Bár technikai képzettségem hagy némi kívánnivalót maga után, a fejemben található szivacsrengeteg hézagaiban meg-megfordult már a kósza gondolat:
Lehetnék én is Autódoktor!
Átnyújtanék némi kis ízelítőt, hátha Bende úr (akivel állítólag igen hasonlítunk egymásra. már persze lelkiekben) lát fantáziát abban, hogy a mostani, kissé szürke, túl szakszerű, túl bigott felfogású doktorokat reám cseréljék. Íme:
Kedves Autódoki!
Nekem lenne egy Seat Cordoba Sportline-om, amit sérülten vettem, de a légzsák nem nyílt ki. Viszont az átvezető gyűrű után van egy csatlakozó, amibe két szál fut a légzsáknak, és az szépen el volt vágva, és világít a műszerfalon a visszajelző. Az lenne a kérdésem: ha összekötöm őket, akkor eldurran a légzsák? Mert sokan mondták, hogy nagy a valószínűsége. Esetleg ki tudom mérni, melyik vezetéket melyikkel kössem össze?
Kedves Levélíró!
Fogalmam sincs, de bizony mondom, igen érdekel. Kérem, amennyiben komolyabb sérülés nélkül megússza, vagy abból sikeresen felépül, és még alkalmas rá, értesítsen az eredményről!
Kedves Autódoki!
Problémám a következő:
2 hónappal ezelőtt vásároltam egy 2004-es VW Golf V. 1.4 FSI 90 LE-s motorral rendelkező, igencsak fürge kis járgányt. A szokásos "nagyszervizen" túl van az autó, a létező összes szűrő ki lett cserélve rajta, a legjobb minőségű motorolajat kapta stb. Mivel köztudott, és sajnos a márkaszervizben is (Porsche Győr) ezt mondták, ez a típusú autó elég ritka. Értem ezt az FSI motorra. Eddig még nem is lenne gond, a probléma ott kezdődött, hogy rendszertelen időközönként előjön az alapjárat ingadozása, hintázása. A fordulatszámmérő mutatója nem mozdul, egyszerűen csak "hintázik" álló helyzetben a motor. Volt úgy, hogy még a világítás is halványodott, de ez ritkán fordul elő.Az észlelt hiba után elvittem az autót a Porsche Győrhöz, ahol kicseréltek valami hőfokszabályozó szelepet és egy szinten tartó szelepet (vagy mit), és hozzátették, hogy tankoljak valami nagyon jó minőségű OMV benzint. Nos, ezt meg is tettem, azóta mintha jobb lenne az autó, természetesen jobban is megy, és érezhető a valós 90 lóerő, de még mindig van, hogy rendszertelen időközönként, akár reggel első indításnál, vagy csak szimplán piros lámpánál állva is behintázik az alapjárat. Bosszantó, mert nagyon jó kis autó, Sportline felszereltséggel, de nem teljesen "élvezhető", mert nagyon idegesítő ez a hiba, amit a márkaszervizben sem igen tudtak orvosolni… röpke 43 ezer Ft-ért.
Tehát erre szeretnék választ kapni: vajon mitől van, mi okozza ezt a hibát, mit tehetnék az ügy érdekében, hogy teljesen tökéletes legyen az autó? Hangsúlyozom még egyszer: nincs elhanyagolva, mindenből a legjobb minőséget kapja, de még így sem tökéletes! Ha van valami ötlete, tippje erre a problémára, kérem írja meg nekem, mert nagyon szeretném, ha végre jól működne ez az egyébként tökéletes német technikával megáldott kis kocsi!
Várom mielőbbi válaszát!
Köszönettel és üdvözlettel:
Veronika
Kedves Veronika!
A helyzet egyszerű, cseréljen autót! Épp tudunk egy eladósorban lévő K-Jetronicos Audit, azon nem egyenetlen az alapjárat, sőt, nyoma sincs ilyesminek - viszont az legalább nem egy ritka autó.
Nem elhanyagolható járulékos előnye, hogy Rocko igen irigykedni fog.
Kedves Autódoki!
Hamarosan 10 éves a Civicem (1.4 is 90HP). Még csak 50 000 km-nél járok, viszont aggódok a vezérműszíj-szakadás miatt.
Csereérett, vagy a futott kilométer a meghatározóbb? Csak szíjat vagy szettet vásároljak?
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
István
Kedves István!
Az ön autóján a szíj előírt csereperiódusa 105.000 km vagy hat év. Mivel a megtett kilométerek száma az autó korához képest igen csekély, egyetlen elfogadható javaslatom lehet: AZONNAL üljön autóba, és hozza be a kilométerek terén tapasztalható lemaradást! Amikor eléri a 105.000 kilométert, azonnal álljon félre, és cserélje le a vezérlést "álleszcuzámmen"! Ha kész, természetesen nem pihenhet meg, hiszen a 6 éves kor óta eltelt évekhez tartozó kilométert még bele kell pakolnia, hogy a 10 éves korhoz passzoljon. 175.000 kilométernél egy szusszanásnyira lazíhat, ám hangsúlyozom, a jövőben nagyobb figyelmet szenteljen az előírt km/év aránynak ! Amennyiben ezt nem tartja, az autója minden előzetes bejelentés nélkül felrobbanhat, spontán éghet, vagy csak szimplán dematerializálódik egy bánatos késő októberi szürke hajnalon.
