Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Patthelyzet

2009.08.31. 10:00 | Rocko- | 35 komment

Címkék: kresz közlekedésbiztonság

Szeretném kikérni az olvasók véleményét generált egy igen csak faramuci helyzetben, ami elég sok agresszót szül.

A fő szerepben: a törvényhozás az állampolgárral szemben.

Az alaphelyzet

Érdemes a képekre kattintani, nagyobbak lesznek, és segítenek a szituációk megértésében.

Adott egy Budapesten lévő külvárosi utca, lakó-pihenő övezetben, az északi végén egy kereszteződéssel, déli végén egy kijárattal. Az északi végen nyugat felől lehet bejönni, vagy tovább haladni egyenesen. Balra, még északabbra nem lehet behajtani, az ott lakók hivatalosan is zsákutcát csináltattak az utcájukból, az ő újépítésű házukban ne zavarja senki őket átmenő forgalommal. (Pontosabban nem zsákutca az, csak egy mindkét irányból behajtani tilos tábla van kihelyezve, illetve kb. 10 centiméter magas kődarabok, amelyen a normál személyautók fennakadnak. Az ottlakók terepjárói nem.) Tehát lehet kelet felé továbbhajtani, egyirányú utcába, és dél felé, az éppen tárgyalandó utcába. Az utcában korábban váltakozó irányú forgalom volt, mindenki ment amerre szeretett volna, aki ahova tudott lehúzodott, majd a másik mosolyogva megköszönve ezt elhaladt mellett.

Azonban jött az új idők szele, az M0-s forgalma közvetve ide jutott el, a lehajtó innen odébb van, 4 kilométerre, viszont a párhuzamosabb, nagyobb forgalmú útvonalat elkerülve ebből az irányból közelítik meg a Belvárost vagy a a belsőbb kerületeket. A fenti rajzon sárgával van jelölve ez az erősebb forgalmú szakasz. A legvégén egy beláthatatlan kereszteződés (van tükör, de elég keveset ér), onnan mindenki balra fordul, hogy elérhesse a Belvárost, de ehhez elsőbbséget kell adnia a kereszirányú forgalomnak. Igen nehéz kifordulni, láttam már olyat, hogy sofőr kiment jobbra, a nyúlfaroknyi jobbra kanyarodó sávhoz, majd a lehető legtermészetesebben megfordult az úton, tojva a sorra. Maradt tehát ennek a forgalomnak az a része, aki jobbra kanyarodna, időt spórolva, vagy mert arra volt dolga. Viszont a sor neki is ugyanúgy állt, ezért inkább a képen látható utcába kanyarodott be, átszáguldva a lakó-pihenő övezeten.
Ezt megelégelve a lakógyűlés lett összehívva, ahol megszavazták környék (lakótelep) forgalomrendezését, az utcák egyirányúsítását, valamint ennek az utcának az egyirányúsítását a nagyobb forgalom felé. (Ezzel kívánták megakadályozni, hogy egyesek ezen az utcán keresztül "csaljanak") A képen nincs rajta, de nyugat felé van egy utca, melyen elférne két sáv, de ezt is egyirányúsították, természetesen a sárgával jelöltt nagyobb forgalom felé. Így csak a harmadik utcán lehet észak felé haladni. Többség dönt, nem volt egyetértés, de a kisebbség belenyugodott ebbe a szituációba.

Megérkezett az Új rend viszont minden törvény annyit ér, amennyit betartatnak belőle. Szóval semennyit, a lakók csak az egyik irányból hajhatnak be, az átutazókat mindez nem érdekli, úgyanúgy közlekednek a szembeforgalommal, keletkezett ebből már több agresszív helyzet, hol csak ülvöltözésig fajult el, hol az embereket köpték le. Azokat, akik felhívják a figyelmet a szabályok betartására.

A post viszont nem ezért keletkezett, hanem a parkolóhelyek miatt. A környékbeli utcákban alakítottak ki újabb lehetőségeket, ezzel szemben itt sajnos nem. A rajzon észak felől kezdve, a bal oldalon látható két pirossal jelölt autót, az egyik (szelektív hulladékgyűjtő mellett) várakozni tilos tábla hatálya miatt is áll tilosban, a másik pedig egy bolt gazdasági bejárata miatt.

