Barátaim!
Aki még bírja, annak egy újabb csemegét mutatnék be a május 1-én rendezett találkozón megjelent járművek közül. Korábban a LuAZ gyártmányról gondoltam, hogy az a legelvetemültebb, de aztán rájöttem, hogy az bizony csak a szériagyártmányok között lehet első!
Az egyedi épített járművek között ez a motorkerékpár a nyerő.
Miből van a motor motorja?
Bizony az építő itt sem bírt elszakadni a szovjet technika csodálatos vívmányától. Ki hinné, még rokoni kapcsolatban is áll a LuAZ-zal!
Kinek ismerős a blokk?
Az egyedi építésű motorkerékpár szíve ugyanis egy Zaporozsec V4-es motor. Az alkotó a léghűtéses 1200 köbcentis „erőművet” ügyesen beépítette a hátul merev vázba. A jól látható fogaskoszorú érdekes részlet. És még sebességmérő is van!
Még a kényszerhűtés ventillátora is megmaradt!
Masszív váz, masszív hajtás
Legnagyobb szomorúságomra kis hazánk bürokráciája nem engedi ilyen egyedi járművek forgalomba helyezését, miközben szerencsésebb fejlődésű országokban nem gördítenek akadályokat a szorgalmas és kreatív alkotók elé. Jó lenne itthon is látni egyedi motorokat a közutakon? Persze megfelelő műszaki színvonal, dokumentáció és vizsga után. Szerintem igen!
Beszóltak