Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

A prémiumautó

2009.08.30. 17:00 | Rocko- | 20 komment

Címkék: bmw prémium toyota

Most nem arról a feketenap féle luxusautóról szeretnék írni, hanem másról.

Nemrégiben a kezembe került Toyota újság. Két cikket találtam érdekesnek, rögtön egymás után. Az első rögtön azt írja, a Toyota prémium minőségű autókat gyárt.

Itt kicsit felhúztam a szemöldökömet, tudtommal Toyota almárkája, a Lexus lehet prémiumautó, a Toyota inkább népautó.

Aztán haladtam tovább az olvasásban, újabb cikket találok.

Ez a cikk arról számol be, hogy a fent említett prémium minőségű autókhoz lehet kapni típushoz szabott ablaksötétítőt. Mindezt 2009-ben.
Eszembejutott ekkor HIP 26 éves dízel autója. Manapság nem tűnik ki a forgalomból, sőt, lenézik, mert öreg. Ellenben tessék csak megvizsgálni a képeket, amik a felújításakor készültek:

Aztán itt van az 540i-je 1993-ból, ami mindezt motorosan tudja.

Átnéztem, milyen kiegészítőket lehetett rendelni az én 24 éves autómhoz, és alaposan meglepődtem az extralistákon, olyanok vannak benne, amit még manapság se lehet kapni alapáron. Úgy mint összkerékhajtás, elektromos ablakok, központi zár, tolótető, ABS, tempomat, START-STOP rendszer, felváltás jelzése az ideális fordulatnál, fényszórómosó.

Értem én hogy marketing, de azért érdemes lenne átgondolni, hogy miket is írnak le a gyártók, mert a végén még valaki számonkéri rajtuk.




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr961314498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.08.30. 17:50:20

Start-Stop rendszer? Már akkor?

zalkapone 2009.08.30. 18:10:14

@biker_kolee:

Volt a '80-as években az Ikarusnak is ilyen projektje! Ha jól emlékszem, akkor Fehérváron is volt egy ilyen tesztbusz!

Rocko- 2009.08.30. 18:28:58

@biker_kolee: igen. B2-es Passatokban és VW Jettákban is szerepelt, Audinál dettó opció. "Formel E"-re ha rákeresel, akkor találhatsz róla olvasnivalót.

Dáwid 2009.08.30. 18:33:38

"Az első rögtön azt írja, a Toyota prémium minőségű autókat gyárt.

Itt kicsit felhúztam a szemöldökömet, tudtommal Toyota almárkája, a Lexus lehet prémiumautó, a Toyota inkább népautó."

Szerintem a prémium kategóriás, és a prémium minőségű nem ugyan az. Nem kötözködni akarok, csak úgy gondolom hogy van különbség :-)

Dáwid 2009.08.30. 18:41:53

@Dáwid:

Jah az lemaradt hogy édesapám '89-es, 740-es volvojában is volt ilyen sötétítő roló. (és ha jól rémlik már 86-ban is gyártották a 740-760-akat )

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.08.30. 19:40:04

Rocko-:
Nincs it baj, csak nem beszélsz marketingesül. Iszonyú ronda nyelv amúgy, szóval nem vesztettél semmit. De itt egy példa:
omfg.buzz.hu/archives/2009/07/10/Az_ev_bullshitje_2009/
Amit Te fogtál, az nálam már egy szemöldökemelintéshez sem elég.

Amúgy meg nem új keletű ez a dolog: "A Trabant útfekvése kiváló, menetteljesítményei nagyszerűek, de ez nem szabad, hogy könnyelműségekre ragadtasson!" 8-)
Bocs Prokee.

series_one (törölt) 2009.08.30. 20:04:10

@Rocko-:

hümm.
automatikus karosszériamagasság állítás szerepel-é a rendelhető tételek közt?
boardcomputer?
állófűtés?
ha tudod, mi az a checkkontrol, akkor az rendelhető vót e?
(végignézi a világítást, fontosabb folyadékszinteket, ha nem oké valamelyik, szól)
illetve kapaszkodj, ehhez a checkkontrolhoz kapcsolódóan automatikus motorolajszint-korrekció.
szóval vannak vicces opciók régebbi autókhoz.

pickapu 2009.08.30. 20:32:20

Egy kicsit azért jobban mutat, mint a tappancsos maciarc, de a szöveg az egyszerű ember szédítéséről szól.
Mindazonáltal a Toyota egy nagyon jó autó.

zalkapone 2009.08.30. 20:53:20

@pickapu:

Volt szerencsém Ommm mellett tesztelni az új Hilux-ot. Előtte nem értettem ezt a pick up osztályt (zömében a cégnél használt harmatgyenge Mitsubishi platósokból indultam ki, bevallom), de ez tetszett! Ha még mindig járnék sokat bringázni, és volna rá pénzem, akkor elgondolkodnék rajta. Faintos cuccolós autó!

pickapu 2009.08.30. 21:47:48

@zalkapone: Egy új Hiluxot én is elviselnék, de hát ezek a piszkos anyagiak... :)
Viszont a Nissan se rossz, lényeg hogy arra amire vettem, maximálisan megfelel (Szerszámok, anyagok szállítása, tréler vontatása úttalan utakon), és még tetszik is.