Kedves Autódoki!
Kell-e, lehet-e tisztítani a szénszűrőt (15 éves Tipo)? Okozhat-e valamilyen üzemzavart ennek elmaradása?
Tisztelettel:
István
Kedves István!
Az aktívszénszűrőt egy 15 éves Tipon teljesen felesleges tisztítani. A környezetvédelmi előírások ugyan sokat szigorodtak az elmúlt években, ám a bontó kerítésén belül már semmilyen előírt karbantartást nem szükséges elvégezni.
Kedves Autódoki!
Véleményét szeretném kérni egy 2001-es Audi A6 1.9 PDTDI problémájáról. Pár hete menet közben elkezdett rángatni, mintha "megtorpanna" a kocsi, majd letilt az ESP. Gyújtás levétele, majd újbóli visszaindítás eltünteti a hibát, később azonban visszatér. Lehet, hogy csak napok múlva, de folytatja.
Szerelőnél voltam vele, nem ad hibakódot, és a gép szerint tökéletes a kocsim. Azt mondták, ha állandósul a hiba, vigyem vissza. Ön szerint mi lehet a hiba oka?
Olvastam hasonló hibáról a fórumán Passatnál és Corsánál is, de nem derült ki, hogy mi volt a tényleges hiba, ha megtalálták. Az ESP rendszernek milyen hibaforrásai lehetnek, és hogy lehetne őket diagnosztizálni? Végül pedig nagyságrendileg milyen összegű javításra számíthatok?
Válaszát előre is köszönöm:
Nándor
Kedves Nándor!
A szerelője irigy önre, mert neki csak egy 15 éves Tipoja van, amin eldugult az aktívszénszűrő. A hibát ő generálta a legutóbbi olajcserénél, mert ön olyan iszonyúan kielégült fejjel szállt ki az A6-ból a szervíz előtt. Örüljön neki, hogy ennyivel megúszta, Sanyi az X6-ossal egy nyolcas krovafejet kapott a küszöbbe - egy ilyen kis fisz-fasz kopogás, amit az előidéz, nagyságrendekkel idegölőbb tud lenni, és bizony, soha senki nem találja meg.
Kedves Autódoki!
Egy BMW E36 318 is típusú autóm van. Egy ideje rászoktam, hogy eleinte hosszabb, mostanában már rövidebb féktávokon is folyamatosan visszaváltok 2, esetleg 3 fokozatot egyenként visszafelé, ahogy az autó lassul. Ami biztos, hogy feleannyi fékerő is elég a fékpedálnál, valamint a pillanatnyi fogyasztásmérő mindvégig 0-t mutat, ellentétben azzal, ha mondjuk 5.-ben futok ki a kanyarig, és úgy gurul az autó. Az élmény sem utolsó természetesen.
Okoz-e a motornak és az erőátviteli rendszereknek ez olyan pluszterhelést, hogy azok ettől meghibásodhatnak, vagy a visszaváltások érdemben nem befolyásolják az autó állapotát?
Köszönettel:
Péter
Kedves Péter!
Ne nézzen annyi ralivideót a neten, mert káros következményei lesznek. No nem a motorra, hanem az ön presztízsére nézve. Az Index fórumán már öt topic nyílt, ahol a városi népek röhögnek egy BMW 318i tulaján, aki szombatonként nyolcszor megy végig a körúton "visszagangolgatva".
Ha ön nem vágyik Szalacsi Sándorral vetekedő világhírnévra, sürgősen hagyja abba !
Kedves Autódoki!
1,4-es, 1996-os kiadású Megane-om katalizátorát cserélném, mert az enyémben széttört a kerámia. Most egy univerzális vasmagosat szeretnék rá rakatni, és az lenne a kérdésem, hogy mekkora lenne a legnagyobb köbcentiben, amit rárakhatok úgy, hogy zöldkártyán átmenjen, és még egy kis teljesítménytöbbletet is kapjak. Esetleg ha tudsz ajánlani valamilyen oldalt ebben az ügyben, azt megköszönném!
Üdv:
Tomi
Kedves Tomi!
Két fontos tudnivaló:
- A vasmagos katalizátort csak akkor javaslom, ha állandó, egyenes irányú mozgást végzel. Véletlen elmágneseződése esetén ugyanis igen megnehezítheti a kanyarvételt, amint megpróbál észak-déli irányba álni.
- A nagyobb köbcentire való katalizátor önmagában nem fog teljesítménynövekedést okozni. Még akkor sem, ha a carstylingon mást mondtak. Egy igényes autótuning esetén a nagyköbcentis katalizátor mellé megfelelően illesztett sportpedálszett, kék ledes ablakmosó, "No Fear" matrica, méretben passzoló spinner-dísztárcsa és sárga-piros-kék összeállítású, színes-tréfás-rücsis kormányvédő is szükséges.
Beszóltak