1964 Attila MK 3
Most egy olyan versenyautót szeretnék bemutatni, ami igen közel áll a szívemhez. Miért is? A nevünk azonos, /Attila/ annak ellenére hogy Angliába készült. Val Dare-Bryan volt az a szabadúszó autó építő aki elkeresztelte ezt a gépet, a név nem egy rövidítés, amit úgy várnánk egy angol keresztelőn, hanem Attila a harcos (Isten ostora) volt aki megihlette a mestert. Az 1950-es években a V8 motorok nagy hatással voltak a versenyzésre Észak-Amerikában és Európában is. Chevrolet és Ford motorjai népszerűek voltak a kis szériás műhelyek körében. Ilyen volt Val Dare-Bryan csapata is, aki mielőtt saját autókat tervezett volna, már dolgozott Colin Chapman Lotusán. Az 1964 volt az az év, amikor a pályákat a nyitott közép motoros rakéták uralták, így jött az ötlet hogy egy kicsit másképp, de nagyot a V8-cal. A vázra és az aerodinamikára nagy hangsúlyt fektettek, ami a kasztnin igencsak meglátszik. Az alváz kialakítása nem volt úttörő, de az első felfüggesztés teljesen forradalmi volt a 1960-as években. Chapmannél tanuló fiatal mérnök Frank Costin tudta mekkora jelentősége van aerodinamikának ezért tompa, szokatlan formájú orrot és gömbölyű farrészt tervezett, kis spoilerrel. Úgy tudjuk hogy 7 darab épűlt az Attilából, többnyire Chevrolet V8 motorral szerelve. Az autót speciális alváza és felfüggesztése miatt elég nehéz volt beállítani, de hát bumm, ez az úttörők sorsa. Persze nem segítettek a kis szériás műhelyeken a nagy csapatok sem /1965-ben jöttek a Lola T70, McLaren M1/,és szép lassan szívták az eredményeket. Még 1965 és 1966-os évadban Pat Hovenden terelgette a masinát, Attila még az 1970 évek közepéig versenyzett különböző pályákon, korábbi években restaurálták és 2004 óta rendszeres résztvevője különböző veterános rendezvényeknek Pl. Goodwood.
Ui: 2007 előtt még fehér-kék csíkos kasztnija volt, utána festették zöldre.
1964 Attila MK3
Nagy Britannia
Chevrolet 90º V 8 öntöttvas blokk és hengerfej
5000 ccm OHV hengerenként 2 szelepes szívó motor
4 darab weber porlasztó
Üveggyapot kaszni és acél váz
4 darab hűtött féktárcsák
Hewland 4 sebességes váltó
Hátsó hajtás
850 kg
440 LE
Beszóltak