Vannak szokványos tuningautó alapok, és vannak akik nem ezekből építkeznek, nem úsznak az árral. Egy kedves, de igen elszánt fiatalemberrel futottunk össze nemrég. Ő egy szokványosnak egyáltalán nem nevezhető alapból faragott, egy még nem teljesen kész állapotában is fenomenális járgányt. Figyelem! Nem a Tesó polcairól zsákmányolt kacatokkal díszített verdáról van szó.
Az eredeti járművet, az autókat jobban ismerők 1-2 másodperc alatt felismerik, vagy felismernék, mert ugye a szem és az agy elsőre nem erre koncentrál. A szem próbálja egyszerre befogni a képet, de az agy még birkózik a látvánnyal. Mi ez? Miért ebből? A válasz kétrészű.
- Ez a gép a családból adva volt.
- Pont azért nem lett elcserélve másra mert így meglepőbb a dolog.
A tulaj állítása szerint sok, nagyobb autó skalpja lett már vele levadászva.
A külső markáns, de nem különlegesen radikális, az alapformával egészen jól harmonizáló fejlesztéseket kapott. Ha lett volna komolyabb gyári sportváltozat, akkor ebben a fomában simán piacképes lett volna! A középen alul felvillanó pótféklámpa érdekes design elem. A csomagtérfedél, és a hátsó szélvédó is kapott spoilert. (A tetőcsomagtartó lekerül hamarosan, mert végre lett mellé egy napi nyúzós autó.) Az ablakok fóliázva vannak, de igényesen kivitelezve. A beltérről sajnos nem szolgálhatok fotóval, mert itt még nem volt minden a helyén. A középkonzol környéke még várja a befejezést. Az ülések, műszerfal, oldalkárpitok viszont már szépen bőrözve vannak. Ráadásul, nem a németes techno irányvonal komor fekete stílusában, hanem szép világosbézs-sötétbarna színkombinációban. Szerencsére.
A kocsi nem csak külsőségekben csinosodott, hanem komoly pénzekért valódi technikát is kapott. A versenyfékek japánból érkeztek. A próbakörön - melyen szerencsére csak vittek - olyan lassulást tapasztaltam meg amit drága új kocsikban is csak megközelíteni lehet. A futómű is kapott a fejlesztésekből, és nem csak nyomtávszélesítőt. A rugók, stabilizátorok cserélve is lettek, és a toronymerevítő sem viccből van benne. A motor nagyobb turbót, versenyhengerfejett, könnyített és erősített dugattyúkat kapott, a 6 sebességes váltó és a könnyített lendkerék hamarosan érkezik. Ezekel együtt, becslések szerint 200 lóerő feletti ménes felett uralkodik majd a pilóta. A végére el kell áruljak valamit. A gépkocsi alapja egy Volvo S40 1.9 TD. Bizony. Diesel.
Beszóltak