KRESZ 1. sz. függelék, III./d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg – ha a vezető a járműnél marad – egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.

e) Várakozás: járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egy helyben tartózkodás.

Tehát az adott helyen nem lehet parkolni (mégis megteszik, rendőr is állt már oda), utána világos kékkel van jelölve egy járda, arra szintén nem parkolunk. Innentől dél felé már minden parkolóhely szabad, csak a szabad hely és a parkolási tudás szab ennek gátat.

A jobb oldalon kihagyott parkolóhelyen bármilyen irányban meg lehet állni, az egyirányúsítás nem az utca elején kezdődik. Onnntól dél felé csak az iránynak megfelelően lehet parkolni, és ahogy az ábra is mutatja, kapubeállóba nem parkolunk, még ha azon autóforgalom nincs is. Költöztető, mentő bármikor jöhet, nekik hagyunk helyet. A fenti ábra némileg csonka, lemaradtak bizonyos elemek. Innentől a kapubeálló-autó-autó-kapubeáló szisztéma ismétlődik.

A problémát a sövény melletti három parkolóhely okozza. Lássuk, milyen lehetőségek vannak.

A forgalommal szemben

Ez semmi esetre sem szabályos, emiatt az itt lakók kaptak büntetést a közterület fenntartótól, hogy szabálytalanul álltak.

33. § (2) Autópályán, autóúton, vasúti átjáróban, egyirányú forgalmú úton és körforgalmú úton megfordulni tilos. Egyirányú forgalmú úton, körforgalmú úton, vasúti átjáróban, autópályán és autóúton - egyirányú forgalmú úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.

Tehát vagy forgalommal szemben hajtottak be az utcába - megszegve a behajtani tilos szabályt és ezzel ugyanazt elkövetve, ami ellen tiltakoztak - vagy az utcában fordultak meg. Vagy tolatva hajtottak be az utcába, amire nehéz elsütni hogy csak a tolatáshoz szükséges 30 métert tették meg így. Kiálláskor viszont szabályt szegnek, ugyanis vagy megfordulnak vagy forgalommal szemben hajtanak ki.

A haladási iránynak megfelelően

Ez már szabályos, ellenben a sofőr oldalán fizikailag nem lehet kiszállni, túl közel van hozzá a sövény.

A haladási iránynak megfelelően - az út közepén

Ekkor már ki lehet szállni, viszont megszűnik az átmenő forgalom, nem fog elférni, vagy ha mégis, akkor kárt okoz valamelyik kocsiban. Vagy amelyik belóg, vagy amelyik vele párhuzamosan áll. Ekkor megszűnik 3 parkolóhely. Pontosabban hat, ugyanis senki se fogja kockáztatni hogy olyan helyre álljon, ahol megsérülthet a kocsija. Mert hogy ő leparkol, aztán más beljebb, így veszélyes helyzetbe hozva az ő kocsiját.

Pazarolva

Van egy olyan opció is, hogy a sövényben van egy kis bevágás - egy kukának. Az ember leparkol mellé, kiszáll egy kukához, majd két parkolóhelyet elfoglalva ott hagyja az autóját. Pontosabba három parkolóhelyet, ugyanis a harmadik autónak úgy kell megállni, hogy fenti opciókból válogathat: belóg a kapubeállóba, forgalommal szemben áll, vagy sövényben áll meg.

Sehogy

Igen, létezik ilyen opció is, az ember vegye meg az autóját, ez közterület, tegye ahova akarja, csak az adót fizesse be utána, a többi lényegtelen. Lehet mondani, hogy parkoljunk máshova, viszont nincs nagyon hely, vagy ott is csak, igen hosszas kerülővel lehet kievickélni a környékről. Nem támogatom azt, hogy az ember a wcre is autóval, de ez irreálisan, átgondolatlanul meghozott szabály, pazarolja csak ak értékes parkolóhelyeket.

A kérdésem: ebben a patthelyzetben mi a teendő?

