Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Kisállattemető

2009.04.29. 20:42 | prokee | 16 komment

Címkék: történelem autó technika bontó

Olyan ez nekem, mintha a házikedvencek nyughelyén járnék.

Néha, amikor van egy percem két telefon között, rágyújtok, kisétálok, és nézelődök a bontóban.

Elképzelem, hogy ezek az autók valamikor valakinek igen sokat jelentettek.

Amikor az első gazda büszkén átvette a kulcsokat, felsőtestét soha nem látott módon düllesztve mosolygott kis családjára. Ápolgatták, féltették, tisztogatták, megkapott minden elképzelhető jót, amit egy gép álmodhat magának.

Néha-néha csak az autózás öröméért elmentek kirándulni. Előfordult, hogy meglátogatták a nagymamát, vagy elmentek Józsiék esküvőjére, vagy csak szimplán elvitték Gergelyiugornyára a Tibi papáékhoz, hogy lássák, milyen gyönyörű autójuk van.

Némelyikük világot is látott, megjárta Bécset, és hazafelé büszkén feszített a Gorenje doboza a tetőcsomagtartón.

Apuka izgatottan járta a város autósboltjait, hogy kardánboxot és kormányvédőt vegyen a Zsigába, mert rendes, felelős családfő enélkül ki sem mozdul otthonról.

Amikor a régi már végleg kehes lett, büszkén fizettek be az újra, márkahűség okán azonos márkára. Izgatottan várták ki a sorukat, és az egész család - plusz a szomszéd Sanyi, aki autószerelő, vagy legalábbis bütyköl otthon - kivonult a Merkúr-telepre, és ragyogó arccal, nem a legrövidebb úton utaztak hazáig.

Aztán ahogy a gyerekek nőttek, megkapták a régi családi autót, apu pedig - immár öntudatos fogyasztóként - begyalogolt a helyi szalonba. Egyszer mindenki lehet úr - kávé és cukorka mellett írta alá a szerződést az új, "nyugati" autóra.

Persze nem olyan hitvány utánzatra, mint a szomszéd Marika férje - aki aztán minden károgás ellenére pont ugyanolyan elégedett volt az autóval, pont ugyanannyi ideig, mint az "igazi" gazdája.

Aztán eljön a pillanat minden autó életében, amikor a családi tanács úgy dönt, Belzebub szekerének mennie kell. A nagymama öregek otthonába kerül.

Az autó piaci értéke lefelé, a ráfordítandó összeg felfelé törekszik. Kevés autónak adatik meg, hogy a két görbe metszéspontját túlélje. Belzebub szekerének mennie kell.

Persze kivétel mindig akad, a méhek társadalmában a dolgozók mindig végelgyengülésben, munka közben hullanak ki a sorból.

Máskor a beszerezhetetlenség reménytelensége (ez olyan szép volt, mintha egy VHK szám címe volna) idő előtt kényszeríti térdre a masinát.

Persze, végül is mindegy. Rendes autóbuzi számára mindenképp szomorú a történet - főleg, ha saját kedvencét látja így.




Szerintünk : : (3/5)
Szerintetek : (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr461094389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s60d5 (törölt) 2009.04.29. 22:45:29

Legelső autóm, még Magyarországon, egy Lancia Delta 1,6GT volt. 17 évesen rendkivül menőnek éreztem magam benne. ETZ-249. Biztos nincs mar köztünk, RIP:(

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.04.30. 00:28:46

hasonló gondolatok merülgetnek fel bennem is, amikor ránézek egy egy jobb sorsra is érdemes autóra. Magamból beszéltél/posztoltál...

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.04.30. 00:30:34

Alekónk volt vadiuj!! Apa tényleg óvta vigyázta: cipöt le kellett venni (!!) és anélkül ülhettünk be az autóba. (mivel csak 5-6 éves lehettem) Volt vadi uj Trabi, Wartburg is anno.. azóta egyiket sem láttam..

zalkapone 2009.04.30. 00:32:33

Lada (Vaz) 2101, sötétzöld, BZU-343
Emléked örökké él!

oggy71 2009.04.30. 07:05:48

Almaződ 2takt Warnyú!
ZT 44-97.. majd BYV-136..az volt ám a gép! Rajta tanultam meg vezetni.
Igaz ő nem bontóba került, hanem fiatal suhancoknak adtam el potom pénzért, akik pikkpakk tk-ra tették.Sajnos nem ilyen sorsot érdemelt volna meg majd 25 év szolgálat után, de hát mennie kellett mert nem volt gazdaságos a fenntartása.

biker_kolee 2009.04.30. 07:23:27

VW Polo 1.3D 1989, DPY-687, Nem felejtelek el!

Első járgányom volt, aztán Szenteste délutánján mennék nagymamáér', és nem indult be. Rá egy hónapra bontóba kísértem.

Ezen kívül a családból egy autó ment még bontóba, szintén Warnyú. A motorja évekig ment még egy kombiban. 130-at ment. :)

Kifordított kacagány 2009.04.30. 07:41:41

az ember hálátlan gazda. ha nyűggé válik a kedvenc, szívfájdalom nélkül teszi ki az útszélen.

jó írás, illő fotósorozattal

travelnyuszi 2009.04.30. 07:51:29

Hogy lehetne azt az R5-t megszerezni? Az elsőt, első szériást, amelyik hátulról van fényképezve. Mit kell tennem?

loláb 2009.04.30. 12:57:48

Wartburg, 1.3- Limousine. DGX-146. Imádtam.

Lowtyo 2009.04.30. 13:13:58


hogy került oda a tavriánk?
gondolom megszökött a pécsi bontóból
merhogy igazi bontószökevény volt

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.30. 15:06:11

Jéééé,mostmár fényképesen is lehet fikázni.... :)
A 2t trabim után megfogadtam,sose fogok mély érzelmeket táplálni egy autó iránt,nem kifizetődő.

apamacko 2009.04.30. 15:17:29

He-he a Taunusom nem ment bontóba :-))

Várja a feltámadási fanfárszót !

Apósomék család két Skoda 105S-ét a "rozsomákok" vitték el vasba.
Mikor láttam feketenap 120-asát megsirattam a miénket kicsit élekben.
(az enyém 105S lett apóséké az idők során)

Beeni 2009.04.30. 17:42:00

Alfa 33 1.5 boxer. EZD-166 R.I.P.
Szegény bontóba végezte:(

Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.04.30. 20:59:51

Az gáz, ha valakinek a második volt az "első"?

brz-095 · http://www.trabiorr.lapunk.hu 2009.07.27. 14:42:47

:( Rossz így látni az autókat!
Miért nem vezetik be itt is azt hogy ha valakinek régi vagy csúnya autója van
akkor ellopják és egy idő mulva visszakapja szinte újjonnan.
Van egy ilyen műsor a Discovery channel-en.
süti beállítások módosítása