Hirdetés

Címkék

Címkefelhő

Hirdetés

Beszóltak

Autófilek még

Megmentve a világ !

2009.10.05. 09:00 | Következő Vásárló Miklós | 8 komment

Címkék: autó technika gáz poén érdekesség golf diesel baromállat lpg tiszta energia

Én, csekély értelmű bloggerként mindig kételkedtem az összeesküvés-elméletek valódiságában.

Tudjátok, a vízmotor szabadalmát megveszik az olajcégek, és elsüllyesztik, a feltalálót felnégyelik, és kitűzik a négy legnagyobb vár fokára. A napelemek árát mesterségesen tartják magasan, mert az előállításuk szintén az olajcégek kezén lévő vállalatok kezén van. A különböző alternatív belsőégésű motorok, amelyek fogyasztása és környezetszennyezése jelentősen alulmúlná az Otto- és Diesel-motorokét, szintén a Nagy Globális Összeesküvés mocsarában süllyednek el. A hidrogénhajtás is csak azért olyan drága, mert Robert Shell és Adam Ömv heti rendszerességgel fizetnek a hidrogén- és oxigénmolekuláknak, hogy csak hosszas és erőteljes rábeszélésre akarjanak elválni egymástól.

Nemrégiben viszont belebotlottam Bálint megoldásába. Kiderült, hogy egy műkedvelő amatőr is képes arra, hogy az autóját úgy alakítsa át, hogy minimális ráfordítással fillérekből üzemeltethető legyen.

Nézzük az alapötletet ! Bálint, ahogyan a legtöbb újító, szerény, és tárgyilagos:

Ez nem csak kitaláció, hanem egy működő rendszer. Miből is jött az ötletem? Nem az én ötletem volt, csak én szponzoráltam a kísérletet. Kedves barátom (tanítóm) ötletét és segítőkészségét dicséri a kísérlet.

* Először is hajtsunk autót hidrogénnel és oxigénnel.
* Hát nem hinném, hogy a benzines kibírja, valószínű szét fog hullani.
* Drága lenne spéci alkatrészeket vásárolni.
* Vegyünk dízel autót, az úgy is bírja a nagy nyomást és a strapát.

De hogyan is működne? Hát úgy, hogy:

* Csinálunk gyújtást az adagoló helyére.
* Csinálunk gyertyafoglalatot a porlasztók helyére.
* Veszünk szívócsonkot, karburátort, hogy egyszerűen be tudjuk állítani a keverést, ne nekünk kelljen még azt is kitalálni és legyártatni. 

És tényleg, milyen egyszerű ! Hozzáértés alig, kreativitás azonban annál több szükségeltetik hozzá - no és persze ne felejtsük el a küldetéstudatot sem !

"Boss tipusú adagoló és egy Lada gépkocsi
megszakítója és egyben gyújtáselosztója"

Nyitott motorháztető, PB gázpalack, disznóperzselő kosár nélkül (nem biztos, hogy ez a neve a bumszlinak a végén) és disznó nélkül. Beindítottam a motort, alapjáraton töfögött. És jött a varázslat: a levegő szívónyíláshoz tartottuk a gázpalack szelepes csonkját és megnyitottuk finoman. Láss csodát: a motor felpörgött pillanatok alatt kevés gáz mellett is, csak kopogott, mint a pásztor botja a betonon. Hurrá! Újabb lendületet vett a kísérlet és hihetetlen nagyra duzzadt az önbizalmunk! Mit nekünk autószerelés műszerész létünkre ?!

Bálint természetesen nem ajtóstul rohan a házba. Röviden, vázlatosan megemlíti az átalakítás összes lépcsőjét, beleértve az előzetes tájékozódást is. Fontos, fontos, fontos: hiszen itt nem egy egyszerű boyracer első lépéseit látjuk az utcai tuning világában - itt bizony egy igen megalapozott, átgondolt világmegváltás van folyamatban!

Lelkesen érdeklődtem közben autószerelőknél, hogyan is működik a gázhajtás. Hát nem álltak pozitívan a kérdésemhez: "Miért érdekel? Ne foglalkozz a kérdéssel!" De nem tudták, hogy ki is vagyok! Amit kigondolok és működik a fejemben, azt véghez is viszem! Az a legkevesebb.