Parkolni nem lehet, ha az ember épeszűen megállna, akkor megbüntetik, az átmenő forgalom ugyanúgy megmaradt, senki sem ellenőrzni, így most a nagytöbbség is annak a bizonyosnak a rosszabbik felére került, és azok is, akik ellenezték ezt - előre látva a kialakult helyzetet.

Szerintem ez egy olyan szituáció, ahol alkalamazhatatlanok a szabályok. Önök szerint?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr771346130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszy 2009.08.31. 11:26:54

A kérdésem az volna először is, hogy van-e járda az említett utcában?

vízpocsékoló 2009.08.31. 11:35:30

Egyszerű, le kell vágni a sövényt.

SickBoy 2009.08.31. 12:22:44

Hm, hát vegyen jobbkormányos autót, aki ebben az utcában lakik, nem? :o)

A kicsi városunk forgalmi rendjét kialakító közlekedésmérnök urak általában nem annyira szoktak gyakorlatban gondolkozni, ezt eddig is tudtuk. Gondolom mennek a direktívák után @-/
Ez ez esetben elégtelen, leülhet. :o)

29 Palms 2009.08.31. 12:23:41

Alapvető koncepcióváltás kell. A járdával párhuzamos parkolást el kell felejteni, az utca bal oldalára fel kell festeni a merőleges parkolóhelyeket. A szemetesek is jobban örülnének, mert nem parkolna folyton valaki a kuka előtt. :)

martong 2009.08.31. 12:49:16

Megoldás? tényleg zsákutcát kell csinálni belőle, vagy a képen bal oldali füves részre szépen térkövekből autó szées csíkokat csinlálni,merőlegesen; az utca felőli végére pedig kicsi korlátokat amik kulcsosak, vagy távirányítású süllyedő oszlop.
Nálunk ezt az önkényes zsákutcásítást kb.15 éve úgy oldották meg, hogy kiraktak borzalmas nagy betonvirágvályúkat, tele szép árvácskával. A sokadik összetört gyorsan, figyelmetlenül kanyarodó autó után leszoktak a kertváros kis utcáinak használatáról. bár még néha betéved egy-két kamion, olyankor van szép tolatgatás :) A dologhoz hozzátartozik, hogy ebben a kisutcában lakik a közjegyző és egy nyugdíjazott rendőrhúdefőnök, így megy ez.

ui.: nem értettem, értek egyet a módszerrel, de tagadhatatlanul csöndesebb azóta a környék.

Rocko- 2009.08.31. 13:02:10

@nyuszy: nincs.

@vízpocsékoló: ezért?

@Kifordított kacagány: hjah, kéne.

@29 Palms: nincs járda. :)
merôleges parkolásra nincs lehetôség, zöldterület van ott. fûre nem állunk, nem vagyunk barmok.
a szemetesek bejönnek forgalommal sezmben, megtehetik.

@martong: önkényes zsákutcásítást láttam, nem értek vele egyet, mármint ez a kulcsos távirányítós oszloppal. szimpla zsákutca jöhet.

nyuszy 2009.08.31. 13:47:23

@Rocko-:
Amennyiben nincs járda, teljesen szabálytalanul parkol mindenki az utcában.

"39/A. § (3) A lakó-pihenő övezetben [...] Ha az úton járda nincs, [...] járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad."

A megoldás az lenne, hogy a közút fenntartóját megkéritek, hogy jelöljön ki parkolóhelyeket.

Rocko- 2009.08.31. 14:00:37

@nyuszy: ami azért lenne jó, mert sehova nincs kijelölve. :)
út szélén elfér, ellenben fûra már nem, ott is vannak kis bokrok.

Cleinor 2009.08.31. 14:40:22

Rendkívül egyszerű. Ott a kuka. megállunk úgy "pazarolva" hogy ki tudjunk szállni
Kéziféket nem húzzuk be. Sebességből kivesszük. Betoljuk a kocsit a megfelelő helyre majd anyósülésről szépen behúzzuk a kéziféket :)

Vagy pedig leparkolsz és átmászol az anyósülésen. Nem nagy manőver, itt Vácon is van egy olyan hely ahol csak így tudsz parkolni(vagy olyan erővel nyitod ki az ajtót hogy egy tégla kerítést letudj bontani :D )

Nem nagy kunszt...