Rocko- 2009.08.30. 22:20:34

@Dáwid: persze, van különbség, ellenebn a merketing ezt ahatárt hivatott elmosni.

@Sam. Joe: beszélek én marketingesül, szakmámhoz kapcsolódóan értenem kell őket. viszont magánemberként nem értek egyet vele.
"Amúgy meg nem új keletű ez a dolog: "A Trabant útfekvése kiváló, menetteljesítményei nagyszerűek, de ez nem szabad, hogy könnyelműségekre ragadtasson!" 8-)
Bocs Prokee."
javaslom, kérd meg a következő találkozón aktuális Trabanttal jelenlévő embert, h vigyen egy kört Trabanttal. rájössze, h korántsem mázos duma az. :)

@series_one: gyanítom, h ezek konkrétan nem voltak. tippelhetek: bömihez igen? viszont ebből látszik mi a prémium és mi a hétköznapi dolog.

@pickapu: igen, jobban mutat mint az universal.Toyota megbízható autó, ez is tény. minőségre is elég jó. de ettől még nem lesz prémium.

@zalkapone: Hilux dízel dolgozni istencsászárság. Hilux dízel autófílnek istenkísértés.

pickapu 2009.08.30. 21:47:48
én úgy tudom, h a Toyota a legolcsóbb ezen a piacon.

zalkapone 2009.08.30. 23:59:42

@pickapu:

Nissan Navara is bejön! Viszont ha egyszer ennyire elgurul a gyógyszerem, akkor a Hilux lesz a befutó, kizárólag automata váltóval, zárható hátsó felépítménnyel. Illetve ha "Tie-mérgezést" kapok, akkor egy LandCruisert állítok a garázsba. :-)

@Rocko-:

Nem olyan nagy botorság ez, hidd el! Én jártam benzines (és nem is nagy motorú) terepjáróval dolgozni (GrandVitara 2.0, of course)! Nem nagy élmény! Mit nem adtam volna egy ugyanakkora olajkályháért...! Mert ugye nem mindenkinek fussa ám V8 gázos/benzines szörnyetegekre! Főleg napi munkába járásra... Sajnos!

series_one (törölt) 2009.08.31. 00:02:13

@Rocko-:

a motoros ülést ugye nem is említeném.
vagy a telibe bőrbe varrt utasteret.

ommm 2009.08.31. 00:21:10

Rocko:
"milyen kiegészítőket lehetett rendelni"
Rendelni. Igen, pénzért, úgy, ahogy a Toyotához. A motoros roló sem volt ingyen, ahogy nincs ingyen ma sem.
Akkor, mikor HIP BMW-jét legyártották, a Toyotának Európában korántsem volt hasonló modellje, itt sántít egy kicsit a dolog.
Mi furcsa van ezen?
Pénzbe került az ablaksötétítő akkor is, ma is.

biker_kolee 2009.08.31. 00:48:07

@zalkapone: Ez a durvaság. :)

@Rocko-: Na, így már stimm. :) A Polokban is van Formel-E kiadás, jó kis kockászászlós üléssel. :)

Rocko- 2009.08.31. 07:18:41

@zalkapone: mondom, dolgozni dízel. élvezkedni nem dízel kell. de akkor nem túl kis motor, mert nem fogyasztásra gyúrunk.

@series_one: naugye.

@ommm: persze, h rendelhető, nem is konkrétan ez a lényeg, BMW-ból, Audiból is meg úgy mindenből volt fapad. a megvalósítás módja furcsa nekem. hogy lehet ezt így is (lásd BMW), meg lehet úgyis, ahogy a Toyota - csak na mondja rá h ez egy prémiummegoldás.

@biker_kolee: ;)

Kifordított kacagány 2009.08.31. 08:09:57

@Rocko-: de hát mindegyik azt mondja rá

ommm 2009.08.31. 10:51:33

@Rocko-: Nagyon ne menjünk bele itt ebbe, legyen elég annyi, hogy a prémium minőséget kevered a prémium kategóriával. Fogalomzavar, ezért nem érted.

Rocko- 2009.08.31. 15:40:22

@ommm: én értem. de nem én akarom összemosni, hanem ôk.

pickapu 2009.08.31. 20:44:49

@Rocko-: Új Toyotára nem volt zsé, ötéves Nissant vettem feleannyié' :)
süti beállítások módosítása