Veled vagyunk Bálint! A technika sokat köszönhet az ilyen kitartó srácoknak! Hogyan lett volna gőzmozdonyunk, ha Watt feladja az első kazánrobbanás után? Hogyan lenne Forma-1-ünk, ha az első baleset után örökre betiltják az autóversenyzést? Hány túlsúlyos ember volna ma a világon, ha Małgorzata Drózd az első napon feladja a fogyókúrát?

A mai napig azt használnám, ha nem szakadt volna ki az alja a rozsdától. Használtam még átalakítás után 400 km-t, aztán életveszélyes lett az autó és nem találtam karosszériást, míg nem járt le a műszaki, így visszaalakítottam dízelre és eladtam alkatrésznek. De megmaradtak a gázos alkatrészek, melyeknek a fotóit itt láthatjátok ezen a weboldalon.

Igen nagy szerencsénk, hogy Bálint azért dokumentált ezt-azt, és így az utókorra maradhat a remek ötlet. Autóbuzik, gázra fel! Ne féljünk szétkapni a HDI-t a garázsban, a malacperzselő típusfüggetlen!

És ön, épített már, vagy tervez építeni valami csodálatos és jövőbemutató dolgot?




A bejegyzés trackback címe:

https://autofilia.blog.hu/api/trackback/id/tr231354946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

series_one (törölt) 2009.10.05. 11:08:35

gyasz.

"A szívónyílás. Egy festékes flakon teteje (kupakja) van ráragasztva és kilyukasztva a kisebb keresztmetszet miatt"

gondolom gondos tervezőmunka eredménye a szűkítő kersztmetszet alakjának kimunkálása.
de bazmeg, hogy mekkora az állatkert....
ennyi erővel vett vóna egy benzinest aztán azt még egyszerűbb is gázosítani.
vagy itt a főlényeg a nagykompressziós motor volt, mint kiindulási alap?

yeti 2009.10.05. 13:23:26

Nekem is volt egy ismerősöm aki ingyen energiával hajtotta az autóját.A céges kocsiból lopta a benzint:)

Sam8888 2009.10.05. 14:19:54

Én csak egyet nem értek. A belsőégésű motoroknak csak kb 35%át tudják hasznosítani, a nagyobb része pedig hőveszteséggel elvész. Miért nem a hőt veszik alapul, ha már úgyis az a nagyobb? pl. a hibrideknél lehetne olyat, hogy a motorra rápakolni egy peltier-elemet, amikor a motorfelmelegszik, onnantól a peltier hajtja a villanymotort azt kész. De lehet hülyeség az egész...

Kifordított kacagány 2009.10.05. 17:41:54

@Sam8888: hülyeség bizony. egyrészt a hőt akkor is el kell vezetni, mert a peltier nem fogja, másrészt a peltier hatásfoka iszonyat rossz, ha arról van szó, hogy elektromos áramot kell előállítani vele(10% alatt) és függ a két oldalán létrejövő hőmérséklet különbségtől, amivel ismét visszakanyarodtunk oda, hogy gondoskodni kell a hőelvezetésről. persze nem kell kétségbe esni, meg lehet találni a megfelelő helyet neki az autózásban. pl lehetne tölteni róla az akkut. ha ügyesen oldja meg valaki, akkor nem kell generátor, azzal meg már meg lehet spórolni némi tüzelőanyagot.
vagy építs gőzgépet, talán ma már nem is lenne túl nagy hülyeség és akkor tényleg minden hő fel lenne használva:)

Evil1979 2009.10.05. 19:34:00

kicsit gyanús :)
összetákolni volt pénze, karosszériázni meg már nem?
akkor megmutatom a szomszédomnak azt berakom az övébe!
szüljön sünt Bálint!

Krisi 2009.10.06. 19:49:07

@Kifordított kacagány: TGI (turbó gőz innyeksön) nekem bejönne :)

Kifordított kacagány 2009.10.06. 20:04:24

@Krisi: kell egyet fejleszteni. régen azért szorult a háttérbe a gőzgép, mert túl nagy és nehéz volt. ma már amilyen frankó anyagok vannak, lehet, hogy lehetne egy könnyű, ütőképes gőzgépet kreálni. nem hiszem, hogy nagyobb hülyeség lenne, mint amit itt fent olvashattunk:)

otirt 2009.10.14. 07:53:17

Érdekes, hogy még a II. világháború után is használtak gőzüzemű teherautókat. A tömegük nem sokkal volt nagyobb a mai gépeknél. Bár az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem is voltak telezsúfolva minden féle kütyüvel.
süti beállítások módosítása