29 Palms 2009.08.31. 14:49:48

Akkor az út szélével való párhuzamos parkolást kell megszüntetni, no. Ha nincs járda, akkor meg pláne ki kéne jelölni valamit, mint ahogy fentebb elhangzott. Nem a füvön nyilván, mindenki marad az úton, csak merőlegesen. Esetleg egy szegélyt lehet a fű védelmére odaapplikálni. Vagy építsetek első körben egy járdát. :)

Alternatív javaslatként, ha az egyik házat felrobbantjátok, akkor a helyére lehet parkolót kijelölni. A sorshúzós módszert javaslom, végre izgi lenne a lakógyűlés. :)

Kifordított kacagány 2009.08.31. 15:01:49

@Rocko-: most nem azért, de két merőlegesen parkoló autó semmivel nem vesz el több helyet az úton, mint két párhuzamosan parkoló az út két oldalán.

Kifordított kacagány 2009.08.31. 15:03:00

halszálkában meg még kevesebbet. legalábbis a szélességéből

Halálos_fogkefe 2009.08.31. 16:03:27

megértem a felháborodottságod, de ne mondd hogy problémát jelent megállni.

az erődsor meg a ti utcátok közt van a másik (fentebb említett) egyirányú aminek jobbról balról parkolója van. soha a büdös életbe nincs teli, csak hát mondjuk nem látsz rá a kocsidra. viszont lopni se nagyon szoktak.

ettől még tényleg kapják be hogy megbüntetnek, de van megoldás, nem kell felvinni a kocsit a tetőre.

ja amúgy a rohadékoknak akik lezárták tovább az utat, azoknak se meg át a terepjáró fölötte. legalább is a tuareg biztos nem. viszont raktak le beton virágládákat is keresztbe, lassan már a gyalogos forgalom se tudja használni. szóltam ott egy 40 körüli nőnek hogy ezt most mégis hogy gondolják, de nem szólt semmit. lehet nem is tudott magyarul..... mindenesetre akinek bontani van kedve csákánnyal, vagy kell 3 beton virágláda, szerszámot adok, és mondom a címet.

zalkapone 2009.08.31. 17:52:28

Nem azért, hogy reklámozzam magam, mennyire bejött az élet, de a lakóparkban ahova költözünk, ott nemes egyszerűséggel az utca végén van egy sorompó, és csak az ott lakók tudnak bemenni a kis mágneskártyájukkal. Eleve egy kereszteződés ("T" alakú) után már zsákutca lesz, ezért sem kell ott mindenféle jött-mentnek kacsmarognia. Szerencsére gondoltak a szteroidos önigazolókra is, elég masszív a sorompó, feszegetésre meg megszólal a riasztó.

Krisi 2009.08.31. 18:51:08

a megoldás pofoneccerű. fogsz pár havert, és pár röpke hónap alatt ástok magatoknak mélygarázst :)

nyuszy 2009.08.31. 19:11:24

@Rocko-:
Pont azért kéne kijelölni, mert így az unatkozó közteres simán végigbüntetheti az egész utcát, jogosan. Elég ha valaki egyszer bepöccen, hogy nem fér át, és rátok uszítja őket. Amikor 20 autóra lehet kitenni a cetlit, akkor szívesen ugranak.
A megoldás szerintem az út alkalmasabb oldalán egy 45°-os parkoló felfestése lenne. De mivel a polgárjenőhivatalnak rohadtul nem érdekes, hogy ti hogyan parkoltok, ezért ezt első kérben nektek kellene kérni.

@Halálos_fogkefe:
Nem vagyok a feljelentgetés híve, de lehet, hogy egy kérdést megérne az önkormányzatnál, hogy ők tudnak-e erről, és engedélyezték-e. Már amennyiben ez nektek ténylegesen problémát okoz. A B verzió, hogy kövessétek a példájukat :)

Halálos_fogkefe 2009.08.31. 19:45:03

@nyuszy: majdnem biztos vagyok benne hogy van rá engedélyük. nem is arról vala szó hogy életbevágóan fontos az a rohadék utca, de hogy a francba képzelik hogy odaköltöznek (újépítésű házak) és kisajátítanak egy utat.

