményt a győztes autó leintése után. Majd meglátjuk!
A költségcsökkentésekről meg ne is beszéljünk, ami jelen pillanatban érinti az egész világon a gazdaságot és természetesen a motorsportok minden területét. Hasonló költségkimélő törekvések voltak már a Formula versenyzés történetében, azzal a különbséggel hogy sűrű sorokban, apróbetüs szabályok nem kötötték meg a tervezők, és egyben a versenyzők kezét.
Ezek a háború utáni évek voltak /1946-/, amikor a pénz hiánya határozta meg az irányt. Viszont technikai kötöttségek az 500 ccm kívül nem voltak / F-3 500 ccm/. Tették a motort előre-hátra, voltak nyitott és fedett kerekű változatok, de még a "motor szállítok" sem voltak korlátozva. Használtak egy, kettő, vagy négy hengeres motorokat, még boxert is. A kis /500 ccm/ miatt egyértelmű volt hogy a motorkerékpárok / BMW, Norton, JAP, Triumph, Jawa, DKW, Gilera, IMZ, Zündapp stb./ erőforrásait építik ezekbe a versenyautókba. A vázak többnyire egyediek, a futómű és a fékek kis kategóriájú autók elemei voltak. Sokan használták a Fiat és DKW alkatrészeket.
Ezek voltak a Formula sorozatok gyökerei, komolytalannak tünnek ezek a kis masinák, viszont nagyon komoly alapokat adtak versenyzőknek, tervezőknek. Ebben az osztályban kezdte pályafutását több, a F-1-ben meghatározó szerepet játszó legenda / Bernie Ecclestone, Stirling Moss, Ken Tyrrell, John Cooper /. Cooper autói meghatározók voltak ebben a kategóriában, azzal az újítással hogy a motort a vezető mögé helyezték. Ezzel forradalmasította a Formula autók világát, nem kisebb nevek tervezték vagy terveztették át autóikat, mint Carroll Shelby / Cooper King Cobra /, és lettek még sikeresebbek. Ebben a bajnokságban a hosszú évek alatt közel 230 márka szerepelt több kevesebb sikerrel / Cooper, Fiat Special, Giaur, Grün, Iota,Kieft, Melkus, Nardi, Struzka, Volpini, Zvezda stb /.
Bernie már akkor is a "Top" pozicióban!
Bernie Ecclestone Cooper MK V.
A hőskor. Elegancia és a "kordé".
Aiken
FHB
Sokmindennel próbálkoztak.
Motor elöl: Bond
Motor hátul: BJR
Két henger: Graetz
Boxer elöl: Deutche Bonnet
Boxer hátul: BMW-Monopoletta
Négy henger
Nézzük csak ezeket a formákat, akkor is volt fantázia.
Bernardet
Campbell
Cousy
Ott van az elején!
Effyh
Kieft
Staride
McCandless
Revis
Óvtak akkor is? Csak a versenyzés volt a hegyen és a pályán is. Imádtuk volna!
Beszóltak