@Rocko-: jah igen, az előbb általam említett úton (erdősor mellett) beállt egyszer keresztbe a parkolóba egy teherautó mert az óvodába vittek fa játékokat. szegény faszi máshol nem tudott megállni, parkoló majd' teljesen üres, hát nem kihívta a rendőröket valami fasz az emeletesekből hogy szabálytalanul parkol, meg elfoglal egy csomó helyet, meg amugy se lehet behajtani vele oda. komolyan mondom vicc....

Rocko- 2009.08.31. 19:50:06

@Cleinor: ezek vicceknek jók, de egyiket se gondolhatod üzemszerűen.
lehet parkolni, a kocsit tologatva, de mi boztosít, h nem áll eléd senki, és vissza tudod tolni a kocsit?

a másik h igen minimális azoknak az autóknak a %-a, ahol át lehet ülni normálisan autón belül. egyébként meg azért van az ajtó, h arra szálljon ki az ember. gondolom otthon Te se az ablakon át mész be, a nappaliban fürdesz és a folyosón főzöl. mindennek megvan a maga helye.

@29 Palms: "pláne ki kéne jelölni valamit, mint ahogy fentebb elhangzott."
naja önkormányzat hozott egy szabályzást, de parkolót már nem jelölt ki.
"Nem a füvön nyilván, mindenki marad az úton, csak merőlegesen."
húát ezt úgy lehet, h megszűntetni a kétoldali parkolást, a fűből lecsippenteni kb. 1 métert, szűkösen elférne a merőleegs parkoló + 1 sáv.

@Kifordított kacagány: na ezt nem tudom se cáfolni se tagadni, mindjárt lemegyek mérőszalaggal. :)))

Kifordított kacagány 2009.08.31. 15:03:00
halszálka a leg helypazarlóbb parkolási elrendezés.

@Halálos_fogkefe: Te helyi vagy, ismered a helyet. :)
igen, a szomszédos parkolóban van hely - kivéve ha jönnek az anyukák óvodához - de az az utca szintén egyirányú. érhetetlen módon, hiszen a kereszteződésig pedig nem. ott elfér a dupla forgalom.

"de ne mondd hogy problémát jelent megállni."
nem állítom h az eégsz utcában, de eze na a 3 helyen igen.

a továbbhaladási lehetőségről meg megvan a szubjektív magánvéleményem, azért zárták le, nehogy forgalom legyen azon a kis szakaszon. naja, előtte arar mentek a környékbeliek, most csak ők.
a terepjáróval át a füvönre meg csak azt tudom mondani, h egyszer menjen hozzájuk mentő v tűzoltó. majd rájönnek h mekkora baromságot csináltak.

@zalkapone: őőőő hááát egy részről megértem ezt a lezárást, mindenki próbálja védeni a privát szféráját.
viszont az utca a közterület (nem tudom nálatok hogyan van az), az ilyen masszív elzárásokkal az a baj, h baj esetén csak tetézi azt, nem segít.

Rocko- 2009.08.31. 20:08:32

@Krisi: nem a helyek számával van baj (na jó, itt kicsit igen), hanem alkalmazhatatlan szabályt hoztak, amellyel pazarolják a parkolóhelyeket.

Fox74 2009.08.31. 20:22:46

Itt a megoldás:
Megállás

40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.

Tehát ha megvan az 5,5 méter akkor simán meg lehet állni a sövény mellett úgy hogy ki tudsz szállni és még egy teherautó is elfér a másik oldalon parkoló és a Te autód között,ha pedig nincs 5,5 méter akkor tilos megállni.

Halálos_fogkefe 2009.08.31. 21:12:25

@Fox74: igazából nem lehet úgy megállni a kecske is jóllakjon meg a káposzta is megmaradjon.

zalkapone 2009.08.31. 21:52:27

@Rocko-:

A lakópark teljesen zárt, körülkerített. Középen megyen az út, amit a kerítés vonalától zár a sorompó. Mivel zsákutca, ezért átmenő forgalom nem is lenne lehetséges. Viszont mivel az építtető az egész területet megvásárolta, ezért ez a zsákutca is magánút, tehát nyugodtan le lehetett zárni. Ami odavezető út, az közút, mellette parkoló az általános iskolába érkezőknek.
Stilizált kép (nem röhög!):

kepfeltoltes.hu/view/090831/lakoparksorompo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rocko- 2009.08.31. 23:22:43

@nyuszy: hmm, majdmegpróbálunk utánajárni ennek a parkolóhelynek.
"A megoldás szerintem az út alkalmasabb oldalán egy 45°-os parkoló felfestése lenne"
halszálka a lehető legrosszabb megoldás.

@Halálos_fogkefe:
"majdnem biztos vagyok benne hogy van rá engedélyük"
99% h nincs. anyám azt mondja h le kéne betonozni minkét felét. oszt egyék meg amit főztek. :)))
"hát nem kihívta a rendőröket valami fasz az emeletesekből hogy szabálytalanul parkol"
mert a teheraót zavarja. az h mások normál autóval nem hajalndóak tekergetni a kormányt az gondolom nem zavarja.

@Fox74: gyanítom h ha ráparkolsz a sövényre, akkor sincs meg 5,5 méter. sehol se. annyi van h elférjen egy autó, de 5,5 nincs. gyakorlatilag akkor a fél utcán nem lehetne parkolni. az meg elég gáz lenne, mivel tele van esténként kocsikkal. parkolóhelyet meg ugye senki se alakított ki.

@zalkapone: "Stilizált kép (nem röhög!):"
nem röhögök, enyém is stilzált.
de így jogilag korrekt, lakóknak biztonságilag megnyutató. kérdés h tűz esetén mi a teendő...

Krisi 2009.08.31. 23:35:37

@Rocko-: hát igen, az egész közlekedés arról szól nálunk, hogy ésszerűtlen szabályokat hoznak, és minden áron be akarják tartatni azokat. Azt meg leszarják, hogy az érintettek - jelen esetben a lakók - mit akarnak, és mi lenne nekik a legjobb. Mert ők az íróasztal mögül mindent jobban tudnak mindenkinél. És ez nem csak a parkolásnál van így, általános jelenség. Hiába ugat a kerékpárosklub, hogy el van baszva a Margit hídi biciklisáv, hiába sír a veke, hogy mi a rossz a BKV-nál, senkit nem érdekel.
Bocs a félig off miatt, de már a faszom kivan a városvezetéssel :)

zalkapone 2009.08.31. 23:47:09

@Rocko-:

Tűzoltók, mentők, rendőrök, stb. be tudnak jönni, mert van portaszolgálat.
Ami még mókás, hogy az utca is úgy van kialakítva (vagy véletlenül így sikerült, ki tudja?), hogy van minden ház előtt durván négy autónak hely, ha vendégek jönnek. A saját autóval (max 2-vel) be tudsz állni a kertedbe (garázsodba, ha kértél).

nyuszy 2009.09.01. 06:38:10

@Rocko-:
"halszálka a lehető legrosszabb megoldás."
Általában igen, itt azonban más szerintem nem jöhet szóba.
Amennyiben szabályosan kialakított parkolóhelyet vizionálunk, a két oldali párhuzamos parkolás nem jó, hiszen nem lesz középen elég hely egy teljes sávnak.
A merőleges parkolás ilyen keskeny utcában jellemzően nem szokott működni, ha csak egy sávnyi hely van, a többség képtelen lesz két autó közé beállni a vonalakkal párhuzamosan.
Innentől csak az egy oldali párhuzamos parkolás vagy a halszálka marad, és akkor már az utóbbi több helyet eredményez, szerintem.

Rocko- 2009.09.01. 07:12:14

@Krisi: nekem is. :)
ezért akarom addig elvinni az ügyet, h ha ők ilyen okosak, jöjjenek ki, mutassák meg, ugyan, hogyan éd hol is lehetne parkolni.

@zalkapone: értem, így már jó, tiszta.

@nyuszy: ha akarnának, akkor le tudnának csippenteni kicsit a fűből.
a környékbeli összes háznál alakítottak ki járdát (az út és a ház közti füves területen) és parkolót ott ahol nem volt, itt ezeket kihagyták.

tomnemtom_ori 2009.09.01. 08:24:13

@zalkapone: dehogy röhög, teljesen felismerhető :)

Kifordított kacagány 2009.09.01. 10:36:23

@Rocko-: gyakorlatilag parkoló szakaszonként 1-2 autóval tud kevesebb parkolni halszálkában, mint merőlegesen. cserébe több helyet hagy az út szélességéből. bárhogy is nézzük vagy ez, vagy a merőleges parkolás a megoldás, attól függően, mi fér el.
az 5.5 méter az őt jobb széléig mérendő, nem a másik autóig.
az agyam eldobom ettől a hogy megy ki a mentő tűzoltó marhaságtól. könyörgöm, valaki kihívta őket, nem? ha pedig ki tudta hívni a mentőket, akkor tudott gondoskodni a sorompóról is. arról nem is beszélve, hogy lehet olyan sorompót is telepíteni, ami beengedi a mentőt és a tűzoltót is. pl egy egyszerű kapunyitó kóddal, amit segélyhíváskor meg is lehet adni.

Rocko- 2009.09.01. 14:58:33

@Kifordított kacagány: lehet kívülállónak nem, de helyinek igen is sok az az 1-2, lásd itt a probléma alapja h ne pazaroljunk a parkolóhellyel.
több nem tudom mennyire kell, kukásótó eddig mindig elfért.
"az 5.5 méter az őt jobb széléig mérendő, nem a másik autóig."
akor lehet majd centizek is. :)
"valaki kihívta őket, nem? ha pedig ki tudta hívni a mentőket, akkor tudott gondoskodni a sorompóról is. "
nem feltétlen ott lakó hívja a tûzoltókat.

zalkapone 2009.09.01. 21:04:10

@Rocko-:

Mondjuk az vicces, hogy itt bábozok, meg rajzolok, közben pedig voltál is ott! Most jutott eszembe, hogy a félkész objektumot Te is láttad, meg Crix is...
Hiába, öregember nem gyorsvonat (mentálisan se...)! :-)

Rocko- 2009.09.02. 00:47:41

@zalkapone: semmi gond, mi láttuk, viszont van aki nem érten enélkül, h miről is van szó.

Kifordított kacagány 2009.09.02. 12:00:28

@Rocko-: mondom a merőleges parkoláshoz képest. párhuzamos parkolásnál ennél sokkal több is veszhet.
ha pedig annyira kell minden egyes parkoló, akkor legyen merőleges parkolás és vagy megtanulnak parkolni a helyiek, vagy szélesítetek.
persze ha nem akartok semmit tenni, csak a sövény mellé parkolni, akkor mond azt és akkor arra kell megoldást találni.(pl helyenként kivágtok annyit a sövényből, ahol ki lehet szállni. persze ehhez meg ollót, meg fejszét kell ragadni)
ha elfér a kukásautó, meg még két oldalt parkolnak is, akkor egész biztosan megvan az 5.5m
az, hogy más hívja a tűzoltókat, az meglehetősen szőrszálhasogatás. pláne egy olyan országban ahol az egyik ember teljesen szarik a másikra, ha a saját érdekei nem sérülnek. kizártnak tartom, hogy egy lakóparkban ne legyen valaki adott időpontban a lakók közül. de ha véletlenül mégis történik ilyen csoda, arra is van megoldás. pl a riasztókat működtető diszpécserközpont, ahova esetleg befut a tűzjelzés is. valószínűleg ők be tudnak lépni, sőt, ha van kiszállóbrigád, ők is.

Rocko- 2009.09.02. 12:26:27

@Kifordított kacagány: a parkolások közül nekem megfelel bármelyik opció, amelyik nem pazarolja a helyet, én ugyan nem ragaszkodok egyikhez se, engem az érdekel, h legyen hely.
az h tudjanak parkolni a népek, az alapvetô lenne, de sajnos nem megy nekik. nem konkrétan az utcára vetítve értem, hanem a sofôrökre értve.
a tûzoltót példa némileg erôltetett, de volt már h hallottunk balesetet, mi hívtunk rendôrt/mentôt oda. pedig nem velünk történt, nem mi okoztunk, nem láttuk. csak halottuk.
süti beállítások módosítása